Aihe: Oikeissa tansseissa soittaa oikea orkesteri
1 2 3 4 5 6 710 11 12 13 14
rintapek
28.01.2008 23:48:10

Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi siitä, että bilebändiksi kutsuvat itseään ihan selkeästi tanssimusiikkigenreen kuuluvat bändit.

Näin taitaapi olla. Tanssipalsta on m-netin ainoa palsta, jossa Covereita "saa soittaa". "Rokkibändit" taas ovat niitä, jotka vetävät omia biisejä angstisesti kellarissaan, kunnes joko breikkaavat tai lyövät pillit pussiin.
"Coverien" soittajat ovatten automaattisesti tanssimuusikoita mitä genreen tulee, vaikka ensimmäinenkään humppa ei taittuisikaan.
One kind of music only - the good kind
isojussi
29.01.2008 01:40:26 (muokattu 29.01.2008 01:42:59)
Hjuuuuuu poijjaaat....

Kyähän se nykyään on niin, että privapuolella, varsinkin Häissänsässänsä, joita munkin leivästä varmaan kolmannes tulee - ja viä kirjanpidon kautta - tarttee alkuillasta olla OlaviTopiErkki VirtaSorsakoskiJunkkarinen ja loppuehtoosta TsaanäsTseimspraunSeinähulluHurrikanesDäniElvis. Ja aina välistä Vinlanterssi ja Mampokinksit

Soon ihan turha ruveta miättiin notta ollaankos tässä ny sitten tanssi- vaikoos pilepänti.

Ja joka osaston biisit on oltava hanskassa niin, notta tuloo uskottavasti.

Eikä soo soittopeli tyypiatä kiinni, vaan asenteesta.

Niistä varsinaisista tanssikeikoista en kai sitten tiä - siä pärjännee jotkut parillakin kompilla. toiset vähän useemmalla....
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
sepsal
29.01.2008 07:10:06
Niin soitatsä ne kaikki nuotit ite vai et?

Sä alotit sen kehumisen - ja tässä kohden voin sanoo, että oikeesti oon tehny sun duunias niin monta vuotta, etten pidä sitä niin ihmeellisenä "kaiken itse soittamisena" kun väität.

Pyydän anteeksi, jos kohdistui sinuun, mutta jatkuvasti täällä kaiken maailman anonyymit bassonomistajat on säännöllisesti ylistämässä livesoittamisensa autuutta.

Joku muuhan nyt tarkemmin katsoen näköjään alotti sen sequ-live-keskustelun, kun sää tai mää.

Kaikki nuotit soitan ite, vain ja ainoastaan rummut tulee "soltonista"

Menköön sitten niin. Keikkoja olen tehnyt yli kaksikymmentä vuotta joskin en ammattimaisesti.

Joo ei tässä mitään, kyllähän täällä kaiken laista "muusikkoa" näkyy liikkuvan.

Oikeassa olet.
uruttaja
29.01.2008 07:43:59
Hjuuuuuu poijjaaat....

Kyähän se nykyään on niin, että privapuolella, varsinkin Häissänsässänsä, joita munkin leivästä varmaan kolmannes tulee - ja viä kirjanpidon kautta - tarttee alkuillasta olla OlaviTopiErkki VirtaSorsakoskiJunkkarinen ja loppuehtoosta TsaanäsTseimspraunSeinähulluHurrikanesDäniElvis. Ja aina välistä Vinlanterssi ja Mampokinksit

Soon ihan turha ruveta miättiin notta ollaankos tässä ny sitten tanssi- vaikoos pilepänti.

Ja joka osaston biisit on oltava hanskassa niin, notta tuloo uskottavasti.

Eikä soo soittopeli tyypiatä kiinni, vaan asenteesta.

Niistä varsinaisista tanssikeikoista en kai sitten tiä - siä pärjännee jotkut parillakin kompilla. toiset vähän useemmalla....

Noita monen genren bändejä on vaan aika vähän. Siis semmosia joilla oikeasti taittuu. Samaa mieltä olen siitä, että mainitsemissasi privajuhlissa tilataan juuri tuollaisia bändejä. Niistä ja niiden tasosta voikin sitten lueskella vaikka sieltä hääpastalta.

Luuloja sen sijaan on monella, että kaikki lähtee ja taittuu, lopputulos onkin sitten kamala. Näitä on nähty ja kuultu ihan riittävän monta.

Mulla on joku asennevamma tms. tosta haitarijutusta, se toimii perinteisessä tanssimusassa, mutta siihenpä se sitten tyssääkin. En lähtis semmosen kans kovinkaan helposti vaikkapa Onnelaan keikalle.
Sertzo S
29.01.2008 08:30:21

Mulla on joku asennevamma tms. tosta haitarijutusta, se toimii perinteisessä tanssimusassa, mutta siihenpä se sitten tyssääkin. En lähtis semmosen kans kovinkaan helposti vaikkapa Onnelaan keikalle.

Kyllähän haitarilla mausteaan esim. nykyiskelmääkin joskus ja jopa aivan mallikkaasti.
Riksteri
29.01.2008 08:32:59
Kaikki nuotit soitan ite, vain ja ainoastaan rummut tulee "soltonista"

Rajoittaako tuo konerumpujen käyttäminen käytännössä jotain musiikkia pois ohjelmistosta? Joskus tuntuu siltä, että ainakin soltonrokkeja ja -lattareita on vaikea tanssia kun biisit puksuttavat kuin juna eteenpäin.
KoskPaavo
29.01.2008 08:38:52
Tuo Poppiksen ilmaus "digitaaliajan vastailmiö" on hieno ilmaus, näkyy monessa paikassa. Tuohon laskisin monen pilkkaaman harmonikkaristeilyn suosion, maaliskuun alussa olevan risteilyn vajaat 3000 lippua myydään loppuun marraskuussa.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Sertzo S
29.01.2008 08:39:17 (muokattu 29.01.2008 08:39:34)
Rajoittaako tuo konerumpujen käyttäminen käytännössä jotain musiikkia pois ohjelmistosta? Joskus tuntuu siltä, että ainakin soltonrokkeja ja -lattareita on vaikea tanssia kun biisit puksuttavat kuin juna eteenpäin.

Eikös nuo rumpuraidat sekvensserisoittajat rakenna biisikohtaisesti itse ja päälle soittavat koskettimin, mitä soittavat oli biisit sitten rock-tai jotain muuta tanssimusaa?
Miksi osaavilla ohjelmoijilla ei toimisi aivan ok?
uruttaja
29.01.2008 08:40:07
Kyllähän haitarilla mausteaan esim. nykyiskelmääkin joskus ja jopa aivan mallikkaasti.

Nimenomaan, jos maustetaan, mutta mutta. Tahtoo olla haitaristeilla tapana tarjoilla aperitiivista digestiiviin koko kattaus, ei pelkkää maustamista.

Passaa toki, oikein hyvin mausteeksi.
uruttaja
29.01.2008 08:44:37
Eikös nuo rumpuraidat sekvensserisoittajat rakenna biisikohtaisesti itse ja päälle soittavat koskettimin, mitä soittavat oli biisit sitten rock-tai jotain muuta tanssimusaa?

Varmaankin tällaisia henkilöitä on pääosa. Mulla taas on tiedossa monta omb:tä jotka vetävät karaoketaustan tai jostain downloudatun taustan päälle pelkän laulun soittamatta itse ääntäkään missään vaiheessa.
Riksteri
29.01.2008 08:45:18

Konerytmi on usein aika dominoiva ja valmiiksi kuollut. Koko bändin pitäisi sitten sovittaa soittonsa tuon konerytmin mukaiseksi. Sitä ruuvia, svengiä ja lattareiden clavea voi olla hankala toteuttaa, kun tasarytmi pyyhkii kaikki mutkat suoriksi.
KoskPaavo
29.01.2008 08:46:49
Konerytmi on usein aika dominoiva ja valmiiksi kuollut. Koko bändin pitäisi sitten sovittaa soittonsa tuon konerytmin mukaiseksi. Sitä ruuvia, svengiä ja lattareiden clavea voi olla hankala toteuttaa, kun tasarytmi pyyhkii kaikki mutkat suoriksi.

Tasarytmitkin saa randomoitua , vaikka humalaisen rumpalin tyyliin.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Sertzo S
29.01.2008 08:50:48
Tasarytmitkin saa randomoitua , vaikka humalaisen rumpalin tyyliin.
Tätä tarkoitin, että muokkaustoimilla mm. kvantisoinnilla voi hommaa uskoakseni "elävöittää " ainakin osin.
Ukko
29.01.2008 08:51:41

Meilläkin oli Atari STE apuna lavalla jo v.1990 ja osa tuli segulta, kun vedettiin biisejä.
Hyvin toimi.

Mä hankin Atarin SE:n 1986 ja siihen Tr. T:n sekkari ohjelman. Oli niin hirvee softa käyttää ette tosikaan. Silti sillä 8 vuotta porskuteltiin.
uruttaja
29.01.2008 08:52:38
Tätä tarkoitin, että muokkaustoimilla mm. kvantisoinnilla voi hommaa uskoakseni "elävöittää " ainakin osin.

Missähän tuommosta vois kuunnella?
KoskPaavo
29.01.2008 08:54:03
Mä hankin Atarin SE:n 1986 ja siihen Tr. T:n sekkari ohjelman. Oli niin hirvee softa käyttää ette tosikaan. Silti sillä 8 vuotta porskuteltiin.

Mulla Atari 1024 1987 ja Creator , kymppitonnin maksoi silloin koko paska .
Sertzo S
29.01.2008 08:56:22 (muokattu 29.01.2008 08:56:51)

Megan muistilla taisi olla tuo? Ja oliko toinen konetyyppi nyt sitten se STE 2 megaa? Cubase 2.0 oli meillä sekuna. Mulla oli vielä tuohon ulkopuolinen kovokin.
KoskPaavo
29.01.2008 08:58:51

Tuossa täytyy olla eri mieltä, sorry vaan, kvantisointi nimenomaan tappaa lopunkin elävyyden.
Mä rakensin Ketroniin suomalaista valssikomppia ainakin 20 versiota, neljän tahdin sekvenssiä ja totesin että tuota edellistä ei kannata käyttää.
uruttaja
29.01.2008 08:59:31
Aika kauas veljet eksyi elävästä musiikista. Nyt mietitään mitä koneita mä käytän tai olen käyttänyt....HOHO.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)