Aihe: Oikeissa tansseissa soittaa oikea orkesteri
1 2 3 4 5 610 11 12 13 14
Sertzo S
28.01.2008 19:20:46
Eikös se Savonrannan poika ollut juuri tuossa jengissä?

Jari Laamanen eli kyllä oli.
Soitti myöhemmin Eija Kantolan ja Klabbisen pändeissä.
Riksteri
28.01.2008 19:54:39
Mä tanssin mennetullen vaikka pelkän metronomin tahdissa. Kas kun tanssin kaikki mahd. tyylit ihan samalla tavalla :/

Oikeissa tansseissa soittaa oikea orkesteri sillä tavalla monipuolisesti, ettei kaikkia biitejä voi tanssia ihan samalla tavalla.
M.i.k.key
28.01.2008 19:57:59
Oikeissa tansseissa soittaa oikea orkesteri sillä tavalla monipuolisesti, ettei kaikkia biitejä voi tanssia ihan samalla tavalla.

Tuosta tulikin mieleen että eräs rumpalikaveri kehitti vuosia sitten "kompin jota ei voi tanssia". Joskus sen kuulin ja tahtilaji oli joku käsittämätön ja kaikki raajat soittivat omia rytmejään... eipä muuta...
möllisty
baron
28.01.2008 20:14:45

Tuosta tulikin mieleen että eräs rumpalikaveri kehitti vuosia sitten "kompin jota ei voi tanssia". Joskus sen kuulin ja tahtilaji oli joku käsittämätön ja kaikki raajat soittivat omia rytmejään... eipä muuta...

Mä oon ymmärtänyt että ne jotka asuu Afrikassa ja joiden nimeä ei saa sanoa, harrastaa polyrytmiikkaa ja tanssivat sen tahdissa.
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt) The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox)
uruttaja
28.01.2008 20:34:49 (muokattu 28.01.2008 20:35:18)
Mä oon ymmärtänyt että ne jotka asuu Afrikassa ja joiden nimeä ei saa sanoa, harrastaa polyrytmiikkaa ja tanssivat sen tahdissa.

Mä olen soittanut semmosessa bändissä, jonka julisteessa lukee:

Humppaa, tangoa ja neekerijatsia.

Juliste oli käytössä vielä 1980-luvulla, eikä se herättänyt minkäänlaista rasismiin viittaavaa keskustelua. Se oli ihan oikea orkesteri ja toimikin varmaan parikymmentä vuotta.
Cliffies
28.01.2008 20:38:03
Oikeista orkestereista puheen ollen, mites on, tykkääkö vai eikö tykkää?

http://tinyurl.com/22u8ho

Tuolla on muutamia kokonaisia skibaleita:

http://www.emi.fi/artistit/325/humppavanti
Konsertti, mikä ihana tekosyy oluenjuonnille...
uruttaja
28.01.2008 20:45:13
Oikeista orkestereista puheen ollen, mites on, tykkääkö vai eikö tykkää?

http://tinyurl.com/22u8ho

Tuolla on muutamia kokonaisia skibaleita:

http://www.emi.fi/artistit/325/humppavanti

Tykkää tämä. Tältä Kestin Jonnen taustabändiltä voi odottaa ihan mitä tahansa.
isojussi
28.01.2008 20:50:50
...Kun oot noin kova muusikko niin minä nostan sulle hattua. Jatka samaan malliin vaan!!!!!
Ja kuule, niin minäkin jatkan solttonin takana lymyilemistä!!!!!!

Niin soitatsä ne kaikki nuotit ite vai et?

Sä alotit sen kehumisen - ja tässä kohden voin sanoo, että oikeesti oon tehny sun duunias niin monta vuotta, etten pidä sitä niin ihmeellisenä "kaiken itse soittamisena" kun väität.

Pyydän anteeksi, jos kohdistui sinuun, mutta jatkuvasti täällä kaiken maailman anonyymit bassonomistajat on säännöllisesti ylistämässä livesoittamisensa autuutta.

Joku muuhan nyt tarkemmin katsoen näköjään alotti sen sequ-live-keskustelun, kun sää tai mää.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
isojussi
28.01.2008 20:53:38
Tuohon kone-keskusteluun ei tule tolokkua kuitenkaan, niin voisko vielä hetken välttää keskustelua oikeaorkesteri-vääräorkesteri tässä yhteydessä.

Ittehän sen taas alotit - HOHO!
isojussi
28.01.2008 20:54:29
Niin taitaa tehdä ja niinhän voi käydä kun ei varsinaisesti soittele tanssikeikkoja....

Perusteletko tämän?
eskoensio
28.01.2008 21:26:49

Ho hoi ! Puurot ja vellit meinaa mennä sekaisin siellä.Kun musiikkia seuranneena samat bändit kutsuu itseään tilaisuuden mukaan,bilebändiksi seuraavalla kerralla humppabändiksi.Ei oikein hyvää tyylitajua sellanen ,on joko tai Järvenpään Risto sanoi hyvin Radio pookin haastattelussa perjantaina,muusikot ei halua sitotua yhteen bändiin,siten ei myöskään bändit kehity jotensakin noin.Ja kappalevalinnasta voidaan olla montaa mieltä.Perus tanssimusiikilla pärjää pitkälle,ja jos orkesterissa on hyvä midihanuristi se on nähty hyvänä.Ei tarvikse tehdä tuhansia keikkoja tehdä aina samat virheet.
uruttaja
28.01.2008 21:58:17
Ittehän sen taas alotit - HOHO!

En aloittanut enkä aloita.
baron
28.01.2008 22:03:05

Ho hoi ! Puurot ja vellit meinaa mennä sekaisin siellä.Kun musiikkia seuranneena samat bändit kutsuu itseään tilaisuuden mukaan,bilebändiksi seuraavalla kerralla humppabändiksi.Ei oikein hyvää tyylitajua sellanen ,on joko tai Järvenpään Risto sanoi hyvin Radio pookin haastattelussa perjantaina,muusikot ei halua sitotua yhteen bändiin,siten ei myöskään bändit kehity jotensakin noin.Ja kappalevalinnasta voidaan olla montaa mieltä.Perus tanssimusiikilla pärjää pitkälle,ja jos orkesterissa on hyvä midihanuristi se on nähty hyvänä.Ei tarvikse tehdä tuhansia keikkoja tehdä aina samat virheet.

Mä soitan humppaa, bileä, koverrokkia, jatsia.
Miksi:
1. Siksi kun eri tilaisuuksiin halutaan erilaista musaa
2. Siksi kun se on kivaa
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt) The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox)
isojussi
28.01.2008 22:05:26
En aloittanut enkä aloita.

No niin - enpä tarkastanut, mihin lainaukseen vastasit. Anteeksi.
isojussi
28.01.2008 22:06:11
Mä soitan humppaa, bileä, koverrokkia, jatsia.
Miksi:
1. Siksi kun eri tilaisuuksiin halutaan erilaista musaa
2. Siksi kun se on kivaa

Kyllä mä oon ollu bändeissä, joilta taittuu sekä humppa että bilemusa - ja oon nytkin.
isojussi
28.01.2008 22:09:26
Eihän kunnon humppabändille mikään ole vierasta!

Korjaus: mikään tai kukaan....
uruttaja
28.01.2008 22:41:51 (muokattu 28.01.2008 22:48:20)

No nythän siellä oikein puuronkeitto-ohje tuli. Oikea sekametelisoppa.
?
Muusikko sitoutuu yhteenkin bändiin, jos sen bändin "liikeidea" on asiallinen. Jos jossain bändissä keikka on marraskuussa ja seuraava huhtikuussa, niin miten sellaiseen voi sitoutua? Tai haihatellaan hirveillä levydiileillä tai ulkomaanproggiksilla.

Moni muusikko työllistyisi yhteen bändiin, jos hän suostuisi istumaan vaikka keikkabussiin, mutta kun ei oikein käy, kun pitää olla pois yötä kotoa.
Ei se välttämättä sitoutumishalusta ole kiinni.

Lastentarhanopettaja Järvenpään on ihan helppo sanoa ihan mitä vaan alasta jossa se ei toimi. Haastattelu liittyi varmaankin pophistoryyn.

Tuo midihaitarijuttu oli varmaan vitsi.

Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi siitä, että bilebändiksi kutsuvat itseään ihan selkeästi tanssimusiikkigenreen kuuluvat bändit. jopa huonot tanssibändit, siitä yhtälöstä tulee hirveä bilebändi..Ylipäätään pohjoisen "bilebändit" ovat erittäin,erittäin harvassa, ihan joku harva.
uruttaja
28.01.2008 22:46:07
No niin - enpä tarkastanut, mihin lainaukseen vastasit. Anteeksi.

Saat, kernaasti.
poppamies
28.01.2008 23:17:28 (muokattu 28.01.2008 23:19:54)

Olisko Poppiksen avauksessa mainitun tanssikurssin suuri suosio johtunutkin siitä, että tanssimusiikkia ei ole tarjolla hänen kotiseudullaan?

Ootellaanhan Poppiksen vastauksia, niin keskustelu etenee?...

Ei täällä ole kovin montaa paikkaa keskustassa missä olis oikea orkesteri ja oikeat tanssit. Callessa oli vielä vuosi pari sitten oikeat tanssit keskiviikkoisin (m.m. Paicen pumppu kavi soittamassa niissä), mutta nekin on lopetettu. Nyt tosiaan kuulin lauantaina eräältä Callen tarjoilialta että kun tuo uudistettu "Calle" ja sen Amarillo yläkerrassa avataan huhtikuussa niin viimeistään silloin loppuu humpat ja valssit osuuskaupan ravintoloissa Kokkolassa. Työväentalolla järjestetään tanssit silloin tällöin mutta lähinnä "vanhuksille". Seurahuoneella ei järjestetä tansseja minun ymmärryksen mukaan. Lähinnä nuorisopaikka nykyään. Kauppaseuralla toimi Keskipohjalaisten klubi ja siellä oli OMB, trioja ja jopa kvartetteja joka viikko lauantaisin mutta sekin meni vuoden vaihteessa kiinni. Paikka on täysremontissa ja epävirallisten tietojen mukaan siihen tulee "Onnela". Eli aika huonosta täällä on näitä tanssipaikkoja tällä hetkellä. Kesällä lähiympäristöstä toki löytyy esim. Kalajoki, Emet, Seljes ja tietenkin paikalliset purjehdusseurat.
Tanssikurssien suuri suosio tuskin johtuu tanssipaikkojen puutteesta. Päinvastoin. Tanssia harrastavat joutuvat usein kulkemaan pitkiäkin matkoja harrastuksensa perässä. Kyllähän asia on niin että livemusa voittaa levytanssit 10-0. Tanssiharrastuksen renesanssi on kyllä enemmän joku tämän digitaaliajan vastailmiö eikä oikeastaan liity tanssipaikkojen olemassa oloon, tai puuttumiseen millään tavoin.
G strings are for strippers!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)