Räbbänä 01.02.2008 21:56:27 | |
---|
Samaa mieltä, mutta itse pidän Crimsonista eniten. Crimson on kyllä itselläkin SE Senttulevy, hyvänä kakkosena tulee CWL. Jarwan aikaisista Northern Lights ja Amok taas ovat omassa kastissaan tykkilevyt. Jotenkin Jarwan ja Laihialan aikaista Sentencediä en koskaan lähde vertamaan. Kummatkin on niin helvetin hyviä yksinkertaisesti, mutta kummaltakin aikakaudelta nuo mainitsemani nousevat ylitse muiden. |
Kiviniemi 01.02.2008 22:09:21 | |
---|
Jarwan aikaisista Northern Lights ja Amok taas ovat omassa kastissaan tykkilevyt. Soo soo, faktat kohilleen! =) Crimson oli tullessaan järkyttävän kovan kuuloinen levy. Näin jälkikäteen ajateltuna syy tähän löytyy lähinnä soundipolitiikan puolelta edeltäjälevy Frozenin ollessa hieman siloiteltu ja "munaton." Ehkä silloin jäi hieman todellisuudelle sokeaksi...The Cold White Lightin tullessa tuli huomattua että perhana, tämähän se vasta levy on ja kyseinen levy onkin sitten tainnut jäädä itselle myös tärkeimmäksi ja parhaimmaksi Sentenced-levyksi Downin ohella. TCWL (jos näin lyhenteitä saapi käyttää) on selvästi kulutusta kestävä levy eikä sitä kuunnellessa tarvitse skip-näppäintä painaa. Näin pitkän ajan jälkeen kun Crimsonia kuuntelee, niin sen huomaa jotenkin mukamas tasapaksuksi muutaman biisin (lähinnä Fragile, Broken ja Dead Moon Rising) ainoastaan edustavan kirkkaintä kärkeä orkesterin historiassa. Elämä on kurjaa ja juuri kun nostat päätäsi paskasta, vetää piru viikatteella |
Itsellekin TCWL on se rakkain levy, muita ei oikein osaa laittaa parhausjärjestykseen kun tuo järjestys tuntuu riippuvan omasta mielentilasta. Crimson on hienon synkkä levy, mutta jostain syystä en juurikaan pidä Fragilesta enkä Brokenista, itselle toimii The River, Dead Moon Rising + levyn 2 ekaa biisiä parhaiten. Mut mut, sinällään mielenkiintoista miten paljon mielipiteet eroaa noiden parhaiden biisien osalta. Hieno orkesteri. |
Räbbänä 02.02.2008 08:40:14 | |
---|
Soo soo, faktat kohilleen! =) Mietin hetken että mikä meni pieleen. Levyn nimi perkele. Eli siis North from Here. Kyllä hieman nyt nolottaa kun yksi lempi Senttulevyistä ja onnistuu nimen mokaamaan ja pahasti. :( |
Väinämöinen 05.02.2008 14:36:55 | |
---|
Olen vähitellen oppinut ymmärtämään Crimson-levyä. Olen aiemmin pitänyt sitä jonkinasteisena väliinputoajana, mutta nyt minulle selkeni, mitä sanottavaa sillä julkaisulla on. Sometimes it feels... |
SSilver 05.02.2008 19:56:52 | |
---|
Yllättävän paljon levyjen saundit joskus vaikuttavat kuuntelun mielekkyyteen. Munsta esim. Frozen on täynnä tykkikamaa, joka toimi livenä hiton hyvin, mutta levyversio rupeaa aika lailla vituttamaan jossain vaiheessa. Crimsonin saundimaailma on välttävä, mutta The Cold White Lightilla mennään jo lähelle mainioutta, paitsi että esim. Neverlasting ja Brief Is The Light mässäilevät särkijöillä aivan liikaa ja siksi hurisevat korvissa vähän epämielyttävästi. Eikä The Funeral Albumillakaan aivan täydellisiin saundeihin olla päästy. Down toimii pyhässä yksinkertaisuudessaan loistavasti, kuten tietysti Jarwan aikaiset levyt, mutta niissä vedetäänkin ihan eri genreä. You always wanted to use your penis as a billiards cue.
RÖYTÖFEST!! http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=156924 |
Henkka370 05.02.2008 21:22:37 | |
---|
Jaa'a SE senttulevy vaihtelee vitutuksen määrän ja laadun mukaan... "no siinä on niinku hallelujaa eli jippii eli wuhuuuu" |
Point 05.02.2008 22:17:38 | |
---|
itse olin kattomassa sentencediä saunassa, en muista yhtään mikä vuosi mahtoi olla. mutta yks viimesistä keikoista oli se. hyvä bändi. |
Oan 06.02.2008 02:44:50 | |
---|
Sometimes it feels... Tuli jostain syystä välitön flashback siihen aikaan kun Crimson oli tuore lätty ja kolisi kovaa. Huh. On muuten pirun synkkä ja ahdistava levy, jopa Sentenced-mittapuulla. Tais jätkät käydä tuon myötä ihan pohjalla, kun seuraavalla levyllä pilkisteli jo kalvas valonhäive? :RtR: |
Röntgen-Jeesus 11.02.2008 13:50:09 | |
---|
Herranjumala miten tiukkoja vetoja nuo Amok Run ja Glow of the 1000 suns. Ensinmainittu meni ainakin heti suoraan top 10-senari biiseihin. |
simperi 11.02.2008 15:37:24 | |
---|
Herranjumala miten tiukkoja vetoja nuo Amok Run ja Glow of the 1000 suns. Ensinmainittu meni ainakin heti suoraan top 10-senari biiseihin. Mitä?? Julkaisemattomia biisejä, missä, milloin, miksi??? "Do you want to be touched by the hands of god, or do you want to be who you are?" (Lex Icon) |
Henkka370 11.02.2008 15:46:00 | |
---|
Mitä?? Julkaisemattomia biisejä, missä, milloin, miksi??? North from here re-issuessa joka julkastiin tänä vuonna on kaks ennen julkasematonta biisiä... "no siinä on niinku hallelujaa eli jippii eli wuhuuuu" |
simperi 11.02.2008 15:48:54 | |
---|
North from here re-issuessa joka julkastiin tänä vuonna on kaks ennen julkasematonta biisiä... Jaahas. Onnistunut aivan täydellisesti missaamaan tämän. Kauppareissu siis! :) "Do you want to be touched by the hands of god, or do you want to be who you are?" (Lex Icon) |
PurpleCandle 21.02.2008 23:57:33 | |
---|
No toivottavasti ei enteile comebackiä. Pilais uskottavuuden. Vähän ohitopiccia: Onko kellään kokemuksia Pohojosentraibin vaatteista? Mitä kävin netin kauttta kattoon ni aika tasapaksu valikoima. Laatu kai korvaa. Mutta, Kukaan ehtiny hankkia itelleen? ..järven jäällä kirves soi.. |
kammio 22.02.2008 10:45:55 | |
---|
No toivottavasti ei enteile comebackiä. Pilais uskottavuuden. Vähän ohitopiccia: Onko kellään kokemuksia Pohojosentraibin vaatteista? Mitä kävin netin kauttta kattoon ni aika tasapaksu valikoima. Laatu kai korvaa. Mutta, Kukaan ehtiny hankkia itelleen? No ei varmasti enteile..milläköhän logiikalla tämäkin on päätelty. Pitäähän nyt kuopatusta bändistä repiä kaikki massit irti uusintajulkaisuilla yms. Ja miten nuo vaatteet liittyy tähän topicciin mitenkään? kassellaan syssymmällä |
PurpleCandle 22.02.2008 13:42:25 | |
---|
No ei varmasti enteile..milläköhän logiikalla tämäkin on päätelty. Pitäähän nyt kuopatusta bändistä repiä kaikki massit irti uusintajulkaisuilla yms. Ja miten nuo vaatteet liittyy tähän topicciin mitenkään? No humalaisella logiikalla:) Toihan on Senareitten kitaristin firma. ..järven jäällä kirves soi.. |
Booombox 27.05.2008 20:19:36 | |
---|
"Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home" |
Narcosynthesis 27.05.2008 20:54:34 | |
---|
Mä oon varmaan maailman ainoa ihminen, joka ei tuosta Senarien vikasta Dvd:stä pitänyt ollenkaan. Oon ollut nimenomaan Laihialan kauden Sentencedille kova fani ja Senarien keikat on ihan helposti menneet top-listalle joka kerta, mutta kun ei niin ei. Minusta tuo deeveedee vaan on ihan paska. Ootin tosi paljon enemmän, mutta jotenkin tuo jurottaminen ja Laihialan juopunut olemus ei vaan toimi mulle telkkarista katottuna ollenkaan. Keikalla fiilis ois varmasti ollut aivan upea, mutta tuo dvd vaan oli niin iso pettymys, että en oo voinu kattoa kun pari kertaa läpi. Ville laulaa paikoin ihan miten sattuu ja meininki on jotenkin väsynyttä. Eikä vika ole minussa, levyt on edelleen ihan helvetin hyviä minun mielestäni. Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
mathias 27.05.2008 21:21:41 | |
---|
Minusta tuo deeveedee vaan on ihan paska. Ootin tosi paljon enemmän, mutta jotenkin tuo jurottaminen ja Laihialan juopunut olemus ei vaan toimi mulle telkkarista katottuna ollenkaan. Keikalla fiilis ois varmasti ollut aivan upea, mutta tuo dvd vaan oli niin iso pettymys, että en oo voinu kattoa kun pari kertaa läpi. Ville laulaa paikoin ihan miten sattuu ja meininki on jotenkin väsynyttä. Eikä vika ole minussa, levyt on edelleen ihan helvetin hyviä minun mielestäni. Ota pari olutta ja katso uudestaan. |
luopio 27.05.2008 21:52:43 | |
---|
Mä oon varmaan maailman ainoa ihminen, joka ei tuosta Senarien vikasta Dvd:stä pitänyt ollenkaan. Oon ollut nimenomaan Laihialan kauden Sentencedille kova fani ja Senarien keikat on ihan helposti menneet top-listalle joka kerta, mutta kun ei niin ei. Minusta tuo deeveedee vaan on ihan paska. Ootin tosi paljon enemmän, mutta jotenkin tuo jurottaminen ja Laihialan juopunut olemus ei vaan toimi mulle telkkarista katottuna ollenkaan. Keikalla fiilis ois varmasti ollut aivan upea, mutta tuo dvd vaan oli niin iso pettymys, että en oo voinu kattoa kun pari kertaa läpi. Ville laulaa paikoin ihan miten sattuu ja meininki on jotenkin väsynyttä. Eikä vika ole minussa, levyt on edelleen ihan helvetin hyviä minun mielestäni. Vika on sinussa. Erittäin tunnelmallinen tuo dvd ja hyvin voi aistia viimeisen keikan kaihon. Harvemmin nimenomaan meiningistä on tuon dvd:n kohdalla valitettu. Hauska muuten tuo Laihialan renkutus tuossa linkissä. Yleensä tuommoset huumorivedot pelkästään ärsyttävät. Tuo oli ihan viihdyttävä. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |