Aihe: Nord electro 2 urku + joku efekti kysymys..
1
mkarttun
28.01.2008 10:06:10

Tätä asiaa on jo varmasti puitu ennenkin mutta kysyisin että onko joku käyttänyt Nord electro 2:n B3 urkusoundin kanssa jotain ulkoista efektilaitetta?mitä? Olen joskus nähnyt että ko. soittimen kanssa on käytetty POD efektilaitetta. Otetaanko siitä säröä urkuihin vai jotain muutakin?
Itse olen melko tyytyväinen NE2:n urkusoundeihin mutta joskus kaipaisin vähän erilaista muroa urkuihin mitä itse NE2 antaa overdrive numiskasta. Onko jollakin teillä tällainen efektilaite + NE2 yhdistelmä..kertokaa kokemuksista, paraniko urkusoundi entuudestaan?
Toisaalta nämä soundiasiatkin ovat jollakin tapaa makuasioita..toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä.
Tulin, näin ja koitin sormella !
Janus
28.01.2008 10:54:16
Kannattaa testata Bossin RT-20 -rotary speaker-simulaattoria. Miksaajalta tuli hyvää palautetta ko. vehkeestä ihan perus-trankkukeikkaurun perässä (Korg CX-3) käytettynä. Kevään rundilla ajattelin testata vehjettä VK-8M:n kanssa. Löytyy hyvät säätömahikset murolle ja muljutukselle, bonarina vielä Univibe-efekti.
Mr. Crowley
28.01.2008 13:43:15
Oletko Janus verrannut tota Bossin rotaryä H&K:n Rotosphereen? Onko yhtä hyvä vai vieläpä parempi?

Harmittaa kun jossakin vaiheessa myin Rotospheren. Kävi niin hyvin VK8m:n perään ja oli huomattavasti parempi lepamallinnus kun vk:ssa.

Tuo Bossi ois edullinen hankinta...
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
maza
28.01.2008 14:40:46 (muokattu 28.01.2008 15:43:03)

Nordin lepasimulaattori on sen verran hyvä että en varsinaisesti usko että toisella simulla saa soundia oleellisesti enää parannettua. Oikea Leslie onkin sitten eri asia.

Uskon, että Podia on käytetty Rhodes-, Wurlitzer- ja klavinettisoundien kanssa. Electroon on nuo laitteet samplattu suoraan omista mikrofoneista, ei siis vahvistimen läpi. Rhodes soundaa tunnetusti parhaalta esim. Fenderin Twin -putkivahvistimen kanssa.
uneksija
28.01.2008 18:53:14
niin, parhaan saundin saa kun pistää sen semmosen "lepsie"-efektin läpi, missä on propelli
Janus
28.01.2008 21:49:57
Oletko Janus verrannut tota Bossin rotaryä H&K:n Rotosphereen? Onko yhtä hyvä vai vieläpä parempi?

Harmittaa kun jossakin vaiheessa myin Rotospheren. Kävi niin hyvin VK8m:n perään ja oli huomattavasti parempi lepamallinnus kun vk:ssa.

Tuo Bossi ois edullinen hankinta...

En oo verrannut noita kahta päittäin millään A/B-testillä, mutta molempia oon kokeillut (ja lisäksi Dynacordin CLS-222:ta, joka vie IMHO voiton molemmista, mutta se kestää vähän huonosti kiertue-elämää, ainakin mun käytössä, ja lisäksi on räkkimallisena hieman kömpelö mun käyttötarkoitukseen) ja jotenkin oman mielikuvan perusteella RT-20 on parempi, tai ainakin sopii mun käyttötarkoitukseen paremmin. Toki hieman digitaalisemman kuuloinen, mutta säätömahiksia on enemmän, ja äänimiehen palautteella oli mun ostopäätökseen suuri vaikutus. Yritä ottaa sellainen testiin keikkaolosuhteisiin jostain liikkeestä, jos mahdollista.

RT-20:n lepamallinnus on kyllä huomattavasti parempi kuin VK-8M:n oma, vaikka molemmat taitavatkin pohjautua ainakin osittain samaan COSM-teknologiaan. Tänään treeniksellä toi kombo kuulosti ja ennenkaikkea TUNTUI hyvältä soittaa, pitää katsoa viikonlopun keikkojen jälkeen, mikä on fiilis.
mkarttun
29.01.2008 07:23:29

Tästä herää kysymys että minkä vahvarin kautta sitä kandee soitella jos hakusessa on esim the one and only john Lordi soundi..... Joku kitaravahvari???
mkarttun
29.01.2008 15:54:53

Marshall JMP ja 4*12" kaappi. Vola kaakkoon!

Onko kellään kokemusta Nord electro 2:n ja esim..Marshallin yhdistelmistä?
Tarvis olla sellainen suht mukavasti roudattava vahvari...
jurpontor
30.01.2008 02:22:46
Onko kellään kokemusta Nord electro 2:n ja esim..Marshallin yhdistelmistä?
Tarvis olla sellainen suht mukavasti roudattava vahvari...

Toi edellämainittu yhdistelmä on kaikkea muuta. Hommaa se VOX-nimellä myytävä kiippari-etuaste-lankku, siinä on kaikki mitä tohon tarvitaan kevyessä muodossa, jos soundin päälle ei tartte olla niin millin tarkkaa...
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
maza
30.01.2008 10:32:31

Leslie-simulaatio pois päältä Electrosta ja särö täysille.
teppotulppu
30.01.2008 11:39:39
Tästä herää kysymys että minkä vahvarin kautta sitä kandee soitella jos hakusessa on esim the one and only john Lordi soundi..... Joku kitaravahvari???

Mulla on aivan helkatan mureat Jon Lord-soundit seuraavalla yhdistelmällä:
-Roland VK-8
-Motion Sound Pro 3T
-Marshall JCM 800 Bass Series 100W
-Trace Elliot Supertramp 4x12"-kitarakaappi (Celestion Silver Series elementein)
juini
02.08.2008 23:42:18
Toi edellämainittu yhdistelmä on kaikkea muuta. Hommaa se VOX-nimellä myytävä kiippari-etuaste-lankku, siinä on kaikki mitä tohon tarvitaan kevyessä muodossa, jos soundin päälle ei tartte olla niin millin tarkkaa...

Nosto...

Muistaiskos kukaan ton ym. VOX:in etusen mallimerkintää? Onko enemmän kokemuksia laitteesta? Saako vielä jostain?

Kiitos!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)