Aihe: Basson opiskelua konservatoriossa..
1 2 3
ötzi
17.01.2008 21:35:49
tulostin ton mut ei selvinny oikee mit tosta,ku siin oli 4 kertaa A sävel. oiskos mitää helpompaa paikaa mis näkyis selvemmin ne ihan yhtenä?

Niin, siis löytyyhän ne kaulaltakin 4eri paikasta. Kannattaa ehkä harkita tuonne aloittejat -palstalle kirjoittamista
Älä Turhaan Pelkää Nimeä
Hannu A
18.01.2008 10:14:39

tulostin ton mut ei selvinny oikee mit tosta,ku siin oli 4 kertaa A sävel. oiskos mitää helpompaa paikaa mis näkyis selvemmin ne ihan yhtenä?

Niin, siis löytyyhän ne kaulaltakin 4eri paikasta. Kannattaa ehkä harkita tuonne aloittejat -palstalle kirjoittamista

Niin eli A-löytyy sävelenä monestakin eri paikasta kaulalta, mutta kaikkien sävelkorkeus ei ole sama, eli jokin on ns. "oktaavin" korkeampi A-sävel kuin toinen jne...

Etsippä jostakin sellainen taulukko josta löytyy perus C-Duuri asteikko ja opettelet sen ulkoa, siinä on sitten yhden oktaavin verran niitä säveliä.

Toinen homma mitä kannattaa tehdä on löytää ne perussävelet siitä kaulan päästä 1-5 nauhoilta, sieltä sitten bompsuttelet niitä vaikka sormiharjoituksena.

Sen jälkeen etsi jonkun biisin tabulatuurit tai kuuntele levyltä jotain biisiä ja koita opetella bassokuvio siitä....

pikkuhiljaa se siitä lähtee, kannattaa mennä myös johonkin bassotunneille, edistyt
huomattavasti nopeammin kuin yksin päätä seinään lyömällä...
Basisti Jumalan armosta
badcompany
29.01.2008 19:15:11
olen pyrkimässä bassolla sisään konsikseen ja olen päättänyt tehdä soittonäytteen jazz autum leafsista basso/piano duo akselilla.ongelma on vaan että miten tulkitsisin kappaleen?.1.mielessä käynyt että soittaisin bassolla teeman alusta loppuun pianon vetäessä taustasoinnut ja sen jäkeen soolo vai....2.soittaen heti omaa keksimää walking bass kuviota sointupohjiin turvautuen pianon vetäessä melodiaa?.onko teillä su hajua että miten tekisi ton jutun?
Johannes_t
29.01.2008 19:32:27

olen pyrkimässä bassolla sisään konsikseen ja olen päättänyt tehdä soittonäytteen jazz autum leafsista basso/piano duo akselilla.ongelma on vaan että miten tulkitsisin kappaleen?.1.mielessä käynyt että soittaisin bassolla teeman alusta loppuun pianon vetäessä taustasoinnut ja sen jäkeen soolo vai....2.soittaen heti omaa keksimää walking bass kuviota sointupohjiin turvautuen pianon vetäessä melodiaa?.onko teillä su hajua että miten tekisi ton jutun?

Ensin vedät teeman, sitten walkingit ja sitten soolon.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)