warlock888 28.01.2008 21:15:19 | |
---|
mitä mahtaa tarkottaa semmonen homma kun guitar tuned down half step ja EADGBe only represents the string not it tuning kyseinen biisi on gunnareitten dont cry mis toiteksti luki..auttakaa yt tyhmää mäessä:D |
ANtTIKRISTUS 28.01.2008 21:20:39 | |
---|
Lasket jokaisen kielen virettä puoli sävelaskelta. Tuo EADGBE tarkoittaa kieliä vissiin havainnollistamistarkoituksessa, muttei sitä virettä koska tuo on juuri se perusvire. I like my girls like I like my Scotch: 12 years old and mixed up with Coke. |
warlock888 28.01.2008 21:22:24 | |
---|
ja viel sen verran et paljoko se puolisävelaskelta on tommoses perus mittarissa? |
ANtTIKRISTUS 28.01.2008 21:34:26 (muokattu 28.01.2008 21:34:59) | |
---|
ja viel sen verran et paljoko se puolisävelaskelta on tommoses perus mittarissa? Jos sulla on mittari, niin siinä luulis olevan nuottien merkittyinä niillä kirjaimilla. Eli vedä sen mukaan kitara tähän vireeseen alkaen paksuimmasta kielestä: D# G# C# A# F# D# tai sitten Eb Ab Db Gb Bb Eb, tuo merkintätapa saattaa vaihdella. I like my girls like I like my Scotch: 12 years old and mixed up with Coke. |
warlock888 28.01.2008 21:43:26 | |
---|
dodiin..kiitos oikee paljon:D |
warlock888 28.01.2008 21:55:13 | |
---|
en saa tulee ton D:n perää b enkÄ# |
en saa tulee ton D:n perää b enkÄ# Tuleeko C#? S'on sama kuin Db. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
warlock888 28.01.2008 22:11:48 | |
---|
elikkä nyt sain kummatki eet muutettuu c#.. |
baron 28.01.2008 22:14:10 | |
---|
elikkä nyt sain kummatki eet muutettuu c#.. Mutta ne E:t pitäisi olla D# "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
warlock888 28.01.2008 22:16:54 | |
---|
ei vaan tuu merkkii perää..pitääks se sit virittää niinku sillee et siin näytössä on c kirjain ku täs virittimes saa vaihdettuu niit niinku varmaa kaikis muissaki:D |
Simo78 29.01.2008 08:29:17 | |
---|
ei vaan tuu merkkii perää..pitääks se sit virittää niinku sillee et siin näytössä on c kirjain ku täs virittimes saa vaihdettuu niit niinku varmaa kaikis muissaki:D Onkos siinnä virittimessä jossain nurkassa # merkkiä? Jos niin sen vieressä on ledi, mihin pitäisi syttyä valo, silloin kun ääni on ylennetty. Niin ja mikähän viritin on kyseessä? |
papitsu 29.01.2008 09:05:54 | |
---|
Onkos siinnä virittimessä jossain nurkassa # merkkiä? Jos niin sen vieressä on ledi, mihin pitäisi syttyä valo, silloin kun ääni on ylennetty. Ei välttämättä noinkaan. Minulla on Boss TU-80, jossa #-merkki ilmoittaa, että kieli on ylävireessä tavoiteltavan äänen suhteen. Että ihan viritinkohtaista. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Simo78 29.01.2008 09:58:40 | |
---|
Ei välttämättä noinkaan. Minulla on Boss TU-80, jossa #-merkki ilmoittaa, että kieli on ylävireessä tavoiteltavan äänen suhteen. Että ihan viritinkohtaista. Tä? Ylennetty ja ylävire eikös se nyt ole aikalailla sama asia? E-->Ylennetty D eli D#=puoliaskelta alavireessä! Alennetun merkki on sitten b, eli tässä tapauksessa olisi Eb, ei noi musiikilliset merkit vaihda mystisesti merkitystään... |
warlock888 29.01.2008 15:50:24 | |
---|
eno EMT-888 on viritin ja kyllähän tossa ylänurkassa semmonen merkki on ja punanen ledi... |
warlock888 29.01.2008 15:52:40 | |
---|
sit täs saa vaihtaa napista et tonne näytön alanurkkaan tulee joko C,F,bB,bE, siis ku rupee virittään ja C:eellähän se viritetään perusvireeseen.. |
papitsu 29.01.2008 17:17:41 (muokattu 29.01.2008 17:21:41) | |
---|
Tä? Ylennetty ja ylävire eikös se nyt ole aikalailla sama asia? E-->Ylennetty D eli D#=puoliaskelta alavireessä! Alennetun merkki on sitten b, eli tässä tapauksessa olisi Eb, ei noi musiikilliset merkit vaihda mystisesti merkitystään... Ei se ylennetty ja ylävire minun tietääkseni ole lähellekään sama asia. Ylennetty tarkoittaa sitä, että ääni on tarkalleen puoli sävelaskelta ylempänä. Ylävire taas tarkoittaa sitä, että ääni on haettua ääntä ylempänä eikä sanana määritä yhtään, että kuinka paljon ylempänä. Se siis voi olla tuon puoli sävelaskelta, tai sitten se voi olla ihan jotain muuta. Itse tarkoitin tuolla 'ylävire' sanalla edellisessä viestissäni, että ääni on epävireessä ja soi liian korkealta. Tarkoitin siis, että kun kieltä viritetään (ihan sama mihin ääneen), niin mittari osoittaa ledin vilkkuessa #-merkin vieressä, että kieli on haettua ääntä ylempänä (epävireessä siis) ja b-merkin vilkkuessa, että kieli on haettua ääntä alempana (tällöinkin epävireessä). Kun molemmat ledit vilkkuvat, kieli on haetussa ("oikeassa") vireessä. Viritettävän äänen ollessa ylennetty tai alennettu, se lukee erikseen mittarin näytössä ja nämä ledein varustetut #- ja b-merkit ilmoittavat yhä vain ja ainoastaan äänen epävireisyyden. Näin siis minun mittarissani. Vaikeaa on selittäminen. Ja voi olla, että kaikki kirjoittamani on täyttä paskaa ja jos niin on, pahoittelen. Noin vain olen asioita käsittänyt. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
baron 29.01.2008 18:17:18 | |
---|
Vaikeaa on selittäminen. Ja voi olla, että kaikki kirjoittamani on täyttä paskaa ja jos niin on, pahoittelen. Noin vain olen asioita käsittänyt. Ei kun just oikein! "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
BondakeBunny 29.01.2008 19:14:30 (muokattu 29.01.2008 19:14:59) | |
---|
Jos mittari ei halua näyttää niitä nuotteja niin puota virettä siten että painat ekasta nauhavälistä ja pudotat virettä kunnes näyttää E:Tä ja tietysti muille kielille sama. Eli yksi nauhaväli meinaa puolikasta sävelaskelta. Ja kun oot kaikki kielet nuin virittäny niin olet saanut aikaan D# vireen. Edit: Tällä tavalla ite oon viritelly ku tuo minun mittari ei tajua näyttää nuotteina. Ennen maha täynnä kuin pallit tyhjänä. |
warlock888 29.01.2008 19:17:32 | |
---|
okei no koitan koittaa noin..kiitti vaan kaikille neuvoista ja tiedoista ..taas pikkasen viisaampana hyvä lähtee virittelee:D |