John Titor 25.01.2008 17:51:24 (muokattu 25.01.2008 17:51:50) | |
---|
Kun kaikesta muustakin kisaillaan täällä leikkimielisesti, niin miksi ei yhdestä ihan helvetin tärkeästä aiheesta, nimittäin korvien käyttämisestä? Ideana olisi siis plokata/blokata/ottaa ylös toisten soittamia pätkiä. Skaban toiminnasta tuli semmonen raaka esitys mieleen, että joku soittaa yksinkertaisen haluamanlaisensa pätkän - joku likki, sointuja, taustaraidan päälle/ei, useampi kitara tms., ihan mitä vaan - ja toiset yrittävät parhaansa mukaan saada sen esitettyä paperilla tms. muodossa. Tarkimman transkription tehnyt voittaa, saa mainetta ja kunniaa ja pääsee äänittämään seuraavan pätkän. Tarkastajana toimii joko likin äänittäjä itse, tai jos ei usko olevansa pätevä, joku noihin hommiin vihkiytynyt. Ja kaikki osallistujat oppivat uutta joka skabassa. Järki täytyy vaan pitää mukana, skaba kuolee aika nopeasti jos soittaa jotain atonaalisia suttusweeppejä edestakaisin tempoon 1000 ilman että ykskään ääni oikein soi:) Skaban vetäjän vastuulla olisi siis soittaa mahdollisimman puhdas esitys, josta itsekin ymmärtää mitä siinä tapahtuu. Saisivat kaikki vähän uutta pähkinää purtavaksi. Ajatuksia, kehitysideoita, kaikkea vaan keskusteluun. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
825107 25.01.2008 18:00:39 (muokattu 25.01.2008 18:14:37) | |
---|
Kun kaikesta muustakin kisaillaan täällä leikkimielisesti, niin miksi ei yhdestä ihan helvetin tärkeästä aiheesta, nimittäin korvien käyttämisestä? Ideana olisi siis plokata/blokata/ottaa ylös toisten soittamia pätkiä. Skaban toiminnasta tuli semmonen raaka esitys mieleen, että joku soittaa yksinkertaisen haluamanlaisensa pätkän - joku likki, sointuja, taustaraidan päälle/ei, useampi kitara tms., ihan mitä vaan - ja toiset yrittävät parhaansa mukaan saada sen esitettyä paperilla tms. muodossa. Tarkimman transkription tehnyt voittaa, saa mainetta ja kunniaa ja pääsee äänittämään seuraavan pätkän. Tarkastajana toimii joko likin äänittäjä itse, tai jos ei usko olevansa pätevä, joku noihin hommiin vihkiytynyt. Ja kaikki osallistujat oppivat uutta joka skabassa. Järki täytyy vaan pitää mukana, skaba kuolee aika nopeasti jos soittaa jotain atonaalisia suttusweeppejä edestakaisin tempoon 1000 ilman että ykskään ääni oikein soi:) Skaban vetäjän vastuulla olisi siis soittaa mahdollisimman puhdas esitys, josta itsekin ymmärtää mitä siinä tapahtuu. Saisivat kaikki vähän uutta pähkinää purtavaksi. Ajatuksia, kehitysideoita, kaikkea vaan keskusteluun. Hyvä idea kyllä, kannatan. |
Kiljotiini 25.01.2008 18:25:18 | |
---|
Vaikuttaa ihan mukavalta, kannatetaan. No voi turhuuksien turhuus kun on turha turhuus. Rölölöö |
Jucciz 27.01.2008 23:06:23 | |
---|
Tää kyllä sopis oivasti, koska juuri transkriptiotaitoon perustuu pitkälti se, mitä osaan. Lisäksi meillä on koulussakin menossa transkriptiokurssi parhaillaan. Kuulostaa kiinnostavalta! Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
ballfish 27.01.2008 23:09:18 | |
---|
Tähän kisaan ei sitten kutsuta Fareria. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
-Cale 27.01.2008 23:13:40 | |
---|
Ihan hyvältä vaikuttaa, katsotaan mihin suuntaan lähtee kehittymään. Voisiko Titor itse toimia ensimmäisen skaban isäntänä ja tiennäyttäjänä? |
tommijk 27.01.2008 23:14:56 | |
---|
Tämä on kyllä todella opettavaista ja palkitsevaa touhua, jos viitsii laittaa aikaa ja yrittää. Korvakuulolla silloin itse aloitellessa tuli blokkailtua kaikki. Tabeja sai lähinnä vaan kitaralehdistä. Nykyään laiskuus vie voiton ja guitar pro on se jonka avulla muitten biisejä opettelen. Ilmankos sitä ei ookkaan soitto kehittynyt viimeiseen viiteen vuoteen.. |
John Titor 28.01.2008 01:40:04 | |
---|
Ihan hyvältä vaikuttaa, katsotaan mihin suuntaan lähtee kehittymään. Voisiko Titor itse toimia ensimmäisen skaban isäntänä ja tiennäyttäjänä? Kyllähän mä voisin vaikkapa toimia. Heittäkääs ajatuksia ilmaan siitä, minkä pituiset pätkät tuntuisivat järkeviltä nuotinnettavilta, missä formaatissa olisi järkevintä skabaan osallistuvat tuotokset toimittaa, miten koko prosessi ylipäänsä hoituisi toimivimmin? Juccixella on aina hyviä ideoita näihin, anna tulla jos keksit! Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Starlia 28.01.2008 10:43:59 | |
---|
Kyllähän mä voisin vaikkapa toimia. Heittäkääs ajatuksia ilmaan siitä, minkä pituiset pätkät tuntuisivat järkeviltä nuotinnettavilta, missä formaatissa olisi järkevintä skabaan osallistuvat tuotokset toimittaa, miten koko prosessi ylipäänsä hoituisi toimivimmin? Juccixella on aina hyviä ideoita näihin, anna tulla jos keksit! Täähän voisi olla mielenkiintoista. Sellanen 40s ois sopivan pituinen pätkä. JPG:nä nuotitettuna vaikka sitten softalla nuotitettuna tai menkkaverellä raapustettuna vessapaperiin. Mites tässä edes "voittaja" selviää? Millä perusteella pisteitä annetaan? Luovuuden varaahan nuotinnuksessakin on. |
-Cale 28.01.2008 11:09:01 | |
---|
Sellanen 40s ois sopivan pituinen pätkä Jep, korkeintaan minuutin kestoinen pätkä. |
John Titor 28.01.2008 12:39:54 | |
---|
Täähän voisi olla mielenkiintoista. Sellanen 40s ois sopivan pituinen pätkä. JPG:nä nuotitettuna vaikka sitten softalla nuotitettuna tai menkkaverellä raapustettuna vessapaperiin. Mites tässä edes "voittaja" selviää? Millä perusteella pisteitä annetaan? Luovuuden varaahan nuotinnuksessakin on. Sitä voittamista mietin hiukan itsekin, todennäköisesti useampia oikeiksi määriteltäviä versioita on aina tarjolla. Mutta alun perin ajattelin että skaban vetäjä valitsisi mielestään oikeimman version, tai sitten voittaja ratkeaisi sen perusteella kuka on ahkerin ja jaksaa esmes taustaakin nuotintaa jossain määrin. Katsotaan nyt miten jengi edes innostuu aiheesta, voihan olla että osallistujia on joku 3/skaba, siinä ei välttämättä paljoa tarvitse mietiskellä. Mutta siis kuitenkin joku 30 sekuntia - minuutti, ei lyhyempiä pätkiä? Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
JuliusUK 28.01.2008 13:13:38 | |
---|
Kannatan myös ideaa! 30-60s pätkä kuulostaa juuri sopivan pituiselta. Taustan tekijähän parhaiten tietää kuinka itse on taustan soittanut, ja koska taustantekijä on aina aikaisemman transkriptioskaban voittaja, uskoisin että hän on kyllin kykenevä arvioimaan kuka on parhaiten transkriptionut hänen pätkänsä. Kisassa voisi myös tähdätä siihen että voittaja on se joka on tehnyt selkeimmän ja yksinkertaisimman transkription kuitenkaan jättämättä pois mitään tärkeitä yksityiskohtia biisistä. Rölölöö! Liian Hapokasta. |
Ville81 28.01.2008 14:03:57 | |
---|
Minuutin pätkä on musta liian pitkä. Oma ehdotukseni 20-30s. Siihenkin mahtuu kaheksasosalinjaa enemmän kuin riittävästi. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
Jaqqi1991 28.01.2008 16:05:36 (muokattu 28.01.2008 16:10:53) | |
---|
Kannatetaan. Tuotokset voisi lähettää skaban vetäjälle joka sitten vasta osallistumisajan loputtua laittaisi ne näkyviin. Muuten voi käydä niin että korjaillaan vain muiden versioita. Ja se tosiaan pitää miettiä onko tarkoitus saada mahdollisimman tarkka transkriptio vai panostaa siihen että se olisi mahdollisimman helposti soitettavana nuoteista, kuitenkaan liikaa yksinkertaistamatta We may be humans, but were still animals |
--Tomppa-- 28.01.2008 17:07:10 | |
---|
Kuulostaapi oikein mainiolta idealta, ehkäpä tällänen alottelijaki voi oppia hieman plokkailemaan. Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
John Titor 28.01.2008 18:15:17 (muokattu 28.01.2008 18:16:27) | |
---|
Pelkkä nuotintaminenkin tuntuu saavan suosiota, mietin tuossa että voisihan hommaan ottaa soitonkin mukaan, niin että halutessaan voisi "transkription" tehdä soittaenkin. Eli jos on kirjalliseen dokumentointiin kykenemätön voisi silti kehittää korviaan. Se se vasta kehittävää onkin kun yrittää toistaa ihan eksaktisti sen mitä joku toinen on soittanut. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Muuten vaikuttaa aika hyvältä idealta, mutta miten estää "Peesaaminen" tai muilta lunttiminen. Tyyliin jos skaba kestää muutaman päivän ja ihmiset postailevat urleja kuviin ja soittonäytteisiin, niin joku keräilee niistä palaset yhteen ja tekee niistä version jonka postaa 10min ennen skaban päättymistä. a-one and a-two and a-chicka booma chick.. |
-Cale 28.01.2008 18:47:25 | |
---|
Muuten vaikuttaa aika hyvältä idealta, mutta miten estää "Peesaaminen" tai muilta lunttiminen. Tyyliin jos skaba kestää muutaman päivän ja ihmiset postailevat urleja kuviin ja soittonäytteisiin, niin joku keräilee niistä palaset yhteen ja tekee niistä version jonka postaa 10min ennen skaban päättymistä. Jos linkit lähetetään ainoastaan skaban isännälle ja hän postaa ne sitten tänne? |
Kampela77 28.01.2008 18:48:43 | |
---|
Muuten vaikuttaa aika hyvältä idealta, mutta miten estää "Peesaaminen" tai muilta lunttiminen. Tyyliin jos skaba kestää muutaman päivän ja ihmiset postailevat urleja kuviin ja soittonäytteisiin, niin joku keräilee niistä palaset yhteen ja tekee niistä version jonka postaa 10min ennen skaban päättymistä. Kai tuon voisi yrittää estää niin, että skaban järjestäjä julkaisee linkit avausviestissä vasta skaba-ajan päätyttyä. Toistaalta haluaako kukaan tehdä tuommoista? Luulisin, että tässä skabassa voittamista tärkeämpää olisi itsensä kehittäminen, kun on mahdollisuus saada palautettakin missä menee perseelleen. Voihan joillekin tietysti olla kova juttu, että on voittanut mnetin transkriptioskaban, jossa oli mukana yli 5 osallistujaa.....huijaamalla. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
--Tomppa-- 28.01.2008 18:58:00 | |
---|
Kai tuon voisi yrittää estää niin, että skaban järjestäjä julkaisee linkit avausviestissä vasta skaba-ajan päätyttyä. Toistaalta haluaako kukaan tehdä tuommoista? Luulisin, että tässä skabassa voittamista tärkeämpää olisi itsensä kehittäminen, kun on mahdollisuus saada palautettakin missä menee perseelleen. Voihan joillekin tietysti olla kova juttu, että on voittanut mnetin transkriptioskaban, jossa oli mukana yli 5 osallistujaa.....huijaamalla. Kyllä mun mielestä se skaba-ajan jälkeen julkaiseminen olis paras. Eihän tää muuten mikään skaba ois. Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |