Aihe: Oulun onnen numerot 7, 27"
1
Juunsku
29.01.2008 14:30:35 (muokattu 29.01.2008 14:45:37)

Olen päätynyt sellaiseen ratkaisuun että seiskakielinen baritoni täytyy hommata. Olen miettinyt että tyytyisin vain vähempään jos hommaisin jotain muuta, ja myöhemmin sitten alkaisi vain harmittamaan.

Oulussa on musiikkiliikkeissä tällä hetkellä melko heikko tilanne noiden seiskojen kanssa. Muutama normis-kaalainen kyllä löytyy, mutta ne eivät oikein sytytä. Eivätkä liikkeet varmasti tilaa yhtä ostoa varten useampaa torrakkoa.

Etsin testattavaksi lähinnä LTD SC607B tai Ibanezin baritoni seiskoja. Tietenkin minua kiinnostais kokeilla muitakin baritoni seiskoja vertailun vuoksi, jos jollain on.

Eli jos jollain Oulussa/Oulun lähialueella asuvalla on baritoni seiska ja uskaltaa päästää testaamaan sitä niin otahan yhteyttä pikaviestillä tai sähköpostilla niin sovitaan sitten missä ja milloin testaus olis mahdollinen.

Olisin tosi kiitollinen jos joltain löytyis seiska testattavaks, kun ei viitsis ostaa sikaa säkissä.
Ei se mitään ku on tirri-päisään kännissä! Tahtoo koe-ajaa LTD GL-600FB:n!
Räbbänä
29.01.2008 14:32:47
Oulussa on musiikkiliikkeissä tällä hetkellä melko heikko tilanne noiden seiskojen kanssa. Muutama normis-kaalainen kyllä löytyy, mutta ne eivät oikein sytytä. Eivätkä liikkeet varmasti tilaa yhtä ostoa varten useampaa torrakkoa.

Samaa itsekin hieman harmitellut. Nyt on ollut työn alla saada hommattua Schetcerin vempain kotiin, mutta saa nähdä miten käy.
M.A.C.H.O. # 31 "Nyt kävi näin." UUh aah Känädä!!!1
DZN
29.01.2008 14:58:44
Oletko kokeillut seiskakielisten huonetta? Sieltä voisi löytyä apua.

Asiaan. Mulla on ollut seiskabaritoni ja "tavallisella" skaalalla varustettuja. Voisin sanoa, ettei baritoniin ole tarvetta ellei mennä alle A:n. Toisaalta jokainen taaplaa tyylillään ja jos baritonia tarvitsee niin antaa palaa vaan. Mulle se baritoni alkoi olla jo fyysisesti niin erilaisen tuntuinen, ettei soitosta tahtonut tulla mitään. Tavalliseen ränttätänttään se on omiaan mutta leadeissa ja muissa ihmeellisemmissä se tuntuma alkoi olla vähän ihmeellinen.
Aka. Dino and 6077dino
Räbbänä
29.01.2008 15:18:42
Mulla on ollut seiskabaritoni ja "tavallisella" skaalalla varustettuja. Voisin sanoa, ettei baritoniin ole tarvetta ellei mennä alle A:n. Toisaalta jokainen taaplaa tyylillään ja jos baritonia tarvitsee niin antaa palaa vaan. Mulle se baritoni alkoi olla jo fyysisesti niin erilaisen tuntuinen, ettei soitosta tahtonut tulla mitään. Tavalliseen ränttätänttään se on omiaan mutta leadeissa ja muissa ihmeellisemmissä se tuntuma alkoi olla vähän ihmeellinen.

Jokaisella meillä on omat mieltymyksemme ja tarpeemme. toiset vain tarvitsevat sen ylimääräisen tuuman tai parikin siihen kitaraansa.
Omalla kohdalla pidempiskaalainen seiska hakusessa vain hieman selkeämmän b-kielen soinnin vuoksi. Lisäksi muutenkin ollut pidemmän aikaa tarkoitus tutustua pidemmän skaalan omaaviin skeboihin.
Lisäksi myös tulee soiteltua tavaraa, joka vaatisin seiskan venymään aina sinne G-hen asti.
M.A.C.H.O. # 31 "Nyt kävi näin." UUh aah Känädä!!!1
Juunsku
29.01.2008 15:32:49 (muokattu 29.01.2008 15:33:50)

Vire tulis todennäköisesti olemaan GCGCFAD.

Mulle tulee tuskin mitään fyysistä estettä baritoneissa, kiitos pitkien sormieni :)
Pitääpä kokeilla sitä seiska huonetta.. En oikeastaan oo aiemmin edes kuullut siitä..
Ei se mitään ku on tirri-päisään kännissä! Tahtoo koe-ajaa LTD SC607B:n!
merirosvokissa
29.01.2008 15:37:37 (muokattu 29.01.2008 15:38:05)
Torilla tais olla Ibanezin RG1077XL, unelmien täyttymys meikälle ja korpeaa ko ei oo ny rahaa, mutta ostappa sinä se niin saat takuuvarmasti loistokitaran.

E: Kitarassa siis 27" skaala, hyvä kelluva talla ja 7-kieltä.
http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal - Avatarissani esiintyvä mieshenkilöni on minun BFF
Juunsku
29.01.2008 15:45:48

Torilla tais olla Ibanezin RG1077XL, unelmien täyttymys meikälle ja korpeaa ko ei oo ny rahaa, mutta ostappa sinä se niin saat takuuvarmasti loistokitaran.

Olin huomannut ton kans jo aikaisemmin. Hinta olis aivan kohdillaan, mutta paikkakunta vähän turhan kaukana. Ainut miinus on ettei pääse testaamaan.
Ze Kink
29.01.2008 22:08:06

E: Kitarassa siis 27" skaala, hyvä kelluva talla ja 7-kieltä.

Itse kävin ostamassa toisen niistä tänään (sen missä oli case mukana), ja vaikuttaa kyllä melko jämäkältä kepiltä. Tremol-no olisi tuohon tarkoitus vielä asentaa, ja mikit tietty menevät vaihtoon ennemmin tai myöhemmin.

Sc607B on muuten hyvä, mutta se keskimikki ei ole ihan kaikkien juttu. Lisäksi itse jotenkin diggailen 707:sta enemmän kuin 81-7:sta.

Schecterin seiskioista olen testannut vain Hellraiseria, jossa oli jotenkin epämukava kaula. Sen satula tuntui liian kapealta kaulaan nähden (ihan kuin otelaudan reunoilla olisi tyhjää tilaa). Tiedä sitten, onko Blackjackissa sama vika.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
mungiisi
29.01.2008 22:19:57
Mulla on tuo SC607B ja voin suositella. Välillä on ollut fiilis että vaihtaisin tämän takaisin vanhaan RG1527, mutta lopulta tuo on aina jäänyt taloon.

Hyvä tatsi, vaikka maalattu kaula onkin. Hyvä soundikin loppujen lopuksi vaikka kitarassa onkin ne paljon parjatut 81-7. Taitaapi olla niitä ainoita ja harvoja baritoniseiskoja markkinoilla... (Schectereitä ei nyt lasketa).

Miinukset taitavat olla juuri tuo kaulamikin puute ja se että nuo EMG:n seiskamikit ovat bassomikkien kotelossa.
Destroy Erase Improve
Juunsku
30.01.2008 10:54:31 (muokattu 30.01.2008 10:54:52)

Hyvä tatsi, vaikka maalattu kaula onkin. Hyvä soundikin loppujen lopuksi vaikka kitarassa onkin ne paljon parjatut 81-7. Taitaapi olla niitä ainoita ja harvoja baritoniseiskoja markkinoilla... (Schectereitä ei nyt lasketa).

Ibanezillahan on 27" ja 26,5" baritoni seiskoja.. Noin Schecterit on 26,5" .

Miinukset taitavat olla juuri tuo kaulamikin puute ja se että nuo EMG:n seiskamikit ovat bassomikkien kotelossa.

Itellä on LTD:ssä kans maalattu kaula et siihen on ehtiny tottua. Enkä käytä ku talla mikkiä :) ibanezeissa tulis siis mukana aika paljo turhaa ;) Tallamikin vaihtaisin todennäköisesti Lundgrenin M7:an.
mungiisi
30.01.2008 16:43:59
Ibanezillahan on 27" ja 26,5" baritoni seiskoja.. Noin Schecterit on 26,5" .

Eihän Ibanezilla ole baritoniskaalaisia seiskoja markkinoilla?
Destroy Erase Improve
Räbbänä
30.01.2008 16:45:33 (muokattu 30.01.2008 16:46:04)
Eihän Ibanezilla ole baritoniskaalaisia seiskoja markkinoilla?

Jokunen kipale taitaa olla näitä erikoisimpia malleja Japanin markkinoilla ja sitten RG1077XL ja oisko joskus ollut myös 7421XL. Ainakin nuo tuli mieleen.

Edit: vai valmistetaanko noita RG1077XL malleja edes nykyään?
Ze Kink
30.01.2008 16:53:53 (muokattu 30.01.2008 16:55:07)
Jokunen kipale taitaa olla näitä erikoisimpia malleja Japanin markkinoilla ja sitten RG1077XL ja oisko joskus ollut myös 7421XL. Ainakin nuo tuli mieleen.

Edit: vai valmistetaanko noita RG1077XL malleja edes nykyään?

Ainoastaan sitä RGEXFX2:sta tms. valmistetaan tällä hetkellä, ja sekin on vain Japanin markkinoille. On niitä ollut ainakin Rg680LTD1 tms., joka oli 1077XL:n ja 2077XL:n esiaste ja tosi harvinainen, niiden lisäksi kai joku todella harvinainen LACS tai J-custom malli ja sitten toi 7421XL. Jotain 6-kielisiäkin on ollut 27" skaalalla. 26.5" skaalaisesta Ibanezista en ole kuullutkaan.

Ja ei noita Rg1077XL:ää tai 2077XL:ää ole tosiaan valmistettu kai -03 jälkeen.

E: Itse olen ainakin ihan pirun tyytyväinen tuohon Rg1077XL:n, jonka eilen hain. Voisin sanoa, että paras seiska mitä olen soittanut, ei tosin ennen kuin laitoin säätöihin :D
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)