Peku911 30.01.2008 16:41:03 | |
---|
Tästä aiheesta on varmasti aiheita satoja, mutta otetaanpa ne taas esille. Marshall ja kotikäyttö ei ilmeisesti ole monenkaan mielestä se paras ratkaisu. Onko olemassakaan yhden yhtä marsua, joka toimisi myös kotikäytössä. (Putkivehkeistä siis puhutaan). Itseäni kiinnostaa nuo Jcm:t, mutta sen hankitaa hidastaa kyllä tämä, että se ei tulisi kuin kotioloissa soitettavaksi. Kaipaisin nyt niitten ihmisten mielipiteitä, joilla tämmöinen (isomman luokan) marsu soi myös kotona. Onkos sitten olemassa minkäänlaista konetta kotikäyttöön, joista tuollainen vanhan ajan jcm-särö saataisiin? Mielessä on kyllä käynyt Tiny Terrorkin, mutta kyllähän siitäkin mökää lähtee, mutta sillä pystyy myös soittamaan pienemmilläkin volyymeillä, jota joiden mielestä ei marsuilla voi? |
hapan 30.01.2008 16:42:56 | |
---|
Craten Black Heart on ainakin klippien perusteella aika bueno. |
Peku911 30.01.2008 16:46:36 | |
---|
Craten Black Heart on ainakin klippien perusteella aika bueno. Onkos missä näytteitä? |
hapan 30.01.2008 16:54:52 | |
---|
|
Numb 30.01.2008 16:55:49 | |
---|
Orangeissa yleensäkin tuo master volume tuntuu toimivan aika hyvin. Itsekin soitan Orangella myös kotivolumella. Soundi on hyvä myös hiljaisella, mutta se ei ole samanlainen kuin volume avattuna. Tähän liityy sitten kaikenlaista kaiuttimen suurempaa elämistä ja mitä lienee. Keinokuorma voisi olla ratkaisu, mutta se saattaa syödä purevuutta pois, ja se purevuus on ainakin minun mielestäni olennainen osa klassista JCM -soundia, siis käytännössä sitä yksikanavaisen kasisatkun. Mutta mutta... JCM -säröön liittyy volume - jos se on hiljaisella, se ei ole JCM -särö... Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Jucciz 30.01.2008 16:57:17 | |
---|
Hughes & Kettner Edition Tubesta saa aika rouheaa 80-lukuhenkistä säröosastoa ja siinä on järkevästi tehty master volume, eli soi hyvin myös kotikäytössä. http://mp3.jucciz.com/editiontubeItse olen ollut todella tyytyväinen Metal Zoneen vaikkei vertailukohtia muihin säröpedaaleihin hirveästi ole. -Salamimaker
tuo särö vaan aivan ihana tässä spiderissä ja fenderin (Twin Reverb) oma särö aivan kaameaa kuultavaa -Louhimo |
kari10 30.01.2008 17:31:27 | |
---|
Jos ei naapurit ole ihan nurkassa kiinni häiritsemässä, niin omakotitalossa on passeli Marshall 2061X. |
hapan 30.01.2008 17:36:21 | |
---|
Hughes & Kettner Edition Tubesta saa aika rouheaa 80-lukuhenkistä säröosastoa ja siinä on järkevästi tehty master volume, eli soi hyvin myös kotikäytössä. http://mp3.jucciz.com/editiontube Onkohan mun Edition tubessa jotain vikaa.. kun yritin sitä himassa soittaa ni sai olla hemmetin tarkkana sen volumen kanssa. Ja jos halus hyvän soundin, niin oli auttamatta liian kovalla jo. Onko toi sun vahvistin se 20 v. juhlamalli? |
Kivijalka 30.01.2008 18:05:34 (muokattu 30.01.2008 18:08:04) | |
---|
Hughes & Kettner Edition Tubesta saa aika rouheaa 80-lukuhenkistä säröosastoa ja siinä on järkevästi tehty master volume, eli soi hyvin myös kotikäytössä. http://mp3.jucciz.com/editiontube Minä myin Edition Tubeni juurikin sen takia pois että sillä ei tehnyt sitten yhtikäs mitään kotikäytössä. Saundivaihtoehdot olivat hyttysen tirinä kotivolyymeillä taikka sitten maukas mekkala treenikämpällä mutta ei muuta. Tilalle tuli Orangen Tiny Terror joka hoitaa oikein toimivasti sekä kotipuolen että soittotaitoisella rumpalilla varustetun bändin kanssa treenauksen jos haussa on sellainen AC/DC-Gunnarit-80s Ozzy meno. Tokihan riippuu myös paljon kodista, mutta mielestäni Edition Tuben kanssa ei ole mitään asiaa kerros- tai rivitaloasuntoon. EDIT: Onkohan mun Edition tubessa jotain vikaa.. kun yritin sitä himassa soittaa ni sai olla hemmetin tarkkana sen volumen kanssa. Ja jos halus hyvän soundin, niin oli auttamatta liian kovalla jo. Onko toi sun vahvistin se 20 v. juhlamalli? Minulla ainakin oli juuri tuo kultaisella etukankaalla varustettu 20th Anniversary, ja kuten jo totesinkin kokemukset olivat hyvin samansuuntaiset. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
jo_tu 30.01.2008 18:09:52 | |
---|
mulla on kans käväissyt tollanen edition tube ja se oli vähän hankala kerrostalossa. nyt itse tehty orange ad15 nuppimuotoon ja se toimii mukavasti greenback kaapin kanssa.. hyvä mastervolume myös tuossa... |
Peku911 30.01.2008 18:16:38 (muokattu 30.01.2008 18:18:33) | |
---|
Minä myin Edition Tubeni juurikin sen takia pois että sillä ei tehnyt sitten yhtikäs mitään kotikäytössä. Saundivaihtoehdot olivat hyttysen tirinä kotivolyymeillä taikka sitten maukas mekkala treenikämpällä mutta ei muuta. Tilalle tuli Orangen Tiny Terror joka hoitaa oikein toimivasti sekä kotipuolen että soittotaitoisella rumpalilla varustetun bändin kanssa treenauksen jos haussa on sellainen AC/DC-Gunnarit-80s Ozzy meno. Tokihan riippuu myös paljon kodista, mutta mielestäni Edition Tuben kanssa ei ole mitään asiaa kerros- tai rivitaloasuntoon. Joo no kyllä se tuntuu sinne Tiny terrorin puolelle kääntyvän sitten pikkuhiljaa. Perhana kun sitä pääsisi testailemaankin jonnekin. Täytyy katsella, jos jollakin jyväskylän seudulla sellaista olisi. Sehän on erittäin hieno peli myös hinnaltaan. Mites sitten kaapin laita olisi siihen. Mikä siihen sopisi parhaiten? |
Kivijalka 30.01.2008 18:22:20 | |
---|
Joo no kyllä se tuntuu sinne Tiny terrorin puolelle kääntyvän sitten pikkuhiljaa. Perhana kun sitä pääsisi testailemaankin jonnekin. Täytyy katsella, jos jollakin jyväskylän seudulla sellaista olisi. Sehän on erittäin hieno peli myös hinnaltaan. Mites sitten kaapin laita olisi siihen. Mikä siihen sopisi parhaiten? Itse käyttelen Orangen PPC112 taikka Marshallin 4x12 kaappeja ja molemmilla kyllä saa mielestäni oikein kelvollista jälkeä aikaiseksi. Sellainen muistettava asia kuitenkin että varmuuden varalta kaapin olisi oltava 16 ohminen, Orangen omalaatuisen kaappikytkentäsysteemin takia kun kahdella lisäkaapilla soitettaessa on kytkettävä 16 ohmiset kaapit 8 ohm ulostuloihin (ihan sekavaa, tiedän). Tässä jonkinmoinen selvitys asiasta suoraan orangeamps.comista: "What outputs do I use when I'm using an extension cabinet? When using two speaker cabinets with Orange heads, both cabinets must have an impedance of 16 ohms. Plug each cabinet into an 8 ohm output. Do not mix cabinets of different impedances - harm may come to your amplifier as a result." I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
psalmat 30.01.2008 18:37:53 | |
---|
Hughes & Kettner Edition Tubesta saa aika rouheaa 80-lukuhenkistä säröosastoa ja siinä on järkevästi tehty master volume, eli soi hyvin myös kotikäytössä. http://mp3.jucciz.com/editiontube Koeponnistin tuota 20th anniversarya joskus. Muuten vaikutti kotisoittoon loistopeliltä, mutta se helinä siinä saundin "päällä" rupes ärsyttämään. |
Peku911 30.01.2008 18:47:45 | |
---|
Entäs tuon Terrorin tuo säätömahdollisuuksien vähyys. Eq:n verran satsausta kuitenkin? |
Kivijalka 30.01.2008 19:00:41 | |
---|
Entäs tuon Terrorin tuo säätömahdollisuuksien vähyys. Eq:n verran satsausta kuitenkin? Varmasti on ihmisiä jotka tuntevat tarpeen järeämmälle äänenmuokkaukselle Tiny Terrorin kanssa, itse pyöräytin tonen oikealle kohdalle ja unohdin sen olemassaolon. Ankarampaa ruuvausta harrastaville tuo Craten myöhemmin tänä vuonna julkaistava Handsome Devil voisi olla testaamisen arvoinen. http://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000025701.jpg I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
trih 30.01.2008 19:17:33 | |
---|
Just. |
Icy-Sun 30.01.2008 20:09:53 (muokattu 30.01.2008 20:10:20) | |
---|
Vaan mitä jos ostaa marsun 50wattia ja puolittaa ;) There ain't noway out tonight |
Jucciz 30.01.2008 20:12:12 (muokattu 30.01.2008 20:13:10) | |
---|
Vaan mitä jos ostaa marsun 50wattia ja puolittaa ;) Eipä onnistu. 50-wattiset Marshallit on kahden pääteputken vehkeitä eikä niitä ole kovin fiksua käyttää yhdellä pääteputkella, koska yksi putki huolehtii vain puolet jokaisesta ääniaallosta Marshallin pääteastekytkennässä. 100-wattisissa koneissa on kaksi pääteputkiparia (eli 4 putkea), jolloin kummastakin parista voi ottaa yhden putken pois ja silti jää vielä yksi putki kummallekin puoliaallolle -> soundi pysyy käyttökelpoisena. Miten olis keinokuorma? Sillä kesyttää tehokkaammankin koneen järkeväksi kotisoitteluun. Treenikämpällä sitten ilman, jos on varaa luukuttaa enempi. Itse olen ollut todella tyytyväinen Metal Zoneen vaikkei vertailukohtia muihin säröpedaaleihin hirveästi ole. -Salamimaker
tuo särö vaan aivan ihana tässä spiderissä ja fenderin (Twin Reverb) oma särö aivan kaameaa kuultavaa -Louhimo |
mvirta 30.01.2008 22:04:59 | |
---|
Kaipaisin nyt niitten ihmisten mielipiteitä, joilla tämmöinen (isomman luokan) marsu soi myös kotona. Jees, kotona 100W jubileenuppi ja 4x12 -kaappi. Kyllähän tolla pystyy hiljaa soittamaan ihan hyvin, onhan noissa volapotikat. Soundeista en nyt sitten tiedä, onhan se selvä ettei mitään päätesäröjä useinkaan saa peliin mutta ei ole haitannut. Aikaisemmin oli JCM800, sekä 50W ja 100W versiot ja niiden kanssa oli kyllä hiukan tarkempaa volapotikkaa käännellessä, se tuppasi olemaan semmoinen että ääni hypähti nollasta häiritsevän rajalle aika pienellä matkalla. Ja sitten jos halusi hiukan kovempaa rähäkkää "simuloida" niin tarvi kyllä säröpurkin eteen. Mutta yhteenvetona että hyvin on pärjännyt eikä ole tarvista mitään pikkuvahvaria erikseen ostella. Kuten monesti on todettu, sillä vattimäärällä ei ole kovin suurta vaikutusta vahvarin tuottamiin desibeleihin, muuhun käytökseen kyllä sitten voi olla. Ja mainitaan nyt vielä että samalainen jubileesetti löytyy nyt myös työpaikan kahvihuoneen nurkasta.. sain tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä ja missään muualla ei ollut tilaa joten lykkäsin pinon sinne. Siellä pitääkin sitten soitella todella hissuksiin ja silti homma pelaa hyvin.
Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Tuossa mun Jubilee-läjässä taas tuntee selvän aukeamisen tietyssä kohtaa. Se kohta ei ikävä kyllä ole kerrostalovoimakkuus. Ihan sama vetääkö 25W:lla vai 50W:lla. Samantapaisia kokemuksia mulla on muistakin Marsuista, mitä on tullut kokeiltua. Mä en kotiin moista ottaisi, kun samaan rahaan on paljon parempaakin tarjolla. Tämä siis pienillä tehoilla soitellessa. |