StJerky 10.01.2008 09:03:53 | |
---|
Kuinkas kovaa porukalla tinnittää? Kuuluuko esim. koulussa pientä ininää jos oikein koittaa keskittyä ininään? Mulla ainakin kuuluu kun katson illalla telkkaria pää tyynyssä kiinni ja telkkari suh. pienellä. Onko syytä enemmänkin huolestua (olen vasta 13v)? Suojaan kyllä korvani nykyään kunnolla ja soitan kotona tosi pienellä. Vähän pelottaa että aikuisena tinnittää niin kovaa että hulluksi tulee. Putkitelevisiot vinkuu oikeasti. Se ei siis ole tinnitus vaan päinvastoin hyvä kuulo. |
MKH90 10.01.2008 11:02:50 (muokattu 12.01.2008 01:08:02) | |
---|
Voisin huomioida jengille, että se kuulo kannattaa suojata lyhyitäkin volyymin rankempia nostoja varten, itselläni nimittäin (onneksi lievä, menee usein pois vähäiselläkin taustahälyllä, mutta täyshiljaisuudessa pirullinen) vasemman korvan piippi tuli yhden biisin vetämisen jälkeen (Slayer on paholaisesta :P). Tapauksesta on nyt noin kaksi kuukautta, ikää vähän alle 18, todella vituttavaa. Toisaalta en ole vielä vahvistanut äänivaurio-diagnoosia lääkärillä, mutta oletan, ettei tässä iässä mikään muu paukauta korvasointia noin pitkäksi aikaa... E: (ja elätin toivoa) että se olisi vain toisessa korvassa, mutta ei... molemmissa vinkuu, eikä se ota loppuakseen, mutta mitäpä tuosta, siihen tottuu.... Kuten jo mainitsin, itselläni on yhden korvan tinnitus, ja voisin jopa spekuloida, että siihen on hankalampi tottua kuin "tasapainossa olevaan" kahden korvan tinnitukseen. Basisti-vokalisti metallibändin raakileessa (saas nähdä, tuleeko tuosta yhtään mitään) |
doppelgänger 10.01.2008 15:54:23 | |
---|
|
Progressor 10.01.2008 17:07:17 | |
---|
Nyt ois korvatulppien osto edessä joten nyt kysyn mitä mieltä olette että kummat on paremmat bändikäyttöön ja myös muuhun peruskäyttöön: http://www.beatman.fi/product_details.php?p=185 vai http://www.beatman.fi/product_details.php?p=189 Kuusissa on selkeästi parempi soundi kuin perusvaahtomuoveissa. Ne tulevat myös pitemmän päälle halvemmiksi, koska ne kestävät monta vuotta. Bändisoittoon suosittelisin kyllä ilman muuta kuusia. Minulla on tosin kokemusta vain Earin vastaavasta mallista, mutta en usko, että niillä on suurta eroa. Käytän vielä bändin kanssa kuppisuojaimia. On kellään tietoa miten pitkät on noi "putket" tossa ekassa vaihtoehdossa, että mahtuuko kuppisuojainten alle? Kapea osa on sentin mittainen. Kokeilin itse joskus pitää kuusien päällä kuulokkeita, eikä ainakaan siinä ollut ongelmia. Mutta jos bändin kanssa tosiaan tarvitsee tuplasuojausta, niin silloin on joko laitteet selvästi liian kovalla tai soittajalla yliherkkä kuulo. Noissa tulpissa on minusta jo yksinään aika järeä vaimennus. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Jokapaikanapina 11.01.2008 20:37:54 | |
---|
Onko erittäin lievä korvien soiminen normaalia kaikilla? Nimittäin mulla on vinkunu korvat pikkasen niin pitkään kun muistan, siis ihan parivuotiaasta asti. Enkä ole tietääkseni silloin altistunut millekkään kovaääniselle. Tää mun tinnitus ei oo mikään häiritsevä, joten siinä mielessä hyvä. Ja mulla on kyllä todella hyvä kuulo, sellasena pyrin pitämään. |
gösplstorm 13.01.2008 18:03:17 (muokattu 13.01.2008 18:04:06) | |
---|
Eli siis tämän teorian mukaan tinnituksen voisi hävittää esim. hypnoosia käyttämällä? Jep, näin on, tosin kaikissa hypnooseissa on se ongelma ettei niiden vaikutus yleensä kestä kuin pari kuukautta, ja sitten pitää käydä uudelleen maksamassa itsensä kipeäksi. Sama juttu kuin sähköhoito tinnitukseen, kestää joku puol vuotta ja sitten uudestaan. Offtopikkina sulle kun tätä selvästi epäilet, niin yleensäkin koko kuuloaistimus tai näköaistimus voidaan hävittää väliaikaisesti hypnoosilla. edit: nimim. olen suggeroinut itseni olemaan näkemättä mitään vaikka silmät oli auki, en suosittele kokeilemaan. Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö. |
doppelgänger 13.01.2008 18:55:45 | |
---|
Onko erittäin lievä korvien soiminen normaalia kaikilla? Nimittäin mulla on vinkunu korvat pikkasen niin pitkään kun muistan, siis ihan parivuotiaasta asti. Enkä ole tietääkseni silloin altistunut millekkään kovaääniselle. Tää mun tinnitus ei oo mikään häiritsevä, joten siinä mielessä hyvä. Ja mulla on kyllä todella hyvä kuulo, sellasena pyrin pitämään. Mäkin muistelisin että on mullakin ihan niin kauan kun jaksan muistaa vinkunut korvat mutta nyt vinkuu vähän kovempaa. |
Foe mounier 27.01.2008 16:50:50 (muokattu 27.01.2008 16:51:50) | |
---|
Nyt on mullaki alkanu korvat soimaan, tosin melko hiljaa, eli ei sitä kuule ellei sitä yöllä kuuntele. Mutta ihmettelen vain että miksi. En ole ikinä käynyt/soittanut keikoilla, bändi treeneissä aina pitänyt tulppia, eikä sieäläkään erityisen lujaa soiteta. Kotona sähkörumpuja soitellessa aina pitänyt volumin niin hiljaisella kuin mahdollista (että klikki kummiskin kuuluu), enkä ikinä kuuntele musiikkiakaan erityisen lujalla. Noh, toivotaan ettei tämä ole pysyvää, tai muuten minulla on maailman herkimmät korvat :/ |
Kuulemani mukaan tinnituksen voi aiheuttaa myös nuorella iällä monet korva tulehdukset (voiko pitää paikkansa O.o ?) Paskasta ei saa konvehtia vaikka sitä kuinka kääris hienoihin papereihin.
-Bonecrusher
...And justice for All |
Antti Takalo 27.01.2008 18:48:06 | |
---|
Kuulemani mukaan tinnituksen voi aiheuttaa myös nuorella iällä monet korva tulehdukset (voiko pitää paikkansa O.o ?) Molempiin korviini sain hankittua tinnituksen, tosin todella hiljaisen, korvatulehduksen aikana, eli kyllä. En siis altistunut kovalle metelille lainkaan ja korvat soi. Aikaa tästä on noin kolme vuotta. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2;
Kadonneen Pröötin metsästäjä.
Riutta |
Antti Takalo 27.01.2008 18:50:11 | |
---|
Jep, näin on, tosin kaikissa hypnooseissa on se ongelma ettei niiden vaikutus yleensä kestä kuin pari kuukautta, ja sitten pitää käydä uudelleen maksamassa itsensä kipeäksi. Sama juttu kuin sähköhoito tinnitukseen, kestää joku puol vuotta ja sitten uudestaan. Offtopikkina sulle kun tätä selvästi epäilet, niin yleensäkin koko kuuloaistimus tai näköaistimus voidaan hävittää väliaikaisesti hypnoosilla. Kyllä minä hypnoosin voiman tunnustan noin yleisesti ihan mukisematta, mutta jotenkin tässä tapauksessa asia tuli sen verran yllättäen, niin oli pakko tarttua siihen. Tosin miksipäs se ei toimisi. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2;
Kadonneen Pröötin metsästäjä.
Riutta |
Mars Mountain Music 27.01.2008 19:20:23 | |
---|
Ellen ole väärässä niin kaikilla tulee joskus semmonen ääni korvaan, joka muistuttaa tietokonetta vieressäni eli korkea sirkutus, vaikka ei millekkän ole alistunut. Tai ankain minulle, Tämä on tosin todella harvinaista minulla |
kiriminni 27.01.2008 22:05:28 | |
---|
Painakaa korvanipukat etusormilla lukkoon ja hengittäkää nenän kautta. Kuunnelkaa hengityksen ääntä ei liian kovaa saa hengittää,sitten lopettakaa ja kuunnelkaa kuuluuko mitään ylimääräistä. Eli jos on tinnitusta niin se kyllä kuuluu hiljaisen hengittämisen yli. Mulla ei kuulunut,mutta hengityksen lopetettua jotain pientä kuuluu se on kai vielä normaalia.Tämän testin olen itse kehittänyt ja nyt se on vapaassa käytössä. Testailemaan...sitten. |
Hohhoijaa 27.01.2008 22:43:00 | |
---|
Kuulemani mukaan tinnituksen voi aiheuttaa myös nuorella iällä monet korva tulehdukset (voiko pitää paikkansa O.o ?) Jepjep, selittäis ainakin omalla kohdallani melko paljon. |
IhmeHeebo 28.01.2008 15:48:46 | |
---|
Käsittääkseni tinnitus johtuu siitä, että korvassa sijaitsevassa 'simpukassa' olevat kuulo reseptorit ovat vaurioituneet, ja lähettävät jatkuvasti tietoa kuulohermoille ja aivoihin, että jossain soisi. Ihme ja kumma itselle ei ole vielä tinnitystä tullut, vaikka en aina tarvittaessa tulppia käytä Paskasta ei saa konvehtia vaikka sitä kuinka kääris hienoihin papereihin.
-Bonecrusher
...And justice for All |
Foe mounier 28.01.2008 19:41:02 | |
---|
Viikon päästä lääkäriin, saa nähä mitä sanovat. Virhe! Turha viesti! |
doppelgänger 09.03.2008 19:24:12 (muokattu 09.03.2008 19:26:30) | |
---|
Kuinka paljon muuten mp3:n kuuntelu perus nappikuuloikkeilla (joissa ei ole paljoa bassoa) vaikuttaa kuulon jos kuuntelee vaikka n. 30 min päivässä suht hiljaisella? Ja kuinka paljon vaikuttaa ihan normi stereoilla suht pienellä kuuntelu suht pienellä n 2h päivässä? |
Pitkavirta 09.03.2008 19:27:38 | |
---|
Kuinka paljon muuten mp3:n kuuntelu perus nappikuuloikkeilla (joissa ei ole paljoa bassoa) vaikuttaa kuulon jos kuuntelee vaikka n. 30 min päivässä suht hiljaisella? Ja kuinka paljon vaikuttaa ihan normi stereoilla suht pienellä kuuntelu suht pienellä n 2h päivässä pitkällä tähtäimellä? Riippuu mitä kuuntelet. Ei vaan :) korvat on kai tarkotettu suht normaaleilla äänenpaineilla kuulemaan erilaisia asioita. Myös musiikkia! |
gösplstorm 09.03.2008 19:31:55 (muokattu 09.03.2008 19:33:11) | |
---|
Jepjep, selittäis ainakin omalla kohdallani melko paljon. mullakin muuten ollu pienenä ainakin kolme tai neljä korvatulehdusta, ja ihan jotkut "putketkin" laitettiin korviin ehkä vuodeks tai puoleks. Ois tosiaan mielenkiintoista tietää onko täällä monilla tinnittäjillä ollu korvatulehduksia lapsena? Sehän vois kertoa vaikkapa siitä että jos on heikot korvat niin on altis sekä tulehduksille että tinnitukselle? Tai, vielä parempaa, tulehdus altistaa tinnitukselle. Sillonhan voitais vähentää tinnitusta iha vaa ehkäisemällä tulehduksien saamista. Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö. |
wilzhu 09.03.2008 19:42:45 | |
---|
Kuulemani mukaan tinnituksen voi aiheuttaa myös nuorella iällä monet korva tulehdukset (voiko pitää paikkansa O.o ?) Minun tinnitukseni ja kuulonalenemani on seurausta nimenomaan korvatulehduksesta. Elämä off. |