Aihe: Jazzia saalistamassa
1 2 3 4 5
Hannu H.
26.01.2008 21:35:09 (muokattu 26.01.2008 21:36:26)

On paha virhe kuvitella että samurait pitivät miekkojaan vain työkaluina. Kaikkea muuta. Samurain miekassa on kantajansa sielu, siinä ei ole mitään työkaluun vivahtavaakaan.

Mutta se on samurain työkalu. Samurai ei huitele moralla menemään.
Alunperin samuraimiekassa oli ideana että se on simppeli, hyvin balanssissa ja paras hommassa johon se on luotu. Jälkeenpäin sitä alettiin myös koristella.

Aivan kuten... no enpäs sanokaan.

EDIT: tuo mora ny oli kyllä huono vertaus... mutta kuitennii..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella
Teijo K.
26.01.2008 21:51:51 (muokattu 26.01.2008 21:57:38)

Mutta se on samurain työkalu. Samurai ei huitele moralla menemään.
Alunperin samuraimiekassa oli ideana että se on simppeli, hyvin balanssissa ja paras hommassa johon se on luotu. Jälkeenpäin sitä alettiin myös koristella.

Aivan kuten... no enpäs sanokaan.

EDIT: tuo mora ny oli kyllä huono vertaus... mutta kuitennii..

Pointti ei ole se koristelu. Luepa Miyamoto Musashin Maa, vesi, tuli, tuuli ja tyhjyys. Se että se ei ole työkalu, ei tarkoita sitä että sitä mitenkään koristeltaisiin. Sama pätee soittimiinkin. Vähän nyt liian pinnallista toi ajattelu. :) Yksinkertaisuus on muka työkalumaisuutta. Kyse on siitä miten siihen (yksinkertaiseen) esineeseen suhtaudutaan. Sama kun sanoisi että ihmisen sielu on sen työkalu.

Sama voi muuten päteä ns. työkaluihinkin. Vaikka vasaraan. Kyse on siitä miten siihen suhtautuu ja mitä sillä tekee. Onko siinä tekemisessä intohimoa, vai tekeekö vain kun "saa palkkaa, hengailla kaverien kanssa tai mitä tahansa"
absqua
26.01.2008 22:30:31
On paha virhe kuvitella että samurait pitivät miekkojaan vain työkaluina. Kaikkea muuta. Samurain miekassa on kantajansa sielu, siinä ei ole mitään työkaluun vivahtavaakaan.

Mä en tietääkseni sanonut sanaa "vain"? Eläpä laita sanoja suuhuni, kiitos.
Kyse on nyt siitä miten ihminen suhtautuu työhönsä.

PS. Maa, vesi, tuli, tuuli ja tyhjyys. Löytyy omastakin kirjahyllystäni, Tuomas Anhavan loistavien Tanka-suomennosten vierestä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Basismi
26.01.2008 23:38:34
Mikä voisi olla esineelle suuremman arvostuksen osoitus kuin olla työkalu, jota käytetään paljon? Mun mielestäni hyvässä työkalussa on läsnä juurikin sellainen yksinkertaisuuden ja tarkoituksenmukaisuuden jalous, joka nostaa sen turhanpäiväisten lajitovereidensa yläpuolelle. Kuten em.samurain miekassa esim.

Vittu, tälle plussaa ihan vitusti.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Teijo K.
27.01.2008 03:24:18

Mä en tietääkseni sanonut sanaa "vain"? Eläpä laita sanoja suuhuni, kiitos.
Kyse on nyt siitä miten ihminen suhtautuu työhönsä.

PS. Maa, vesi, tuli, tuuli ja tyhjyys. Löytyy omastakin kirjahyllystäni, Tuomas Anhavan loistavien Tanka-suomennosten vierestä.

Mutta oletko sie lukenut ne?

;)
J.Hollström
27.01.2008 18:23:50
totta. tuhkikset on kyllä turhia. ja ennenkaikkea, saatanan rumia. varsinki tallassa. ei pusty ymmärtämään. huh

Aivan päinvastainen feelis. Tuhkikset on tosi hienon näköiset ja niiden kanssa pystyy jopa soittamaan, kun totuttelee.

Tossa yks aika magee jatsi tuhkiksilla: http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Vintage/66fmgjb12mh8.jpg
Teijo K.
27.01.2008 18:36:03

Aivan päinvastainen feelis. Tuhkikset on tosi hienon näköiset ja niiden kanssa pystyy jopa soittamaan, kun totuttelee.

Tossa yks aika magee jatsi tuhkiksilla: http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Vintage/66fmgjb12mh8.jpg

Komea soitin, ja olen samaa mieltä sekä tuhkisten ulkonäöstä että siitä soitettavuudesta.
absqua
27.01.2008 18:48:47
Mutta oletko sie lukenut ne?

;)

No en TIETENKÄÄN ole. Eihän kirjoja sitä varten hankita.
Suurimman elämyksen kirjallisuudesta saa lajittelemalla kirjat hyllyyn selkämysten värien mukaiseen järjestykseen.
Keny
27.01.2008 20:55:02

Noi on kyllä hienot mutt ovat juuri niissä paikoissa mistä soitan.Tietty noista väleistä voi soittaa mutta soundi ei ole sama.

Ite olen harrastanu ja lukenu(Iaidoa) juttuja samuraista sekä miekoista joten nyt en ota kantaa tähän koska ei liity aiheeseen;-)
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
ötzi
28.01.2008 10:03:42
Miks et tilaa suoraan USA custom guitars -osia, ja kasaa itse. Samoinhan tekee myös mr. Valenti.

Kyllähän tuolla Talkbassissa tuntuu porukka kehuvan näitä vermeitä. Uskosin että mr. Valenti tekee muutakin kun kasaa ne osat. Mille perustat väitteen?
Älä Turhaan Pelkää Nimeä
J.Hollström
28.01.2008 10:06:46
Kyllähän tuolla Talkbassissa tuntuu porukka kehuvan näitä vermeitä.

Ootko löytänyt jostain foorumin missä jengi ei kehuisi omia vehkeitään?
J.Hollström
28.01.2008 10:10:36
Niin siis tarkotin muiden suista kun tämän kyseisen mr. Valentin

Sama kysymys pätee tähänkin.
ötzi
28.01.2008 10:13:05
Sama kysymys pätee tähänkin.

Uskon että on siellä joku muukin kun itse omistaja testannut moista. Ja varmaan jos huonoa sanomista olisi niin joku olisi kyllä älähtänyt
Älä Turhaan Pelkää Nimeä
absqua
28.01.2008 10:16:34
Uskon että on siellä joku muukin kun itse omistaja testannut moista. Ja varmaan jos huonoa sanomista olisi niin joku olisi kyllä älähtänyt

Enpä tiedä, tai en ainakaan tuohon luota. Paskapuhefiltterin saa pitää aika tiukalla jos noiden foorumien kehuista meinaa jotain oikeaa infoa saada irti. Ihmisillä on myötäsyntyinen taipumus pääsääntöisesti kehua omistamiaan vehkeitä. Kaipa siinä on pohjimmiltaan mukana myös tarvetta vakuutella itselleen ettei nyt vaan käynyt vanha kunnon "paskan möivät"-tilanne.
J.Hollström
28.01.2008 10:20:27 (muokattu 28.01.2008 10:21:18)

Etkö sä nyt ymmärrrä?

Kaikki kehuu omia vehkeitään, oli ne ite tai jonkun toisen tekemiä. Harvempi ihminen on semmonen, että tunnustaa jälkeenpäin ostaneensa huonon soittimen, kaikille on tuntunut siunaantuneen se hemmetin hyvä yksilö.

Minulla ei ole mitään käsitystä noista ko. soittimista. Enkä aio lukeakaan mistään muualta mitä mieltä muut on niistä. Musta on melko turhaa hommaa ottaa mielipiteet joiltain muilta kuin itseltään jostain vekottimista, koska kaikilla ei ole sama maku / tarpeet / mielipiteet / soundikäsitys jne.

Minusta pöllöintä hommaa on muodostaa mielikuva mistä tahansa asiasta jonkun nettifoorumin perusteella.
balzary
28.01.2008 10:24:19

Muistaakseni Valenti on kyllä tuolla voorumilla itse sanonut tekevänsä bassot valmiista osista. Lavat muotoillaan sitten jollain pajalla hepun piirustusten mukaisiksi.
ötzi
28.01.2008 10:37:26
Muistaakseni Valenti on kyllä tuolla voorumilla itse sanonut tekevänsä bassot valmiista osista. Lavat muotoillaan sitten jollain pajalla hepun piirustusten mukaisiksi.

No sittenhän asia on eri jos faktaa tästä väittämästä. Mitähän tulisi jonkun presarin osat maksamaan tuolta USA custom guitarssilta? Ei tuolta sivulta ota mitn selkoo
Älä Turhaan Pelkää Nimeä
pehko
28.01.2008 11:26:02

no kyllä se tuossa etumikin päällä menee, mutta tuo talla...hyi elämä
"From this far away, it kind of looks like rain."
pehko
30.01.2008 13:19:09
vähän aiheesta poiketen, mikä on tuo musta muovilätkä tuossa kielien alapuolella http://www.fender.com/products//search.php?partno=0190209806
"From this far away, it kind of looks like rain."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)