![]() 29.01.2008 09:00:21 | |
---|---|
Tuosta mulla on vakaa mielipide, rokit ja varsinkaan tangot ei toimi, lattarit on yleensä noissa laitteissa paras osa-alue , ainakin suomalaisittain kuunnellen, kuubalaiset voi tosin repiä perseensä noita kuullessa, en tiedä.. Tällä tarkoitin nimnenomaan niitä automaattisäestyksiä, oikein yksityiskohtaisesti tehtynä tausta tietysti toimii Edit Veljet ehtivätkin hämäläisen edelle Samaa mieltä olen varsinkin tuon tangon osalta, mutta kuten sanottu, kone on kone. Jos haluaa nähdä vaivaa voihan ne rytmitaustat rakentaa biisikohtaisesti, silloinhan se kappale kummasti värittyy, mutta kova homma se on jos asiaan ei ole perehtynyt. Kyllä live rumpali on korvaamaton. | |
![]() 29.01.2008 09:01:51 | |
Kyähän se nykyään on niin, että privapuolella, varsinkin Häissänsässänsä, joita munkin leivästä varmaan kolmannes tulee - ja viä kirjanpidon kautta - tarttee alkuillasta olla OlaviTopiErkki VirtaSorsakoskiJunkkarinen ja loppuehtoosta TsaanäsTseimspraunSeinähulluHurrikanesDäniElvis. Ja aina välistä Vinlanterssi ja Mampokinksit Soon ihan turha ruveta miättiin notta ollaankos tässä ny sitten tanssi- vaikoos pilepänti. Ja joka osaston biisit on oltava hanskassa niin, notta tuloo uskottavasti. Eikä soo soittopeli tyypiatä kiinni, vaan asenteesta.. Toi mitä sanot häistä niin pitänee paikkansa ja mitä sanot tuosta joka lajin taittumisesta niin senkin täytyisi pitää paikkansa per´ soittaja. Joskus kysyttiin keikalle missä olis pitänyt ekana vetää vanhaa kamaa ja perään hevimpää. Aika vaikea lähteä soittamaan kun toisen (entisen) bändin puoliskolta ei taittunut hunppa ja toisen bändin puoliskolta ei taittunut hevi. | |
![]() 29.01.2008 09:02:34 | |
Samaa mieltä olen varsinkin tuon tangon osalta, mutta kuten sanottu, kone on kone. Jos haluaa nähdä vaivaa voihan ne rytmitaustat rakentaa biisikohtaisesti, silloinhan se kappale kummasti värittyy, mutta kova homma se on jos asiaan ei ole perehtynyt. Kyllä live rumpali on korvaamaton. Höh, sinäkin olet korvannut korvaamattoman rumparin jollain Ketronilla ja sitten vielä meiskaat että oikeissa tansseissa on muuten ihan oikea orkesteri, mutta korvaamaton rumpari on korvattu koneilla. | |
![]() 29.01.2008 09:05:48 | |
Aika kauas veljet eksyi elävästä musiikista. Nyt mietitään mitä koneita mä käytän tai olen käyttänyt....HOHO. Näin mennään,heh, Excelsior -haitarini ei paljoa kvantisoi itse. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta | |
![]() 29.01.2008 09:06:21 | |
Mulla Atari 1024 1987 ja Creator , kymppitonnin maksoi silloin koko paska . Niin, siis Atari 1024 mullakin (seniiliys vaivaa kun ei muista yksityiskohtia) ja vuosi 86 tai 87. Seitsemän ja puoli tonnia kärsin koko roskasta. | |
![]() 29.01.2008 09:25:07 (muokattu 29.01.2008 09:37:26) | |
Höh, sinäkin olet korvannut korvaamattoman rumparin jollain Ketronilla ja sitten vielä meiskaat että oikeissa tansseissa on muuten ihan oikea orkesteri, mutta korvaamaton rumpari on korvattu koneilla. Höh, niinpä! Ei tässä ole meiskattu, vaan yritän vaan vaihtaa mielipiteitä, mutta sano sitä tai tätä aina menee päin v.....a. Meillä on tää kone homma toiminut tällä huom. "jollain Ketronilla" ihan kivasti jo usean vuoden ja keikkaakin on riittänyt, eikä kukaan ole vielä tullut valittaan että pojat, homma ei toimi. Sorry!! Eiköhän panna nyt piste tälle keskustelulle, koska turpaan täällä vaan näkyy tulevan... Kiitos! | |
![]() 29.01.2008 09:30:13 (muokattu 29.01.2008 09:31:03) | |
Aika kauas veljet eksyi elävästä musiikista. Nyt mietitään mitä koneita mä käytän tai olen käyttänyt....HOHO. No eksytään, mutta koneita käytetään edelleenkin, kuten syntikoita ja niiden takana on joku soittaja tai ohjelmoija. Tavallinen tansiyleisö ei tajua hevonvittua,onko esim joku rumputausta koneella tai aidoilla kalvotaiteilijoilla toteutettu ja etenkin eri äänitteissä, joiden soidessa tanssivat. | |
![]() 29.01.2008 09:35:14 | |
Voin laittaa esim. koneilla täysin toteutetun erään tangoni pohjat arvioitavaksi jollekin (en toki kaikille kiinnostuneille) ja voiko sen tahdissa tanssia, ja huomaaako siitä ns. tavallinen tangontallaaja, että millä se on toteutettu, konein vaiko aidoin soittajavoimin. Veikkan, ettei huomaa jotkut soittajatkaan. | |
![]() 29.01.2008 09:35:27 | |
Konerytmi on usein aika dominoiva ja valmiiksi kuollut. Koko bändin pitäisi sitten sovittaa soittonsa tuon konerytmin mukaiseksi. Sitä ruuvia, svengiä ja lattareiden clavea voi olla hankala toteuttaa, kun tasarytmi pyyhkii kaikki mutkat suoriksi. Miltähän vuosisadalta sun tietosi on? Munkin köyhälistösekvensseriohjelmassa on konerummuille random-funktio, jolla voidaan pistää rumpukomppiin halutun kokoisia "epätarkkuuksia", jotta se kuulostaisi aidommalta. Lisäksi siinä on "real-drum" funktio, jossa on samplatty oikean elävän rumpalin rummutusta. En mä tällä tarkoita että se oikean rumpalin korvaisi. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) | |
![]() 29.01.2008 09:42:37 (muokattu 29.01.2008 09:43:02) | |
Eiköhän panna nyt piste tälle keskustelulle, koska turpaan täällä vaan näkyy tulevan... Kiitos! Mä en lyö enkä potki, mutta joskus innostun itsekin väittelemään näistä näköjään aina uudestaan esille pulpahtelevista asioista, kuten koneet vastaan aidot soittajat. Mulle koneet ovat työvälineitä musassakin, joita osaan jotenkin käyttää ja työstän niillä näin ollen ideoitani ja musaani, sekä nauttien niiden tuomista kiistattomista eduista tekemisiini. | |
![]() 29.01.2008 09:49:13 | |
Mä en lyö enkä potki, mutta joskus innostun itsekin väittelemään näistä näköjään aina uudestaan esille pulpahtelevista asioista, kuten koneet vastaan aidot soittajat. Mulle koneet ovat työvälineitä musassakin, joita osaan jotenkin käyttää ja työstän niillä näin ollen ideoitani ja musaani, sekä nauttien niiden tuomista kiistattomista eduista tekemisiini. No ei tässä nyt ruveta lyömään ketään heh! Mutta taidan seurata sivusta tätä keskustelua jonkin aikaa! | |
![]() 29.01.2008 09:51:17 | |
No ei tässä nyt ruveta lyömään ketään heh! Mutta taidan seurata sivusta tätä keskustelua jonkin aikaa! Nimimerkki "sepsal" saa tuon tangopohjani. Mulla on niitä parikin, mutta laitan tuon toisen nyt aluksi. Muiden on enää turha pyytää, | |
![]() 29.01.2008 09:54:06 | |
Nimimerkki "sepsal" saa tuon tangopohjani. Mulla on niitä parikin, mutta laitan tuon toisen nyt aluksi. Muiden on enää turha pyytää, Iso kiitos!!!!!!! | |
![]() 29.01.2008 09:57:13 | |
Äänitteiden konetaustoja ei usein voi erottaa feikiksi, koska kaikki on niin viimeisteltyä, tarkkaan harkittua ja viime kädessä yhden miehen hanskassa. Oikein hyvä OMB voi kuulostaa tosi hyvältä, kun ei tarvi sovittaa soittoansa kenenkään muun mukaan. Livebändisoitossa tuota konetaustaa voi olla hankalampi toteuttaa siten, että koko bändi kuulostaisi soittavan samaa kappaletta. | |
![]() 29.01.2008 09:59:21 | |
Äänitteiden konetaustoja ei usein voi erottaa feikiksi, koska kaikki on niin viimeisteltyä, tarkkaan harkittua ja viime kädessä yhden miehen hanskassa. Oikein hyvä OMB voi kuulostaa tosi hyvältä, kun ei tarvi sovittaa soittoansa kenenkään muun mukaan. Livebändisoitossa tuota konetaustaa voi olla hankalampi toteuttaa siten, että koko bändi kuulostaisi soittavan samaa kappaletta. On kokeitu ja treernattu ja toimi! | |
![]() 29.01.2008 10:01:09 | |
Meillä on tää kone homma toiminut tällä huom. "jollain Ketronilla" ihan kivasti jo usean vuoden ja keikkaakin on riittänyt, eikä kukaan ole vielä tullut valittaan että pojat, homma ei toimi. Sorry!! Ai, että jos kukaan ei ole tullut valittamaan, niin mekään emme saa olla toista mieltä. Meillä jokaisellahan on oma mielipiteensä ja yksi ääni annettavanaan. Minä olen sitä mieltä, että "Ketronit" joutavat pois pizzerioiden nurkista. Onpa tuon mielipiteen vuoksi esitetty jopa uhkailujakin, että loppuu keikan myynti meidän bändille. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 29.01.2008 10:13:47 (muokattu 29.01.2008 10:14:34) | |
Ai, että jos kukaan ei ole tullut valittamaan, niin mekään emme saa olla toista mieltä. Meillä jokaisellahan on oma mielipiteensä ja yksi ääni annettavanaan. Minä olen sitä mieltä, että "Ketronit" joutavat pois pizzerioiden nurkista. Onpa tuon mielipiteen vuoksi esitetty jopa uhkailujakin, että loppuu keikan myynti meidän bändille. En ole nähnyt yhdenkään pizzerin nurissa Ketronia. Täälläkin on useita pizzerioita. ;) Painunpa postiin viemään tangotaustaani maailmalle. | |
![]() 29.01.2008 10:18:18 | |
En ole nähnyt yhdenkään pizzerin nurissa Ketronia. Täälläkin on useita pizzerioita. ;) HO, HO me oltiin pari viikkoa sitten triolla kirjaimellisesti pizzerian nurkassa. Ei koroketta ei kaidetta. Hyvät JAUHEliha pizzat saatiin syyäksemme. Pitivät hyvänä vitsinä, kun kysyin onko tämäkin niitä ei kokolihaa soittajille paikkoja. Pahoittelivat, kun ehtivät jo tehdä valmiiksi, mutta maaliskuussa saadaan sitten kinkkupizzat. | |
![]() 29.01.2008 10:35:17 (muokattu 29.01.2008 10:38:13) | |
Höh, niinpä! Ei tässä ole meiskattu, vaan yritän vaan vaihtaa mielipiteitä, mutta sano sitä tai tätä aina menee päin v.....a. Meillä on tää kone homma toiminut tällä huom. "jollain Ketronilla" ihan kivasti jo usean vuoden ja keikkaakin on riittänyt, eikä kukaan ole vielä tullut valittaan että pojat, homma ei toimi. Sorry!! Eiköhän panna nyt piste tälle keskustelulle, koska turpaan täällä vaan näkyy tulevan... Kiitos! Älä älä nyt meidän kans hermostu. Mun mielestä tilanne on se mitä sanoin, sun mielestä ei. Ei se sen kummempaa ole. Veljelleni Sertsolle vaan sellaisia terveisiä, että me emme nyt puhuneet samasta asiasta ollenkaan. Urkuveli Vmk:lle komppia. Nyt mä voisin aloittaa keskustelun, oikeissa tansseissa on oikea orkesteri, jossa on useampia soittajia kuin 2. | |
![]() 29.01.2008 10:46:11 | |
Älä älä nyt meidän kans hermostu. Mun mielestä tilanne on se mitä sanoin, sun mielestä ei. Ei se sen kummempaa ole Juu, ei mitn hämminkiä, peli ja soitto jatkuu.....heh heh! Sitä aina joskus innostuu liikaa!! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)