Aihe: Uusi gibson lp std, paino keventynyt - vaikuttaako sointiin?
1 2
Joees
28.01.2008 21:47:48
Sarkasmi ja erityisesti sen havaitseminen vaatii taitoa.

Kyllähän minä sen tiedän, olin havaitsevinani myös. Enkö olisi silti saanut todeta että ne ovat hyvät mikit? Kuten myös ovat BB:tkin.
Huomasit kai höhöttelyni edellisen viestini alussa?
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
trasher70
28.01.2008 22:06:53
aika moni on modannu minihumb.irti deluxesta ja sointi parantunut,en sanoisi tämän soittimen kohdalla että se olisi "raiskattu",,eikä se kyl siltä näytä.mikit on pikaliitt. ja potikkakoneisto tallella et jotain muutoksia voi jopa vieläkin tehdä..
Joees
28.01.2008 22:12:51
aika moni on modannu minihumb.irti deluxesta ja sointi parantunut,en sanoisi tämän soittimen kohdalla että se olisi "raiskattu",,eikä se kyl siltä näytä.mikit on pikaliitt. ja potikkakoneisto tallella et jotain muutoksia voi jopa vieläkin tehdä..

Raiskattu se on siitä alkuperäisestä muodostaan, ja siksi aivan liian ylihintainen. Vaikka olisi kuin hyvin kaikki modaukset tehty, ne laskee sitä arvoa silti suhteellisen paljon.
Hello punks!
Joees
28.01.2008 22:25:35
Kyllä modauksia voi tehdä mielensä mukaan, ei siinä mitään. On vaan totuus että vintage-kitaroissa se rajusti alentaa hintaa. Hyvin harvoin edes halvan kitaran myyntihinta nousee edes osien hinnan verran kun modauksia tehdään. Varmaan tuon kitaran käyttöarvo on juuri nykyiselle omistajalle noussutkin, mut on todella vaikea ajatella että joku mint vintagehintaista peliä etsivä riemastuisi EMG:n mikeistä 70-luvun kitarassa.

Näimpä. Ja vaikka ei sitä minttiäkään etsis, niin tossa on suhteellisesti hintaa verrattuna siihen, että uuden stankku LP:n saa kaupasta halvemmalla. Ja siihen voi myös asentaa EMG:t eikä siltikään hinta ole lähelläkään tuota.
Hello punks!
Explorer
28.01.2008 22:26:34
on todella vaikea ajatella että joku mint vintagehintaista peliä etsivä riemastuisi EMG:n mikeistä 70-luvun kitarassa.

Etenkin jos niitä varten on rouhittu keppiin isommat mikinkolot, mikä automaattisesti tarkoittaa kitaran pilalle menemistä keräilymeiningin suhteen.
You ain't seen me, right!
trasher70
28.01.2008 23:49:27
.hmmm..ehkäpä zakk wylde voisi ainakin kokeilla tätä,,
Explorer
28.01.2008 23:54:04
.hmmm..ehkäpä zakk wylde voisi ainakin kokeilla tätä,,

Maalaa siihen tikkataulukuvio.
You ain't seen me, right!
fox
28.01.2008 23:54:13

Etenkin jos niitä varten on rouhittu keppiin isommat mikinkolot, mikä automaattisesti tarkoittaa kitaran pilalle menemistä keräilymeiningin suhteen.

Etenkin _kun_ ne on tarvinnu siihen laittaa juurikin noin. Aikasemmin laitoin juuri tuon 50 pinnan alennuksen, koskapa tuo on juuri niitä "reippaita modauksia", vaikka olis miten mikit pikaliittimillä kiinni, niin niitä kolojahan siihen ei noin vain siihen peruskuntoon laiteta. Ja jos ne joutuu paikkaamaan vaahteranpaloilla, se vaatii koko kannen uudelleenmaalausta, jolloin siitä lähtee lisää "alennusta", tosin tuo kaulahan on jo uudis-pinnoitettu...
Eli kyllä tuo on jo niin paljon (lue: pilalle) modattu, ettei siitä saa yhtään vintagelisää, semminkin kun nuo 70-luvun loppupuolen Deluxet nyt niin maailman harvinaisia ole vieläkään. Vuosina 1971-79 goldtoppeja tuli sentään tehtaasta ulos 14967 kpl.. Jos verrataan vaikka noihin "kovempiin" LP:hin, niin 1960 Standardeja oli 635 kpl.
Palatakseni tuohon kyseiseen kitaraan, ja noihin mikkeihin.. vaikka nuo nyt onkin pikaliittimillä, se on se koko sähköpuoli potikoita myöten uusittu, ja siitäkin on noilla vintagemarkkinoilla ruukattu ottaa aika rutosti hinnasta pois. Silläpä noilla orkkis-osilla, joita välillä tuolla eBayssakin näkyy, on niin perin juurin älyttömät hinnat. Kun se on silti "kohtuullista" alkuperäisen ikäisillä ja muutenkin orkkis-osilla se korjaus tehdä, kuin kärsiä myynnissä joku 5-10 prossan hinnanalennus... pelkkää kauppamatematiikkaa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Lilli
29.01.2008 06:25:11
Rupesiko burtsbucker yhtäkkiä kuulostamaan paremmalta kun täällä niin sanottiin? :)

- Sarkasmi ja erityisesti sen havaitseminen vaatii taitoa.-

Joskus tärppää heti ekalla! Osui ja upposi.
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000
vale
29.01.2008 07:32:03
Palataampa tuohon alkuperäis aiheeseen tässä keskustelussa.

Mulla oli parivuotta tuossa Gibsonin Les Paul ja se painoi noin 5 kg. Soi kyllä kivasti ja sustain oli ihan kiva. Muttei kuitenkaan millaan tavoin parempi kuin muissa Gibsonin vastaavissa, joiden paino on sitä 3-4 kg luokkaa. No itseäni alkoi parin vuoden jälkeen tuo paino ottamaan pannuun ja kitara lähti. Aluksi se ei olevinaan haitannut..

No nyt hankin Kosken Harrilta viime syksynä tuollaisen Reverend Volcanon (huono kuva omassa kuvassa). Se painaa alle kolme kiloa. Body on korinaa ja kaula mahonkia. Outoa ettei ole pahasti kaulapainoinen. Korina soi kivasti, hieman kirkkaammin kuin mahonki. Tuossa kitarassa on todella hyvä sustain! Erikoista tuossa on se että, body on tyyliltään Firebird. Eli keskusta bodystä on paksumpi. Ideana juuri se sustaini ja nuo ohuemmat siivet tuovat sitä sointia ja resonanssia. Kannattaa käydä kokeilemassa Custom-Shopissa noita. Reverendin orkkis mikitkin ovat hyvät.

No mutta vielä siitä sustain asiasta, paino ei munkaan kokemuksilla ole mikään itseisarvo sustainille tai soinnilla, vaan ne materiaalit, rakennustapa. Lisäksi se mun vanha 5kg LP tarvitsi väh. 11 kielisatsin kunnes alkoi soimaan.

Ps. Olikohan niin että YÖ:ssä soittavalla Daffy Terävällä on 10kg painavia Les Pauleja. Jotain 70-lukusia tms. Näin olen siis kuullut..
www.rumienmiestenliitto.net
J.Hollström
29.01.2008 08:51:44
Ps. Olikohan niin että YÖ:ssä soittavalla Daffy Terävällä on 10kg painavia Les Pauleja. Jotain 70-lukusia tms. Näin olen siis kuullut..

Vahvaa liioittelua. Ei tommosia ole kellään, jollei niihin ole lyöty lyijyä sisään.
vale
29.01.2008 09:42:36
Vahvaa liioittelua. Ei tommosia ole kellään, jollei niihin ole lyöty lyijyä sisään.

Siltä se kyllä vaikuttikin. Kuulin tämän siis tyypiltä joka oli myynyt kyseiselle erään LP:n, joka olisi ollut juuri todella painava ja Daffy olisi etsinyt sellaisia...
www.rumienmiestenliitto.net
RG
29.01.2008 10:04:06
ite olen soitellu -77 gibson lp deluxella,joka on vanhaa mahonkia ja vaihdoin emg 81 ja 85 mikit...sustainia on riitämiin..

Aijai, nyt on kyllä mennyt runkosoinnit ym:t keksityt asiat pilalle.
J.Hollström
29.01.2008 10:12:01
Siltä se kyllä vaikuttikin. Kuulin tämän siis tyypiltä joka oli myynyt kyseiselle erään LP:n, joka olisi ollut juuri todella painava ja Daffy olisi etsinyt sellaisia...

Painavin Les Paul mikä on mulla tiedossa painaa tasan 5 kg (custom '79). Tossa on mennyt painoyksiköt sekaisin, varmaan 10 lbs on lähempänä totuutta.
fox
29.01.2008 10:51:42

Painavin Les Paul mikä on mulla tiedossa painaa tasan 5 kg (custom '79). Tossa on mennyt painoyksiköt sekaisin, varmaan 10 lbs on lähempänä totuutta.

Näin varmasti, se on vaan niin kiva sanoa, että "kymmenen xx tää painaa".. Normi noissa on luokkaa 8-8,4-8,6 lbs. Mulla on Ibanezin Artisti joka painaa 10,8 lbs... ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
trasher70
29.01.2008 22:36:16 (muokattu 29.01.2008 22:37:38)
Maalaa siihen tikkataulukuvio.

takapuolelle suunnitelmissa...höh höh
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)