Aihe: midikoskettimistojen vista-yhteensopivuus
1
aaro
26.01.2008 17:24:05
Terve!
Enpä löytänyt haulla asiaa tästä, ja päätin että kosketinsoittajat tietänevät aiheesta enempi kuin softaräplääjät, joten tänne päädyin kirjoittamaan.
Tarkoituksenani on hankkia täysikokoinen puolipainotetull koskettimistolla varustettu midi-keyboard ja käyttää "äänikorttina" lexicon omega-mikseriä. En kuitenkaan ole saanut yhdistelmää pelittämään vielä(kokeiluissa) windows vista käyttöjärjestelmällä. Ongelma alkaa pikkuhiljaa olla ratkaistu ajuripäivitysten avulla!

Seuraavana ongelmaksi tulee kysymys, minkä keyboardin hankin? Kiipparin on siis oltava täyspitkä, siinä on oltava puolipainotetut koskettimet ja sen on oltava vista-yhteensopiva. Hintaluokkana alle 300 euroa. Siis, kokemuksia, ehdotuksia..?! Kriteerit perustuvat piano/urku(jakirkkourku) harrastukseeni, joten paljon vähenpää ei voi kiipparilta vaatia.
Itse olen katsellut jotain m-audion keystation 88 es:sää.
Musiikkiliikkeessä kuitenkin kyseenalaistivat ko. laitteen vista-yhteensopivuuden. Laite olisi kuitenkin muuten täydellinen budjettiini.

Kiitän jo etukäteen vastauksista ja ehdotuksista!
aaro
26.01.2008 20:48:26 (muokattu 26.01.2008 20:49:31)
Tarkistitkin varmaan jo valmistajan sivuilta, että Keystation 88es on 32-bittisen Vistan kanssa yhteensopiva?

http://www.m-audio.com/products/en_us/Keystation88es-main.html

katos, olihan siellä ajuripäivitys vistalle!
En vain osaa. :(
eli siis homman pitäisi toimia..

Se mikä pakko Vistalla on yrittääkään pilata musiikkilaitteittensa toimintaa lienee sitten itse kunkin perversioita. ;)

mikäli olisin ollut viisaampi, olisin toki viime kesänä ottanut xp:llä varustetun koneen, kun niitä vielä oli saatavilla uutena. Tyhmä kun olin.
:(

e: Mahtaako olla ko. m-audion vehjettä vastaavia kiippareita, ehdotuksia..?
e2: lähinnä siis vertailukohteeksi. Luulenpa, että tuo m-audiokin on ihan ok laite.
JPQ
27.01.2008 04:36:31

Älkää hirtäkö xp proota ainakin saanut vielä uutena joten osta sellainen itselläni on. ps. tosin lähinnä oemia on kaupoissa hyllyssä enään...
zepeteus
27.01.2008 12:16:38
Juu no, tsoukkitsoukki, ei Vistakoneen hankkiminen toki tyhmyyttä ole. Kaikki uudet myllyt sellaisella varustettuja kuitenkin jo ovat, eivätkä myyjät edes suostu valmiita pakettejaan päivittämään alaspäin vaikka pyydettäisiin.

Eiköhän Vistastakin ollut jo ainakin tuloillaan se toimivampikin versio, erinäisten vanhempien musiikkilaitteiden (toimivia) Vistapäivityksiä odotellaan yhä. Omaan vanhaan myllyyn ostin XP Pron viime syksynä, tälle koneelle just omiaan.

Noista kotrollereista ei itsellä ole juuri muuta kokemusta kuin oma E-Mun Xboard61. Ei painotettuja koskettimia, mutta sellaisenaan tatsi ainakin minun sormilleni kerrassaan mainio eikä talouden oikea pianistikaan ole valittanut. Muistipaikat ja niihin itse määriteltävät potikat ovat myös asiaa, koskettimet voi jakaa ja luuppitoimintoa yms. löytyy. Softapaketissa E-Mun syntikka ja kolmen laajennusmodulin soundit, sekkari (Cubase LE), audioeditori (Wavelab Lite) jne. Toimii paristoilla, USBin kautta tai erillisellä virtalähteellä. Me likes.

http://www.emu.com/products/product … &product=15164&nav=features
aaro
28.01.2008 13:04:51
Älkää hirtäkö xp proota ainakin saanut vielä uutena joten osta sellainen itselläni on. ps. tosin lähinnä oemia on kaupoissa hyllyssä enään...

Vakavissani tätä olen kyllä harkinnut.
Tosin kotonakin on xp-asennusromput! Ei varmaankaan kovin "laitonta" ole niitä asentaa omalle koneelle....!?!
Jos en näitä Vista-päivityksiä nyt saa toimimaan..
Snowblind
28.01.2008 13:37:48 (muokattu 28.01.2008 13:39:31)

Vakavissani tätä olen kyllä harkinnut.
Tosin kotonakin on xp-asennusromput! Ei varmaankaan kovin "laitonta" ole niitä asentaa omalle koneelle....!?!
Jos en näitä Vista-päivityksiä nyt saa toimimaan..

Ei siinä kait mitään laitonta ole, jos sen aktivoimaan pystyt.
Itsellä tuli ainakin vaan sellainen ongelma vastaan pääkoneen ollessa huollossa, että varakoneeseen asennettu XP ei suostunut aktivoitumaan, koska se oli aktivoituna jo huollossa olevaan koneeseen.
Voi tietysti johtua siitäkin että kyseessä on XP Home, joka on tämän koneen mukana tullut.
Soundi lähtee mekaanisesta aaltoliikeestä, joka etenee väliaineessa.
zepeteus
28.01.2008 17:30:40
Niin, ideahan on että jokainen aktivoitu käyttis on vain ja ainoastaan yhdellä koneella kerrallaan käytössä. Mikäli kone jolle käyttis on aktivoitu esimerkiksi poistetaan käytöstä, saa tuon käyttiksen aktivoinnin "nollattua" ja asennettua toiselle koneelle. Tämä toimenpide vaatii käsittääkseni yhteyden MS:n taholle.

Toisaalta samaa uudelleenaktivoimistouhua voi joutua tekemään jo pelkästään päivitettäessä samaa konetta esim. osia vaihtaessaan. Tämän mielekkyydestä on väännetty jo vuosia.
aaro
28.01.2008 18:15:00
Ok!

Eli siis huomattavasti helpompaa hommata xp jostain. Täytyy vain alkaa kyselemään liikkeistä tms..
alkaa jo senverran offtopicille menemään, että tämä olisi jo tietokonepuolen asiaa, eli tästä ei enempää...

Se tässä on siis arveluttanut, että jos saan lexiconin mikserini toimimaan vistalla, saanko sen kautta soiteltua midikeyboardia, vaikka se ei olisi "suoraan" vista-yhteensopiva..?

P.S. Nyt kun nettiyhteys taas pelaa, voin jatkaa harjoituksia näiltä tiimoilta..
jon lord
01.02.2008 17:34:03
Mene alan liikkeeseen ja pyydä kokoamaan sopivista komponenteista kone itsellesi. Minä ostin vuodenvaihteessa uuden koneen ja heti sanoin liikkeessa että käyttiksenä pitää olla XP. Ei ollut mitään ongelmaa.
COVS jäsen N.o 3
zepeteus
03.02.2008 14:47:21
Mene alan liikkeeseen ja pyydä kokoamaan sopivista komponenteista kone itsellesi. Minä ostin vuodenvaihteessa uuden koneen ja heti sanoin liikkeessa että käyttiksenä pitää olla XP. Ei ollut mitään ongelmaa.

Okei, oikein. Lisättäköön tarkennuksena aiempaan, että itse puhuin nimenomaan nykyisistä valmispaketeista, en custom-kasatuista. Kaverini yritti ostaa useampaakin erilaista, kaikille myyjien jopa ehdoton vaatimus oli Vista. Tarkoittaen, että XP:stä mainitessa oltiin samantien ottamassa takuita pois jne.
aaro
03.02.2008 22:32:45

jos olisin kesällä ollut fiksumpi, olisin näin tehnyt!
ja nyt tulee ongelmaksi se takuukysymyskin..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)