Aihe: EBS Microbass II ulostulon (DI) "boostaus"
1
Warwickbass
30.01.2008 21:33:38 (muokattu 30.01.2008 22:55:31)
Tarvisi saada ulostuloon lisää tehoa. Siten ettei "boosteri" väritä saundia.
Tuntuu, että passiivimikeillä ei saa pöytään tarpeeksi henkeä. Aktiivit toimivat hieman paremmin. Antakaas hyviä ehdotuksia..

edit
Onko tuo edes mahdollista mitenkään?!?
M.Hanski
30.01.2008 21:46:57 (muokattu 30.01.2008 21:47:21)
Tuntuu, että passiivimikeillä ei saa pöytään tarpeeksi henkeä. Aktiivit toimivat hieman paremmin. Antakaas hyviä ehdotuksia..

Kohiseeko liikaa, jos pöydästä vääntää lisää gainia? Onko MicroBass:n gainirakenne kuosissa?
Warwickbass
30.01.2008 21:51:33
Kohiseeko liikaa, jos pöydästä vääntää lisää gainia? Onko MicroBass:n gainirakenne kuosissa?

Pöydästä gaini on melkein täysillä. Koitettu myös pöydän muilla kanavilla. Microbassin gaini en haluaisi ihan täysille puskea. klo. 12 ylöspäin.
M.Hanski
30.01.2008 21:54:11 (muokattu 30.01.2008 21:54:29)
Pöydästä gaini on melkein täysillä. Koitettu myös pöydän muilla kanavilla. Microbassin gaini en haluaisi ihan täysille puskea. klo. 12 ylöspäin.

Ootko kokeillut piruuttaan, tuleeko MicroBass:n plugiulostulosta tiskin linjasisäänmenoon riittävästi tavaraa? Ihmeellistä, että XLR-ulostulosta tulee hiljempaa kuin vaikkapa dynaamisesta mikistä. Näin ei pitäisi olla.
M.Hanski
30.01.2008 22:52:18
Tuota en ole kokeillut. Tarviipa koittaa.

...ja jos maalenkki pitää saada katkaistua, pistä joku perus-DI-boksi plugiulostulon ja tiskin XLR-inputin väliin.
Pirkka
31.01.2008 02:22:43
Tää ei väritä soundia. Ihan pirun hyvä pedaali muutenkin.

http://www.miaudio.com/BNB1.htm
Johannes_t
31.01.2008 09:40:20

edit
Onko tuo edes mahdollista mitenkään?!?

Tsekkaa ensiks, että sulla ei ole -db-namiska pohjassa...
okabass
31.01.2008 10:27:19 (muokattu 31.01.2008 10:27:34)
Tää ei väritä soundia. Ihan pirun hyvä pedaali muutenkin.

http://www.miaudio.com/BNB1.htm

MOI

Toimii siis bueno bassossa?
Toi olis tuon sivun kuvauksen perusteella helppo tehdä joko J-fetillä tai mosfetillä. Bypass asento: trankku ns. source folloverina. 15 dB boost: sopivat vastukset kannalla (s) ja nielulla (d). Treble boost: sopivat vastukset ja kytkentäkonkka pienemmäksi. Noin lyhyesti sanottuna.
Ceterum censeo moderator esse delendam
Pirkka
31.01.2008 10:46:57
MOI

No Terse!

Toimii siis bueno bassossa?
Toi olis tuon sivun kuvauksen perusteella helppo tehdä joko J-fetillä tai mosfetillä. Bypass asento: trankku ns. source folloverina. 15 dB boost: sopivat vastukset kannalla (s) ja nielulla (d). Treble boost: sopivat vastukset ja kytkentäkonkka pienemmäksi. Noin lyhyesti sanottuna.

Joo mä oon ollu oikein tyytyväinen. Mulla on laudassa kymmenen pedaalia ja koska kaikki ei oo true-by-pass kamaa niin toi on ihan ensimmäisenä. Vaikka se ei olisi päällä se toimii kuitenkin koko ajan bufferina. Mä en oo ikinä käyttäny sitä yli klo 12 jolloin se muuttuu trebleboosteriksi. Ihan flatboostina käyttäny säröille tai filsulle. Se ei oikeesti väritä soundia mikä on oikein mukava asia.

Sori, aika Off-Topic tuli ny...
okabass
01.02.2008 01:25:22
No Terse!

Joo mä oon ollu oikein tyytyväinen. Mulla on laudassa kymmenen pedaalia ja koska kaikki ei oo true-by-pass kamaa niin toi on ihan ensimmäisenä. Vaikka se ei olisi päällä se toimii kuitenkin koko ajan bufferina. Mä en oo ikinä käyttäny sitä yli klo 12 jolloin se muuttuu trebleboosteriksi. Ihan flatboostina käyttäny säröille tai filsulle. Se ei oikeesti väritä soundia mikä on oikein mukava asia.

Sori, aika Off-Topic tuli ny...

MOI
.
Kiits.
Ceterum censeo moderator esse delendam
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)