Aihe: Pedaalimalliset viritysmittarit
1 2 3 4
januszian
29.01.2008 23:03:23

Ostin DT-10:n ja komiasti pelittää nupin päällä! Helvetin selkeä näyttö! Ja vähä niinku tuntus virittävän jopa paremmin ku G-majorin herkkä asetus!
SOLNIC LIVENÄ http://www.myspace.com/solnic
McNulty
29.01.2008 23:19:33
Ostin DT-10:n ja komiasti pelittää nupin päällä! Helvetin selkeä näyttö! Ja vähä niinku tuntus virittävän jopa paremmin ku G-majorin herkkä asetus!

Korgin virittimet tappavat talossa ja puutarhassa. Itse käytän Korgin GT-120 kitaran säätötouhuissa ja DT-10 pyörii reeniksen lattialla (toisen kitaristin omaisuutta, mutta yhteisessä käytössä). Tosin, tuo BOSS GT-8:n tunAri saa toistaiseksi riittää miun "stagevirittelyille". Hyviä värkkejä kumpainenkin. TC:n kamoihin en ole oikein koskaan syttynyt... kenties tuo compact pedal-sarja voisi tarjota "sitä jotain". Räkkikamat on miulle punainen vaate :)
byt' v kurse volkov
kosmonausea
29.01.2008 23:34:51
Muutama jippo, jotka olen ite huomannu hyödyllisiksi strobostompilla virittäessä (auttaa varmaan käytettäessä muitakin mittareita). Viritän käyttäen kaulamikkiä. Tuntuu että mittari saa paremmin "selvää" kaulamikin signaalista. Demppaan kaikki muut kielet. Ihan oikeasti, Petersonit on niin tarkkoja että kun virittää jotain kieltä ja toiset kielet resonoi hiljaa taustalla niin näyttö tulee hieman levottomammaksi kuin dempatessa muut kielet.

Itsellä sama pedaali, ja näiden lisäksi tuntuu toimivan se, että laittaa kielen soimaan siitä 12. nauhan kohdalta.
Perkelefantti.
rrroope
30.01.2008 11:14:23
Mulla on se fenderin pedaaliviritin. Vähän rumahan se on mutta ihan jees toimii. Tosin häiritsevä yksityiskohta on ne valot siinä, mitkä ilmaisee vireisyyden. Kun kitara on epävireessä, tämän osoittaa siniset valot, oikean vireen osoittaa sitten keskellä oleva himmeämpi punainen valo.

jotenkin loogisemmalta tuntuisi että punainen osoittaisi epävireen ja sininen vireen. vähän niinkuin tunnetusti kaikkialla muuallakin punainen symboloi vaaraa tai väärää.
fridgebuzz
30.01.2008 15:56:46

Mulla on se fenderin pedaaliviritin.

Mulla kans. On todella tarkka ja selkeä, ainakin mun mielestä. Ainut vaan että tuossa ei voi mitenkään säätää hertsimääriä yms.
Mordax
30.01.2008 16:44:52
Minulla on ollut Korgin DT-10 jo parin vuoden ajan. Sekä koti- että treenisolosuhteissa korkki on ihan korvaamaton peli.
Where's that confounded bridge?
veneficus
02.02.2008 18:38:10

Itselläni on laudassa tuo Ibanezin LU-20. Hyviä puolia siinä ovat mielestäni halpa hinta, selkeys/helppolukuisuus, true bypass sekä ne kaksi erillistä ulostuloa joista toinen menee mutelle päälle polkaistaessa, toinen puolestaan ei.

Huonoina puolina pidän ehkä lievää epätarkkuutta (mikä ei bändikämpillä tahikka keikalla haittaa, kun nauhoituksia varten halutaan viilata se vire millilleen niin käytetään muita laitteita) sekä poljinnapin toisinaan vaihtelevaa toimintaa (välillä menee päälle ja pois kiltisti, joskus joutuu hieman steppaamaan).

Kaikenkaikkiaan tuo vehje on ominaisuuksiltaan sekä hinta/laatu-suhteeltaan erinoimainen allekirjoittaneen bänditouhuihin. Eilenkin keikalla sen avulla vireen nopea tarkistaminen ennen viimeistä biisiä onnistui näppärästi (ja ilman että yleisön tarvitsi kuunnella sitä vittumaista virityskonserttoa styrkkarin läpi).
"I'm sorry if any of you are catholic. I'm not sorry if you're offended, I'm actually just sorry by the fact that you're catholic." - Bill Hicks
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)