Wilsson 30.01.2008 12:27:06 | |
---|
Tällä hetkellä toimii sorvina 5-kielinen Ibanez SRX355-NT. Paksu H-kieli on soinut alusta alkaen "tunkkaisesti", melkeinpä olemattomasti, niin vapaana kuin mitä tahansa nauhaa painettaessa. Uskoisitteko että sointi paranee jos vaihdan uuden H:n? Noottia odotellessa. |
Karlsson 30.01.2008 12:52:18 (muokattu 30.01.2008 12:52:25) | |
---|
Jos hyvä säkä on, niin auttaa ja sulla on ollut vain huono kieli siinä kiinni. Jos ei auta niin toi Tori on ihan hyvä palsta. "Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner |
Wilsson 30.01.2008 16:43:56 | |
---|
Tahdaskielet osaa olla ovelia.. |
Tahdaskielet osaa olla ovelia.. Saattaa olla. Mutta vaihda koko setti ja ihmettele sitten. "Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner |
M.Hanski 30.01.2008 16:59:45 (muokattu 30.01.2008 17:00:06) | |
---|
Kannattaa kokeilla kielisettiä, jonka H-kieli on ns. taperwound eli ohuempi tallapalan kohdalta. Tällaisia settejä ovat mm. Warwick Black Label, GHS Taper Core, GHS Contact Core Super Steels, DR Long Necks ja mitä näitä nyt on. H-kielen intonaation ja tallapalan korkeuden joutuu tietty säätämään. |
Wilsson 30.01.2008 21:07:09 | |
---|
jep jep, kassellaan. |
Leeni 29.03.2008 00:37:57 | |
---|
Tällä hetkellä toimii sorvina 5-kielinen Ibanez SRX355-NT. Paksu H-kieli on soinut alusta alkaen "tunkkaisesti", melkeinpä olemattomasti, niin vapaana kuin mitä tahansa nauhaa painettaessa. Uskoisitteko että sointi paranee jos vaihdan uuden H:n? Noottia odotellessa. taitaa olla sustainissa puutetta. bazooka vaihtoon ja uutta tilalle. "one day when someone comes up to you asking for advice you realize that it's never been the equipment at all." - Ken Rockwell |
absqua 29.03.2008 01:54:47 | |
---|
Kannattaa ehdottomasti myös testaille eri merkkien h-kieliä - niissä on uskomattoman suuria eroja. Mun tutkimistani (GHS, Warwick, Skull Strings, DR, Ebs, Daddario) viimeisenä mainittu, eli Daddario veti pisimmät korren selvällä kaulalla muihin nähden. Ja siis nimenomaan H-kielen soinnin suhteen. Hyviä nelikielisen settejä löytyy melkein kaikilta, mutta tuo H tuntuu olevan paha rasti. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
seak 29.03.2008 10:25:01 | |
---|
Kannattaa kiinnittää myös oikean käden tekniikkaan huomiota, itselläni meni jonkin aikaa ensimmäisen viisikielisen basson kanssa, että pääsin sinuiksi H-kielen käytön kanssa. Yksi juttu minkä olen huomannut, että joudun soittamaan H-kieleltä snadisti kevyemmällä tatsilla että saan sen soimaan kunnolla - jos isken samalla powerilla sitä kuin muita kieliä, tulee soundista herkästi huonosti soivaa puhinaa. A veteran of a thousand psychic wars. |
piivei 29.03.2008 11:33:52 | |
---|
Minkälaisen vehkeen kautta soitat sillä? 5-kielinen on aika paha rasti myös monelle vahvistimelle ja varsinkin kaiuttimelle. Itellä oli joskus Fenderin Roscoe Beck-5 ja sen kanssa huomasin, että vaati kunnon myllyn että alkoi H-kielikin tulla mukaan. |