Aihe: 50W putkimööpeli - Riittääkö melu?
1
NYdoll
31.01.2008 21:19:36

Olen hankkimassa kitara/basso käyttöön tuollaista diy-pleximarsua. Kitarakäytössä varmasti riittää mökä, mutta kuinkas sitten on basson kanssa? Riittääkö kahden kitaran äänekkäässä rokkibändissä potku vai jääkö jalkoihin? Kaappina tällä hetkellä yksi 1x15..
-It's always better to be out of tune than out of feeling- VAIHDETAAN TOKAI LP TELECASTERIIN!
okabass
31.01.2008 21:28:26
Olen hankkimassa kitara/basso käyttöön tuollaista diy-pleximarsua. Kitarakäytössä varmasti riittää mökä, mutta kuinkas sitten on basson kanssa? Riittääkö kahden kitaran äänekkäässä rokkibändissä potku vai jääkö jalkoihin? Kaappina tällä hetkellä yksi 1x15..

MOI

En jaksa uskoa, että riittää. "Riittää" on tietysti hyvin suhteellinen käsite.
Ceterum censeo moderator esse delendam
Visakoivu
31.01.2008 21:29:27

8X10" kaappi kaveriksi niin voi nippa nappa riittää.
Computer says no.
NYdoll
31.01.2008 21:44:11

Vielä tarkennuksena, että soundin ei tarvitse säilyä "puhtaana". Tämäkin tietty selviää varmasti, jahka kokeilemaan kerkeää, mutta onhan näitä kiva pohtia etukäteenkin tietty...
-It's always better to be out of tune than out of feeling- VAIHDETAAN TOKAI LP TELECASTERIIN!
Dropped C
31.01.2008 21:47:57
Ehkä riittää jos soundissa mennään Motörhead - osastolle ja rumpali ei tao kuin vimmainen eläin. Lisäkaapilla ehkä riittäisi silloinkin.
Penasol
31.01.2008 21:54:52

Vielä tarkennuksena, että soundin ei tarvitse säilyä "puhtaana". Tämäkin tietty selviää varmasti, jahka kokeilemaan kerkeää, mutta onhan näitä kiva pohtia etukäteenkin tietty...

Njoo, omasta 50w sekä 18" -setistä saa aika huolella mökää jos ei täysin puhdasta pidä olla. Rinnassa tuntuu, lattia tärisee ja astiakaappi helisee. En ole tuolla kaapilla päässyt bändihommissa kokeilemaan, mutta aiempien kokemusten mukaan on riittänyt joillain muilla kaapeilla, rumpali ei tosin ole ollut älyttömän kovaääninen. Saattaisihan tuo riittää.
Jympsis jömpsis, passova soitan. "On siis helppo ja kevyt painaa koodit nuottiin"
kojones
31.01.2008 23:20:46

Just tänään taisin tuolla samaisella vehkeellä rokkitreenit vetää, kanavavolat puolessa välissä ja masteri klo 14. Yhtään kovemmalle ei viitsinyt enää laittaa.
Kefiiri
01.02.2008 08:21:55
MOI

En jaksa uskoa,
ettei riitä. "Riittää" on tietysti hyvin suhteellinen käsite.

Tuo riittävyys on tosiaan niin suhteellista että paha siitä on sanoa. Itse näkisin että tarpeettoman kovaa soitetaan ellei riitä.
nro5
01.02.2008 11:04:53
Kaiutin vaikuttaa asiaan myös paljon. Suljetusta kaapista saa huomattavasti enemmän mökää kokemuksieni mukaan putkinupilla irti kuin refleksitötteröillä varustetusta kaapista.
lapio
01.02.2008 15:43:27 (muokattu 01.02.2008 15:43:43)

Just tänään taisin tuolla samaisella vehkeellä rokkitreenit vetää, kanavavolat puolessa välissä ja masteri klo 14. Yhtään kovemmalle ei viitsinyt enää laittaa.

Joo, no kyseisen bändin kitaristina meinasin jäädä jalkoihin 4x12 kaapin ja 15W orange kloonin kanssa, että kyllä tuossa vehkeessä hönkä periaatteessa riittää jos ette ihan hullun täysillä soita.
Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä. -aaro
NYdoll
01.02.2008 15:56:19

no sehän siinä onkin, ku soitetaan :) ei vaan... lemmyllä etiäpäin vaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)