uk. 30.01.2008 22:39:23 | |
---|
Minkälainen ero on rumpujen paikalla pysymisen kannalta oikealla, rummuille tarkoitetulla matolla ja ihan tavallisella matolla? Mulla ei ole rummuille tarkoitettua mattoa, vaan rummut mulla on normaalin maton päällä, joka tuottaa mulle vaikeuksia. Basari nimittäin liikkuu eteenpäin soittaessa. Paikalla pysymiseen ei edes auta se, että sijoitan basarinjalat osoittamaan hieman enemmän eteenpäin - piikit esillä - , kuin normaalisti. Silti se tykkää liikkua. Jokaisella tauolla pitää vetää sitä kerta toisensa perään itseään päin. Ilmeneekö oikeassa rumpumatossa esim. tälläistä ongelmaa? Vai onko siinä se pinta semmoista että pitää paikallaan rummun kuin rummun ilman liikkelle lähtöä. Voipi olla että tuo käytössä oleva matto, jossa mun rummut on, että se pinta on siinä semmosta että ei pysty pitämään paikalla basaria. |
Roberto 30.01.2008 22:43:48 | |
---|
"Lainaa" jostain Lindströmin tai vastaavan kuminen eteismatto. Toimii. |
Vic Firth 30.01.2008 22:44:21 | |
---|
Herännee kysymys:"Mikä on oikea rumpumatto?" Useaan otteeseen tälläkin palstalla on todettu, että rautakaupasta saatava ns. "eteis/teollisuus -matto" on paras sumpujen alle. Sen karvat on hieman jäykempiä, joten rumpujen jalat saavat enemmän tarttumapintaa. Basarin paikallaanpysyminen onkin ainainen arvoitus, oli matto mikä hyvänsä. Basari pysyy parhaiten paikallaa, jos sen jaloissa on piikit, joilla se survaistaan kiinni alustaan. Mulla itsellä ainakin on aivan mainiosti toiminut "tavallinen matto". Pitää vaan vähän miettiä notta mihin sen rummun laittaa, etsiä oikeat urat :D got it? |
fish-eye 30.01.2008 22:54:43 | |
---|
Melkeinpä paras on juuri sellainen matto, jossa on kumipohja ja päällä karvapäällyste. Pysyy lattiassa kiinni ja piikit saa painettua syvälle. Itselläni on tällainen matto ja toimii erittäin hyvin. It is all crimson. |
Basari pysyy parhaiten paikallaa, jos sen jaloissa on piikit, joilla se survaistaan kiinni alustaan. Ja toiseksi, bassari pysyy vielä paremmin paikallaan, jos polkimessakin on jarrupiikit! Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa |
fish-eye 30.01.2008 23:02:32 | |
---|
Ja toiseksi, bassari pysyy vielä paremmin paikallaan, jos polkimessakin on jarrupiikit! Hyvä pointti, varsinkin slave-pedaalissa erittäin tärkeä. It is all crimson. |
Vic Firth 30.01.2008 23:05:32 | |
---|
Hyvä pointti, varsinkin slave-pedaalissa erittäin tärkeä. Totta, tämä unohtui mainita. Joissain pedaleissa on ihan ristipäät noissa ruuveissa, joten pedalin saa ruuvattua vaikka akkuporakoneella rumpulavaan kiinni :D kannattaa kokeilla uudella parketilla ennen keikkaa.. |
Tarre 30.01.2008 23:57:04 | |
---|
Ja toiseksi, bassari pysyy vielä paremmin paikallaan, jos polkimessakin on jarrupiikit! ...taikka tarranauhaa. En tiedä tästä asiasta mitään, enkä mistään tähän liittyvästäkään, mutta tämän verran minun oli pakko sanoa. |
Mikko A 31.01.2008 00:26:00 | |
---|
Melkeinpä paras on juuri sellainen matto, jossa on kumipohja ja päällä karvapäällyste. Pysyy lattiassa kiinni ja piikit saa painettua syvälle. Itselläni on tällainen matto ja toimii erittäin hyvin. Tämä totta. Ja oli matto sitten mimmonen tahansa, niin kandee itsekin istua sen maton päällä, niin ei ainakaan matto lähde liikkeelle ;) The space is filled with orbiting children. |
Dj.Dumbass 31.01.2008 00:29:27 (muokattu 31.01.2008 00:30:38) | |
---|
Minulla on Rockbagin matto. Ei ole kumia pohjassa, hyvin pysyy bassarit paikoillaan kun on piikit kierretty näkyviin. edit: ja kuten edellinen kirjoittaja sanookin, maton kannattaa olla niin iso että istuu itse siinä maton päällä myöskin. Rockbaggeja saa 200x200 tai pienempänä 200x160. But what would Musamies do? |
Kukkis 77 31.01.2008 01:15:29 | |
---|
Itselläni ei aikanaan meinannut basari pysyä paikallaan matollakaan, niin ratkaisin ongelman ruuvaamalla lankunpätkän reeniksen lattiaan basarin eteen. Joskus keikalla sidon basarin jakkaraan kiinni niin ei karkaa. Sittemmin ostin paremmat spedut joissa on sitä tarrajutskaa pohjassa ja piikit, ny pysyy. Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll! |
lkx 31.01.2008 01:35:02 | |
---|
Etolasta ostin semmosta "eteismattoa" - saa ihan metritavarana ja on kumia pohjassa. Värivaihtoehtojakin on pari/muutama. Se on keikkakäytössä ja treeniksellä on tuommosta omakuvasta näkyvää sinistä messumattoa. Veli nappas jostain rakennusmessuilta mukaan, kun oli töissä. Ei ole kumia pohjassa, mutta on niin iso pala ja iso setti ettei se siitä mihkään liiku. Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
Kailis 31.01.2008 06:40:20 | |
---|
Minulla on Rockbagin matto. Ei ole kumia pohjassa, hyvin pysyy bassarit paikoillaan kun on piikit kierretty näkyviin. edit: ja kuten edellinen kirjoittaja sanookin, maton kannattaa olla niin iso että istuu itse siinä maton päällä myöskin. Rockbaggeja saa 200x200 tai pienempänä 200x160. Ostin Forssan kirpputorilta 2X"4. Hilijaa |
Kailis 31.01.2008 06:40:23 (muokattu 31.01.2008 06:41:11) | |
---|
Minulla on Rockbagin matto. Ei ole kumia pohjassa, hyvin pysyy bassarit paikoillaan kun on piikit kierretty näkyviin. edit: ja kuten edellinen kirjoittaja sanookin, maton kannattaa olla niin iso että istuu itse siinä maton päällä myöskin. Rockbaggeja saa 200x200 tai pienempänä 200x160. Ostin Forssan kirpputorilta. 2X 2Xabout |
Syncopation 31.01.2008 11:10:47 | |
---|
Ei kait niissä ole mitään sen kummempaa ero kuin vaan se nimi ja hinta. Materiaali ja valmistus on varmasti aivan samanlainen. Tavallinen kumipohjainen eteismatto tai joku muu matto. Drummers never die! |
vitikka 31.01.2008 11:13:42 | |
---|
Minulla on kacesin rumpumatto jossa on integroituna basaria varten liukueste. Kyllä toimii. Ei tarvitse miettiä liukuuko setti. Suosittelen. |
Kailis 31.01.2008 13:47:43 | |
---|
Ostin Forssan kirpputorilta 2X"4. Hilijaa No nyt kannattaa lainata itseään, sen verran hyvä etukumara ollut aamulla. Eli ostin tosiaan kirpputorilta maton, jossa on sellainen pinta mihin velcro-tarranauha tarttuu tosi lujaa. Sekä haikkaständissä että basaripedaalissa on tarrat. Lisäksi vedän vielä basarin jalan piikit läpi matosta. Olen aika hysteerinen kamojen liikkumisen suhteen. Silloin -80 luvulla kun kamat oli mitä oli niin aika monta keikkaa muistan että kesken biisiä piti vetää basari takaisin asemiin. Helpottaa biisiin keskittymistä. |
Youni 31.01.2008 19:28:31 (muokattu 31.01.2008 19:30:09) | |
---|
Mulla on Cirymarketista ostettu terassimatto, valmiiksi sopivan kokoinen suorakaide. 100% tekokuitua, pohjassa kuminystyjä, aivan loistava matto: +halpa (alta 20€) +todella kevyt +leikattavissa sopivaan kokoon +tarranauha tarttuu uskomattoman kovaa +piikit pureutuvat mattoon +ilmavaa tekokuitua, helppo pitää puhtaana +kestävä +monta värivaihtoehtoa -ohut, piikkejä käytettäessä pitää varoa alustaa Tätä saa RTV:ltä rullatavarana. Voi olla vähän kalliimpi, mutta saa oikean koon omalle setilleen. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Kailis 31.01.2008 19:38:50 | |
---|
Mulla on Cirymarketista ostettu terassimatto, valmiiksi sopivan kokoinen suorakaide. 100% tekokuitua, pohjassa kuminystyjä, aivan loistava matto: +halpa (alta 20€) +todella kevyt +leikattavissa sopivaan kokoon +tarranauha tarttuu uskomattoman kovaa +piikit pureutuvat mattoon +ilmavaa tekokuitua, helppo pitää puhtaana +kestävä +monta värivaihtoehtoa -ohut, piikkejä käytettäessä pitää varoa alustaa Tätä saa RTV:ltä rullatavarana. Voi olla vähän kalliimpi, mutta saa oikean koon omalle setilleen. Kiitos vinkistä. Onko sulla sama ongelma kuin mulla, eli kun jauhan noita keppejä (varsinkin haikan noston jälkeen, ja 90% snareiskuista on kanttilyöntejä) niin puusälän kaivaminen matosta on täysin mahdotonta. Tarttuu kiinni niin perkeleesti. Vähän kuin puuverstaalla olis duunissa. Kerrotko vielä missä noita Cirymarketteja on =D |
Kailis 31.01.2008 19:41:53 | |
---|
"Lainaa" jostain Lindströmin tai vastaavan kuminen eteismatto. Toimii. Näitä tullut useampia "lainattua", aika useilla keikkapaikoillakin käytössä. Ainakin jossain vaiheessa yleistyi sellainen tapa, että nuo matot oli vapaata riistaa rumpaleidenkin kesken, ehkä juuri siksi että ovat alunperinkin pöllittyjä joten omistusoikeus kyseenalainen. |