poppamies 08.01.2006 17:17:55 (muokattu 08.01.2006 17:18:12) | |
---|
Richard Clare Danko, Dec. 29 1942 - Dec. 10 1999. Lead singer. Instrument: Bass, violin, guitar. Siinä oli monipuolinen muusikko ja basisti. Hänen kunniakseen tein bassolinjan sivulleni tuosta "The Weight". Nerokasta ja toimivaa bassottelua.. G-strings are for strippers |
absqua 08.01.2006 17:59:17 | |
---|
Richard Clare Danko, Dec. 29 1942 - Dec. 10 1999. Lead singer. Instrument: Bass, violin, guitar. Siinä oli monipuolinen muusikko ja basisti. Hänen kunniakseen tein bassolinjan sivulleni tuosta "The Weight". Nerokasta ja toimivaa bassottelua.. Yeah! The Band on yksi tärkeimmistä syistä miksi mä olen soittamisesta koskaan innostunut. Ihan vi*un kova ja ylivoimainen. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Salaud 08.01.2006 18:00:42 | |
---|
Mie vasta nyt ihan lähiaikoina olen löytänyt koko homman. The Last Waltz on pyöriny dvd-soittimessa aika tauotta pari viikkoa. Saattanan kova juttu. - I feel like an astronaut in a submarine - |
J.Hollström 08.01.2006 18:50:40 | |
---|
The Last Waltz on hieno. Robbien sooloilu tosin paikoin puuduttaa, mutta musa on komeeta. |
2541 08.01.2006 20:54:42 | |
---|
Last Waltzilla on hieno jo se alku kun Danko vetäisee Ripperistään "Baby Don't Do Itin" intron. Eniten kuitenkin tykkään Dankosta laulajana, esim. "It Makes No Difference". |
hollmi-5 08.01.2006 21:09:35 | |
---|
Danco oli kyllä muusikko... http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
poppamies 24.01.2008 23:33:01 (muokattu 24.01.2008 23:33:43) | |
---|
Herätän henkiin tämän mahtavan basistin ja 746 p vanhan ketjuni kun sattumalta kompastuin tähän videoon joka on todennäköisesti jostain 60-70-luvun vaihteesta. Mahtava basisti ja aivan loistava soundi tässä Dankon Ampeg Scroll fretless bassossa. Kuunnelkaa ja nauttikaa! http://www.youtube.com/watch?v=yfyjhtOTy1s&feature=relatedG strings are for strippers! |
IJarro 24.01.2008 23:55:20 | |
---|
Eikös nyt puhuta samasa 'the band'sta joka oli dylaninkin taustabändinä?? oon vähän kujalla =) Jos sama pumppu, ni aivan mahtavaa settiä! Let's do some living after we die... |
Eikös nyt puhuta samasa 'the band'sta joka oli dylaninkin taustabändinä?? oon vähän kujalla =) Jos sama pumppu, ni aivan mahtavaa settiä! Nimenomaan se bändi... http://fi.wikipedia.org/wiki/The_Band G strings are for strippers! |
okabass 25.01.2008 01:15:07 (muokattu 25.01.2008 01:16:33) | |
---|
MOI Repsektiä kovasti The Bandille. Todella hyvää meininkiä ja hyvät livesoundit mm. siinä "viimeisessä valssissa". Ceterum censeo moderator esse delendam |
Rurik 25.01.2008 08:21:23 | |
---|
Ostin pari kuukautta sitten kaverin suosittelemana Bandin ruskean plätyn. On ollut kumma homma, miten monta kuuntelukertaa tuo levy kestää. Pyörinyt soittimessa tasaiseen tahtiin eikä loppua näy. Jossain aihetta sivuavassa dokkarissa George Harrison hehkutti miten hänellä oli kyseinen levy jukepoksissaan muiden "standardien" joukossa. Toi ruskea on vissiin näitä levyjä mitkä kuuluu jokaisen punkkarin yleissivistykseen. Rispektit Dankolle. Hei beibi ootsä daun? |
Groovelover 25.01.2008 10:45:48 | |
---|
Ostin pari kuukautta sitten kaverin suosittelemana Bandin ruskean plätyn. On ollut kumma homma, miten monta kuuntelukertaa tuo levy kestää. Pyörinyt soittimessa tasaiseen tahtiin eikä loppua näy. Tässä huushollissa se LP on pyörinyt tasaisin väliajoin yli 20 vuotta enkä ole havainnut itsessäni mitään merkkejä kyllästymisestä, joten ei huolta, kuuntelukestävyydeltään maanmainio lätty. Jossain aihetta sivuavassa dokkarissa George Harrison hehkutti miten hänellä oli kyseinen levy jukepoksissaan muiden "standardien" joukossa. Toi ruskea on vissiin näitä levyjä mitkä kuuluu jokaisen punkkarin yleissivistykseen. Se levy on - hyvästä syystä - aina mukana kun maailman musalehdet julkaisee näitä "100 all-time greatest albums" -tyyppisiä juttuja. Ehdottomasti aution saaren kamaa. Ja Danko saa tässäkin taloudessa kaiken respectin, soittajana ja laulajana tosi hieno äijä, ihan syystäkin mulla on allekirjoituksena lainaus Dankon haastattelusta. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
marlboro 05.02.2008 19:20:29 | |
---|
Hänen kunniakseen tein bassolinjan sivulleni Enpä ollu aiemmin tota sun sivustoa huomannu. Piti käydä katsastamassa ja opettelin samalla tuon The Guess Whon These Eyes. Oli kyllä pitkästä aikaa hauska opetella uutta piisiä soittamaan. Hieno basso linja. Juurinuotti tulee tavallaan kohon jälkeen. Hienot tunnelmat tuolla tavalla soittaen. Täytyy kattella lisää vastaavalla tavalla kulkevia bassolinjoja. Kiitti vinkistä ja hienoista sivuista! Olemisen sietämätön vittusaatana |