Aihe: Hyviä biisejä aloittelijoille
1 2 3
markkuliini
26.01.2008 23:13:20

Makuasioita todellakin... Mä en vaan muutenkaa tykkää niin naislaulajista.

Hyvin perusteltuja mielipiteitä! +
Israel rokkaa, legitiimi valtio.
Naislaulajat, en muutenkaa tykkää.
fish-eye
26.01.2008 23:21:36
Kysyikö joku perusteluja mun mielipiteille? Kyllä mä voin niitä enemmänkin postaa, mutta ei mitään järkeä niitä tänne pistää. Tiedät varmaan itsekin...
It is all crimson.
markkuliini
26.01.2008 23:26:28

Kysyikö joku perusteluja mun mielipiteille? Kyllä mä voin niitä enemmänkin postaa, mutta ei mitään järkeä niitä tänne pistää. Tiedät varmaan itsekin...

No minä tavallaani äsken kysyin.

Yleensä mielipiteitä on ollut tapana perustella jo niitä esitettäessä. En pahalla, kunhan pisti silmään hieman tuollainen...., no sanotaanko vaikka että jos joku esittää muusikon mielipiteenä että "en tykkää naislaulajista", niin mua ainakin kiinnostaa kuulla onko takana jotain oikeasti hyviä mielipiteitä vai onko kyseessä vain ennakkoluulot ja kokemattomuus.
fish-eye
26.01.2008 23:36:43 (muokattu 26.01.2008 23:37:30)
No minä tavallaani äsken kysyin.

Yleensä mielipiteitä on ollut tapana perustella jo niitä esitettäessä. En pahalla, kunhan pisti silmään hieman tuollainen...., no sanotaanko vaikka että jos joku esittää muusikon mielipiteenä että "en tykkää naislaulajista", niin mua ainakin kiinnostaa kuulla onko takana jotain oikeasti hyviä mielipiteitä vai onko kyseessä vain ennakkoluulot ja kokemattomuus.

Sinänsä jännä juttu, että olen itseasiassa vain mieltynyt mieslaulajan ääneen enemmän rockista ja siitä rankempaan päin menevässä musiikissa. Ei siinä oikein muuta ole. Nightwish on hyvä esimerkki siitä, että ei toimi ei. IMO
It is all crimson.
markkuliini
26.01.2008 23:38:11 (muokattu 26.01.2008 23:38:37)

Sinänsä jännä juttu, että olen itseasiassa vain mieltynyt mieslaulajan ääneen enemmän musiikissa rockista rankemmassa musiikissa. Ei siinä oikein muuta ole. Nightwish on hyvä esimerkki siitä, että ei toimi ei. IMO

Kyllä se siitä. Itse en esim. digannut pitkään aikaan pianosta missään muodossa. Tulin järkiini... :P
fish-eye
26.01.2008 23:40:30 (muokattu 26.01.2008 23:40:39)
Ja jos jotain oikeasti kiinnostaa enemmän tuo Israel-juttu, niin uskonasiathan siinä ovat tietysti etualalla. Vastaan yv:hin ;)
It is all crimson.
Rumpukapulat
27.01.2008 00:14:30

Aloittajalle sopii kaikki helpot biisit. Ne, mitä kykenee soittamaan ja reenaamaan.

Tänään lähetetyssä American Idolin seitsemännen kauden alotuskaudessa oli pirun kova naislaulaja, joka ei jatkoon päässyt. Khyllä mie semmosen rokkihommiin kelpuuttasin. Viskisempi ääni ko monella miespuolisella, ja asennetta löyty! Nimeä en muista ja lähemmäs ko vaan muuttas...
markkuliini
27.01.2008 00:39:13 (muokattu 27.01.2008 00:39:20)

Aloittajalle sopii kaikki helpot biisit. Ne, mitä kykenee soittamaan ja reenaamaan.

Tänään lähetetyssä American Idolin seitsemännen kauden alotuskaudessa oli pirun kova naislaulaja, joka ei jatkoon päässyt. Khyllä mie semmosen rokkihommiin kelpuuttasin. Viskisempi ääni ko monella miespuolisella, ja asennetta löyty! Nimeä en muista ja lähemmäs ko vaan muuttas...

Taisi olla aika basketcase jos siitä Janis Joplin-mimmistä puhuit....
Mahtavaa olla lauantai-ilta kotona, juoda viskiä ja kattoa telkusta schaissea! :)
Booombox
27.01.2008 19:12:49
Hurriganesit on kovia aloittelioille. Ja metallican For whom the bell tolls jos jättää tuplabasarit pois.
"Cannot the Kingdom of SalvationTake Me Home"
Antti1997
27.01.2008 19:42:29 (muokattu 27.01.2008 19:42:38)
Ja metallican For whom the bell tolls jos jättää tuplabasarit pois.

Eihän siinä albumiversiossa edes tuplabasareita ole. Hyvä biisi kyllä ja helpoimmasta päästä Metallican tuotantoa. Itsekin tätä joskus soittelin, jeah.
Ei kaikkien kannata hakata päätä seinään, jos joku on jo tehnyt siihen oven.
hollmi-5
27.01.2008 22:22:36
Ja jos jotain oikeasti kiinnostaa enemmän tuo Israel-juttu, niin uskonasiathan siinä ovat tietysti etualalla. Vastaan yv:hin ;)

Ei kyllä yhtään kiinnosta. Semminkin, kun tuntuvat olevan harvinaisen tyhmää porukkaa ;-)

Aiheeseen liittyen:

Kaikki mistä pidät. Ja varsinkin ne, joissa on medium-tempo. On helpompi soitella messissä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Rumpukapulat
28.01.2008 00:34:35

Taisi olla aika basketcase jos siitä Janis Joplin-mimmistä puhuit....

No emmiä tiä. Tuli kieroutuneella tavalla Phil Anselmo mieleen.
Erskine
28.01.2008 23:08:17
Ei kyllä yhtään kiinnosta. Semminkin, kun tuntuvat olevan harvinaisen tyhmää porukkaa ;-)
Saisko perusteluja?

Sopivatempoisia biisejä, joiden mukana itse sain aikanaan peruskompin päästä kiinni:

-Edellä mainittu Ganesin I Will Stay
-Eric Clapton - Cocaine
-Metallica - Sad But True
-Pink Floyd - Confortambly Numb
"Tunnukset, jotka sisältävät valheellisia tietoja kuten tässä tapauksessa nimen "Erkki Perseenmerkki" poistetaan automaattisesti." -Ylläpito
sahkuifk
28.01.2008 23:36:13
Ganesia joo ja kyllä sinne voi jonkun humpankin laittaa sekaan. Humppaa soittamalla opin ekat nopeet basarijutut niinku puolivahingossa. Mitään musiikkia ei kannata väheksyä kun kaikesta jotain voi oppia.
Antti1997
28.01.2008 23:40:13
Mitään musiikkia ei kannata väheksyä kun kaikesta jotain voi oppia.

Tämä oli erittäin hyvin sanottu! Palkitsin plussalla.
Ei kaikkien kannata hakata päätä seinään, jos joku on jo tehnyt siihen oven.
Sonormies
29.01.2008 00:03:44
Mitään musiikkia ei kannata väheksyä kun kaikesta jotain voi oppia.

Plop plop. Laatu on aina muotia - oli sitten kyseessä humppa tai heavy.
"Läkerol tekee kuskeja!" - Kaverin kommentti pastilleja suuhun heittäessään ennen kuin hyppäsi kännipäissään pyörän selkään
hollmi-5
29.01.2008 09:35:39
Saisko perusteluja? Jos jotkut jaksavat tapella vuosikymmeniä kivikasoista ja hedelmättömästä maasta, niin on se jotenkin tyhmää. Entäpä tämä palestiinalaisten eristäminen? Mitenkä fiksua hommaa sekin mahtaa olla? Nyt ollaan offtopickissa ja vahvasti...

Hyviä biisejä aloittelijoille-ketjuun:

Minulla on välillä tapana laittaa satunnaissoittona iPodista musaa oppilaille. Sitten oppilas saa soittaa oman version kuulemastaan. Ihan mukavasti sellainen aloittelija -jolle muutamat kompit on vasta opeteltu- pärjää.
Soundit, piuhat ja kajarit.
metal girl
12.12.2008 20:42:11
kaikki ac/dc biisit on hyvii aloittelijoiden biisejä ja mon kotiteollisuuden biisi ja sitte 69 eyesin biisit. ja aika moni ramsteininki biisi.
Antti1997
13.12.2008 07:37:27 (muokattu 14.12.2008 04:42:02)
----------------------------------
I'm just a sucker with no self esteem.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)