balzary 24.01.2008 10:53:26 | |
---|
Mikä basso sulla on? Miten se säätö on toteutettu? Vanhemmissa warwickeissa on tuollainen satula. |
WbassmanW 24.01.2008 11:43:32 | |
---|
Mulla on uus warwick corvette.satulassa on kaksi kierrereikää joissa on kuusiokoloruuvi.niitä säätämällä satula liikkuu |
J.Hollström 24.01.2008 11:45:21 | |
---|
Mulla on uus warwick corvette.satulassa on kaksi kierrereikää joissa on kuusiokoloruuvi.niitä säätämällä satula liikkuu Ok. Asia vilpitön. Makaako satula siis niiden kahden kuusiokoloruuvin päällä? En oo nähny livenä semmosta systeemiä. Löytyisköhän kuvaa jostain? |
balzary 24.01.2008 11:49:29 | |
---|
Mulla on uus warwick corvette.satulassa on kaksi kierrereikää joissa on kuusiokoloruuvi.niitä säätämällä satula liikkuu Ahaa, en ole noita uudempia liiemin katsellutkaan. Vanhoissahan joka kielelle oli oma ruuvi, mitä vääntämällä jokaisen kielen korkeutta pystyi säätämään. Kieli sitten meni ruuvin päällä olevaa uraa pitkin. |
M.Hanski 24.01.2008 12:18:46 | |
---|
|
WbassmanW 24.01.2008 12:45:04 | |
---|
hyviä kubia juuri tommonen se on. Mulla on ongelmana e-kielen "tuhnu" soundi mistäköhän se voisi johtua??.Kielet oon vaihtanu just uusiin.vaikuttaiskohan satulan kieliloven viilaus?? |
WbassmanW 24.01.2008 12:45:30 | |
---|
Kubia = Kuvia lol |
balzary 24.01.2008 12:46:42 | |
---|
hyviä kubia juuri tommonen se on. Mulla on ongelmana e-kielen "tuhnu" soundi mistäköhän se voisi johtua??.Kielet oon vaihtanu just uusiin.vaikuttaiskohan satulan kieliloven viilaus?? Ennemmin se syy voi mun mielestä olla tallan päässä. Asettuuko kieli kunnolla tallapalan päälle? Varsinkin H-kielen tsuhnuuteen on auttanut taperwound-kielen käyttö. |
J.Hollström 24.01.2008 12:53:14 | |
---|
hyviä kubia juuri tommonen se on. Mulla on ongelmana e-kielen "tuhnu" soundi mistäköhän se voisi johtua??.Kielet oon vaihtanu just uusiin.vaikuttaiskohan satulan kieliloven viilaus?? Ihan tämmöstä insinööritason arvailua, mutta voisiko yksi syy olla noissa säätöruuveissa? Makaako se satula siis noiden 2 ruuvin varassa jolloin satulan ja kaulan välinen kontaktipinta on aika pieni jolloin kielten värähtely ei siirry niin jouhevasti satulalta kaulalle. En siis tiedä mitään tosta säätömekanismista, että kuinka se on toteutettu, ihan heittelen vaan tämmösiä arvailuita. Onko se soundi ollut siis tuhnu alusta alkaen vai kielenvaihton jälkeen? Onko kielten paksuus sama jne...? |
WbassmanW 24.01.2008 14:25:35 | |
---|
Ihan tämmöstä insinööritason arvailua, mutta voisiko yksi syy olla noissa säätöruuveissa? Makaako se satula siis noiden 2 ruuvin varassa jolloin satulan ja kaulan välinen kontaktipinta on aika pieni jolloin kielten värähtely ei siirry niin jouhevasti satulalta kaulalle. En siis tiedä mitään tosta säätömekanismista, että kuinka se on toteutettu, ihan heittelen vaan tämmösiä arvailuita. Onko se soundi ollut siis tuhnu alusta alkaen vai kielenvaihton jälkeen? Onko kielten paksuus sama jne...? Kyllä satula mielestäni on ruuvien varassa.en ole purkanut satulaa niin en tiedä tarkkaa mitä sen alta löytyy.mutta kun se on vain e-kieli muut kielet soi normaalisti.ja satula on suorassa hiukan irti kaulasta.E-kieli soi vapaana normaalisti mutta kun esim downpickaa jostain 6 nauhan kohdilta niin tuntuu että ei oikein kuulu mittään.soundi on ollut tuhnu alusta alkaen.eikä kielten vaihtokaan auttanut. Tarkemmin katseltuani huomasin että kieli ohenee just satulan kohdalta.voiskohan se vaikuttaa(liian lyhyet kielet ehkäpä). |
J.Hollström 24.01.2008 14:36:37 | |
---|
E-kieli soi vapaana normaalisti mutta kun esim downpickaa jostain 6 nauhan kohdilta niin tuntuu että ei oikein kuulu mittään. Yksi vaihtoehto on tietysti että siinä on dead spot, eli kuollut kohta, mutta aika harvoin niitä E-kielellä on tullut vastaan. Enemmänkin kuulemma G-kielellä ja juurikin tossa 5-6 nauhojen kohdalla. |
poppamies 24.01.2008 14:40:17 | |
---|
...kun esim downpickaa jostain 6 nauhan kohdilta niin tuntuu että ei oikein kuulu mittään.soundi on ollut tuhnu alusta alkaen.eikä kielten vaihtokaan auttanut. Tarkemmin katseltuani huomasin että kieli ohenee just satulan kohdalta.voiskohan se vaikuttaa(liian lyhyet kielet ehkäpä). Ei millään pahalla mutta oletko sattumoisin aivan vasta-alkaja bassolla? Voisiko vain olla niin että et jaksa painaa kunnolla tuota E-kieltä. Jotenkin alkaa tuntumaan siltä että ei varsinaisesti soittimessa ole mitään vikaa. Kieletkin kuuluu joissain tapauksissa olla punottu sillä tavalla että punos alkaa sillai loivasti paksunemaan. Sillä edesautetaan vain sitä että kilten intonaatio on paremmin hallittavissa. Jos kerran E-kieli soi hienosti vapaana ei jää kuin kaksi mahdollisuutta. Sinun vasemman käden tekniikka (olettaen että soitat oikeakätisesti) tai että Wrwickissa olisi niin huono kaula ettei se E kieli soi mistään. Siihen en usko. G strings are for strippers! |
WbassmanW 24.01.2008 14:57:04 | |
---|
15v soittanut että tiedän kyllä mistä puhun.kokeilen vielä kielten vaihtoa |
WbassmanW 25.01.2008 08:13:02 | |
---|
ei auttanut kielten vaihto.Täytyy kysyä vaimolta apuja. |
pardy 25.01.2008 19:55:59 | |
---|
ei auttanut kielten vaihto.Täytyy kysyä vaimolta apuja. Onko vaimo soitellut vielä pidempään jos se kerraan saattaisi tietää? |
ötzi 25.01.2008 20:22:04 | |
---|
Onko vaimo soitellut vielä pidempään jos se kerraan saattaisi tietää? Siis naisethan on aina oikeassa Älä Turhaan Pelkää Nimeä |
Siis naisethan on aina oikeassa Ninnpä niin |
Meri rosvo 15.02.2008 08:48:39 | |
---|
MORO, tietääköhän kukkaan oulusta kettään bassotohtoria, kuka ossais säätää basson kohilleen edullisesti? ite ei tohi kauhiana mennä ronkkimaan, ku voi olla että mennee rikki. Jättäis ammattilaisille nuo säätöhommat ja ite vaan soittais. PAA TÄYSILE |
Vasenniplaaja 22.02.2008 15:40:09 | |
---|
Ostinpa hirviömäiset vaijerit 5-kieliseeni. Paksuin veijari on .145, ja alkaa hirvittää ajatus siitä että itse katkoisin kaulan sitä asentaessani. Pitäisiköhän tuo viedä ihan ammattilaiselle... |
pekezu 22.02.2008 17:41:40 | |
---|
Et sää sitä kaulaa katko sillä 145- kielellä. Mulla oli mokoma kiinni, yleensä D-vireessä (eli se oli siis A) mutta B:ssäkin tuli venkslattua. Riippuen vireestä ja entisistä kielistä saattaa kaularautaa joutua vähän säätämään. Ei välttämättä niin iso homma, että kandeis viedä jollekin muulle. Tai jos siltä tuntuu niin jollekin ystävälliselle kaverille, joka näyttää ilmaiseksi miten homma toimii ja sen jälkeen sit osaat jatkossa itsekin. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |