Aihe: Minkälainen On Laadukas Baasovahvistin ?
1 2 3 4 5
Visakoivu
21.01.2008 15:13:35
Miten EQ:ta säädetään tilamikillä? Nauhoitetaan bassoa ja katotaan koneelta käppyrä? En ymmärrä.

Ei taida ymmärtää moni muukaan.
Computer says no.
Karlsson
21.01.2008 15:27:25
Ei taida ymmärtää moni muukaan.

Jahhas, tää on äänentoistoon tarkoitettujen subbareiden ihmeellisestä maailmasta ilmeisesti soittopuolelle livennyt pikantti sivuraide. Kieltämättä voi puhua jo bassolla "hifi" soundista jos se väsätään tuollatavoin. No, ei oo multa pois.
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
-heikkihelleri-
21.01.2008 16:08:16

Musta laadukas vahvistin on semmonen jonka säätämiseen ei tartte tilakikkeliä.

Eikös tässä olis laatua ja munaa. -eikä tarvita kikkeleitä.
Monster El Monarca 160W + 4x10" cabinet
J.Hollström
21.01.2008 16:15:40
Eikös tässä olis laatua ja munaa. -eikä tarvita kikkeleitä.
Monster El Monarca 160W + 4x10" cabinet

Pitää kysyä niiltä, joilla on tommonen ollu. Esim. Hemmo.
Karlsson
21.01.2008 16:16:34
Pitää kysyä niiltä, joilla on tommonen ollu. Esim. Hemmo.

Eiku sillä oli Bassbuster.
J.Hollström
21.01.2008 16:17:20
Eiku sillä oli assbuster.

Ilmankos on putket ollu remontissa.
Karlsson
21.01.2008 16:18:43
Ilmankos on putket ollu remontissa.

Hooni-hemmolla ei kauaa kamat kestä.
kauhu-köös
26.01.2008 14:12:33
Minkälaista kaappia tohon saisi ohmeiltaan kiinni? Alkanut siis tuo Top100 kiinnostamaan, varsinkin kun uudet bassokamat pitäis hankkia
www.myspace.com/Kauhu
tauranen
26.01.2008 14:39:59
Minkälaista kaappia tohon saisi ohmeiltaan kiinni? Alkanut siis tuo Top100 kiinnostamaan, varsinkin kun uudet bassokamat pitäis hankkia

En aivan sata varma ole, mutta mulla on samanikäluokan Carsbro TC 100w putkinuppi ja siinä on valitsin, jossa vaihtoehtoina line, 4, 8 ja 16 ohminen output.
Ei pitäisi tulla probleemaa sen suhteen,
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
kauhu-köös
26.01.2008 14:46:05
Sehän tuli nopeesti:) Kiitoksia paljon!
www.myspace.com/Kauhu
tauranen
26.01.2008 15:11:59
Sehän tuli nopeesti:) Kiitoksia paljon!

Sen verta tarkennusta, mulla on kyllä ton Topinkin Schemat ja samanlailla siellä on valitsimen takana output vaihtoehdot line 100V, 15, 7.5 ja 3.75 ohmia, eli käy 16, 8 tai 4 ohminen kaappi tai kaapit.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
Basismi
26.01.2008 16:47:47
Pistetääs tänne kun ei uutta trediä jaksa...

Onko joku tohtinut hommata Fame-merkkisen vahvistuskoneen?
629e:llä saisi 300wattisen täysputkivekottimen. Muualta ei löydy laitteesta mitään mainintaa kuin kölnin kaupan sivuilta ja joiltain saksalaisfoorumeilta.
http://www.musicstore.de/is-bin/INT … oAAAEVyBxWf70R&JumpTo=OfferList
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Basismi
26.01.2008 23:22:14 (muokattu 26.01.2008 23:22:32)
No kun ei famesta kommenttia kuulu, pistin tilaukseen. Kai siitä eroon pääsee jos ei itteä miellytä.
Basismi
26.01.2008 23:33:53 (muokattu 26.01.2008 23:42:28)
Raportoi nyt kuitenni tänne sitten miltä tuo vaikuttaa.

No toki. Oli sen oloinen diili ettei voi ohittaa.

Minähän olen vannoitunut transistorihomo, että siitä lähtedään.
Visakoivu
27.01.2008 20:13:53
Pistetääs tänne kun ei uutta trediä jaksa...

Onko joku tohtinut hommata Fame-merkkisen vahvistuskoneen?
629e:llä saisi 300wattisen täysputkivekottimen. Muualta ei löydy laitteesta mitään mainintaa kuin kölnin kaupan sivuilta ja joiltain saksalaisfoorumeilta.
http://www.musicstore.de/is-bin/INT … oAAAEVyBxWf70R&JumpTo=OfferList

Meikäläiseltä löytyy. Hemmetin hyvä. Munsta.
Computer says no.
Basismi
06.02.2008 23:26:20 (muokattu 06.02.2008 23:30:26)
Famesta on nyt ekat savut otettu.

Soundi on pikkasen muhju/tumppu, niinkuin putkipeliltä voi odottaakin. Saman tyylinen efekti kuin esim EBSin säröpurnukan putkiemulaatiossa. Mitään ylimääräisiä hurinoita tai särinöitä ei kuulu, ellei tuuletinta lasketa. Ei sekään tosin häiritsevän kovaa ääntä pidä. Alapää on pyöreähkö ja korostunut, tiedä sitten johtuuko eq:sta. Eka kerta kun tuollaista passiiviequa koitin enkä oikein päässyt sinuiksi. Luultavasti "suora" eq on jotain muuta kuin kaikki nupit kello 12:sta? Gainiswitchillä saa soundiin muroa ihan tarpeeksi ainakin meikäläisen makuun. Vähän odotin 300:sta putkiwatista enemmän hönkää, sekä masterivolumen että gainin sai kääntää aika isolle. Munsta tuo oma 400W trankkupeli pölisee kyllä lujempaa. Varsinkin lujempaa luukuttaessa vahvari selkeästi kompressoi signaalia mikä tuo pyöreyttä lisää.

Voisin kuvitella että tumppudiggareille esim presarilla ja 15" kaapilla tuon soundi on monenkin mieleen, mutta ei mun juttu.
Visakoivu
06.02.2008 23:43:33
Famesta on nyt ekat savut otettu.

Soundi on pikkasen muhju/tumppu, niinkuin putkipeliltä voi odottaakin. Saman tyylinen efekti kuin esim EBSin säröpurnukan putkiemulaatiossa. Mitään ylimääräisiä hurinoita tai särinöitä ei kuulu, ellei tuuletinta lasketa. Ei sekään tosin häiritsevän kovaa ääntä pidä. Alapää on pyöreähkö ja korostunut, tiedä sitten johtuuko eq:sta. Eka kerta kun tuollaista passiiviequa koitin enkä oikein päässyt sinuiksi. Luultavasti "suora" eq on jotain muuta kuin kaikki nupit kello 12:sta? Gainiswitchillä saa soundiin muroa ihan tarpeeksi ainakin meikäläisen makuun. Vähän odotin 300:sta putkiwatista enemmän hönkää, sekä masterivolumen että gainin sai kääntää aika isolle. Munsta tuo oma 400W trankkupeli pölisee kyllä lujempaa. Varsinkin lujempaa luukuttaessa vahvari selkeästi kompressoi signaalia mikä tuo pyöreyttä lisää.

Voisin kuvitella että tumppudiggareille esim presarilla ja 15" kaapilla tuon soundi on monenkin mieleen, mutta ei mun juttu.

Tarkista pääteputkien bias. Mulla ainakin oli jännitteet alakanttiin. Kun sääti biasit kohdalleen löytyi potkua ihan erilailla. Ja pidä se boost aina päällä. Mulla ainakin vola putoaa puolella heti kun boostin ottaa pois päältä.
Computer says no.
Basismi
06.02.2008 23:48:29 (muokattu 06.02.2008 23:50:34)
Tarkista pääteputkien bias. Mulla ainakin oli jännitteet alakanttiin. Kun sääti biasit kohdalleen löytyi potkua ihan erilailla. Ja pidä se boost aina päällä. Mulla ainakin vola putoaa puolella heti kun boostin ottaa pois päältä.

20mV piti olla? Tuossa oli 40-60mV out of the box. Säädin ensin 20:een, mutta nostin sitten kolmeen kymppiin.

On kyllä bassossa tosi tumput kielet nyt. Taidan vaihtaa ja tehdä uusintatestin ennen lopullista tuomiota.
Visakoivu
06.02.2008 23:52:44
20mV piti olla? Tuossa oli 40-60mV out of the box. Säädin ensin 20:een, mutta nostin sitten kolmeen kymppiin.

On kyllä bassossa tosi tumput kielet nyt. Taidan vaihtaa uusiin ja testata uusiksi.

Ite käytän tuota 2X10"+1X15" kasan läpi ja volaa ei tartte meidän erittäin kovaa soittavan poppoon kanssa kääntää edes puoleen väliin gainin ollessa puolessa välissä. Ja bias on tuo 20mV. Taitaa olla vähän kappale tavaraa nämä.
Computer says no.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)