Aihe: POD X3 - julkaistu
1 2 3 4 510 11 12 13 1430 31 32 33 34
Ben_D
22.01.2008 23:30:09

Gearbox on ollut aina ilmainen. Gearbox VST ei.
http://evincemetal.com/
Zealot
22.01.2008 23:30:40 (muokattu 22.01.2008 23:35:57)
Oho, todellakin odotellessa. Onkos toi nyt varmaa tietoa?

Line6 Supportista luettua. Mutta käsittääkseni tuossa x3:n versiossa ei ole sisäänrakennettuna mallinnoksia, vaan sillä voi ainoastaan säätää x3:ssa olevia. Eli ei toimine yksinään.

EDIT:
Gearbox on ollut aina ilmainen. Gearbox VST ei.

Ahaa. Tätä en tiennytkään. Tarkemmin tutkien näin tosiaan on. Jotenkin hämää se, että heti Line6:n Downloads-sivulle mentäessä tulee iso mainos Gearbox 199,99$.

No, oli miten oli, niin: sitä odotellessa... :)
Coma Song for the wounded.
Kitaravirtuaali
22.01.2008 23:33:53

Mistäs X3:sta saa helsinkistä? Tavan munuaismalli olisi hakusessa nyt.

Ainakin siellä keskustan DLX:ssä moinen makaili, Live löytyi kanssa.
Tältä pohjalta.
Twinkle
23.01.2008 00:50:08
Ainakin siellä keskustan DLX:ssä moinen makaili, Live löytyi kanssa.

ahaa, kiitoksia. Käyn kokeilemassa jos sen saisi suurin piirtein niihin rahoihin mitä briteistä tilattuna.
MadMatt
25.01.2008 10:05:16

Pika kysymys. Olen hankkimassa POD 2.0 tilalle uutta vermettä. En ole nyt kiinnostunut mallinusten määrästä, efekteistä yms. Minua kiinnostaa vain yksi asia. Onko X kolmosen ja XT:een välillä suurtakin eroa soundillisesti. Tarkoitan siis ihan yleistä soundien laatua
Nothin' but the blues
M1kko
25.01.2008 13:58:31
X3 live rantautui eillispäivänä Suomeen(ja kyllä, lähetin mukaan tulevat lentorahtina suoraan Ranskasta...) Testailemaan en illalla hirveästi kerennyt. Podin uusi ilme on moderni. Muovinenhan tuo on, toivottavasti kestävä. Soundien testaus erittäin pahasti kesken. Ensvaikutelmat oli hyvin samaa mitä Pod Xt liven oletussoundeissa: peruskamaa. Dual Tonea kokeilin vain ajamalla kitaraani eri soundeilla.

Valikot samanlaiset kuin aiemmissa versioissa. Pienen opettelun jälkee uudistettu näppäinsysteemi lähti toimimaan vaivatta.
Usbtä testasin senverran että päivittelin ajurit ja siirsin monkeyn kautta muutaman vanhan soundin. Pitää nauhottelua testata kuhan tästä kerkeää.
"Play Blues, start living" http://www.sloganizer.net/en/
Lego
25.01.2008 14:01:16
...Muovinenhan tuo on, toivottavasti kestävä...

Mitämitä? Puhutaanko me samasta laitteesta vai käsitinkö väärin? Kyllä mun oman X3 Liven materiaali on metallia.
Ukko
25.01.2008 16:26:51

Eri komponentteja hieman käytetty mutta kaikki mallinnokset yms ovat samat. Sun pitää olla aikamoinen kultakorva jos huomaat pienintäkin eroa.

Eli ne kuulostaa käytännössa samalta.

E: X3!!! /,,/

Sekä lisänä bassokamojen mallinnokset, muutamat mikki etuasteet tai kahden vahvistimen käyttö yhtäaikaa. Onhan noissa jo syytä päivittää.
Fiz
26.01.2008 00:01:49
Nytpä tuli moinen tähänkin talouteen ja ainakin alkuvaikutelman perusteella vaikuttaisi aika kivalta vekottimelta.

Yksi asia kuitenkin jäi vähän hämmentämään. Suhiseeko muilla kuulokeulostulo? Itse kuulen siitä varsin selkeän suhinan, joka nyt kuulostaa heikoille kuulokeulostuloille ominaiselta. Kitaran, tonen tai master volyymin säätäminen ei tuohon vaikuta, se on koko ajan tasainen.
MauCer
26.01.2008 14:44:05 (muokattu 26.01.2008 14:45:11)
Nytpä tuli moinen tähänkin talouteen ja ainakin alkuvaikutelman perusteella vaikuttaisi aika kivalta vekottimelta.

Yksi asia kuitenkin jäi vähän hämmentämään. Suhiseeko muilla kuulokeulostulo? Itse kuulen siitä varsin selkeän suhinan, joka nyt kuulostaa heikoille kuulokeulostuloille ominaiselta. Kitaran, tonen tai master volyymin säätäminen ei tuohon vaikuta, se on koko ajan tasainen.

Onko noisegate päällä? Pikkuruista sihinää se aina pitää jollei ole.

...Muovinenhan tuo on, toivottavasti kestävä...

Mahdoikko tilata vermees sittenki kiinasta? Ihan metallia on, sekä papu että livemallit.
Fiz
26.01.2008 16:05:59
Onko noisegate päällä? Pikkuruista sihinää se aina pitää jollei ole.

Jep, gate on päällä eikä toi oo kitaran tuomaa sihinää vaan tasanen suhina, mikä siitä kuuluu. Ärsyttävää, ettei monen sadan euron laitteeseen ole laitettu kunnon kuulokeulostuloa.

Lisäksi tuntuisi olevan 'kevyttä' ongelmaa saada USB-nauhotus toimimaan - en saa mitään ääntä talteen laitteesta koneelle niin millään. Asio-ajuriksi valittu X3 Live kuten pitääkin, inputit käyty kaikki läpi.. Yhdestäkään ei tule signaalia ja tietotaito/hermot -akseli alkaa loppua pahasti kesken.

Näillä näkymin menee rahat takaisin palautukseen tämä laite..
Ben_D
26.01.2008 16:20:45

Jep, gate on päällä eikä toi oo kitaran tuomaa sihinää vaan tasanen suhina, mikä siitä kuuluu. Ärsyttävää, ettei monen sadan euron laitteeseen ole laitettu kunnon kuulokeulostuloa.

Lisäksi tuntuisi olevan 'kevyttä' ongelmaa saada USB-nauhotus toimimaan - en saa mitään ääntä talteen laitteesta koneelle niin millään. Asio-ajuriksi valittu X3 Live kuten pitääkin, inputit käyty kaikki läpi.. Yhdestäkään ei tule signaalia ja tietotaito/hermot -akseli alkaa loppua pahasti kesken.

USB ASIO ajuri maailman helppokäyttöisin. Input 1 = Tone 1 ja Input 2 = Tone 2. Noilla pitäis toimia.
Fiz
26.01.2008 17:25:28 (muokattu 26.01.2008 17:27:02)
USB ASIO ajuri maailman helppokäyttöisin. Input 1 = Tone 1 ja Input 2 = Tone 2. Noilla pitäis toimia.

Jep, niin se minäkin luulin. Kolmea eri audiosoftaa nyt yrittänyt. Toisen äänikortin ASIO-ajurilla kaikki kolme suostuivat nauhottamaan, mutta X3 on aivan mykkä. Reaper ja Audition eivät edes lähde nauhoittamaan X3:lla, Logic puolestaan nauhoittaa pelkkää tyhjää.

E: Olen myös asentanut ajurit uudelleen ja käynyt kaikki keksimäni eri sample rate vaihtoehdot läpi. Ainoa, millä oli edes jotain vaikutusta oli 44.1/16, joka pamautti Logicista virheen audion ja midin synkasta :)
M1kko
26.01.2008 17:35:44
Mitämitä? Puhutaanko me samasta laitteesta vai käsitinkö väärin? Kyllä mun oman X3 Liven materiaali on metallia.

No on siinä metallia nuo nappulat ja pedaali mut esim koko laudan takaosa on muovia. Potikatkin lienee kromattuja. Etumaskin materiaali vaikuttaa minusta muovilta mutta voihan se olla maalattua alumiinia :p
"Play Blues, start living" http://www.sloganizer.net/en/
MauCer
26.01.2008 17:54:59

Mullakaan ei toiminut, ennen kun päivitin kaikki maholliset monkeyn kautta ja asensin ajurit uudelleen. En tiie kumpi sen teki, mutta nyt toimii. Kokeileppa!
atimoc
26.01.2008 19:03:41

Mulla on ollut omassa X3 Livessä sellainen omituisuus, että aina, kun kytken sen USB:lla koneeseen, joudun asentamaan ajurit uudestaan. Aina = ne kolme kertaa, kun olen sitä USB:n kanssa kokeillut. Itse nauhoitus on onnistunut kivuttomasti ainakin Reaperilla, eikä kohinaakaan ole kuulunut. Tietty heti, jos menee kitaran kanssa lähelle esim. tietokonetta tai Podin muuntajaa, niin hurinaa tulee.
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
Johann Onn
26.01.2008 19:21:10
X3 Live - 'kevyttä' ongelmaa saada USB-nauhotus toimimaan

Valmistajan sivuilta kannattaa aina etsiä myös vastausta:

http://line6.com/support/forum.jspa?forumID=41&start=0
Fiz
27.01.2008 12:25:55
Suhteellisen pitkällisen selvitystyön jälkeen selvisi, että kyseessä on laitteen ajureissa/firmiksessä oleva vika, jolle ei oikein mitään ole tehtävissä ennen kuin Line6 päättää asian korjata, jos päättävät. Palautukseen siis menee.
Ben_D
27.01.2008 12:56:16 (muokattu 27.01.2008 12:56:30)

Suhteellisen pitkällisen selvitystyön jälkeen selvisi, että kyseessä on laitteen ajureissa/firmiksessä oleva vika, jolle ei oikein mitään ole tehtävissä ennen kuin Line6 päättää asian korjata, jos päättävät. Palautukseen siis menee.

Hetkinen....laitteen ajureissa / firmwaressa? Mites mulla toimii ihan ok? Pod X3?

Päivitä firmis.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)