mobbi 24.01.2008 11:02:24 | |
---|
Mistä ihmeestä johtuu? Kun laitan Cubasesta ajuriksi Asion niin monitoreista alkaa kuulua ihan sietämätöntä vikinää. Ihan selkeästi kuuluvaa, eli ei kovin korkeataajuista. Todella ärsyttävää. Monitorit olen kytkenyt Yamahan mw10 USB -mikserin kautta jota samalla käytän äänikorttina. Integroidun äänikortin kanssa ongelmaa ei ole. www.crimson-sun.org |
Mistä ihmeestä johtuu? Kun laitan Cubasesta ajuriksi Asion niin monitoreista alkaa kuulua ihan sietämätöntä vikinää. Ihan selkeästi kuuluvaa, eli ei kovin korkeataajuista. Todella ärsyttävää. Monitorit olen kytkenyt Yamahan mw10 USB -mikserin kautta jota samalla käytän äänikorttina. Integroidun äänikortin kanssa ongelmaa ei ole. Mulla oli sama homma kun pistin Cubasen taikka Winampin päälle, äänikorttina Tapco link.usb ja Behringerin aktiiviset Truthit. Kaiuttimet meni äänikorttiin tavallisilla kitarapiuhoilla, vaihdoin tilalle balansoidut ja vikinä loppui... Yksi mahdollinen ratkaisu siis sinulle jos monitorit ovat aktiiviset (Taikka miten mikseri vaikuttaa välissä vielä?) Palatakseen takaisin laboratorioon erään pilkun kautta Ohnn huomasi olevansa kokonaan pilkkujen peittämä. Jokainen pilkuista osoittautui päteväksi siirtolaitteeksi ajassa ja avaruudessa. |
mobbi 28.01.2008 20:49:38 | |
---|
juu, yritän niitä. www.crimson-sun.org |
vanaha kettu 28.01.2008 21:57:26 (muokattu 28.01.2008 22:00:17) | |
---|
Mulla oli ennen sama juttu M-Audion usb-äänikortin kanssa. Yritin vaikka mitä, mutta vinkuminen jatkui vaikka vaihdoin tietokonettakin välillä. Vaihdoin sitten PCI-äänikorttiin ja ei enää ongelmia. E: Mulla tuo vinkuminen vaikutti vain linjaulostuloon, joten luureihin ei vaikuttanut mitenkään. Onko sulla sama juttu? |
hape 28.01.2008 22:09:34 | |
---|
Mulla aiheutti joskus muinoin ininää kun Firepod olli kytketty jatkoroikkaan, jossa oli valolla varustettu katkaisija. Suoraa seinästä tai kytkimettömästä roikasta ei inissyt. Ei sulla välttämättä tuo sama syy siihen ole, mutta kannattaa tsekata kuites. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
AnttiR 29.01.2008 00:35:49 | |
---|
Onko se kovalevyn toimintaan liittyvää vikinää? Kovin on tutuksi tullut sekä G4 läppärin että G5 pöytäkoneen miniplugiulostulosta kuuluva kovalevyn tahtiin kuuluva äärimmäisen äsryttävä vikinä. Studiossa häiriö kuului vaikka linjaulostulon kuuntelukanavan volume oli kiinni. Eli galvaaninen kontakti koneen ja mikserin välillä riitti aikaansaamaan häiriön. Erotusmuuntajilla sain ongelman poistettua. AnttiR |
mobbi 29.01.2008 12:14:50 | |
---|
E: Mulla tuo vinkuminen vaikutti vain linjaulostuloon, joten luureihin ei vaikuttanut mitenkään. Onko sulla sama juttu? Juu on. Eli tässä on nyt aika monta juttua mitkä voi vaikuttaa tuohon vikinään.. Pitää nyt testailla noita juttuja jos vaikka vika löytyisi. www.crimson-sun.org |
kale1 12.02.2008 11:17:06 | |
---|
mulla oli ihan sama juttu behkujen kanssa.kauheeta vikinää vaan kuulu koko ajan taustalla.mulla oli kaikki musa laitteet ja tietokone samassa jatko roikassa +behkut kans siinä samassa kiinni.laitoin sitten behkut kiinni ihan omaan jatko johtoon niin johan hävisi surinat ja sirinät.eli noin helpolla mä pääsin eroon siitä ongelmasta |
lurkki 12.02.2008 11:32:55 | |
---|
mulla oli ihan sama juttu behkujen kanssa.kauheeta vikinää vaan kuulu koko ajan taustalla.mulla oli kaikki musa laitteet ja tietokone samassa jatko roikassa +behkut kans siinä samassa kiinni.laitoin sitten behkut kiinni ihan omaan jatko johtoon niin johan hävisi surinat ja sirinät.eli noin helpolla mä pääsin eroon siitä ongelmasta Viitsitkö vielä selvittää, mistä se toinen jatkojohto tulee... "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |
kale1 13.02.2008 00:35:54 | |
---|
siis seinässä on ihan vierekkäin kaksi pistorasiaa jossa toisessa pistorasiassa on jatkoroikka jossa on muut musa laitteet ja toisessa on sitten noi behkut |