Aihe: Neuvokaa hyviä tiloja
1 2
porkelina
27.01.2008 16:48:35
Äänitämme bändisoittoa helmi -maaliskuunvaihteen viikonloppuna. Meillä on kaikki tarvittava koneisto tähän toimintaan, mutta meillä ei ole tilaa, jossa sitä toteuttaa. Eli etsimme vähintään 40 neliömetrin tilaa 100 km säteellä Helsingistä. Tilassa tulisi voida tuottaa lujaa meteliä ja sähköt olisivat myös tarpeelliset.

Tietääkö kukaan tällaista tilaa, mikä olisi edullinen? Esimerkiksi kesämökkien viikonloppuvuokrat ovat sillä tasolla, että on lähes sama maksaa saman tien studiosta. Onko kukaan toteuttanut äänityksiä tällä tavalla? Minkälaisilla kokemuksilla rikastuitte tällöin?

Viikonlopun lainasta voisimme hyvittää noin kymmenen kossupulloa, mutta ei paljoa enempää. Myös liikuteltavan äänityskaluston lainasta voisimme neuvotella.

Kiitos vihjeistä
Mikael
27.01.2008 16:58:07

Esimerkiksi kesämökkien viikonloppuvuokrat ovat sillä tasolla, että on lähes sama maksaa saman tien studiosta.

Tässä on jotain mitä kannattaa funtsia. Kertoo jotain tän alan hinnoittelusta...
Inhimillisyys on hyve.
porkelina
27.01.2008 17:25:51
Tässä on jotain mitä kannattaa funtsia. Kertoo jotain tän alan hinnoittelusta...

Niin. On totta, ettei studiosta kauheita hintoja joudu maksamaan, mutta kysymys on enemmänkin periaatteellinen. Olemme sekä käyneet maksullisessa studiossa, että käyttäneet omia laitteitamme satunnaisessa lainatilassa. Näistä jälkimmäinen työskentelymetodi on tuhat kertaa mielekkäämpää kuin ensin mainittu. Tee se itse -puuhastelu on hommassa jo palkinto sinällään, ja sitä ei saavuta niin hyvin studiossa vaikka toimisi itse äänittäjänä.
Mikael
27.01.2008 17:56:48

Niin. On totta, ettei studiosta kauheita hintoja joudu maksamaan, mutta kysymys on enemmänkin periaatteellinen. Olemme sekä käyneet maksullisessa studiossa, että käyttäneet omia laitteitamme satunnaisessa lainatilassa. Näistä jälkimmäinen työskentelymetodi on tuhat kertaa mielekkäämpää kuin ensin mainittu. Tee se itse -puuhastelu on hommassa jo palkinto sinällään, ja sitä ei saavuta niin hyvin studiossa vaikka toimisi itse äänittäjänä.

Joo, toi mun kommentti ei liittynyt oikeestaan mitenkään tohon teidän tarpeeseen vaan enempikin yleensä tähän alaan ja sen runkkaantuneeseen hinnoitteluun.

Mäkin tykkään tollasesta metodista ja ens kesänä oliskin tarkoitus äänittää yks levy saaristotunnelmissa vanhassa puutalossa Iniössä : )
Inhimillisyys on hyve.
porkelina
27.01.2008 18:05:06
Mäkin tykkään tollasesta metodista ja ens kesänä oliskin tarkoitus äänittää yks levy saaristotunnelmissa vanhassa puutalossa Iniössä : )

Mikäs olisikaan tuon mukavampaa. Olen kuullut villejä huhuja kartanosta, johon bändi on päässyt ilmaiseksi äänittämään. Kertokaa, ettei tällaisia ole olemassakaan, niin ei harmita niin paljoa se, ettei itse pääse.
Mikael
27.01.2008 20:10:41

Mikäs olisikaan tuon mukavampaa. Olen kuullut villejä huhuja kartanosta, johon bändi on päässyt ilmaiseksi äänittämään. Kertokaa, ettei tällaisia ole olemassakaan, niin ei harmita niin paljoa se, ettei itse pääse.

Eh... pahoittelen tilannetta - en voi kieltää ylläolevaa. Pienten Miesten levyn äänitin Vuolijoen kartanon vanhassa hevostallissa : )
Inhimillisyys on hyve.
JPQ
27.01.2008 21:09:01

Musta studiot maksaa liikaa. Eihän se kuitenkaan ole oikeaa työtä, mukavaahan se on väännellä namiskoja.

pakko sekaantuntua ja nolona poistua laittaa huumori komentti eli:
harvoja työpaikkoja jossa voi kuunnella myös uutta musiikkia aika usein...
milcoin
28.01.2008 00:34:54
Musta studiot maksaa liikaa. Eihän se kuitenkaan ole oikeaa työtä, mukavaahan se on väännellä namiskoja.

Musta äänittäjille ja tuottajille ei pitäis maksaa palkkaa, nehän viihtyy työssään. Sehän olis huijausta.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Twinkle
28.01.2008 02:03:21
Musta äänittäjille ja tuottajille ei pitäis maksaa palkkaa, nehän viihtyy työssään. Sehän olis huijausta.

ei tietenkää makseta, ne rahat menee saletisti viinaan ja huumeisiin.
M.Paisley
28.01.2008 09:00:38

Eihän työstä yleensäkään pidä maksaa. Kelan luukulle vaan.

Ja sitten asiaan. Eli olin itse samassa tilanteessa kesällä. Totesin että ilman suhteita sopivan paikan löytäminen on melkoisen vaikeaa. Jonkunlainen kuitenkin löytyi. Laitan sinulle pikaviestillä yhteistiedot.

Niin ja onkohan yleinen trendi kääntymässä siihen, että yhä isommatkin yhtyeet haluavat nauhoittaa mahdollisimman kaukana ahdistavista ammattistudioista?
Circusfolk Making Faces ulkona 13.11, käy kuuntelemassa www.myspace.com/circusfolkband
porkelina
28.01.2008 09:51:28
Ja sitten asiaan. Eli olin itse samassa tilanteessa kesällä. Totesin että ilman suhteita sopivan paikan löytäminen on melkoisen vaikeaa. Jonkunlainen kuitenkin löytyi. Laitan sinulle pikaviestillä yhteistiedot.

Niin ja onkohan yleinen trendi kääntymässä siihen, että yhä isommatkin yhtyeet haluavat nauhoittaa mahdollisimman kaukana ahdistavista ammattistudioista?

Kiitos paljon vinkistä. Paikkaan on otettu jo yhteyttä. Hyvän kuuloista materiaalia tekin olitte siellä veistäneet.

Uskoisin, että uusissa paikoissa nauhoittamisen trendi on kasvussa liikuteltavien studioiden yleistymisen myötä. Tekihän CMX jo ajat sitten Vainajalan Lapin kelomökissä, ja Kotiteollisuus oman äänitteensä Korpiselkätalolla, joka on pieni lomakylä Suomen itäkölkassa.

Kiitoksia tästä, mutta jatkakaa toki vinkkien antamista!
Danko
28.01.2008 10:44:24

Uskoisin, että uusissa paikoissa nauhoittamisen trendi on kasvussa liikuteltavien studioiden yleistymisen myötä. Tekihän CMX jo ajat sitten Vainajalan Lapin kelomökissä, ja Kotiteollisuus oman äänitteensä Korpiselkätalolla, joka on pieni lomakylä Suomen itäkölkassa.

puhumattakaan radioheadin ok computerista tai led zeppelininistä...
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
Chade Fallstar
28.01.2008 11:33:19
Ottakaa selvää erinäisistä nuorisoseurain- ja työväentaloista haluamallanne alueella. Ei oo isot vuokrat ja kuutioita salissa riittää, mikä on rumpujen kannalta positiivista.
Ainut miinus voi olla isot lämmityskustannukset talvisaikaan.
God is one of the leading causes of death
Pitkavirta
28.01.2008 14:04:39
Kannattaa myös kysellä bändi- ja muiden kavereiden kesämökkejä, jotka tällä sesongilla on helposti tyhjillään..

Näin me ollaan tehty kaikki äänitteet ensimmäisen jälkeen; oikeessa studiossa jälki oli erilaista ku toivottiin, omassa snudiossa omilla kamoilla alko tuuttaa vähän miellyttävänpää snoudia.

Työn alla olevaa levyä onki äänitelty helsingissä, espoossa ja hämeenlinnassa.. ihan tilojen mukaan.
Mikael
28.01.2008 15:40:14 (muokattu 28.01.2008 15:40:42)

Kannattaa myös kysellä bändi- ja muiden kavereiden kesämökkejä, jotka tällä sesongilla on helposti tyhjillään...

Kesämökilläkin voi olla ihan jees meiniki jos se on vaan riittävän iso. Bällarby Singersin levy äänitin suurelta osin kesämökillä Bällarbyssä. Iso ja korkea hirsimökki toimi akustisille soittimille vallan hienosti.
Inhimillisyys on hyve.
porkelina
28.01.2008 17:22:00
Kesämökilläkin voi olla ihan jees meiniki jos se on vaan riittävän iso. Bällarby Singersin levy äänitin suurelta osin kesämökillä Bällarbyssä. Iso ja korkea hirsimökki toimi akustisille soittimille vallan hienosti.

Kyllä olisi, ja tällainen meille kävisi, mutta emme omaa tällä Helsingin lähiseudulla yhteyksiä näihinkään. Reilun 500km päähän saisimme jotain järjestettyä, mutta se ei toimi taas aikatauluongelman suhteen. Niin kauas on huono lähteä viikonlopuksi tekemään.
axelsson
28.01.2008 17:28:59
Minust se tila on niinku soitin, jota pitäs osata käyttää. Ja ajan kanssa vasta oppii missäpäin huonetta mikä miltäkin kuulostaa. Jollai voi tietty olla niin hyvät korvat että kuulee välittömästi tommoset asiat.
Roberto
29.01.2008 10:31:53

Äänitämme bändisoittoa helmi -maaliskuunvaihteen viikonloppuna. Meillä on kaikki tarvittava koneisto tähän toimintaan, mutta meillä ei ole tilaa, jossa sitä toteuttaa. Eli etsimme vähintään 40 neliömetrin tilaa 100 km säteellä Helsingistä. Tilassa tulisi voida tuottaa lujaa meteliä ja sähköt olisivat myös tarpeelliset.

Tuolla on ihan mahtava sali, en tosin tiedä onko vapaana miten, mut kysyvä ei eksy. http://magnusborg.fi/
Mikael
29.01.2008 10:39:25

Tuolla on ihan mahtava sali, en tosin tiedä onko vapaana miten, mut kysyvä ei eksy. http://magnusborg.fi/

Toi tila on aivan mahtava. Suosittelen.
Inhimillisyys on hyve.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)