Teijo K. 29.01.2008 16:26:38 | |
---|
MOI Mulla on Järvi-Suomen keikkoja varten kellukkeet. Voi vetää veneen perässä. Totta. Pyörät sais olla isommat. Monasti isot pyörät -yli 10 cm- ovat vaan koomisen näköiset. Eikä siihen viisteeseen paljoa isommat pyörä sovi. Ps. Ei voi kun ihmetellä minkälaisissa kiveliöissä ihmisten soittokämpät ja keikkapaikat oikein ovat, kun näköjään aina vaan joutuu kantamaan. Treenis on keskellä Jyväskylän ylioppilaskylää kellarissa kapeiden portaiden jälkeen joissa 90 asteen mutka keskellä. Siellä myös treenaa 10 muuta bändiä ja mitään ei uskalla jättää sinne. Eli kaikki mitä käytetään, kuskataan joka treeneihin aina erikseen ja treenien jälkeen taas kotiin. ;) Ei liene yllätys että soitan kontran akustisesti niissä oloissa. |
okabass 29.01.2008 16:29:28 | |
---|
EBS:n 6x10:ssä ja oletettavasti myös 8x10:ssä on jotenkin upotettu noi pyörät, vois olla paras ratkaisu, kunhan sitä maavaraa riittää upotuksesta huolimatta. Olikohan tuommoiset jopa jossain neljän elementin pöntössä? No, iloa ei silti ole kauheasti, ovat nimittäin tosi pienet pyörät ja upottamalla se vähäkin maavara häviää. Kenties toimisi hyvin. Asiahan on niin, että isompikin kaappi menee perille kun ei jää joka kynnyksen kohdalle itkemään elämän vaikeutta. Roudauksen vaikeus on asenteesta kiinni. Samaa mieltä. Kaikestahan voi uikuttaa. Ceterum censeo moderator esse delendam |
Teijo K. 29.01.2008 16:31:30 (muokattu 29.01.2008 16:44:10) | |
---|
Samaa mieltä. Kaikestahan voi uikuttaa. Helppohan teijän on puhua ku ootte rikkaita ja terveitä. :) Hihi. huom. ylläoleva sisältää itseironiaa |
Kieppi 29.01.2008 17:19:51 (muokattu 29.01.2008 17:20:22) | |
---|
EBS:n 6x10:ssä ja oletettavasti myös 8x10:ssä on jotenkin upotettu noi pyörät, vois olla paras ratkaisu, kunhan sitä maavaraa riittää upotuksesta huolimatta. Olikohan tuommoiset jopa jossain neljän elementin pöntössä? Olipa hyvinkin, seuraavan sivun alareunassa: http://www.carvinmuseum.com/decade/images/06-brbasssystems.html E: Tosin systeemi on vähän eri, kun pyörät ovat sivussa. Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin- |
Antti1 29.01.2008 17:23:04 | |
---|
Näppärä kaverihan taiteilee vaikka 14" renkaat sinne kaappiin, eiköhän ne ihan riittävästi pyörähtele. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
J.Hollström 29.01.2008 17:46:51 | |
---|
Antakaa minäkin huudan. Rantis on kuitenkin ainoa bassokaappi, jonka olen yksi rullaillut tuolta meidän autokatoksesta asunnolle asti, ja yhdellä kädellä. Millään 4x10" tai edes 1x15" kaappilla en ole tohon pystynyt, kun oon niin heikko. Harvemissa on näet niitä pyöriä, jos vaikka onkin, ei ne kulje edes asfaltilla mihinkään. Markbassin 1x12" travellerin jaksoin tosin kantaa (15,5 kg). Ja ei sinne Tampereen Henkkaan heilahda yksin se 4x10" kaappikaan sen helpommin. Mielummin kaksi ukkoa kahvoihin ja silloin on ihan sama onko se kaappi 50 vai 75 kg. |
Heikki L. 29.01.2008 17:54:50 | |
---|
Alkuperäiseen dilemmaan vielä kahden pennin pohdiskelua: Onko tarve kahdelle komerolle niin akuutti, että yhdellä EBS:n kaapilla ei alkuun pärjäisi? Jos toisen hommaisi vasta myöhemmin, kun budjetti antais periksi. Näin voisi olla varma, että saundi on sitä mistä eniten pitää? Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
Meegs86 29.01.2008 18:10:40 | |
---|
Alkuperäiseen dilemmaan vielä kahden pennin pohdiskelua: Onko tarve kahdelle komerolle niin akuutti, että yhdellä EBS:n kaapilla ei alkuun pärjäisi? Jos toisen hommaisi vasta myöhemmin, kun budjetti antais periksi. Näin voisi olla varma, että saundi on sitä mistä eniten pitää? Tuokin on kieltämättä käynyt mielessä, suurimman osan keikkamestoistahan tuolla pärjäisi. Mutta toisaalta isommille lavoille olisi jo ihan ulkomusiikillisista syistäkin kiva olla toinen samanmoinen, ja kyllähän se saundissakin kuuluu, kuten myös äänenpaineessa. Toisaalta taas mietityttää, että onko ne SWR:n halvemmat kaapit niin hirmuisen kaukana EBS:n skobeista? Jokuhan oli todennut ainakin EBS:n pienemmistä NEO-kaapeista, että eivät olleet rakenteellisesti mitään kauhean laadukkaita... "One step forward, two steps back..." |
Basismi 29.01.2008 19:07:46 | |
---|
Ja ei sinne Tampereen Henkkaan heilahda yksin se 4x10" kaappikaan sen helpommin. Mielummin kaksi ukkoa kahvoihin ja silloin on ihan sama onko se kaappi 50 vai 75 kg. Asiahan on niin, että isompikin kaappi menee perille kun ei jää joka välilevyn kohdalle itkemään elämän vaikeutta. Joo mieluusti sitä kahden kuljettelee, silloin tuollaiset 40kg liikahtaa jo ilolla. 75kg voi tehdä kaksisteenkin tiukkaa. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
markop 29.01.2008 20:55:38 | |
---|
Antakaa minäkin huudan. Rantis on kuitenkin ainoa bassokaappi, jonka olen yksi rullaillut tuolta meidän autokatoksesta asunnolle asti, ja yhdellä kädellä. Millään 4x10" tai edes 1x15" kaappilla en ole tohon pystynyt, kun oon niin heikko. Harvemissa on näet niitä pyöriä, jos vaikka onkin, ei ne kulje edes asfaltilla mihinkään. Markbassin 1x12" travellerin jaksoin tosin kantaa (15,5 kg). Ja ei sinne Tampereen Henkkaan heilahda yksin se 4x10" kaappikaan sen helpommin. Mielummin kaksi ukkoa kahvoihin ja silloin on ihan sama onko se kaappi 50 vai 75 kg. En kyl ymmärrä??? SWR:n Megoliathia on tullut vedettyä yksin niin soralla kuin kynnystenyli ja vielä farmarin paksiinkin eikä mitään ongelmia. Pyörät ja kahvat kun suunniteltu kunnolla niin tommonen 70kg liikkuu kivasti. What exactly is a Carl Thompson bass? It is the Stradivarius of the electric bass guitar. |
J.Hollström 29.01.2008 21:05:37 | |
---|
En kyl ymmärrä??? Mitä? Rantasaunaa on haukuttu vaikeasti roudattavaksi. Kerroin omakohtaisen kokemuksen. Tosta sinun kaapista minulla ei ole kokemusta jota jakaa täällä. |
tauranen 29.01.2008 21:12:04 | |
---|
Se on se bassokamaindeksi. 2x Basistin oma massa = bassokamojen massa. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
Teijo K. 29.01.2008 21:20:00 | |
---|
Se on se bassokamaindeksi. 2x Basistin oma massa = bassokamojen massa. Tuon mukkaan miun pitäisi painaa 7 ja pual kiloa. |
tauranen 29.01.2008 21:25:45 | |
---|
Tuon mukkaan miun pitäisi painaa 7 ja pual kiloa. Ei vaan teitin bassokamat ovat vaarallisessa aliravitsemus tilassa. Kamat välittömästi lihotuskuurille. Putkinuppi ja bassomatti niin ei mitään hätää. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
ötzi 29.01.2008 21:31:33 (muokattu 29.01.2008 21:32:02) | |
---|
Se on se bassokamaindeksi. 2x Basistin oma massa = bassokamojen massa. UUH! minkähänmoinen kasa mahtuisi 310kg rajoihin?...Mä oon pläski Älä Turhaan Pelkää Nimeä |
Teijo K. 29.01.2008 21:37:35 | |
---|
Ei vaan teitin bassokamat ovat vaarallisessa aliravitsemus tilassa. Kamat välittömästi lihotuskuurille. Putkinuppi ja bassomatti niin ei mitään hätää. Miulla oli jo, putkinuppi ja 2*15". Luovuin kun en pystynyt enää liikuttamaan niitä mihkä. :) |
tauranen 29.01.2008 21:42:40 | |
---|
Miulla oli jo, putkinuppi ja 2*15". Luovuin kun en pystynyt enää liikuttamaan niitä mihkä. :) Mulla on DIY 2kpl 4x10 kaappeja valmistusvaiheessa (mallia vintage) ja ne painaa jo nyt ilman elementtejä aivan perkeleesti. Mutta ei viitsi murehtia etukäteen roudausta, se on sitten sen ajan ongelma. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
tauranen 29.01.2008 21:44:44 | |
---|
UUH! minkähänmoinen kasa mahtuisi 310kg rajoihin?...Mä oon pläski Uskottava ja huomiota herättävä kasahan siihen jo mahtuu. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
Teijo K. 29.01.2008 21:49:21 | |
---|
Mulla on DIY 2kpl 4x10 kaappeja valmistusvaiheessa (mallia vintage) ja ne painaa jo nyt ilman elementtejä aivan perkeleesti. Mutta ei viitsi murehtia etukäteen roudausta, se on sitten sen ajan ongelma. No kyllähän noita terve mies kantaa. :) Rautakaupan nokkakärryvalikoimaan suosittelen tutustumaan. |
No kyllähän noita terve mies kantaa. :) Rautakaupan nokkakärryvalikoimaan suosittelen tutustumaan. Mulla on jo kahdet nokkakärryt, hommasin muuttoa ja vanhan hirsitalon remonttia varten. Kyllä ne jo niillä liikkeella saa. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |