WeetM 24.01.2008 23:01:19 | |
---|
Pistä ihmeessä ääninäytettä kun vain mahdollista. Mimmonen tatsi tuossa vehkeessä on? Meinaan jos ite jossai vaiheessa laittaa niin en voi sietää löysiä vehkeitä (ei tossa mitää kaksimielistä ollu). Äänittelen vaikka huomenna jonkun pätkän demonstroimaan basson soundeja jos ehdin. Tatsi on omaan soittotyyliini (peukalo yleensä tallamikin päällä) tarpeeksi jämäkkä jo tehdaskielillä (.045-.125), mutta aion laittaa tuohon vielä aavistuksen verran jämäkämmät D'Addariot (.045-.130), jotka tulikin jo tilattua samalla basson kanssa. Käytän kuitenkin ensin tehdaskielet loppuun, sen verran tyyriitä nuo basson kielet ovat kuitenkin opiskelijabudjettiin :) Tällä hetkellä omassa bassossani kielten korkeus on erittäin matala ja jos B-kieltä innostuu rankaisemaan vähän kovemmalla kädellä, niin kielen nauhoihin osumisesta johtuvaa särinää saa kyllä aikaiseksi. Oma soittotyylini on sen verran kevyt, että minua tuo "ongelma" ei häiritse, ja kielten nostamisellahan siitäkin selviää jos niikseen tulee. |
pehko 24.01.2008 23:02:48 | |
---|
"From this far away, it kind of looks like rain." |
Siderocks 25.01.2008 00:22:11 | |
---|
Laitan juu. Vertailukohtaa saa yamahan rbx270 pömpöttimeen. No sehä on hyvä. Mullon RBX 375 josta en tykkää enää ollenkaa. |
Pelsi 25.01.2008 01:34:25 | |
---|
|
Siderocks 25.01.2008 08:05:29 | |
---|
Nyt olen vakaasti sitä mieltä, että Jazz Bass on Maailman Hienoin Soitin (tm). Tuo yksilö on vieläpä sieltä hienoimmasta päästä, GAS nosti päätään heti. Mä taas oon aina ihmetelly mitä te noissa jazzareissa näette jos ei oteta musikaalisia seikkoja mukaan. Tommonen ylikasvanu presari/strato ja vielä tylsän näkönen :P Tuo Squjun Deluxe mustana on ihan hieno kyllä mutta siihen se meikäläisellä jääki noiden saralla. Makunsa kullakin, ei siinä. |
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
pehko 25.01.2008 11:25:22 | |
---|
huuuu...tohon viel ne vaaleet upotukset lautaan. kyllä nuo mustat on stylemmät. =) miulla nyt ei ole varaa tommosiin. varmaan tulee joskus panostettua Squierin täysin samanlaiseen vintage jatsariin. "From this far away, it kind of looks like rain." |
pekezu 25.01.2008 14:18:58 | |
---|
Mä taas oon aina ihmetelly mitä te noissa jazzareissa näette jos ei oteta musikaalisia seikkoja mukaan. Tommonen ylikasvanu presari/strato ja vielä tylsän näkönen :P Tuo Squjun Deluxe mustana on ihan hieno kyllä mutta siihen se meikäläisellä jääki noiden saralla. Makunsa kullakin, ei siinä. Mä oon kans ihmetelly samaa, omaan silmään kun ei jassot ja passot sovi millään. On niissä tietysti sellainen oma fiiliksensä, kun soittelee, mutta en tiedä, ei vaan sovi mun käteen ja silmään. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
Hannu H. 25.01.2008 16:24:08 (muokattu 25.01.2008 17:10:00) | |
---|
Saas nähdä miten jazzarini käy, kun tänään pitäisi maksaa mutta op:n nettipankki ei suostu yhteistyöhön.. Tyypillistä mun tuuriani. EDIT: tokeni senverta että yhden EU-maksun sai livautettua bittiavaruuteen. Se onkin sitten eri tarina että meneekö se läpi.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella |
Pelsi 26.01.2008 13:32:02 | |
---|
Mä taas oon aina ihmetelly mitä te noissa jazzareissa näette jos ei oteta musikaalisia seikkoja mukaan. Tommonen ylikasvanu presari/strato ja vielä tylsän näkönen :P Tuo Squjun Deluxe mustana on ihan hieno kyllä mutta siihen se meikäläisellä jääki noiden saralla. Makunsa kullakin, ei siinä. Monet jazzarit ovat toki kaikkea muuta kuin hienoja, mutta jokin tuollaisissa enempi vintageissa peleissä viehättää silmää. Hankala selittää, mutta minä tykkään. |
Hannu H. 26.01.2008 15:22:58 | |
---|
Monet jazzarit ovat toki kaikkea muuta kuin hienoja, mutta jokin tuollaisissa enempi vintageissa peleissä viehättää silmää. Hankala selittää, mutta minä tykkään. Se hienous piilee siinä karussa työkalumaisuudessa. Ei mitään turhaa tilpehööriä ja kilkettä vaan keskitytään itse asiaan. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Basismi 26.01.2008 16:26:08 | |
---|
Se hienous piilee siinä karussa työkalumaisuudessa. Ei mitään turhaa tilpehööriä ja kilkettä vaan keskitytään itse asiaan. No onhan monissa vitnageritsoissa kaikenmoisia kelloja ja pillejä. On tuhkiksia ja sormitukia ja muita täysin hyödyttömiä koristeita. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
pehko 26.01.2008 19:06:29 | |
---|
No onhan monissa vitnageritsoissa kaikenmoisia kelloja ja pillejä. On tuhkiksia ja sormitukia ja muita täysin hyödyttömiä koristeita. totta. tuhkikset on kyllä turhia. ja ennenkaikkea, saatanan rumia. varsinki tallassa. ei pusty ymmärtämään. huh "From this far away, it kind of looks like rain." |
Siderocks 26.01.2008 19:08:18 (muokattu 26.01.2008 19:08:37) | |
---|
Se hienous piilee siinä karussa työkalumaisuudessa. Myöskin tuo työkalumaisuus aiheuttaa jossain määrin puistatuksia kun puhutaan kuitenkin taiteesta. |
Hannu H. 26.01.2008 19:41:09 | |
---|
Myöskin tuo työkalumaisuus aiheuttaa jossain määrin puistatuksia kun puhutaan kuitenkin taiteesta. Onko maalaajan sivellin taiteellinen? Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Teijo K. 26.01.2008 20:23:22 | |
---|
Onko maalaajan sivellin taiteellinen? Ei, mutta maalarin on. Minuakin itseasiassa ärsyttää tuo koko työkaluhöpinä. Ei paljoa mutta silti. Mulle noi bassot ei koskaan ole pelkkiä työkaluja. Arvostan niitä sentään vähän enemmän. |
Siderocks 26.01.2008 20:24:42 | |
---|
Onko maalaajan sivellin taiteellinen? Tää on menny jo niin offiksi että eipä taida enää merkitä. Työkaluha se jos se sillä seiniä ja mökkejä maalaileepi ;) Taidemaalarista taisit puhua. Ymmärrän että se instrumentti ammattimuusikoille voi olla työkalu, mut siinä vaiheessa kun musiikki alkaa tuntua työltä, lyön ainakin henk. koht. pillit pussiin. Ja siinä vaiheessa kun mun vasara herättää yhtä paljo tunteita ku mun soitin nakkaan jälkimmäisen kartanolle. |
Teijo K. 26.01.2008 20:27:25 | |
---|
Mulle se pääsoitin on ennemminkin verrannollinen samurain miekkaan. Se on soittajan sielun peili jonka kautta oma sisäinen ääni puhuu soittaessa. Toi vasara / soitin -jutska on kanssa hyvä vertaus. Munsta. |
absqua 26.01.2008 21:22:08 (muokattu 26.01.2008 21:23:28) | |
---|
Ei, mutta maalarin on. Minuakin itseasiassa ärsyttää tuo koko työkaluhöpinä. Ei paljoa mutta silti. Mulle noi bassot ei koskaan ole pelkkiä työkaluja. Arvostan niitä sentään vähän enemmän. Mikä voisi olla esineelle suuremman arvostuksen osoitus kuin olla työkalu, jota käytetään paljon? Mun mielestäni hyvässä työkalussa on läsnä juurikin sellainen yksinkertaisuuden ja tarkoituksenmukaisuuden jalous, joka nostaa sen turhanpäiväisten lajitovereidensa yläpuolelle. Kuten em.samurain miekassa esim. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 26.01.2008 21:23:42 | |
---|
Mikä voisi olla esineelle suuremman arvostuksen osoitus kuin olla työkalu, jota käytetään paljon? Mun mielestäni hyvässä työkalussa on läsnä juurikin sellainen yksinkertaisuuden ja tarkoituksenmukaisuuden jalous, joka nostaa turhanpäiväisten lajitovereidensa yläpuolelle. Kuten em.samurain miekassa esim. On paha virhe kuvitella että samurait pitivät miekkojaan vain työkaluina. Kaikkea muuta. Samurain miekassa on kantajansa sielu, siinä ei ole mitään työkaluun vivahtavaakaan. |