Aihe: Oikeissa tansseissa soittaa oikea orkesteri
1 2 3 4 510 11 12 13 14
Tankero
28.01.2008 12:40:32
Mitä enemmän on tanssinut, sitä monipuolisempaa ja vaihtelevampaa musiikkia ja tempoa sekä pystyy tanssimaan että haluaa tanssia.

Tietotaidolla Suomi jyrää ja koulutukseen on panostettu joka alalla. Ei tanssiminen ole mikään poikkeus.

Juppeja ei tässä harrastuksessa taida olla ollenkaan, en ole ainakaan vielä tavannut. Jos paritanssiminen joskus alkaa juppeja kiinnostamaan, tietää se piristysruisketta koko alalle.

Sanat ja melodia on helpointa ymmärtää ja eikös ne ole menestyvän iskelmän tärkeimmät elementit, artistin vetovoiman lisäksi?

Nyt joudun kyllä komppaamaan sua ja plussankin antamaan.
Jussi kirjottelee taas ihan höpöjä.
Varmasti, vissiin.
uruttaja
28.01.2008 12:43:24 (muokattu 28.01.2008 12:43:40)

No olisko ne sitten lajifriikkejä? Äänekäs vähemmistö. Näitä ei onneksi kasva villinä ihan joka paikassa.

Oli tuossa ihan oikeaa asiaakin, joten joudun siiman antopuolelle heti alkuviikosta.
sepsal
28.01.2008 13:10:15
Tuota ääripäätä on aivan liian paljon liikkeellä. Joku ihme vimma niitä ajaa seisomaan niitten Solttoneittensa taakse ja olemaan niin saat....nan muusikkoa joka käänteessä. Lavalla ja varsinkin sen ulkopuolella. Saunan takana olis tilaa.

Valitettavasti se vaan on näin tänä päivänä,
Itsekkin seison Solttonin/Ketronin takana, mutta sillä erotuksella että soitan ihan ite joka nuotin.....!
KoskPaavo
28.01.2008 14:48:22
Itsekkin seison Solttonin/Ketronin takana, mutta sillä erotuksella että soitan ihan ite joka nuotin.....!

Itse myös nykyään suurimman osan keikoista, oikean miesporukan kanssa oon n. 3000 keikkaa tehnyt. Eipähän niitä Ketronin rumpuhärpäkkeitä kukaan itse keikalla tosin soita. Näitten Ketronien kanssa on omat ulkomusiikilliset opiskelut ja säätämiset jotka joskus vituttaa myös,
Oppisipa joskus vaikka haitaria niin soittamaan että sen vaan olkapäälle nostais ja keikalle
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
isojussi
28.01.2008 16:07:43

Rummut, bassolinjat, sointukompit, obligaatot, ym välifilleineen?

Kysyy nimimerkki aikansa myös vasurilla nelisointuja makuuttanut.

Pystysolisti on pystysolisti ja jonkin instrumentin on soittaja on sen instrumentin soittaja. Molemmat ovat muusikoita siihen asti, kun eivät tee sitä valmiiden taustojen päälle?

Joo - tsori - mua vaan huvittaa kaikki "soitan kaiken itse" - miehet solttoniensa takana lymyilemässä. Lupaan tältä istumalta soittaa kaikki 18 toivelaulukirjaa kannesta kanteen niin, että otan vasurilla alle präntätyn soinnun ja oikealla melodian. Pannaan saatana vielä Joulu- ja Jeesusversiot samaan rahaan. Ja tuakaa ne prkl pop-toivelauluesatkin samaan läjään.

1000 kertaa helpompaa, kuin tehdä alusta loppuun yks kunnollinen taustaraita, niin että soitat itse kaiken sisään.

Automaattisäestys ei ole sama, kuin soitan kaiken itse.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
isojussi
28.01.2008 16:09:29 (muokattu 28.01.2008 16:09:47)

Mä haluaisin nähdä sen tanssinharrastajan, joka osaa tanssia pelkän metronomin tahdissa. Sitten perun puheeni.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
KoskPaavo
28.01.2008 16:26:03 (muokattu 28.01.2008 16:26:26)
Lain, Isojussi: " Automaattisäestys ei ole sama, kuin soitan kaiken itse."

Tästä olen samaa mieltä , Ketronmies ja haitarinsoittaja.
Haitarilla tehdään kaikki itse .
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
sepsal
28.01.2008 17:06:11
Itse myös nykyään suurimman osan keikoista, oikean miesporukan kanssa oon n. 3000 keikkaa tehnyt. Eipähän niitä Ketronin rumpuhärpäkkeitä kukaan itse keikalla tosin soita. Näitten Ketronien kanssa on omat ulkomusiikilliset opiskelut ja säätämiset jotka joskus vituttaa myös,
Oppisipa joskus vaikka haitaria niin soittamaan että sen vaan olkapäälle nostais ja keikalle

Ei tietenkään soita sehän on selvä. Luulisin kyllä tietäväni näistä koneista jotain! Olen tehnyt minäkin ehkä muutaman keikan tässä elämäni aikana, ja ihan oikean orkesterin kanssa ja teen koko ajan!!!
KoskPaavo
28.01.2008 17:18:18
Ei tietenkään soita sehän on selvä. Luulisin kyllä tietäväni näistä koneista jotain! Olen tehnyt minäkin ehkä muutaman keikan tässä elämäni aikana, ja ihan oikean orkesterin kanssa ja teen koko ajan!!!

Uskon sen , en tarkoittanut vähätellä ketään . Itse olen kuitenkin kokenut tuon omien komppien rakentelut varsin opettavaiseksi , kyse on henkilökohtaisesta jutusta , mä taas koen taustojen kanssa soittamisen pirun raskaana. No , tästä on keskusteltu vähintään kerran ennenkin, jokainen tehköön niinkuin lystää.
sepsal
28.01.2008 17:22:09
Rummut, bassolinjat, sointukompit, obligaatot, ym välifilleineen?

Kysyy nimimerkki aikansa myös vasurilla nelisointuja makuuttanut.

Pystysolisti on pystysolisti ja jonkin instrumentin on soittaja on sen instrumentin soittaja. Molemmat ovat muusikoita siihen asti, kun eivät tee sitä valmiiden taustojen päälle?

Joo - tsori - mua vaan huvittaa kaikki "soitan kaiken itse" - miehet solttoniensa takana lymyilemässä. Lupaan tältä istumalta soittaa kaikki 18 toivelaulukirjaa kannesta kanteen niin, että otan vasurilla alle präntätyn soinnun ja oikealla melodian. Pannaan saatana vielä Joulu- ja Jeesusversiot samaan rahaan. Ja tuakaa ne prkl pop-toivelauluesatkin samaan läjään.

1000 kertaa helpompaa, kuin tehdä alusta loppuun yks kunnollinen taustaraita, niin että soitat itse kaiken sisään.

Automaattisäestys ei ole sama, kuin soitan kaiken itse.

Joo, soita vaan ihan kaikessa rauhassa toivelaulukirjas kannesta kanteen, ei vois vähempää kiinnostaa!
Täällä ei voi näköjään mistään aiheesta puhua asiallisesti, heti hypitään silmille, varsinkin kun tänne kirjottaa vähän tuntemattomampi nimimerkki!
Kun oot noin kova muusikko niin minä nostan sulle hattua. Jatka samaan malliin vaan!!!!!
Ja kuule, niin minäkin jatkan solttonin takana lymyilemistä!!!!!!
poppamies
28.01.2008 17:41:27

Niin taitaa tehdä ja niinhän voi käydä kun ei varsinaisesti soittele tanssikeikkoja.
Ja KoskPaavolle sanoisin että olen nimenomaan kiertänyt seudun tanssipaikkoja jossain määrin ja todennut että tosi huonolta näyttää. Usein miten täysin ala-arvoista se tanssimusa. Eikä yleisöä kannata syyttä mistään. Yhtä hyvin voi edelleen tanssia niin huonosti ja väärin kuin mihin on tottunut vaikka bändi soittaisi oikein ja taidokkaasti. Kyllä vallankumous pitäisi tapahtua bändin omassa keskuudessa eikä tanssijoissa. Ja tämä laadun parannus pitäisi tapahtua ennen kuin on myöhäistä.
G strings are for strippers!
uruttaja
28.01.2008 18:03:26
Niin taitaa tehdä ja niinhän voi käydä kun ei varsinaisesti soittele tanssikeikkoja.
Ja KoskPaavolle sanoisin että olen nimenomaan kiertänyt seudun tanssipaikkoja jossain määrin ja todennut että tosi huonolta näyttää. Usein miten täysin ala-arvoista se tanssimusa. Eikä yleisöä kannata syyttä mistään. Yhtä hyvin voi edelleen tanssia niin huonosti ja väärin kuin mihin on tottunut vaikka bändi soittaisi oikein ja taidokkaasti. Kyllä vallankumous pitäisi tapahtua bändin omassa keskuudessa eikä tanssijoissa. Ja tämä laadun parannus pitäisi tapahtua ennen kuin on myöhäistä.

Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi, onko teidän seudulla yhtään tanssiravintolaa ja jos on niin mitähän bändejä, ja minkälaisilla koostumuksilla siellä mahtaa soittaa?

Mä en muista teiltä päin yhtään toiminnassa olevaa tanssipaikkaa, ja vain yhden sellaisen bändin, joka tekee ylipäätään jonkunlaista tanssikeikkaa.

Noilla muuttujilla voi olla vaikea löytääkkään etsimäänsä.
Riksteri
28.01.2008 18:04:24
Mä haluaisin nähdä sen tanssinharrastajan, joka osaa tanssia pelkän metronomin tahdissa. Sitten perun puheeni.

Jussilla on selvästi provopäivä. Ihan yleisesti näkee eri tanssilajeja tanssittavan sekaisin milloin mihinkin biisiin. Metronomin mukaan siinä mennään ja sovelletaan.
KoskPaavo
28.01.2008 18:36:31
Hienoa, Aina yhtä tunteita kuohuttavaa esim. tää "Oikea bändi-ketroni - sequ"- keskustelu. Kuitenkin luulen että tää ei ole ollenkaan vain suomalainen juttu vaan pallonlaajuisesti näitä äimistellään.
Sertzo S
28.01.2008 18:43:35
Hienoa, Aina yhtä tunteita kuohuttavaa esim. tää "Oikea bändi-ketroni - sequ"- keskustelu. Kuitenkin luulen että tää ei ole ollenkaan vain suomalainen juttu vaan pallonlaajuisesti näitä äimistellään.

Meilläkin oli Atari STE apuna lavalla jo v.1990 ja osa tuli segulta, kun vedettiin biisejä.
Hyvin toimi.
uruttaja
28.01.2008 18:51:50
Olisko Poppiksen avauksessa mainitun tanssikurssin suuri suosio johtunutkin siitä, että tanssimusiikkia ei ole tarjolla hänen kotiseudullaan?

Ootellaanhan Poppiksen vastauksia, niin keskustelu etenee?

Tuohon kone-keskusteluun ei tule tolokkua kuitenkaan, niin voisko vielä hetken välttää keskustelua oikeaorkesteri-vääräorkesteri tässä yhteydessä.
KoskPaavo
28.01.2008 18:55:52
Olisko Poppiksen avauksessa mainitun tanssikurssin suuri suosio johtunutkin siitä, että tanssimusiikkia ei ole tarjolla hänen kotiseudullaan?

Ootellaanhan Poppiksen vastauksia, niin keskustelu etenee?

Tuohon kone-keskusteluun ei tule tolokkua kuitenkaan, niin voisko vielä hetken välttää keskustelua oikeaorkesteri-vääräorkesteri tässä yhteydessä.

Eikös Vaakunaa enää ole olemassa missään muodossa ? Siinä vieressä oli joku pienempi mesta jossa oli jatsijameja sunnuntaisin. Miilu--jotain?
uruttaja
28.01.2008 18:57:48 (muokattu 28.01.2008 19:11:56)
Eikös Vaakunaa enää ole olemassa missään muodossa ? Siinä vieressä oli joku pienempi mesta jossa oli jatsijameja sunnuntaisin. Miilu--jotain?

Todennäköisesti se Vaakuna mitä sinä muistelet loppui aikoja sitten. Sokoshotelli Vaakuna muutti tien toiselle puolelle. Siinä oli jonkun muun niminen hotelli aiemmin, olisko ollu Kantis tms.

Sen jälkeen siellä toimi Kaarle, mutta sekin on loppunu jo vuosi sitten.
Remontissa kuulemma.

Jameilla taas ei ole mitään tekemistä tanssien kanssa. kait.
Ukko
28.01.2008 19:20:35

Jussilla on selvästi provopäivä. Ihan yleisesti näkee eri tanssilajeja tanssittavan sekaisin milloin mihinkin biisiin. Metronomin mukaan siinä mennään ja sovelletaan.

Mä tanssin mennetullen vaikka pelkän metronomin tahdissa. Kas kun tanssin kaikki mahd. tyylit ihan samalla tavalla :/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)