Olen aikeissa rakentaa mittatilaus-kuljetuscasen (vrt. vaikkapa tämä: http://www.thomann.de/fi/thon_xxl_universalcase.htm) ja mietin sopivaa pehmustemateriaalia casen sisäpinnoille. Olen nähnyt jossain sellaista hieman kumimaista, suht jämäkkää, mutta kuitenkin pehmustavaa (jotain neopreenin tai armaflexin tapaista) materiaalia, joka on oikein tuohon tarkoitukseen tehty. Mitäköhän sellainen mahtaa olla nimeltään ja mistä sellaista mahtaa löytyä? Case tulee siis tietokoneen keskusyksikölle ja sen on tarkoitus "istua" koteloon suhteellisen tiiviisti, eli mitään "pistä pumpulia vähän pohjalle"-tyylisiä juttuja en kaipaa, kiitos=) |
stnprkl 25.01.2008 21:54:20 | |
---|
Olen aikeissa rakentaa mittatilaus-kuljetuscasen (vrt. vaikkapa tämä: http://www.thomann.de/fi/thon_xxl_universalcase.htm) ja mietin sopivaa pehmustemateriaalia casen sisäpinnoille. Olen nähnyt jossain sellaista hieman kumimaista, suht jämäkkää, mutta kuitenkin pehmustavaa (jotain neopreenin tai armaflexin tapaista) materiaalia, joka on oikein tuohon tarkoitukseen tehty. Mitäköhän sellainen mahtaa olla nimeltään ja mistä sellaista mahtaa löytyä? Case tulee siis tietokoneen keskusyksikölle ja sen on tarkoitus "istua" koteloon suhteellisen tiiviisti, eli mitään "pistä pumpulia vähän pohjalle"-tyylisiä juttuja en kaipaa, kiitos=) Sitä samaa kamaa mitä käytetään yleisesti caseissa pehmusteena saa ymmärtääkseni noista casefirmoista myös irtotavarana tai vaihtoehtoisesti kannattaa kysellä etolasta jos semmonen kotinurkilta löytyy. Viltsu
audiokantaja |
jurpontor 26.01.2008 01:21:13 | |
---|
Sitä samaa kamaa mitä käytetään yleisesti caseissa pehmusteena saa ymmärtääkseni noista casefirmoista myös irtotavarana tai vaihtoehtoisesti kannattaa kysellä etolasta jos semmonen kotinurkilta löytyy. Mulle voi pistää yv:tä jos haluaa paljon halvemmalla. Sitä on jääny nurkkiin toistasataa neliömetriä. 10mm paksua. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
Avelonz 26.01.2008 11:10:37 | |
---|
Mulle voi pistää yv:tä jos haluaa paljon halvemmalla. Sitä on jääny nurkkiin toistasataa neliömetriä. 10mm paksua. Muuten olisin kyllä, mutta case on mitoitettu ja sahattukin jo 20mm pehmusteiden mukaan.. Löysin pari firmaa joilla on myynnissä tuota tavaraa. Solumuoviksi näyttävät sitä kutsuvan. |
Murgo 26.01.2008 12:08:15 | |
---|
Muuten olisin kyllä, mutta case on mitoitettu ja sahattukin jo 20mm pehmusteiden mukaan.. Liimaa kaksi kerrosta 10 millistä päällekkäin. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
jurpontor 26.01.2008 15:58:13 | |
---|
Liimaa kaksi kerrosta 10 millistä päällekkäin. Nimenomaan. Tolleen oon tehnyt kiipparicaseihin todella paksujakin "sovitteita" että synan saa jostain sopivasta kohdasta, joka kestää, puristumaan casen puoliskojen väliin. En tiedä saako tota edes 20mm kamana, ei ainakaan Etolasta. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
Avelonz 26.01.2008 18:08:37 | |
---|
Nimenomaan. Tolleen oon tehnyt kiipparicaseihin todella paksujakin "sovitteita" että synan saa jostain sopivasta kohdasta, joka kestää, puristumaan casen puoliskojen väliin. En tiedä saako tota edes 20mm kamana, ei ainakaan Etolasta. saa 20mm. vajaa 30€/m2.. ja menekki on kuitenkin hieman reilu neliö, niin en pidä sitä turhan kalliina.. Riippuu tietysti, millaisen supertarjouksen teet noista 10mm levyistäsi..=) |
Sytem 27.01.2008 15:06:39 | |
---|
Solumuovia saa isoissa erissä rautakaupasta routaeristeen nimellä, hintaluokkaa en nyt muista. Pienempiin tarpeisiin olen aika usein jostain halpahallista hakenut retkipatjoja ja niistä liimaillut kasaan sopivan setin. |