montana23 28.01.2008 22:28:09 | |
---|
Omistan tollasen kaiutinparin ja ongelma on se, että kun kuuntelee vaikka G3 keikkaa niin ei kuulu kaikkia kitaroita kunnolla esim. vai ja satriani kuuluu mut ynkkä ei kuulu. Kysymys on että mitä pitäis säätää että kaikki kitarat kuuluis tasapuolisesti. |
BotneLapio 28.01.2008 22:30:30 | |
---|
kaikille A: A kuuluu B kaikille A: A ei kuulu B on olemassa A: A kuuluu B on olemassa A: A ei kuulu B ihminen ei osaa ottaa huomioon kaikkia mahdollisia tapauksia ihminen tekee vääriä symmetriaoletuksia ...koska prosessi on paljon mielenkiintoisempi kuin itse valmis fixaatio. -Jukka Numento |
montana23 28.01.2008 22:32:35 | |
---|
Olisko jotain konkreettista neuvoo? |
Antti1 28.01.2008 22:38:23 | |
---|
Olisko jotain konkreettista neuvoo? Kuuntele toisella laitteistolla. Kuuluuko yhtä huonosti? Jos kuuluu, niin soita Ynkälle ja sano, että soittaa lujempaa seuraavalla keikalla. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
koponen 28.01.2008 22:59:15 (muokattu 28.01.2008 22:59:47) | |
---|
Omistan tollasen kaiutinparin ja ongelma on se, että kun kuuntelee vaikka G3 keikkaa niin ei kuulu kaikkia kitaroita kunnolla esim. vai ja satriani kuuluu mut ynkkä ei kuulu. Kysymys on että mitä pitäis säätää että kaikki kitarat kuuluis tasapuolisesti. Soittajat on saatettu panoroida eri laitoihin, esim Satriani vasemmmalle ja Ynkka oikealle. Onhan sinulla balanssi/panorointi/tasot laitteistasi niin että molemmat kanavat yleensäkin soi yhtä lujaa? Punk rock is as american as apple pie, baseball and fake wars. -Henry Rollins- |
migreeni 29.01.2008 02:57:31 | |
---|
kaikille A: A kuuluu B kaikille A: A ei kuulu B on olemassa A: A kuuluu B on olemassa A: A ei kuulu B ihminen ei osaa ottaa huomioon kaikkia mahdollisia tapauksia ihminen tekee vääriä symmetriaoletuksia Vittu mitä paskaa jotkut suoltaa... Tsekkaa myös ettei äänikortissa ole jotain EQua päällä tai missään missä voi lukea stereo, lue mono. Mielenkiintoinen ongelma tosiaan. Kokeile kuulokkeita. Jos niistä kuuluu niin vika on todnäk monitoreissa. |
kartmaan 29.01.2008 08:30:46 | |
---|
Vittu mitä paskaa jotkut suoltaa... Tsekkaa myös ettei äänikortissa ole jotain EQua päällä tai missään missä voi lukea stereo, lue mono. Mielenkiintoinen ongelma tosiaan. Kokeile kuulokkeita. Jos niistä kuuluu niin vika on todnäk monitoreissa. Niinpä. ^ Eiköhän se kuitenkin vika löydy itse tallenteesta, ei niistä pöntöistä vaikka kiljuvat behkut ovatkin. |
kivi 29.01.2008 09:34:10 | |
---|
Vittu mitä paskaa jotkut suoltaa... Eikös toi kommentti ollut ihan asiaa. Eli suomeksi: Tarkista kaiuttimien samanvaiheisuus. Tarkista kaiuttimien sijoittelu. Missään tapauksessa ei voi olla kaiuttimista kiinni kuuluuko kaikki tuollainen taajuusalueeltaan suht normaali kama vai eikö kuulu. Sen sijaan on ihan mahdollista että vastavaiheessa olevilla pöntöillä saa jotain osia stereokuvasta pimentoon. |
anapena 29.01.2008 11:13:58 | |
---|
Miksei sitten heti vastata simppelisti ja suomeksi...nyt menee melkeen kymmenen vastauksen tila tällaseen jauhamiseen, sitähän mäkin tässä teen...ehkä se oli tarkoituskin. Jo alkuperäinen kysymyksen asettelukin kertoo sopivan vastaustavan. Kuhan jupisen, älkää hermostuko... |
Roberto 29.01.2008 11:24:47 | |
---|
Jo alkuperäinen kysymyksen asettelukin kertoo sopivan vastaustavan. Ihmettelen ettei tontyyppisellä asettelulla tullut pahempaakin shaibaa. Eka vastaushan kertoo kaiken kun vaan viitsii lukea, vaikka toisenkin kerran jos tarvii. |
koponen 29.01.2008 12:26:27 | |
---|
Se taas siitä olettmuksesta että musiikkimiehet on muka rentoa ja suvaitsevaista sakkia... Punk rock is as american as apple pie, baseball and fake wars. -Henry Rollins- |
kivi 29.01.2008 12:28:48 | |
---|
Se taas siitä olettmuksesta että musiikkimiehet on muka rentoa ja suvaitsevaista sakkia... Kuin ni? Jo heti ensimmäinen vastaus oli naulan kantaan, mutta heti alkoi nillittäminen ja kiroilu. Tosin nillittäjien musiikinharrastuksen syvyyden voi tietenkin päätellä siitäkin, etteivät ymmärtäneet Botnelapion selkeää vastausta... Eli ei todista mitään. |
Jaakkoopuukkoo 29.01.2008 13:04:48 (muokattu 29.01.2008 13:05:31) | |
---|
kaikille A: A kuuluu B kaikille A: A ei kuulu B on olemassa A: A kuuluu B on olemassa A: A ei kuulu B ihminen ei osaa ottaa huomioon kaikkia mahdollisia tapauksia ihminen tekee vääriä symmetriaoletuksia Ei tää mun mielestä kauhean selkeä ole. Itse ainakin ihmettelin: Mitä A tässä tarkoittaa? Onko se vapaa alkio, joka kuuluu, tai on kuulumatta joukkoon B? Onko B joukko? Jos näin on, onko A esimerkiksi tietty taajuusalue ja B sellaisten taajuusalueiden joukko, jotka kumoutuvat, kun kaiuttimet asetellaan tietyllä tavalla? Jos näin on, niin mitä nämä neljä väitettä tässä koettavat todistaa? Ensimmäisenä tuli mieleen, että tässä koettiin tarkentaa huomio esksistenssiä ja universaaliutta koskevien väitteiden eroihin, mutta itse en osaa ainakaan yhdistää kysyjän ongelmaa näihin. Symmetriaoletukset ja mahdolliset tapaukset toki liittyvät kaiuttimien asetteluun. Tarkoittaako tämä esim. sitä, että jos kaiuttimet asetellaan tietyllä tavalla, niin eräs taajuus ehkä asettuu sopivasti, mutta joku toinen ei? Tai että joku heijastus on kurissa, mutta toinen ei? Joo, mut kyllä mun mielestä alkup. kysyjän tarkentava kysymys oli mitä aiheellisin. En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
anapena 29.01.2008 17:29:01 (muokattu 29.01.2008 20:38:08) | |
---|
Ilmassa lievää viisastelua ja pätemistä. Olenko urpo kun en ekaa vastausta ihan tajua...alaa on opiskeltu ja harrastettu, ehkä mun pitäis ruveta soittaan bassoo...tuntuu siltä. Ei silti, alkuperäinen kysymys on melkoisen höpö! Veikkaan minäkin tuota vaiheongelmaa piuhoissa, tai sitten sijoittelu ja kuunteluympäristö ovat oudot. Taikka sitten Ynkkä on soittanut niin kehnosti, että sitä ei oo kehdattu nostaa kuuluville... EDIT: Nii-in, kyllähän tää rupeaa vaikuttaa melko etevältä trollilta, joka tarjoaa oman hupinsa kaikille osapuolille... |
jannu 29.01.2008 18:34:47 (muokattu 29.01.2008 21:53:38) | |
---|
Jospa ketjun aloittaja valaisisi hieman, että millä laitteistolla sitä G3:sta on yritetty toistaa. Mikä on tallenteen formaatti? Ja onko kaupasta ostettu vai joku bootleg tms? Jotain muuta mainittavaa ja mitä? Tähän mennessä annetuilla spekseillä ei kenenkään tule odottaa muuta kuin että tyhmiin kysymyksiin saa takuulla yhtä tyhmiä vastauksia. Palkoa nokkaan vaan! EDIT: Ja mitä ihmettä tämmönen kysymys tekee Studiopalstalla? "Enkä halunnut muuta kuin suudella sinua niin että huulet rohtuu..." |
...koska prosessi on paljon mielenkiintoisempi kuin itse valmis fixaatio. -Jukka Numento |
aimotuska 30.01.2008 09:35:57 | |
---|
Jo heti ensimmäinen vastaus oli naulan kantaan, mutta heti alkoi nillittäminen ja kiroilu. Tosin nillittäjien musiikinharrastuksen syvyyden voi tietenkin päätellä siitäkin, etteivät ymmärtäneet Botnelapion selkeää vastausta... Aika yllättävää tekstiä kiveltä... Mä kun luulin sua reiluksi tyypiksi. Kuten jaakkoopuukkoo totesi, tuo pseudotieteellinen joukko-oppia lähenevä k*rvänpidennysyritys ei ollut lähelläkään selkeää vastausta. En sano, että olisin itse antanut monestikaan yhtään kohteliaampia vastauksia livetoiminta-alueella, mutta pyrkimys on viime aikoina ollut silti vähän parantaa omaa ulosantiaan ja jättää vastaamatta silloin kun tuntuu, että oma jorma vaatisi jälleen pari senttiä lisää. Paenu sinä helevettihin siitä! |
kivi 30.01.2008 10:14:00 | |
---|
Aika yllättävää tekstiä kiveltä... Mä kun luulin sua reiluksi tyypiksi. Hah. Tää on taas niin tätä, ja reaktioni oli suoraan nimimerkki Migreenin viestin luettuani kokemastani fiiliksestä kummunnutta v***tusta. Eli siitä, että tullaan kuin tupaan ja vaaditaan palvelua, ja kun saadaan just sitä mitä ansaitaan, valitetaan kun ei vastaus olekaan mieluinen. Kyllä, mä olen oikeasti sitä mieltä, että tää palsta ei palvele ketään jos mennään pienimmän yhteisen nimittäjän ehdoilla. Jos koko ajan pitää suhteuttaa ihan kaikki sanominen siihen, että ihan alkumetreillä olevien amatöörienkin pitää ymmärtää kaikki, ei koskaan päästä niihin oikeasti mielenkiintoisiin asioihin joista puhuminen tarjoaisi älypähkinöitä vakavammin ja syvemmälle perehtyneille keskustelijoille. Ja näitä perehtyneitä keskustelijoitahan tarvitaan että keskustelun taso olisi oikeasti jotain muutakin kuin peesaamista ja mutu-tietoa. Harva oikea innovaatio lähtee alkeista. Mä olen ollut sellaisen puoli vuotta taas ihan hiljaa täällä, mitä nyt muutaman kerran kilahtanut kun pakkotilanne sanoa jotain on tullut vastaan. Olen kiitollinen kaikille keskustelijoille jotka jaksavat auttaa aloittelijoita, erityisesti mm nimimerkki jaakkopuukkoo on tehnyt hyvää työtä. Itse alan kuitenkin olla enemmän sillä linjalla, että kaiken tiedon valmiiksi pureskeleminen synnyttää hampaattomia kuluttajia. Kaikki varmaan muistavat, millaisen vastaanoton nimimerkki Roberton nasevat ja yleensä naulan kantaan osuvat kommentit saivat. Niissä kun otettiin luulot pois, ja vaadittiin tietoa. Mun nähdäkseni siitä tyylistä ei olisi tarvinnut tinkiä. Ketäänhän ei hyödytä sellainen, että kysyjällä on jo valmiiksi joku oma visio ja hän sitten kerjää vinkkejä siksi kunnes saa vahvistuksen omille luuloilleen ja samalla ohittaa kaikki omasta luulosta eriävät neuvot, vaikka ne olisivat kuinka paljon oikeampia. Jos ymmärrätte? Niinkuin: Kys: Olen päivittämässä konetta. Toimiiko Windows Vista audio-ohjelmien kanssa? Vast1: Ei toimi. Vast2: Ei toimi. Vast3: Ei toimi. Vast4: Ei toimi. Vast5: Toimii SoundBlasterin ja peliäänien kanssa, yleensä. Kys: Hyvä, ostan Vistan ja oletan että se toimii logicin/cubasen/sonarin kanssa. Vast6: Ei toimi. Sivullinen: Miksi pitää olla noin negatiivinen? Kyllähän entisaikaankin viljan puiminen hoidettiin varstoilla eikä puimakoneella (tms. aivan asiaan liittymätöntä). Jne. Kiitos, että sain avautua. Jatkan taas työtä. Käykää välillä vaikka opiskelemassa ihan loistavalla mikkisivustolla http://www.rodeuniversity.com/ niin mä täällä sovitan mikrofonien impedansseja etuasteiden kuormiin... :-D |
Ziggy Bubba 30.01.2008 10:30:59 | |
---|
Mullekaan ei tuo ensimmäinen vastaus oikein auennut, ehkä en sitten osaa kelailla juttuja tuolla ajatusmallilla. Osittain voi olla myös mahdollista, että se oli tahallisesti hiukan hankalatajuisesti selitetty. Nähdäkseni asioiden selkeästi ja ymmärrettävästi selittäminen ei johda uusavuttomuuteen vaan ymmärtämiseen. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
axelsson 30.01.2008 10:59:19 | |
---|
Kyllä, mä olen oikeasti sitä mieltä, että tää palsta ei palvele ketään jos mennään pienimmän yhteisen nimittäjän ehdoilla. Jos koko ajan pitää suhteuttaa ihan kaikki sanominen siihen, että ihan alkumetreillä olevien amatöörienkin pitää ymmärtää kaikki, ei koskaan päästä niihin oikeasti mielenkiintoisiin asioihin joista puhuminen tarjoaisi älypähkinöitä vakavammin ja syvemmälle perehtyneille keskustelijoille. Ja näitä perehtyneitä keskustelijoitahan tarvitaan että keskustelun taso olisi oikeasti jotain muutakin kuin peesaamista ja mutu-tietoa. Harva oikea innovaatio lähtee alkeista. Kaikki varmaan muistavat, millaisen vastaanoton nimimerkki Roberton nasevat ja yleensä naulan kantaan osuvat kommentit saivat. Niissä kun otettiin luulot pois, ja vaadittiin tietoa. Mun nähdäkseni siitä tyylistä ei olisi tarvinnut tinkiä. Tämä oli asiapitoisin posti aikoihin täällä. Keskustelualueen nimikin on studiotyöskentely ja 98% viesteistä täällä ei liity tuon yhdyssanan kumpaankaan puolikkaaseen millään lailla ja ne pitäisi minusta poistaa välittömästi. Aloittelijoille on aloittelijoiden ketjut ja ei ole todellakaan kenenkään etu, että täällä kysellään ja vastaillaan sanalla sanoen täyttä sontaa aiheesta kuin aiheesta. |