Aihe: Hyvä perus delay
1 2 3 4 5
Fonisoul_
29.01.2008 12:08:53
Onko noilla yleensäkin tapana olla vastaamatta puhelimeen koko päivä?

Oman kokemukseni mukaan: Kyllä!
Soul with a capital "S"...
januszian
29.01.2008 23:05:10

Lukaiseppa tuo toinen pitkä delayketju, siellä on käyty aikalailla kaikki uudemmat polkusimet läpi. Ibanez DE7 ja Digitech Digidelay ovat hyviä vaihtoehtoja. DE7 helpompi käyttää, Digidelayssa enemmän ominaisuuksia mukaan lukien tap tempo (jonka käyttö tosin ei ole toteutettu kaikkein parhaiten).

- DE7 ei toiminut mulle yhtään pätkää! Sitävastoin Bossin DD-5 ja DD-6 oli just sen kuulonen ku muistinkin. Eli helvetin hyvä! Enemmän mun makuuni sopiva. Digidelayta en oo päässyt kokeilemaan. Onko niinku Iba vai Boss henkinen?

Mites ku oon kelannut muutakin efektiä niin osaako joku puhua puolesta tai vastaan josko hankkisin ME-50 lankun?
SOLNIC LIVENÄ http://www.myspace.com/solnic
Jucciz
30.01.2008 02:25:20 (muokattu 30.01.2008 02:25:45)
Suosittelen katsastamaan myös toisen delay-aiheisen keskustelun, jossa on ollut tarjolla viimeisen vuorokauden sisään aivan erityisen tasokasta keskustelua:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=150459
Itse olen ollut todella tyytyväinen Metal Zoneen vaikkei vertailukohtia muihin säröpedaaleihin hirveästi ole. -Salamimaker
tuo särö vaan aivan ihana tässä spiderissä ja fenderin (Twin Reverb) oma särö aivan kaameaa kuultavaa -Louhimo
januszian
30.01.2008 18:16:30 (muokattu 30.01.2008 18:18:41)

No eipä tuo nyt ihan helvetisti auttanut kylläkään lueskella tappelua sun kamojen oikeellisuudesta verrattuna siihen että kyselen kuulostaako Bossin multiefektien efektit yhtä hyvältä (=samalta) kun Bossin erillispedaalit tai onko multiefektien efektienlaatu kahdessa eri lankussa yhtä hyvä. :D

Joo, siis ku haluisin saada kaiken yhessä toosassa mieluusti ettei tartte opetella steppaamaan.

Mutta tartten basically vaan delayn, modulaatioita (chorus, flanger, tremolo) ja ehkä jotain kevytrosoboost juttuja. En varsinaista säröä koska combossani on riittävän hyvä särökanava.

Onko jotain modulaatio lootaa jossa olis sen osaston hommat hanskassa ja sitten ostan vaikka delayn ja boosterin erikseen?
Keke Urlaub
30.01.2008 18:28:46

Onko jotain modulaatio lootaa jossa olis sen osaston hommat hanskassa ja sitten ostan vaikka delayn ja boosterin erikseen?

No tsekkaa vaikka linjakuutosen modulaatiomallintaja mm-4. Siinä on vaikka mitä kilkutusta.
januszian
30.01.2008 18:34:07

No tsekkaa vaikka linjakuutosen modulaatiomallintaja mm-4. Siinä on vaikka mitä kilkutusta.

onko efektimallinnokset päteviä nykysin?
kalleboy
30.01.2008 23:08:22
T.C Electronicsin Vintage Delay.
Ei mitään turhia nappuloita ja säätöjä, vaan simppeli delay hyvällä saundilla.
On siinä trioli moodi ja filtteri joka yrittää jäljittää vanhaa nauhakaikua, mutta enpä oo löytäny käyttöä vielä niillekkään.
Virta päälle ja kaikki potikat kello 12:sta, tap-tempolla täppäät ittes taimiin muun bändin kanssa ja annat palaa vaa. Helppoo ku heinänteko! Suosittelen kokeilemaan.
Jucciz
31.01.2008 08:52:50
T.C Electronicsin Nova Delay.
Vähän enemmän nappuloita ja säätöjä, vaan silti simppeli delay hyvällä saundilla ja todella paljon soundillista pelivaraa.
Itse olen ollut todella tyytyväinen Metal Zoneen vaikkei vertailukohtia muihin säröpedaaleihin hirveästi ole. -Salamimaker
tuo särö vaan aivan ihana tässä spiderissä ja fenderin (Twin Reverb) oma särö aivan kaameaa kuultavaa -Louhimo
LaXu
31.01.2008 10:38:58
- DE7 ei toiminut mulle yhtään pätkää! Sitävastoin Bossin DD-5 ja DD-6 oli just sen kuulonen ku muistinkin. Eli helvetin hyvä! Enemmän mun makuuni sopiva. Digidelayta en oo päässyt kokeilemaan. Onko niinku Iba vai Boss henkinen?

BOSSin polkusimia en ole kyllä aikoihin testaillut. Digidelay on ehkä Iban lämpöiseen soundiin verrattuna vähän hajuttomampi eli se tekee nimenomaan viiveitä lisäämättä omaa soundia sen ihmeemmin mukaan.

Mites ku oon kelannut muutakin efektiä niin osaako joku puhua puolesta tai vastaan josko hankkisin ME-50 lankun?

Korjatkaa jos oon väärässä, mutta ME50 on sama vika kuin monissa muissakin multibokseissa (ilmeisesti mukaan lukien TC:n juuri julkistettu Nova System lattiamultiefekti), eli sitä ei saa kiinni kuin joko vahvarin luuppiin tai inputiin. Toisin sanoen säröjä, waheja jne ei saa vahvarin sisääntuloon ja delayta ym. luuppiin vaan on pakko valita jompi kumpi. Tämä on ainakin minulle pitkä miinus, kun kuitenkin paljon soittelen sen verran isoilla säröillä että vahvarin sisääntulossa esim. delaysta tulisi melkosta mössöä. Tosi nihkeää, kun valmistajat eivät tajua tätä jo suunnitteluvaiheessa.
M Hossa
31.01.2008 11:00:42
Itte ostasin kyllä paljon ennemmin ton TC Electronic Vintage Delayn tai Mad Professor Deep Blue Delayn kun ton Nova kauhistuksen, jonka käyttöliittymä saa mut oksentamaan. ;)
biibob
31.01.2008 12:12:18
Voi helvetti... Yritettäis nyt olla pilaamatta tätäkin delay -ketjua. Tuntuu aika naurettavalta, että jostain näinkin laadukkaasta laitteesta, kuin nova delay täytyy jauhaa näin tarpeetonta juttua sivukaupalla. Jos olette edes laitetta koskaan kokeilleet, niin varmasti kuka tahansa ymmärtää, että kyseessä on todella loistavasoundinen/helppokäyttöinen delay -purkki. Ja ainakin itse näen todella turhana tuon pedaalin jatkuvan dissaamisen sen takia, että laite nyt sattuu olemaan liian "nykyaikainen" joihinkin puritaanien fantasioihin. Ja vaikka sitten jonkun mielestä nova delay olisikin liian moderni/huonosoundinen/vaikeakäyttöinen tj, niin ok se on ihan hyväksyttävää, kaikilla on oma mielipiteensä asioista ja niin pitääkin. Kuitenkin on täysin turhaa pyrkiä jatkuvasti jauhamaan jotain paria hassua argumenttia novan (tai minkään muunkaan laitteen) huonoudesta, jos kuitenkaan ei ole yhtään mitään erityisesti hyödyllistä sanottavaa aiheeseen liittyen tai mitään mitä ei olisi jo aiemmin kuultu. Tällä tavoin onnistuttiin jo yksi delay ketju viemään parin sivun verran täysin pois aiheestaan. Ja toivotaan nyt, että tämä delay -ketju sentään saisi jotain järkevää keskustelua aikaiseksi...
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
J.Hollström
31.01.2008 12:39:30
Tuntuu aika naurettavalta, että jostain näinkin laadukkaasta laitteesta, kuin nova delay täytyy jauhaa näin tarpeetonta juttua sivukaupalla.

Tai saatika koko hemmetin delaystä. Uskomatonta miten jengi viittii kinastella jostain efektipurkista. Anteeksi että pilaan feelarit, mutta vaikka sitä delaytä nyt onkin kiva laittaa sekaan, niin eiköhän se itse soitto ennen sitä purkkia ole semmonen mihin kannattas panostaa. Kuka vittu kiinnittää esim. keikoilla huomiota siihen, millainen delaySOUNDI kitaristilla on? Ei mitään välii sanon minä.

Sitäpaitsi paras delay tulee kelanauhurilla / nauhakaiulla, ja semmosia ei oo enää monella ukolla käytössä, ainakaan keikoilla.
Shakata
31.01.2008 13:04:01
M Hossa vois nyt yrittää päästä sen Nova Delayn yli, please =) Jatketaan asiallista keskustelua, itseäni kiinnostaa lähinnä Akain E2 head Rush (ei kerrota kenelläkään, että Akai on digivehjes...)

Kommentteja kehiin!
Kalamies #?
Artist
31.01.2008 13:06:34 (muokattu 31.01.2008 13:21:42)
M Hossa vois nyt yrittää päästä sen Nova Delayn yli, please =) Jatketaan asiallista keskustelua, itseäni kiinnostaa lähinnä Akain E2 head Rush (ei kerrota kenelläkään, että Akai on digivehjes...)

Kommentteja kehiin!

Minuakin kiinnostaisi tämä laite. En hae autenttista analogisoundia vaan lähinnä hyvää kompromissia, jossa olisi toimiva soundi sekä looppausominaisuus. KT Tunstallille tuo laite kelpaa ainakin livekäyttöön useammankin äänilähteen looppaukseen.

Mukava olisi silti kuulla käyttäjäkommentteja soundista, helppokäyttöisyydestä, kestävyydestä yms.

Samoin kiinnostaisivat kokemukset Electro Harmonixin 16 Second Delaysta (joka ei tosin taida enää kuulua kategoriaan "hyvä perus delay").

Mitä itse aiheeseen tulee muuten, niin Ibanezin DE-7 on mielestäni hyvä perusdelay. Jos ei kaipaa aitoa analogisoundia eikä tap-tempoa niin tuo on hyvä.

Danelectron Dan-Echoa ei kannata myöskään jättää laskuista pois, vaikka niissä kai on joissain jotain ongelmia ollutkin, noita on tullut bongattua keikkakäytössä enkä voi sanoa niiden soundanneen ollenkaan huonolta.
"Because I'm worthless!"
Artist
31.01.2008 15:03:26 (muokattu 31.01.2008 15:09:23)
Maksimissaan delay timea on 2290ms joka on ainakin itselleni enemmän kuin tarpeeksi. Mutta loopperiksi tästä ei kuitenkaan ole. Tosin loopperit ovat asia erikseen, ja delayt ovat erikseen.

Ööh, kyselin kyllä kokemuksia Akain laitteesta, jossa on sekä delay että loopperi, enkä ND:stä. No, ei sinä mitään, hyvää tekstiä kyllä pistit tuosta laitteesta ja siitä on varmasti iloa jollekin ko. laitteesta kiinnostuneelle. :)
"Because I'm worthless!"
M Hossa
31.01.2008 15:12:13 (muokattu 31.01.2008 15:28:06)
Ohoh! Täällähän jo joku siveydensipuli kiroilee. Foorumilla ei saa tehdä niin.
Otsikossa kysellään hyvää perusdelaytä. Mielestäni Nova ei ole semmoinen. Sama kun sanoisi Eventiden Time Factoria perusdelayksi. Molemmissa nappuloita kuin Michael Jacksonin pyjamabileissä.
Missään en ole myöskään sanonut etten tykkäisi digidelaystä. Olen itsekkin joskus joitakin semmoisia omistanut, viimeisin taisi olla DLS Effect Echo Tap. Myin koska suhisi liikaa ja ensimmäisen ja toisen toiston välinen saundi/volyymiero ei miellyttänyt. Pikkumaista, mutta niin on moni muukin (asia).
januszian
31.01.2008 16:45:29

Mulle taas on ihan vitun sama onko se tehty PC:n osista se pedaali kunhan se soi mun korvaa miellyttävästi. Ja Line6 aikoihin testaillessa ne analogiset oli todella tunkkasen kuulosia mun korvaan.

Mä haluan että delay toistaa tarvittaessa signaalin just sellasena kun se sinne purkkiin mennessä oli. :) (vettä liekkeihin perkele...)

Mut joo, tosiaan Bossin DD:t on mun juttu selkeesti. Enkä hunttia enempää aio tähän aiheeseen sijottaa jotenka perusdelay on hakusessa. Vaikkakin DD-6:sen reverse mode oli melko kähee... :)
M Hossa
31.01.2008 17:38:12 (muokattu 31.01.2008 17:40:03)
Samaa mieltä:
Vettä liekkeihin ja bensaa p...myllyyn kaksipiiippuisella miekalla.
;D
januszian
31.01.2008 18:05:14 (muokattu 31.01.2008 18:09:12)

Harmonia keskuksessa tuntuivat kehuvan Digitech Digidelayta Bossia paremmaksi!

http://reviews.harmony-central.com/ … cts/product/DigiTech/DigiDelay/10/1

Onko kukaan täällä moisen omistaja/testaaja/yleistietäjä? :)

Pöh, muualla sitten haukutaankin huonommaksi... pahoittelen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)