|
DieGr 02.02.2008 00:32:06 | |
---|
Muut saavat ottaa kantaa näihin ikuisuuskysymyksiin->Mikä kannattaa ostaa? Mutta tähän: Basson soitto helpompaa? Ei ole. Kannattaako tuollaista edes miettiä? Ei se mitään suorittamista ole se instrumentin soitto, sen pitää olla ensisijaisesti hauskaa. Eli soitat sitä mikä tuntuu hyvältä ja jos kitara sekä basso innostavat, niin paras ratkaisu on opetella hallitsemaan molemmat. Oli kuitenkin soitin mikä tahansa, niin haasteita riittää aina kun haluaa kehittyä soittajana/"muusikkona". Kylläse siitä. Tarviiko aina vittuilla?... Me ollaan jo muutenki häviöllä. |
Diablero 02.02.2008 00:43:09 | |
---|
Ei ole basson soitto helpomaa. Aluksi voi olla sellainen tunne mutta pian saatta huomata että vastuuta onkin yllättäen paljon enemmän kuin kitaristilla. Itse "siirryin" sattuman kautta kitarasta basson varteen viitisen vuotta sitten. Vasta viime aikoina olen tajunnut, miten helvetin kaukana olen tavoitteestani ja miten vaikeaa laadukas bassottelu tosiasiassa on.. |
baron 02.02.2008 13:43:02 | |
---|
Basson soitto yksin on tylsempää mutta helpommin pääsee bändiin. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
gorgonoidi 02.02.2008 13:51:26 | |
---|
Basson soitto yksin on tylsempää mutta helpommin pääsee bändiin. Basson soitto on minusta oikeastaan yksinkin aika metkaa. |
Fullmoon 02.02.2008 17:06:07 | |
---|
itse ostaisin sähkökitaran.. |
esprit de corps 02.02.2008 17:07:34 | |
---|
Itse ostaisin molemmat... Vähän niinku muumi. |
Novac 02.02.2008 17:49:47 | |
---|
Itse en ostaisi BC Rich Warlockia. mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Lord of the strings 02.02.2008 18:20:31 | |
---|
Itse alottaisin jääkiekon.. Jos tarkoituksena on saada naisia. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
esprit de corps 02.02.2008 18:21:53 | |
---|
Itse alottaisin jääkiekon.. Jos tarkoituksena on saada naisia. Ei siitä paljon hyötyä ollut. Paremmin kitaralla saa. Bassosta en sitten tiedä... Vähän niinku muumi. |
DieGr 02.02.2008 19:30:49 | |
---|
Itse alottaisin jääkiekon.. Jos tarkoituksena on saada naisia. NHL:ssä on paremmat palkat ku basson/kitaran varressa... Tarviiko aina vittuilla?... Me ollaan jo muutenki häviöllä. |
Timi 03.02.2008 10:24:51 | |
---|
Minun mielestä basson soitossa on "Munaa"Vaikka räpiköin itse rumpujen kanssa,haaveisssani silloin tällöin pulpahtaa esiin.Hitto!Kun osais soittaa bassoa.Kitaristit tietty nousee aina lavalla huomatuimmiksi.Ainakin sooloissa. Vaikka basisti ei pysty kulkemaan baarin ohi,poikkeamatta sisään.Hän on bändin selkäranka rumpalin ohella.Näiden kahden yhteistyö tekee vahvan pohjan,jolle muiden soittajien on helppo vetää! Kylmän viileesti! |
Vahtolainen 03.02.2008 16:33:46 | |
---|
Ketään ei oikein ole vielä vastannut minkä basson ottaisi tai kitaran alle 200e paketti pitää olla ja vahvarin sisältyä hintaan.Rahaa ei kauheasti ole,mp-3 soitin ja uudet luistimet jääkiekkoon pitää ostaa ;) |
Timi 03.02.2008 18:02:53 | |
---|
Ketään ei oikein ole vielä vastannut minkä basson ottaisi tai kitaran alle 200e paketti pitää olla ja vahvarin sisältyä hintaan.Rahaa ei kauheasti ole,mp-3 soitin ja uudet luistimet jääkiekkoon pitää ostaa ;) Sorry! Päätä ensin kumpaan soittimeen päädyt.Tietysti,jos haluat haldata kummatkin,mikä olisi hienoa.Thomannilla on paketteja,kuin myös paikallisilla musiikkiliikkeissä.Lienee kait turhaa tässä vaiheessa suositella vaikka Fenderiä tai muita huippumerkkejä.Tosin hyvällä soittimella on kiva vetää! Kylmän viileesti! |
IJarro 03.02.2008 19:02:11 | |
---|
Oma suositukseni on akustinen kitara ja sähköbasso. Bassoa veivaat bändissä ja kotona yksinäs ja muutenki joka paikas voi sit veivata akustisella mitä lystää. Perustaidot kummastakin soittimesta lultavasti opit vaikka kumman pääsoittimeks valkkaisit. Ite oon mieluummin "hyvä basisti ja komppikitaristi" kuin "soolotiluilija ja huono basisiti" KOSKA, huonolla basistilla ei tee mitään. Perus rallattelu/ komppailu on kitaralla kuitenkin aina jees =) Let's do some living after we die... |
Vahtolainen 04.02.2008 16:14:52 | |
---|
Akustinen kitara ei oikein sytytä,vaikeampi soittaakin kuin sähkökitara :0 |
Rocco_Longfella 04.02.2008 16:39:30 | |
---|
Akustinen kitara ei oikein sytytä,vaikeampi soittaakin kuin sähkökitara :0 Eikä ole. Komppaan IJarroa. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
Lorko 04.02.2008 22:43:12 | |
---|
Akustinen kitara ei oikein sytytä,vaikeampi soittaakin kuin sähkökitara :0 Jaahas. Eiköhän se kuitenkin riipu HIEMAN siitä MITÄ soittaa. |
MrQ 05.02.2008 11:56:20 | |
---|
Jaahas. Eiköhän se kuitenkin riipu HIEMAN siitä MITÄ soittaa. no ei kyllä riipu. se riippu treenin määrästä ja vehkeestä. Jos jotain flamencoa 12-kielisellä väännät niin joo, voi tulla seinä vastaan, tressikitara on eri asia. eikä nyt mennä suorittamiseen. Progehevi on varmasti teknisempää kuin kuin joku muu musiikki jne. instrumentti itsessään ei tarkoita vielä että soittaminen olisi vaikeampaa tai helpompaa. mutta. kahteen hunttiin en ostaisi mitään pakettia. Kannataa selata toria, sieltä löytyy helmiä. ostat microvuben/basscuben vaikka musamaailmasta pauttia rallaa satasella ja kaveriksi jonkin ibanezin basson tai vaikka ltd:n kitaran. menee yli kahden huntin mutta ei tartte vuoden kuluttua olla heittämässä romuja jätekasaan. |
Lorko 05.02.2008 12:51:52 | |
---|
no ei kyllä riipu. No siitähän se just riippuu. Niinhän sä itekin tuossa juuri totesit;/ |