Aihe: EBS-kaappien tilalle SWR:ää?
1 2 3 4 5 6
Meegs86
27.01.2008 13:20:06

Elikkäs, mulla on nuppina EBS Fafner ja kaappeina EBS:n Proline 210 ja Proline 300. Nuo kaapit saundaa kyllä tosi hyvältä, pidän EBS-saundista, mutta kovasti tekisi mieli päivittää tuo 2x10" + 1x15"-setuppi kahteen 4x10"-skobeen. 15" elementti tuntuu itselleni turhalta, koska saundini on yläpää- ja middlevoittoinen ja tarvittavat alapäät hoituu kyllä usealla 10" elementilläkin. Kahdella 4x10" voisi soittaa isommilla lavoilla, ja pikku pubi/klubi-keikoille riittäisi yksi. Jos rahasta ei olisi kiinni, niin ostaisin kaksi EBS:n Proline 410:ä tai vastaavat NEO-kaapit, koska EBS-saundi toimii erittäin jees (yläpäät tulee hyvin, släppisaundi on parasta mitä olen kuullut, saundi on selkeä ja kirkas).

Mutta nuo kaapit myymällä en saisi kasaan kuin rahat yhteen EBS:n 4x10:iin, joten olen alkanut miettimään, miten lähelle EBS-saundia pääsisi esimerkiksi SWR WorkingPro 4x10" kaapilla? Onko kokemuksia ko. kaappisarjasta? Kaapin pitäisi olla aika "hifi", diskanttipilli löytyä ja elementit olla aika herkät. Vai olisiko kenties EDEN Nemesis-sarjan 4x10" lähempänä? Vai olisiko joku muu vaihtoehto vielä lähempänä? Noin 500-600e hintaluokassa.
"One step forward, two steps back..."
Kieppi
27.01.2008 14:48:10
Komppia Pardylle. Tuo mainittu Pardyn 2x12" on varmaan paras kaappi edelleenkin, millä olen soittanut. (Vaikkei sun vanha Tech21:kaan huono ole :)
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin-
chief
27.01.2008 14:55:42
Komppia Pardylle. Tuo mainittu Pardyn 2x12" on varmaan paras kaappi edelleenkin, millä olen soittanut. (Vaikkei sun vanha Tech21:kaan huono ole :)

Pikkasen harmittaa vieläkin että myin sen kaapin Pardylle. Se oli kyllä tosi hyvä. Nyt on Avatarin 2x12" ja se vaikuttaa olevan pätevä komero myöskin.
"It's the ear, not the gear. "
Meegs86
27.01.2008 15:07:15

No täytyy pistää tuo 2x12" korvan taakse, vaikka ostamalla sen ja myymällä Proline300:sen jäisin miinukselle. Ja jotenkin kuitenkin kaksi 4x10" tuntuisi näin äkkiä mieluisimmalta. Eikö kellään ole kokemusta SWR WorkingPro-kaapista tai Eden Nemesis-sarjasta?

Ja kyllähän se Tech21 oli hyvä kaikinpuolin, mutta ei kuitenkaan niin hifi, kun mitä haen. Ja siitä puuttui pilli.
hemmo
27.01.2008 16:48:48

Jos kerran olet tätä mieltä:

Nuo kaapit saundaa kyllä tosi hyvältä, pidän EBS-saundista

niin älä vaihda, äläkä muuta. Skulaa noilla vaan. Munsta.
Niinkö Särö. Ne vaan poseeraa. Selvästi on levy-yhtiä vaan hakenut netin avulla nättejä poikia ja ostanut niille soittimet. Etenkin se komppiryhmä.
absqua
27.01.2008 18:51:48
Jos kerran olet tätä mieltä:
niin älä vaihda, äläkä muuta. Skulaa noilla vaan. Munsta.

Nyt puhuu viisauden ääni, kuuntele sitä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Meegs86
27.01.2008 19:03:52

Vaan kun halajaisin kovasti 2kpl 4x10" yhdistelmää, EBS:n kaapit saundaa mainiolta, mutta tuo elementtipolitiikka voisi olla parempi. Unelmaratkaisu siis olisi 2kpl EBS 4x10" skobeja, mutta talous ei salli, jotenka tuo SWR-ratkaisu tuntuisi hyvältä. Avatar, Eden, EBS tai SWR pyörii varmaan saundillisesti samassa sarjassa? Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
IJarro
27.01.2008 19:27:28
Kahdella 4x10" voisi soittaa isommilla lavoilla, ja pikku pubi/klubi-keikoille riittäisi yksi.

Osta yks ja toinen sit ku on varaa. Kyllä sä yhellä tommosella skulaat sen verran isoilla lavoilla ku vanhalla setilläski.

Meinaan siis et turha ostaa kahta huonoa ja antaa toisen pölyttyä puolilla keikoista ku on pienemmät staget.

Ja vielä vinkkinä, et jos ei budjetti muuten kestä, ni soita pari keikkaa humppaa. Siitä sitä rahaa tulee =)
Let's do some living after we die...
Keny
27.01.2008 19:46:46
Nyt on käytössä EBS 4X10 NEO ja mainio kaappi on mutta pikkasen ikävä edellisiä 6x10 proline sekä niitä ennen 4x10+2x10 prolinet.

Voi olla että neo menee myyntiin vaikka kevyt ja tuhti soundinen onkin mutta proline on ehkä enempi mun makuun ja soittotasiin.

Musta pysyt noissa jos hyvät ovat,,,tai ainakin merkissä kun olet todennu ne sun soundiskiks.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Meegs86
28.01.2008 19:29:34

Okei, tässähän näitä vastauksia on tullut, kiitoksia. Mutta vielä muutamaan kysymykseen, jos joku tietoinen jaksaisi vastata, eli tuohon SWR:n ja EBS:n eroihin ja samankaltaisuuksiin? Olenko täysin metsässä, kun kuvittelen noiden kahden valmistajan pillillä varusteltujen 4x10" kaappien saundin olevan edes lähellä toisiaan? Olen muistaakseni jostain tällaista lukenut... Jos esimerkiksi M.Millerille kelpaa EBS:n lisäksi myös SWR, niin eivät ne voi kauhean kaukana olla, vai onko tämä väärä johtopäätös? Onko kellään kokemusta molemmista merkeistä, soittajan/kuulijan osassa? Olisiko joku kokeillut jopa Edenin kaappeja näiden lisäksi, ovatko nekin tällaisia nk. "hifi"-kaappeja?
hemmo
28.01.2008 19:53:09

Vaan kun halajaisin kovasti 2kpl 4x10" yhdistelmää

No sitten ostat ja kadut myöhemmin. Sellaista se on.
Niinkö Särö. Ne vaan poseeraa. Selvästi on levy-yhtiä vaan hakenut netin avulla nättejä poikia ja ostanut niille soittimet. Etenkin se komppiryhmä.
Keny
28.01.2008 19:59:57
Ei oo SWR kamoista muuta kokemusta muutakun parit testit siellä täällä mutta nuppi ollu joku muu.Super RED-Head comboa oon kokeillu ja ihan ok peli.

Miller soitti aikoinaan siis SWR kamoilla ja nykyään EBS mutta täytyy torstaina kysyy uusimmat kuulumiset kun terveisä sieltä päin tuli.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Heikki L.
28.01.2008 20:16:06

Okei, tässähän näitä vastauksia on tullut, kiitoksia. Mutta vielä muutamaan kysymykseen, jos joku tietoinen jaksaisi vastata, eli tuohon SWR:n ja EBS:n eroihin ja samankaltaisuuksiin? Olenko täysin metsässä, kun kuvittelen noiden kahden valmistajan pillillä varusteltujen 4x10" kaappien saundin olevan edes lähellä toisiaan? Olen muistaakseni jostain tällaista lukenut... Jos esimerkiksi M.Millerille kelpaa EBS:n lisäksi myös SWR, niin eivät ne voi kauhean kaukana olla, vai onko tämä väärä johtopäätös? Onko kellään kokemusta molemmista merkeistä, soittajan/kuulijan osassa? Olisiko joku kokeillut jopa Edenin kaappeja näiden lisäksi, ovatko nekin tällaisia nk. "hifi"-kaappeja?

Onko nuo Prolinet EBS:n kallista, keskikallista vai halpaa sarjaa? Jos ne on niiden parhaimmistoa, en usko, että toisen valmistajan halvemman sarjan kaapit olisivat mitenkään erityisen 'paremmat'. Erilaiset toki.
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Meegs86
28.01.2008 20:36:15

Onko nuo Prolinet EBS:n kallista, keskikallista vai halpaa sarjaa? Jos ne on niiden parhaimmistoa, en usko, että toisen valmistajan halvemman sarjan kaapit olisivat mitenkään erityisen 'paremmat'. Erilaiset toki.

EBS:llä ei taida olla muita "halppiksia" kuin ne uudet Classiclinet, kalliimpia tosin löytyy tuosta Prolinesta, nimittäin ne Neot.

Enkä nyt ole hakemassa parempia kaappeja, vaan kahta 4x10" jotka ovat edes lähelle EBS:n soundisia, mitä jostain kumman syystä kuvittelen SWR:n olevan. Eli herkkäelementtisiä, pillillä varustettuja, jotka tuottavat selkeää ja kirkasta saundia.
Heikki L.
28.01.2008 21:31:35

EBS:llä ei taida olla muita "halppiksia" kuin ne uudet Classiclinet, kalliimpia tosin löytyy tuosta Prolinesta, nimittäin ne Neot.

Enkä nyt ole hakemassa parempia kaappeja, vaan kahta 4x10" jotka ovat edes lähelle EBS:n soundisia, mitä jostain kumman syystä kuvittelen SWR:n olevan. Eli herkkäelementtisiä, pillillä varustettuja, jotka tuottavat selkeää ja kirkasta saundia.

Ookkei, nyt vasta hiffasin. SWR:stä on mulla aika vähän kokemusta, enemmän nupeista kuin kaapeista. Yks vaihtari vois olla myös GK, niillä oli hyvänkuulonen komero. Unskelotilla on/oli, kait tuommoinen:

http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_410rbx.htm
M.Hanski
28.01.2008 21:37:41
Ookkei, nyt vasta hiffasin. SWR:stä on mulla aika vähän kokemusta, enemmän nupeista kuin kaapeista. Yks vaihtari vois olla myös GK, niillä oli hyvänkuulonen komero. Unskelotilla on/oli, kait tuommoinen:

http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_410rbx.htm

Sen verran oikaisen, että mulla oli 410SBX, joka on jo poistunut G-K:n mallistosta.
Heikki L.
28.01.2008 21:42:51

Sen verran oikaisen, että mulla oli 410SBX, joka on jo poistunut G-K:n mallistosta.

Jaa, eroaako nuo spekseiltään tai hinnaltaan merkittävästi?
M.Hanski
28.01.2008 21:57:21
Jaa, eroaako nuo spekseiltään tai hinnaltaan merkittävästi?

210SBX-, 410SBX- ja 810SBX-kaappien kotelot oli suljettuja. RBX-sarja on refleksikoteloilla. Hinta on samaa luokkaa.
Antti K.
28.01.2008 22:21:46
210SBX-, 410SBX- ja 810SBX-kaappien kotelot oli suljettuja. RBX-sarja on refleksikoteloilla. Hinta on samaa luokkaa.

Eli Suljettu BoXi ja ReflexiBoXi, hienoa!

4x10 pitää ostaa, jos siltä tuntuu, mutta tuo Pardyn ehdottama 2x12 olisi varmasti asiaa!
Kauneus on katsojan silmissä ja soundi on soittajan korvissa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)