Aihe: Roland JD-990
1
Leikari
01.02.2008 10:19:43 (muokattu 01.02.2008 10:20:18)
saahan noita suomestakin - ja hätäisimmät saksasta - että kannattaako ryhtyä säätämään erilaisen sähköjärjestelmän, ulkomaanpostitusten, tullien ja tuntemattomien myyjien kanssa??

tuommoiseenkin menevän energian jos käyttäisi tekemällä oikeita töitä niin voisi ostaa kaupasta kunnon vehkeet (eipä silti - ao. synassa on puolensa)
JPQ
01.02.2008 12:03:23

saahan noita suomestakin - ja hätäisimmät saksasta - että kannattaako ryhtyä säätämään erilaisen sähköjärjestelmän, ulkomaanpostitusten, tullien ja tuntemattomien myyjien kanssa??

tuommoiseenkin menevän energian jos käyttäisi tekemällä oikeita töitä niin voisi ostaa kaupasta kunnon vehkeet (eipä silti - ao. synassa on puolensa)

Hyvin paljon onkin tai no kohtuudella ja kiva syna no speksit ja audiodemot huomioiden ainakin mutta tosiaan ainakin jd800 mallissa ollut ongelmaa. ja 360dollaria on tosiaan kyllä jo halpa tippuis vaan suomessa samalle tasolle...
Titares
01.02.2008 16:48:19 (muokattu 01.02.2008 16:56:41)
Eikä siinä tarvitse kuin pyytää myyjää vahvistamaan, että löytyy myös 220V/50Hz-asetus ja vaihtaa töpselin. Tämä on tietenkin parasta teettää oikealla sähköasentajalla, ellei itsellä satu olemaan oikeuksia, jos haluaa pitää kotivakuutukset voimassa siltäkin osin. Rogue Music on tunnettu liike. Kuljetuksessa on tietenkin aina riskinsä ja vakuutusyhtiöiden kanssa ei ole kiva joutua nenätysten.
maza
02.02.2008 00:45:47

Eikä siinä tarvitse kuin pyytää myyjää vahvistamaan, että löytyy myös 220V/50Hz-asetus ja vaihtaa töpselin. Tämä on tietenkin parasta teettää oikealla sähköasentajalla, ellei itsellä satu olemaan oikeuksia, jos haluaa pitää kotivakuutukset voimassa siltäkin osin. Rogue Music on tunnettu liike. Kuljetuksessa on tietenkin aina riskinsä ja vakuutusyhtiöiden kanssa ei ole kiva joutua nenätysten.

Töpselin saa kyllä vaihtaa ihan kuka tahansa itse Turvatekniikan keskuksen ohjeiden mukaisesti. Ei ole paha rasti, ja uusia töpseleitä saa käytännössä mistä vaan sähköliikkeestä tai esim. Clas Ohlsonin tai Bilteman tyyppisistä säläkaupoista.
Titares
02.02.2008 09:55:37
No hyvä! ... kunhan ei ota sitä vanhasta lampusta, kuten olen nähnyt joidenkin tekevän maadoitetuiilekin laitteille.
zepeteus
03.02.2008 16:30:01
Mitä, onko JD-990:stä muka kiinteällä verkkojohdollakin varustettu versio?

Noissa Rolandin vermeissä yleensä universaali virtalähde, esim. minun 4 vuotta JD:tä vanhemmassa pelissä. Näihin käy irrallinen kojejohto ja sopivia saa marketeistakin. Plug-n-pray.

Jos pitää vaihtaa töpseliä kiinteän kaapelin päähän, on tosiaan myös syytä selvittää että virtälähde hyväksyy aiotun uuden verkkojännitteen. Se kiinteä johdin on usein myös siksi ettei tarjota väärää tavaraa sisään.

Itse laitteen takana oleva kyltti kertoo lähinnä ao. markkina-alueen jännitevaateet, ei sitä etteikö laitetta voisi käyttää jopa niine hyvineen muuallakin. Minulla viisi Rollea jotka taivaltaneet eri puolilla, kojejohdon vaihto ainoa tarvittava operaatio.

Valmistajat osaavat tosin olla kryptisiä tämänkin suhteen. Kaksi efektilootaa piti saada Euro-tulille taannoin ja manuaali teki selväksi, että oikea jännite selviää laitteessa olevasta kyltistä. Näissä lootissa kyltistä löytyikin about kaikki maailman jännitteet mainittuna, mutta valmistaja vaati MYÖS että ainoastaan laitteen mukana tullutta kojejohtoa sai käyttää. Kun ko. johdossa väärän mallinen töpsykkä > ei voi käyttää? Lisäkyselyt eivät tuoneet mitään selvyyttä asiaan, joten virtalähde irti piireistä ja seinään kiinni > toimi, kas kummaa.
BubbleBob
03.02.2008 18:27:43

Vanhemmissa, 80-luvun lopun ja 90-luvun alun matalissa moduleissa (esim. D-110, GR-50, U-110, U220) oli kiinteä virtajohto. http://www.chrisguitars.com/rol-d110.jpg

JD-990:ssä näyttäisi olevan erillinen virtajohto. http://www.deepsonic.ch/deep/pix/Roland JD990 (2).jpg
Floating out of the Screen..
Titares
04.02.2008 12:16:56 (muokattu 04.02.2008 12:17:12)
Suomen Rolandilta ostin itse tarvittavan piuhan. ... mutta todellakin olen jopa ostanut laitteen, jossa oli vanhasta lampusta otettu piuha, koskä siinä oli kätevä on/off-kytkin. Muistanpa jonkun (tiedän jopa nimen) tehneen kytkennät kiertämällä kuparipiuhat sormin ja päälle teippiä! ... ei hyvä, mutta se olikin kitaristi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)