HCW 08.01.2008 12:48:22 | |
---|
Perjantaina lävähti passi käteen vuoden pestin jälkeen. Olo on kohtalaisen hyvä. Paska reissu, mutta tulipahan tehtyä. Tänään tuli hyvä mieli, kun mietin tuossa tovi takaperin, että uusi saapumiserä on tänään noussut uuteen uljaaseen päivään. Hajotakaa aamuihinne, niin kuin on tapana sanoa. |
Anonymous-jazz 08.01.2008 14:04:41 | |
---|
Perjantaina lävähti passi käteen vuoden pestin jälkeen. Olo on kohtalaisen hyvä. Paska reissu, mutta tulipahan tehtyä. Tänään tuli hyvä mieli, kun mietin tuossa tovi takaperin, että uusi saapumiserä on tänään noussut uuteen uljaaseen päivään. Hajotakaa aamuihinne, niin kuin on tapana sanoa. Lahdessako olit ? "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Pieni rumpalipoika 08.01.2008 14:18:13 | |
---|
Lahdessako olit ? En tiedä onko systeemi muuttunu, mutta aiemmin taisi olla niin, ettei vuotta tarvinnut lusia muualla kuin Lahdessa. Ainoastaan siellä tehdään soittajista herroja, aliherroja. Muualla palvelusaika taitaa olla sen 9kk. Rummut nurin ja nussimaan! |
markkuliini 08.01.2008 15:02:42 (muokattu 08.01.2008 15:02:56) | |
---|
En tiedä onko systeemi muuttunu, mutta aiemmin taisi olla niin, ettei vuotta tarvinnut lusia muualla kuin Lahdessa. Ainoastaan siellä tehdään soittajista herroja, aliherroja. Muualla palvelusaika taitaa olla sen 9kk. Ainakin vuonna -97 oli Lahdessakin 9 kk palvelusaika, eikä aliherraksi pakotettu. En tiedä mitä aiemmin/myöhemmin. |
Hakki 08.01.2008 16:17:26 (muokattu 08.01.2008 16:18:00) | |
---|
En tiedä onko systeemi muuttunu, mutta aiemmin taisi olla niin, ettei vuotta tarvinnut lusia muualla kuin Lahdessa. Ainoastaan siellä tehdään soittajista herroja, aliherroja. Muualla palvelusaika taitaa olla sen 9kk. -01 olisi ollut LaivSK:ssa mahdollisuus jälkiaukkiin, mutta pääsääntöisesti oltiin 9 kk. Tietty jos sai siirron jostain muualta soittokuntaan, kuten eräs palvelustoverini tuolloin, niin soittokunnassa sai 12kk viettää. edit: väärä lainaus while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy... | Searing Meadow - www.searingmeadow.com |
DrmBug 08.01.2008 17:07:29 | |
---|
Ainakin vuonna -97 oli Lahdessakin 9 kk palvelusaika, eikä aliherraksi pakotettu. En tiedä mitä aiemmin/myöhemmin. Sama meininki edelleen. Jos siellä vuoden haluaa kärvistellä, niin se on sitten omasta tahdostaan. ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
Pieni rumpalipoika 09.01.2008 01:47:40 | |
---|
Ainakin vuonna -97 oli Lahdessakin 9 kk palvelusaika, eikä aliherraksi pakotettu. En tiedä mitä aiemmin/myöhemmin. Joo. Oli hieman huonosti ilmaistu, eli en tarkoittanut että siellä kaikki palvelevat 12kk. Mutta mun käsityksen mukaan muualla ei ole "soittaja-aukkia" ollenkaan. Jälki-aukit, -rukit ja muut hömpötykset ovat sit erikseen. Sit vielä sellanen homma, että tuskinpa Lahdessa vuonna 1997 oli 9kk palvelusaikaa olemassakaan, koska silloin ei ollut vielä palvelusaikauudistusta tehty. Eli silloinhan palvelusajat olivat 8kk, 9,5kk ja 11kk. Ja tuosta soittajat palvelivat _erikoisjoukkoihin_ kuuluvina tuon 9,5kk. Hoho. Ite lusin tuon 9,5kk Panssarisoittokunnassa Hämeenlinnassa. Rummut nurin ja nussimaan! |
HCW 10.01.2008 23:04:31 | |
---|
Juu, Lahdessa olin ja kävin AUK:in siihen päälle. AUK oli ja on normaali kiväärilinjan AUK, eli ei mikään varsinainen "pelimanni" aukki. Olihan se sellainen elämysreissu jos ei muuta. |
Pieni rumpalipoika 10.01.2008 23:20:07 | |
---|
Juu, Lahdessa olin ja kävin AUK:in siihen päälle. AUK oli ja on normaali kiväärilinjan AUK, eli ei mikään varsinainen "pelimanni" aukki. Olihan se sellainen elämysreissu jos ei muuta. Jaa jaa. No sit mulla on ollu ihan väärä käsitys tosta. Hmm. Noh, toisaalta mitenpä sitä everstiluutnantit jaksaisikaan tuollaisiin asioihin paneutua sen tarkemmin. TJEU: http://irc-galleria.net/view.php?nick=PRP Hoho. Rummut nurin ja nussimaan! |
HCW 11.01.2008 13:26:21 | |
---|
Herra Everstiluutnantti. Hehee. |
kinney 18.01.2008 09:48:43 | |
---|
Minkälaista taitoa tällänen soittokunta-homma oikeestaan vaatii? Onko siellä sellasta porukkaa, jotka jotain rudimentteja vetäny päivittäin melkein 10 vuotta, vai riittääkö rock-rumpaleilla taidot tälläseen? Ei tällänen laiska hippi mitään oikeeta armeijaa jaksa, eli siis tuli tää soittokunta jotenkin vaihtoehtona mieleen, sivarin ohelle. |
Youni 18.01.2008 17:27:21 | |
---|
Minkälaista taitoa tällänen soittokunta-homma oikeestaan vaatii? Onko siellä sellasta porukkaa, jotka jotain rudimentteja vetäny päivittäin melkein 10 vuotta, vai riittääkö rock-rumpaleilla taidot tälläseen? Ei tällänen laiska hippi mitään oikeeta armeijaa jaksa, eli siis tuli tää soittokunta jotenkin vaihtoehtona mieleen, sivarin ohelle. Ainakin 9-stroke rolli oli kova sana ja nuotista soittaminen. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
l337dr 18.01.2008 19:13:07 (muokattu 18.01.2008 19:13:19) | |
---|
Mitäs muuta noissa kokeissa on ollu? Rudimenttien lukua nuoteista ja mitä muuta, joku pätkä soittoa :? Völler, Klinsman zwei, Riedle... |
Youni 18.01.2008 20:00:44 | |
---|
Mitäs muuta noissa kokeissa on ollu? Rudimenttien lukua nuoteista ja mitä muuta, joku pätkä soittoa :? Soitin omaa pätkää mikä meni reisille. Sitten lyötiin marssinuotti eteen, eli prima vistaa. Siinä oli sitten nine stroke rolleja, jotka nekin soitin päin helvettiä. Oli hieno reissu. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
K.Suninen 20.01.2008 10:48:07 | |
---|
Minkälaista taitoa tällänen soittokunta-homma oikeestaan vaatii? Onko siellä sellasta porukkaa, jotka jotain rudimentteja vetäny päivittäin melkein 10 vuotta, vai riittääkö rock-rumpaleilla taidot tälläseen? Ei tällänen laiska hippi mitään oikeeta armeijaa jaksa, eli siis tuli tää soittokunta jotenkin vaihtoehtona mieleen, sivarin ohelle. Sanotaan ny näin että soittokunnan pääsykokeessa karsiutuu pois ne, jotka ei haltsaa rudimentteja ja klassista virvelirummun soittotyyliä. Se on ensimmäinen ja tärkein edellytys koko hommalle ainakin näin Lahdessa. Sitten sen lisäks on hyvä haltsata joko setti tai klassiset lyömäsoittimet 3/3-tasosesti. joo oikeestaan ylipäätänsä toi 3/3-taso on sellanen, millä pääsee suht varmasti sisään. Nyt oon Lahdessa alokkaana, ja voin sanoo sen verran, että meillä kyllä on sitä "oikeeta armeijaa" ekat 7 viikkoa ihan niinku muillakin :p nyt oon ollu kaks viikkoa ja päästään iltalomilla soittelemaan, mutta päivän palvelus on kaikkea muutaku soittamista.. ja meillä on suhteessa enemmän mehtäleirejä, ku ns "tavallisilla" osastoilla, 12 päivää alokaskaudella. En yhtään muista, montako rumpalia sinne pyrki, oisko ollu about 60-80 ja jotain about 15 hujakoilla otettiin sisään.. niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
Epämuusikko 20.01.2008 11:46:34 | |
---|
En yhtään muista, montako rumpalia sinne pyrki, oisko ollu about 60-80 ja jotain about 15 hujakoilla otettiin sisään.. Tammiselle terveisiä. Käytiin sen kanssa Alkossa :)
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 |
wardog 20.01.2008 12:42:48 | |
---|
Sanotaan ny näin että soittokunnan pääsykokeessa karsiutuu pois ne, jotka ei haltsaa rudimentteja ja klassista virvelirummun soittotyyliä. Se on ensimmäinen ja tärkein edellytys koko hommalle ainakin näin Lahdessa. Sitten sen lisäks on hyvä haltsata joko setti tai klassiset lyömäsoittimet 3/3-tasosesti. joo oikeestaan ylipäätänsä toi 3/3-taso on sellanen, millä pääsee suht varmasti sisään. Nyt oon Lahdessa alokkaana, ja voin sanoo sen verran, että meillä kyllä on sitä "oikeeta armeijaa" ekat 7 viikkoa ihan niinku muillakin :p nyt oon ollu kaks viikkoa ja päästään iltalomilla soittelemaan, mutta päivän palvelus on kaikkea muutaku soittamista.. ja meillä on suhteessa enemmän mehtäleirejä, ku ns "tavallisilla" osastoilla, 12 päivää alokaskaudella. En yhtään muista, montako rumpalia sinne pyrki, oisko ollu about 60-80 ja jotain about 15 hujakoilla otettiin sisään.. Sanos terveisiä alokas Kemppiselle! ;) Kitaramiehiä. |
Youni 22.01.2008 18:45:03 | |
---|
En yhtään muista, montako rumpalia sinne pyrki, oisko ollu about 60-80 ja jotain about 15 hujakoilla otettiin sisään.. Mä kuulin, että yli 80. Mulla kaatu juurikin näihin rudimenttihommiin ja marssisoittoon. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
toba 22.01.2008 23:44:00 | |
---|
Mulla kaatu nuotinluku taitoon ja ois varmasti kaatunu paljon muuhunki mutta nuotinluku taitoon se tyssäs heti alussa, noh, eipä tartte enää armeijasta vällätä. |
Mihinhän helkkariin nuo tiedot oikeen menee, kun on Lahden pääsykokeiden kautta hyväksytty soittokuntaan Rovaniemelle? Päällikön haastattelu oli tuossa tällä viikolla eikä sillä ainakaan koneella näkyny mitään ku alko kyseleen että mihin haluan suuntautua P-kauden jälkeen. Annoin sille sen hyväksymislapun joka on sieltä Lahdesta kesällä lähetetty nii sen jälkeen se vasta sano että homma selvä. Minkälaisia kokemuksia muilla? Pitääkö mun alkaa vielä erikseen jonnekki päin tästä asiasta ilmottelemaan vai missä se soittokuntaan hyväksyminen näkyy? |