Aihe: Biisin teon alkeita?
1
Peku911
25.01.2008 23:05:04
Elikkäs.. On ruvennut vähän kutkuttamaan, että milloin pääsisi siihen pisteeseen, että saisi jotain omaakin aikaan. Voisitteko vähän vihjaista, että mistä voisin ne välttämättömimmät teoriat opiskella sointu yhdistelmistä ja variaatioista jne.? Vaiko tekeekö joku niitä biisejä aivan perstuntumalta teorioista niinkään piittaamatta?

Kyllä joskus saa jonkun oman riffin/"onpas hienon kuulonen juttu" homman aikaan, mutta sitten se jää siihen taikka sitten huomaa yrittävänsä mallailla (huonosti) jonkun muun biisin riffiä.
nannne
26.01.2008 00:41:43

Peku911
26.01.2008 12:20:17
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=63311

Valitettavasti tuo ei auta minun toiveissa mielestäni yhtään.
Closure
26.01.2008 20:03:40
Soita paljon. Kuuntele paljon. Laula, rummuttele ja soita.
Kyllä ne ideat siitä lähtee. Sitten muodostat ideoista kokonaisuuksia.
Älä väännä väkisin. Älä pakota. Musiikista kuulee helposti teennäisyyden.
Jos sinä pidät jostain se riittää, älä kritisoi itseäsi liikaa ja nauti luomisesta.

Tuosta jos pääsee alkuun. Mitään kummempaa ei tarvita musiikin luomiseen.
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
gorgonoidi
26.01.2008 20:23:59 (muokattu 27.01.2008 09:13:58)

Soita paljon. Kuuntele paljon. Laula, rummuttele ja soita.
Kyllä ne ideat siitä lähtee. Sitten muodostat ideoista kokonaisuuksia.
Älä väännä väkisin. Älä pakota. Musiikista kuulee helposti teennäisyyden.
Jos sinä pidät jostain se riittää, älä kritisoi itseäsi liikaa ja nauti luomisesta.

Tuosta jos pääsee alkuun. Mitään kummempaa ei tarvita musiikin luomiseen.

Tuota paremmin ei olisi kyllä voinut aloittelijalle sanella ohjeita. ++

Edit: Vaiko tekeekö joku niitä biisejä aivan perstuntumalta teorioista niinkään piittaamatta?

Mulla on tapana tehdä piittaamatta.
Johann Onn
27.01.2008 00:09:18
Vaiko tekeekö joku niitä biisejä aivan perstuntumalta teorioista niinkään piittaamatta?

Periaatteessa koittaa vähän aina. Yleensä myöhemmin huomaa, kuinka kiinni teorioissa ne onkin.

Loppukevennys: Scale = Skaala tai asteikko

"Mitä asteikkoa käytetään hevissä - Richterin asteikkoa tietysti !"
morgga
30.01.2008 11:28:31 (muokattu 30.01.2008 11:30:36)
Itellä ne biisit enemmä jammailupohjalta lähtee käyntiin, eli jos on rumpali messissä ni heitän riffin, ja rumpali paukkailee mukana ja seuraava riffi saattaakin tulla vahingossa. Myös visioitten kautta ja "suuriffejen" kautta on onnistuttu tekemään pari ihan menevää juttua. Ja fiilistä pitää olla mukana.
Eli lyhyesti, kitara tarpeeksi matalalle, erittäin leveä haara asento ja rokkenroll lähtee.
middle = muna
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)