Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kunnon säröpedaali
1 2 3
darkus
27.01.2008 21:47:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mun pitäs hommata joku kunnon säröpedaali, noi mitä mul on on tollasia ampiaissäröjä, tai muuten vähän kehnoja. Tässä olis muutama vaihtoehto, kertokaa kokemuksia ja että mikä olis tässä hintaluokassa, se jytyin ja hevein särö.
 
MXR Zakk Wylde signature http://www.thomann.de/fi/mxr_zakk_wylde_overdrivepedal.htm
Boss Metal Zone
http://www.thomann.de/fi/boss_mt2_metal_zone.htm
Digitech Metal Master
http://www.thomann.de/fi/digitech_metal_master_verzerrerpedal.htm
 
Lisäksi kaipaisin himan tietoa tästä pedaalista, olisiko tämä hyvä vaihtoehto?
http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_metal_muff.htm
 
Kiitos jo etukäteen!
-darkus
 
Kuulostaa hyvältä. Miten se soitetaan?
-Cale
27.01.2008 21:54:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen ollut todella tyytyväinen Metal Zoneen vaikkei vertailukohtia muihin säröpedaaleihin hirveästi ole. Säätövaraa on paljon ja pienellä kärsivällisyydellä sieltä löytyy saundit rockista äärimetalliin saakka.
 
darkus
27.01.2008 22:01:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok hienoa. Tuosta metal muffista piti vielä kysyä, että onko tuo boost nappula sellainen, josta painamalla saa hieman lisää volaa vaikkapa soolo osuuksiin?
 
Kuulostaa hyvältä. Miten se soitetaan?
Jaakko Hyvärinen
28.01.2008 00:41:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok hienoa. Tuosta metal muffista piti vielä kysyä, että onko tuo boost nappula sellainen, josta painamalla saa hieman lisää volaa vaikkapa soolo osuuksiin?
 
You tubessa oli pari ihan hyvää pätkää ko. pedaalista...oon niin laiska etten jaksa linkittää
 
rosberg
28.01.2008 08:53:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi! Danelectron Fabtone ja Daddy-o on edukasta sarjaa ja hyviä pelejä. Bossin Super OverDrive taas klassikko.
 
Ostin valkoisen Gibson Explorerin: http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/84Explorer%2DWeek47/
Simo78
28.01.2008 09:32:16 (muokattu 28.01.2008 09:37:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi! Danelectron Fabtone ja Daddy-o on edukasta sarjaa ja hyviä pelejä.
 
Ei pysty komppaamaan! Edullisia voi olla, mutta hyvyydestä en samaa mieltä. Kumpaisellakin jonkun verran soiteltu, fabtone parempi, näin niinku mun mielestä... Mutulla heittäisin tämän ketjun parhaaksi ton MXR:n wylden, itsellä käynyt sen ostaminen mielessä--> vielä en ole edistynyt testaamaan...
 
E: Metal zone ok(?), mutta aika sirkkelihän se on ja itse en kyseistä purkkia käytä enää koskaan. Kyllä od-tyyppisillä lähtee parempi soundi, näin mun mielestä...
 
duc
28.01.2008 09:36:36 (muokattu 28.01.2008 09:37:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metal Zone on hyvä pedaali, mutta uskaltaisin väittää että se toimii parhaiten tummempisoundisen vahvistimen kanssa. Muuten voi sekin kuulostaa tuollaiselta "ampiaissäröltä", etenkin jos ei käytä kunnolla aikaa säätöjen etsimiseen. Metal Muff vois olla paras vaihtoehto noista, itsekin tuli joskus ne youtube-demot katottua ja hyvältä kuulosti.
Krice
28.01.2008 09:47:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikä olis tässä hintaluokassa, se jytyin ja hevein särö.
 
Boss Metal Core on varmaan ihan ok. Säröä pitäisi olla ihan kohtuullisesti.
 
duc
28.01.2008 09:53:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: Metal zone ok(?), mutta aika sirkkelihän se on ja itse en kyseistä purkkia käytä enää koskaan. Kyllä od-tyyppisillä lähtee parempi soundi, näin mun mielestä...
 
Aloittajan vahvistin on kaikesta päätellen joku 65 watin Samick, luultavasti pelkällä overdrivellä ei siitä saa kovin hienoja metallisäröjä ulos.
kunnasja
28.01.2008 10:42:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laadukkaampaa säröä löytyis TC Electronicin pedaaleista, tai Radialin Tonebone-sarjasta.
 
www.tcelectronic.com
www.tonebone.com
E-tu
28.01.2008 10:42:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ibanez SM 7 eli smash box.
 
paavi666
28.01.2008 11:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos et ampias-säröjä halua niin tiputa heti alkuunsa listasta Metal Zone.
 
"Juu kitaraa soitan metallica." - Ämil94 jäsenkuvaus.
-Cale
28.01.2008 11:50:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Metal Zonesta ei saa irti kun sirkkeli/ampiaissäröjä niin silloin vika ei ole kyllä pedaalissa.
 
Simo78
28.01.2008 12:54:26 (muokattu 28.01.2008 12:56:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloittajan vahvistin on kaikesta päätellen joku 65 watin Samick, luultavasti pelkällä overdrivellä ei siitä saa kovin hienoja metallisäröjä ulos.
 
Arvasin tämän tulevan=). Tosta wyldestä on ainakin valmistajan mukaan mahdollisuus saada heviä&od:ta--> vaikea sanoa, kun ei ole kokeillut...
 
Ja sitten on se jekyll&hyde, mikä toimisi myös huonomallakin vahvarilla? Kerta kokeilulla pitää sanoa, että ihan mainio peli tuntui oleva.
 
Niin ja sitten on se MXR:n dimebag-särö. En ole kokeillut, mutta tossa laitearvio http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=501
 
Mä ostaisin jonkun noista kolmesta mieluummin kuin mt2:n, siis tästä on kokemuksia, enkä viitsi suositella muuta, kuin kokeilemaan muita vehkeitä=). Ei toi nyt huono ole, mutta ei kyllä mikään kauhean hyväkään...
 
Jussuf
28.01.2008 14:04:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wylde overdrive
 
Omistan kyseisen pedaalin ja täytyy sanoa että helvetin hyvä buustisärönä mutta aika vähän antaa säröä jos kaikki säröt tuleee tuosta, mutta on kyllä buustisärönä pirun hyvä, ei toimi tavallaan mitenkään särökoneena vaan lisää vaan vahvistimen omaan säröön gainia muuttamatta styrkan soundia.
 
Sam Hotman
28.01.2008 14:31:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole mitään noista kokeillut, mutta EH:n Metal Muffista on todella hyvän kuuloisia clippejä netissä. Laitetaan vaikka Guitar Worldin arvostelu tähän:
 
http://www.guitarworld.com/article/electro_harmonix_metal_muff
 
''Kovat jätkät tilaa custom-maalautuksena goatsen kitaran kanteen. Se jos mikä on badass.'' - Kivijalka
darkus
28.01.2008 15:38:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai mä ton muhvin sitten hommaan, Mittääs tuo boost nappula oikeen tekee?
 
PS: Ja btw, uuden vahvistimenkin osto on käsillä, toi samic on vaan mun isompi vahvistin on mulla toinen pienempi joka on paree.
 
Kuulostaa hyvältä. Miten se soitetaan?
Detox
28.01.2008 15:48:29 (muokattu 28.01.2008 16:03:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laadukkaampaa säröä löytyis Radialin Tonebone-sarjasta.
 
www.tonebone.com

 
Komppaan tuota ehdotusta! Omistan Radialin Hot British spedun ja siitä lähtee kyllä todella rouheat saundit rankempaankin mättöön.
 
Mesa 4 Life!
Sam Hotman
28.01.2008 16:38:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai mä ton muhvin sitten hommaan, Mittääs tuo boost nappula oikeen tekee?
 
Katsoitko tuon linkittämäni videon? Siinähän kerrotaan sekä näytetään ,että mitä se boost tekee. No kerron nyt silti vielä. Se lisää volumea ja gainia, joten toimii juurinkin soolo buustina.
 
''Kovat jätkät tilaa custom-maalautuksena goatsen kitaran kanteen. Se jos mikä on badass.'' - Kivijalka
darkus
28.01.2008 18:14:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juub, sorkkelis laitoin tuon viestin ennen kuin katsoin pätkän. Eli vaikuttais kaikin puolin loistavalta säröpedaalilta.
 
En nyt tee uutta ketjua, mutta mitäs kaikupedaalia suosittelisitte? En kaipaa delayta, vain pelkkää kaiku efektiä. Hinta olis maksimissaan 150e. Kunnen nuista pedaaleista oikeen mitn tiärä
 
Ainiin, ja pitäis löytyä thomannilta...
 
Kuulostaa hyvältä. Miten se soitetaan?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «