Aihe: Kumpi mikki?
1
vaasankitaristi
26.01.2008 15:04:05
mulla ois kaks kitaraa kiikarissa ja toisessa EMG HZ H4 ja toisessa IBANEZ INF3 ja INF4?
kumpaa mikkiä suositte? soitan raskasta musiikkia.

tässä kitarat:

http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg321mhrb.htm

http://www.thomann.de/fi/cort_evlz4.htm
Sensonic
26.01.2008 15:30:05
Miksi kitara pitäisi valita sen orkkismikkien perusteella? Hyvässäkin kitarassa voi olla huonot mikit, harvemmin kuitenkaan päinvastoin. Mikit on kuitenkin helppo vaihtaa parempiin, joten tuskin kitaroiden orkkismikit voivat olla ostovalintaperusteena, vai voivatko?
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
Icy-Sun
26.01.2008 16:32:24
Jos hän tahtoo sellaisen kitaran mihin ei tarvi vaihtaa niitä mikkejä. Varmaan toi cort on mikkien perusteella parempi vaan en muuten kyllä tiiä. tuleehan ton osto halvemmaksi kuin ibanezin johon pitää ostais uudet eli + 100-200e lisähintaa
There ain't noway out tonight
darkus
26.01.2008 17:55:16
Suosittelen ostamaan sen kumpi miellyttää enemmän ja vaihtamaan siihen tallamikrofoniksi Seymor Duncanin Dimebucker mikrofonin. Tällä hetkellä sillä saa markkinoiden kovimmat murinat
Kuulostaa hyvältä. Miten se soitetaan?
Sam Hotman
26.01.2008 18:09:40
Suosittelen ostamaan sen kumpi miellyttää enemmän ja vaihtamaan siihen tallamikrofoniksi Seymor Duncanin Dimebucker mikrofonin. Tällä hetkellä sillä saa markkinoiden kovimmat murinat

Ootko sä sitten kokeillut jokaikistä mikkiä mitä kaupoista saa? Veikkaan itse että Bare Knuckle Pickupsien mikeistä lähtee vielä jytymmät soundit, en ole tosin itse kokeillut. Jäsen Pekurides on niitä täällä hehkuttanut, että pieksevät kaikki Duncanit, DiMarziot ja EMG:t. Mutta nämä mikki asiat ovat mielipide asioita.
''Kovat jätkät tilaa custom-maalautuksena goatsen kitaran kanteen. Se jos mikä on badass.'' - Kivijalka
hullu_ukko
26.01.2008 18:19:08
Ootko sä sitten kokeillut jokaikistä mikkiä mitä kaupoista saa? Veikkaan itse että Bare Knuckle Pickupsien mikeistä lähtee vielä jytymmät soundit, en ole tosin itse kokeillut. Jäsen Pekurides on niitä täällä hehkuttanut, että pieksevät kaikki Duncanit, DiMarziot ja EMG:t. Mutta nämä mikki asiat ovat mielipide asioita.

No mutta Dimebucker on kato hei Dime -signature ja kaikista Dimen nimellä varustetuista tuotteista lähtee aina maailman kovimmat hevisaundit. Onhan tuo hyvä mikki ja voisin hyvin pistää omaankin kitaraani... Onko kukaan muuten pistänyt Dimebuckeria lehmusrunkoiseen keppiin?
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
Bookkeeper
26.01.2008 18:40:12
Jos hän tahtoo sellaisen kitaran mihin ei tarvi vaihtaa niitä mikkejä. Varmaan toi cort on mikkien perusteella parempi vaan en muuten kyllä tiiä.

Kannattaa muistaa että Cort tekee kitaroita mm. Ibanezille.

Ties vaikka molemmat kepukat olisivat peräisin samalta linjalta? ;-)
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
pekurides
26.01.2008 19:04:53

Näinhän se on,Makuasioitahan nämä pitkälti ja jokaisella omat suosikit.

Mulle tosiaan tuo BKP Warpig tähän mennessä jytyin käämi mitä olen käyttänyt vaikka EMG81, 85 lähtee ehkä enempi ulostuloa niin itse pidän Warpigin saundia Brutaalimpana ja värikkäämpänä ja siten mureampana.Tämä siis ihan oma fiilis.

..ja näin alkuinnostuksen jälkeen tuo hehkutukseni hiukan jo laantunut, on niitä muitakin hyviä vaikka kuinka paljon mutta välillä vaan kaipaa vaihtelua ja jotain ihan uusia tuulahduksia:)

Dimebuckerikin ollut käytössä ja ihan raju mikkihän sekin on vaikka hiukan yksipuolinen saundi vaan lähtee elikäs juurikin ne panterat mutta sitten ei enää niin monipuolinen ja mahonkisessa bodyssä toimi mulla ainakin kivasti.

Sitten se tuntus vähän olevan vahvaristakin kiinni että mikä sopii yhteen:) ei oo helppoo..

tuossa pikku pätkät huonolla äänityksellä jossa rokkimikiksi sanottu SD seth lover ja sitten Warpigia, niin kyllä kummastaki hevanderit irtoaa kunhan koneesta löytyy hönkää!
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=775434
Tunteella päin vittua.
esprit de corps
26.01.2008 19:34:05
Totuus vain on se, että mielikuvilla ja soittimen imagoarvolla on todella paljon merkitystä, eikä siinä ole mitään väärää jos soittaja saa tietystä merkistä/logosta/brändistä/olettamuksesta tms. lisäboostia soittoonsa ja innokkuuteen harjoitella. Pääasia että diggailee soittaa.

Tästä kommentista plussaa. Niin se vain menee.
Vähän niinku muumi.
Johann Onn
26.01.2008 20:00:01 (muokattu 26.01.2008 20:15:45)
Mie taas veikkaan että se on Samickin tehdas joka hoitaa suuren osan nuista Idän ihmeistä.

Ibanez RG321 mhrb - Sarjanumeron eka "I". (Made In Indonesia)

Muistakseni Cortin Indonesian tehtaalta, tulevissa on just "I" ekana.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)