washburn 25.01.2008 19:10:27 | |
---|
Tarvitsisin mahd. hyvä äänisen, noin 100 euron hintaisen laulumikin bändikämpälle sekä keikkakäyttöön. Tuohon hintaan ei tietty mahdottomia voi vaatia, mutta olis kiva jos mikki ei kiertäisi kovin herkästi, ja sen tulisi poimia laulu mahd. hyvin kovaa lyövän rumpalin läheltä. Bändikämppä on nimittäin todella pieni. Kiitti, jos viitsitte ehdottaa jotain vaihtoehtoja. Itsellä ei ole hirveästi hajua laulumikeistä. lahjattomat harjoittelee |
Halsu 25.01.2008 19:17:00 | |
---|
Tarvitsisin mahd. hyvä äänisen, noin 100 euron hintaisen laulumikin bändikämpälle sekä keikkakäyttöön. Tuohon hintaan ei tietty mahdottomia voi vaatia, mutta olis kiva jos mikki ei kiertäisi kovin herkästi, ja sen tulisi poimia laulu mahd. hyvin kovaa lyövän rumpalin läheltä. Bändikämppä on nimittäin todella pieni. Kiitti, jos viitsitte ehdottaa jotain vaihtoehtoja. Itsellä ei ole hirveästi hajua laulumikeistä. Shure SM58 on aina varma valinta, suunnilleen oikeaa hintaluokkaakin. CU
--
Eki |
Shuren SM58 on tavallaan jo alan standardi - ei se paras ole, mutta sillä saa riittävän hyvän soundin käytännössä aina. Lisäksi menee snaressa, kitaravahvistimen mikkinä tai hätätilanteessa vaikkapa basarissa kelvollisesti. Ja rikki jos sen saat, niin aika taitava olet. Maksaa aavituksen yli satasen. |
stnprkl 25.01.2008 21:57:16 | |
---|
Mieluummin SM57 jos se siihen rumpalin viereen on laitettava, toimii laulussa ihan siinä kuin 58, mutta tiukempi suuntakuvio eli vuodot on pienempiä. Viltsu
audiokantaja |
Aki 29.01.2008 10:30:50 | |
---|
ei se paras ole, mutta sillä saa riittävän hyvän soundin käytännössä aina Mulla lienee korkeammat laatustandardit koska mä en saa siitä koskaan riittävän hyvää soundia. Inhoan SM58:a, joka on tällä alalla työskennellessä kieltämättä vähän kenkkua. Noin satasen mikkejä jotka pesee SM58:n soundin mennen tullen: Sennheiser e835 Audix OM-3 CAD 90 Audio-Technica Pro 61 Beyerdynamic Opus 59 "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
kiiski 29.01.2008 11:32:37 | |
---|
Miksailen livenä bändiä, jossa kiekumisen hoitaa rumpali. Toistaiseksi olen käyttänyt viisseiskaa hyvällä tuloksella, mutta olisin kiinnostunut muistakin hyväksi havaituista vaihtoehdoista. Mielipiteitä asian tiimoilta? |
pimp 29.01.2008 16:08:37 | |
---|
Kiitti, jos viitsitte ehdottaa jotain vaihtoehtoja. Itsellä ei ole hirveästi hajua laulumikeistä. Ootko siis ite laulaja? Olisko mitään järkeä ettiä mikki mikä kuulostaa kivalta sun äänellä? Laulumikkejä kun ei oo parempia ja huonompia vaan enempikin erilaisia. Tietenkin rakenne määrittelee perusominaisuudet, vrt dynaaminen/konkka. Hauskempaa se on lähtee ostaan ja testaileen mikkejä kun ostaa sm58 sen takii et netissä käskettiin. Aloita testaus siitä 58:sta ja pidä sitä referenssinä kaikkiin muihin vaikka.
|
BotneLapio 29.01.2008 21:26:24 (muokattu 29.01.2008 21:28:27) | |
---|
...koska prosessi on paljon mielenkiintoisempi kuin itse valmis fixaatio. -Jukka Numento |