Funkyshiva 24.01.2008 18:38:11 | |
---|
Funtsin tällaista,ehkä joku tätä kautta löytää uusia artisteja kuunneltavaksi. Oma lemppari on Elmore James:in It Hurts Me Too,alkuperäisenäkin hieno biisi,mutta itse kuulin sen ensimmäisen kerran Foghat:in esittämänä.Edelleen Foghatin versio kolahtaa parhaiten,mutta hyväksi kakkoseksi on noussut Susan Tedeschin versio. Kuultuani Foghatin version aikonaan,sillon kun vielä Napsteri oli olemassa,ja sen laillisuudesta kiisteltiin,etsin netistä kaiken kaikkiaan 41den eri artistin versiot kappaleesta.Skaalaa oli punkista hiphoppiin,mutta Foghatin voittanutta ei silti löytynyt (Son varmaan se "ekakerta" ja sen taika). ;) Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
belarusman 24.01.2008 22:17:10 | |
---|
lempi bluesklassikko.......hmmm...No Ne Kaikki...omalla tavallaan! melkein kaikilta vanhan polven ukoilta löytyy montakin huippubiisiä....Kaikki omalla tavallaan mahtavia pläjäyksiä!!! Crossroads calling... |
Lilli 25.01.2008 04:54:34 | |
---|
Funtsin tällaista,ehkä joku tätä kautta löytää uusia artisteja kuunneltavaksi. Oma lemppari on Elmore James:in It Hurts Me Too,alkuperäisenäkin hieno biisi,mutta itse kuulin sen ensimmäisen kerran Foghat:in esittämänä.Edelleen Foghatin versio kolahtaa parhaiten,mutta hyväksi kakkoseksi on noussut Susan Tedeschin versio. Kuultuani Foghatin version aikonaan,sillon kun vielä Napsteri oli olemassa,ja sen laillisuudesta kiisteltiin,etsin netistä kaiken kaikkiaan 41den eri artistin versiot kappaleesta.Skaalaa oli punkista hiphoppiin,mutta Foghatin voittanutta ei silti löytynyt (Son varmaan se "ekakerta" ja sen taika). ;) Klassikko ja klassikko... mutta jostain syystä mulla on jäänyt lähtemättömänä takaraivoon Buffy Sainte-Marien kappale 'Codine' Man-yhtyeen tulkintana livelevyltä 'Maximum Darkness'. Siinä taitaa olla mun bluessointini. "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |
StevieRayVehkakoski 26.01.2008 17:04:25 | |
---|
Kyllä kovinta koko maailmassa on Howlin' Wolfin Shake it for me. Tuntuu omat laulut aika onnettomalta vikinältä ton jälkeen.. You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
Mika Antero 26.01.2008 19:24:20 | |
---|
Son House - Preachin' the blues. Tämä on sitä bluesin ydintä, jossa on Jumalaa ja Paholaista ja järisyttävää tulkintaa. Voi jestas ko se puri. |
M-Juhana 27.01.2008 23:17:18 | |
---|
Lightnin' Hopkins :Mojo Hand Tässä on Blues, mulle, jotenkin. Jos vaikka maalimanloppu ois tulossa, niin panisin Mötörhedit täysillä veivaan sterkoista ja eiku rinta paljaana ulos oottaan.-hemmo |
ekana tuli mieleen Howlin Wolfin Howlin for my darlin huomenna se vois olla joku muu? -j Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank |
Gardiner 28.01.2008 16:17:29 (muokattu 28.01.2008 18:37:27) | |
---|
Kyä se varmaan on Muddy Watersin Rollin & Tumblin. (tai sit Robert Johnsonin Travelin Riverside Blues). Edit. olihan se kysymys myös ja miksi? Paha sanoo, siinä slidehommassa on jotenki ovelasti "koukkaava" rytmi nois molemmis biiseis. Ja laulussa "oudohko" viilis. Ai onko järjehkö selostus? ei toudellakaan. "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
panos 28.01.2008 21:41:50 | |
---|
Kylläs se on Mojo Working Muddy Watersin esittämänä. Tai sitte Hoochie Coochie Man |