Aihe: Harke Kickback -- Shape säädin?
1
peteihis
28.01.2008 12:11:38
Moro.

Tulipa hommattua Harken Kickback 15 Combo. Paperilla näytti Shape säädin ihan hyvältä idealta, mutta kun pääsin kokoeilemaan, niin tuntuu, että se ei toimi niinkuin luvattiin vaan paremminkin juuri päin vastoin.

Eli mun mielestä sen piti olla kaistakorostin, mutta käytännössä se tuntuu enemmänkin hiljentäävän muita taajuuksia paitsi sitä yhtä, mikä on valittu. Soundi muuttuu het jotenkin ohkaiseksi ja teho tuntuu tippuvan suunnilleen puoleen.

Täytyy nyt varmaan päästä kokeilemaan vielä ihan oikeilla volyymeillä eikä vaan olohuoneessa, mutta onko kellä koemuksia, että onko tuo tosiaan tarkoitus vai onko laitteessa ehkä kentien mahdollisesti joku vika?
Karlsson
28.01.2008 12:20:52
Moro.

Tulipa hommattua Harken Kickback 15 Combo. Paperilla näytti Shape säädin ihan hyvältä idealta, mutta kun pääsin kokoeilemaan, niin tuntuu, että se ei toimi niinkuin luvattiin vaan paremminkin juuri päin vastoin.

Eli mun mielestä sen piti olla kaistakorostin, mutta käytännössä se tuntuu enemmänkin hiljentäävän muita taajuuksia paitsi sitä yhtä, mikä on valittu. Soundi muuttuu het jotenkin ohkaiseksi ja teho tuntuu tippuvan suunnilleen puoleen.

Täytyy nyt varmaan päästä kokeilemaan vielä ihan oikeilla volyymeillä eikä vaan olohuoneessa, mutta onko kellä koemuksia, että onko tuo tosiaan tarkoitus vai onko laitteessa ehkä kentien mahdollisesti joku vika?

Muistelen, että tuo olisi ollut leikkuri eikä korostin?
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
J.Hollström
28.01.2008 12:32:28
Tossa manuaalista napattua:

"The HS 1200s unique Shape control enables the sound of your bass instrument to be enhanced at the touch of a button. When the front panel Shape switch is pressed in, a special equalization curve is activated that is designed to improve the sound of most electric bass instruments. This curve provides moderate boost at certain frequency areas and deep attenuation at other frequency areas. Furthermore, the front panel Shape control adds a filter to a selected frequency area within the Shape curve. As the Shape knob is turned clockwise, the filter is imposed on higher frequency areas; as it is turned counterclockwise, the filter is imposed on lower frequency areas. At the fully clockwise position, the filter is applied to the 1 kHz frequency area; at the fully counterclockwise position, the filter is applied to the 80 Hz frequency area."

http://www.samsontech.com/products/relatedDocs/ACF1956.pdf

Eli boostaa jotain ja leikkaa jotain. Hyvällä säkällä se leikkaa just sitä basson ominta taajuutta ja syö tenhon.

Mitä sie Pete meet tommossiin Hartkeloita ostammaan...
Karlsson
28.01.2008 12:38:27
Tossa manuaalista napattua:

Että tommonen. No, ei tullut ikinä käyttöä kyllä kun kikpäkillä soittelin. Tuntui tosiaan lähinnä pilaavan soundin.

Kait kovaan peukutteluun tolla saa jonkin näköisen hymy-eq:n aikaiseksi, jos tarttee.
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
peteihis
28.01.2008 12:39:23 (muokattu 28.01.2008 12:39:57)
Tossa manuaalista napattua

No joo, löysin jo ittekin -- eihän tässä oo mitää manuskoita vielä joutanut lukemaan, kun viikonloppukin meni siskolla lastenvahtina. Kai se on hyvä, kunha sopiva tilanne tulee.

Mitä sie Pete meet tommossiin Hartkeloita ostammaan...

Jotain tartti tehdä, kun veli soittaa mun 5-kielistä ihmisten ilmoilla 15 wattisen, vuotavan, 20 vuotta vanhan, Samicin läpi :D
J.Hollström
28.01.2008 12:43:16
Että tommonen. No, ei tullut ikinä käyttöä kyllä kun kikpäkillä soittelin. Tuntui tosiaan lähinnä pilaavan soundin.

Kait kovaan peukutteluun tolla saa jonkin näköisen hymy-eq:n aikaiseksi, jos tarttee.

En muista käytinkö kun itse omistin moisen.

Tossa oli musta vähän samaa vikaa kuin jossain muissakin laitteissa, kuulostaa yksin ihan kivalle, bändin seassa ei oikeen jekkase. Muistan kun noi tuli joskus 90-luvun loppupuolella ja päivitin nuppi- kappiyhdistelmän tommoseen kun jossain Riffissä tms. hehkuteltiin ihan ilman alaleukaa. Tuli vähän semmonen apinaa koijataan feelis jälkeenpäin.
Pelsi
28.01.2008 12:45:19
Mulla on kyllä omassa Kickbackissani Shape-säätö käytössä, mutta eipä sitäkään voi käyttää kuin yhdessä asennossa. Kyllä tuolla nyt reenit vetelee, mutta täytyy tosiaan ruveta miettimään kunnon vehjestä keikkakäyttöön.
kondensaattori
28.01.2008 14:26:48
Mitä väliä sillä on, että korostaako se yhtä vai leikkaako muita taajuuksia?
peteihis
28.01.2008 15:49:12
Mitä väliä sillä on, että korostaako se yhtä vai leikkaako muita taajuuksia?

Onhan sillä melko paljonkin merkitystä, mutta jos tulit lukeneeksi tarkemmin, niin puheena oleva hantaaki tekeekin jotain ihan muuta kuin mitä kuvittelin sen tekevän.

Täytyy kattella josko jostain löytyisi vähän perusteellisempi selvitys, että mitä se ihan tarkkaan ottaen tekee. Voisin kuvitella, että tolla saa mm. torpedoitua matalia resonanssitaajuuksia, kunhan vaan ensin löytää oikean kaistan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)