Aihe: Apua! 1 2 | |
---|---|
![]() 27.01.2008 19:39:42 | |
Kävin tuossa Kouvolan musiikissa niin sanottiin että on Ibanezin Jump Start pakettia kannattaako ostaa? | |
![]() 27.01.2008 21:36:07 | |
Mä sitävastoin olen vähän toista mieltä ja luulen, että jos nyt pitäisi ostaa koticombo, kallistuisin melko varmasti vaikkapa Cube30:n kannalle. Mua vain suoraan sanottuna vituttaa se 5'':n elementin pöriseminen erityisesti tuon 7-kielisen kitaran matalien taajuuksien kanssa. Muuten toki lähes lyömätön vehje, mutta noin pieni elementti ei tosiaankaan oikein tue sävelaskeleen verran alaspäin viritetyllä seiskalla soittelua. Kyllä sillä toki alkuun pääsee, eikä jokainen kuitenkaan soita sellaisessa vireessä, joka pistää elementin piereskelemään :) Just noin. Mä käytän nykyisin vain E ja Drop-D-vireitä, jolloin Micro Cube hoitaa homman mainiosti. Sama juttu kovaa soitettaessa, mutta harvempi kai noita areena-kiertueilla käyttääkään. Kotisoitossa "normi-vireillä" hienosti toimiva laatikko. So many assholes... So few bullets. | |
![]() 27.01.2008 22:04:02 (muokattu 27.01.2008 22:04:58) | |
MicroCuben puolesta vielä sen verran, että sillä on käyttöä myös sitten kun harrastuksen edetessä siirtyy vaikkapa putkipeleihin. Näppärää harjoitusvahvistinta tarvitsee aina. Cubella on myös edes jonkinlaista jälleenmyyntiarvoa jos siitä joskus haluaa eroon. Noilla pakettien mukana tulevilla pikkutrankuilla ei taida olla muuta kuin käyttöarvo (ja sekin pieni)? Ibanezin paketeissa olevat kitarat ovat varmaankin aivan käyttökelpoisia harjoitteluun. Mikit + rauta on varmasti lähes halvinta mahdollista. Satula on yleensä kaikkien halvahkojen kitaroiden heikoin lenkki, se kannattaa tarkistaa ennen ostamista, jotta virittäminen ja soittaminen onnistuisi. Nauhojen päiden viimeistely on helppo tarkistaa (eivät saa raapia sormia), sekä se etteivät nauhat ole nousseet paikaltaan. Jos kitaran ostaa paikkakunnan musiikkiliikkeestä, niin mielestäni pitäisi pystyä vaatimaan että kitaraan vaihdetaan kunnon kielet, satula tarkistetaan soitettavaksi ja tehdään kaulan ja intonaation perussäädöt, niin että kitara on aloittelijalle mahdollisimman helpposoittoinen. Jos kitara on yleensäkään käyttökelpoinen, niin osaava myyjä vaihtaa kielet ja säätää kitaran vartissa. Jos homma tuntuu ylivoimaiselta, niin ko. liike ja kitara kannattaa jättää väliin. Jos itse olisin ostamassa ensimmäistä kitaraa, ja pitäisi saada uusi ja paikkakunnalta (kuten yleensä alussa haluaa), niin ehkä noin 300e hintaa harkitsisin vaikkapa yhdistelmää MicroCube + http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=244fc3 tai http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=7308a0 Vahvistin olisi kohtuu monipuolinen ja kitaroissa taas mahdollisimman vähän liikkuvia osia (halvassa kannattaa välttää 'hienouksia'). | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)