Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulokkeet studioon.
1 2 3 4 5 6 7
66leyde
09.01.2008 07:53:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! onko kokemusta sopivista kuulokkeista kotistudioon. En tarkoita mitään yli 200€ kuulokkeita, mutta hieman halvempia (ostopaikasta riippuen). Siis kuulokkeet, joilla erottelukyky oisi hyvä.
Kaiuttimethan minulla on, mutta kerrostalossa klo 23 jälkeen kuulokkeet ovat parempi.
 
djtremolo
09.01.2008 17:43:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! onko kokemusta sopivista kuulokkeista kotistudioon.
 
Tuollasista oon ite tykännyt, mutta makuasioita kai nuo ovat.
http://www.akg.com/site/products/po … ,pid,250,nodeid,2,_language,EN.html
 
Auto-mute toiminto on joka tapauksessa kätevä!
 
If I seem super human, I have been misunderstood.
mhelin
09.01.2008 18:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beyerdynamic DT770 Pro (139 EUR) on aika hyvä:
http://www.stpaulssound.fi/kuulokkeet.html
Tulla on myös halvempia Fostexeja tarjouksessa (TP40RP MK-II 69EUR).
 
Kailis
19.01.2008 22:56:49 (muokattu 19.01.2008 23:01:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beyerdynamic DT770 Pro (139 EUR) on aika hyvä:
http://www.stpaulssound.fi/kuulokkeet.html
Tulla on myös halvempia Fostexeja tarjouksessa (TP40RP MK-II 69EUR).

 
Ei, ei!!!! Ei mitään Fostexeja, nuo Beyerdynamicit on niin hyvät. Mene heti koekuuntelemaan, sen jälkeen sulle ei muut kelpaa. Mukavat, eristävät todella hyvin ulkopuoliselta melulta (ja toisinpäin) ja todella analyyttinen, rasittamaton ääni. Pro.
 
Ziggy Bubba
22.01.2008 07:30:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DT770 Pro on minunkin vastaus. Jos noihin päädyt, niin kannattaa tsekata että valinta osuu tuohon 80Ohm-versioon, ne kun ovat ymmärtääkseni parhaat. Nuo istuvat todella mukavasti päähän ja kestävät todennäköisesti vaikka ydinsodan. Soundissa basso on aika vahvoilla, mutta ei mitenkään överisti. Suosittelen lämpimästi.
 
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Ziggy Bubba
22.01.2008 07:30:57 (muokattu 22.01.2008 07:31:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tubla.
 
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Danko
22.01.2008 12:25:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DT770 Pro on minunkin vastaus. Jos noihin päädyt, niin kannattaa tsekata että valinta osuu tuohon 80Ohm-versioon, ne kun ovat ymmärtääkseni parhaat.
 
no siis, muuta eroahan ei ole kuin impedanssi ja 250-versiossa kierrepiuha. korkeammasta impedanssista on hyötyä varsinkin studiossa ajettaessa useampia luureja samalla vahvistinkanavalla.
 
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
Ziggy Bubba
22.01.2008 22:11:17 (muokattu 22.01.2008 22:12:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no siis, muuta eroahan ei ole kuin impedanssi ja 250-versiossa kierrepiuha.
 
Enpä tosiaan tiedä mistä johtuu, mutta nämä internetin "korkinnuuskijat" (mm. head-fi -foorumilla) ovat aika yleisesti sitä mieltä että nuo 80-ohmiset ovat parhaimmat soundiltaan noista eri malleista. Ei pitäisi kyllä kuulopuheita levitellä, mutta...
 
Itelle tuo 80-versio oli selkeästi paras vaihtoehto, ite kun en ole noilla kuulokevahvareilla lähtenyt vielä leikkimään/hifistelemään - noihin riittää puhti suht hyvin heikommastakin lähteestä. Kyllä noidenkin pitäisi hyvällä vahvarilla parantua tuntuvasti. Saapa nähdä milloin tulee sijoitettua johonkin purkkiin.
 
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Fonisoul_
22.01.2008 22:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa myös löytyy noi 770 PROt. Hyvät on, mutta ei noilla basson tasoja tosiaan kannata säädellä.
 
Soul with a capital "S"...
Nitrodelay
23.01.2008 11:03:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on ollu yleensä aika hyvä barometri noiden kallimpien kamojen osalta:
http://www.thomann.de/fi/topseller_sthp.html
Kallista tuubaahan ei moni osta kauaa, eli AKG K271 on hyvä valinta. On pyörinyt listan kärjessä yli kaksi vuotta.
 
Mulla on 271:ten lisäksi Senkun HD600:set, mutta olen pikkuhiljaa palannut takaisin AKG:hen. Niissä on jotain karua totuutta.
 
...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267
Kailis
24.01.2008 00:27:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mene itse kuuntelemaan...
 
Ziggy Bubba
24.01.2008 21:20:05 (muokattu 24.01.2008 21:21:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä nyt ei täysin suoranaisesti aiheeseen liity, mutta ajattelin herätellä hiukan keskustelua kuulokevahvareista - ite kun juuri hommasin tuommosen Heed CanAmpin luurejani jeesaamaan. Noilla laadukkaammilla laitteilla, joissa siis osat on samaa tasoa kuin näissä pro-tason luureissa, päästään jo täysin eri tasolle äänenlaadussa kuin vaikkapa Behringerin kuulokevahvarien kanssa... Puhumattakaan siitä että näitä vähänkään enemmän virtaa vaativia luureja juntataan suoraan siihen mikserin, iPodin tai tietokoneen äänilähtöön.
 
Ekat testit on nyt DT770 80ohmeilla tehty. Kuten tuossa aiemmin epäilin, niin myös näiden kuulokkeiden soundi paranee kummasti kunnolliseen vahvariin kytkettynä. Kuulokkeille ominainen muhkea alapää ei Heedin kanssa mihinkään kadonnut, mutta erottelu sen suhteen parani kummasti. Soundista tuli, paremman termin puutteessa, jättimäinen - ennen hiukan häirinneet kihisevät diskantit katosivat myös sen siliän tien. Erittäin suurella mielenkiinnolla odotan mihin postissa tulevat avoimet AKG K701:t pystyvät CanAmpin kanssa.
 
En tiedä meneekö tämä liikaa tuonne "hifistely"-osastolle, mutta olisi mukava kuulla minkä läpi soundinne kuulokkeisiin ajatte.
 
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Kailis
24.01.2008 23:16:00 (muokattu 24.01.2008 23:18:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä nyt ei täysin suoranaisesti aiheeseen liity, mutta ajattelin herätellä hiukan keskustelua kuulokevahvareista - ite kun juuri hommasin tuommosen Heed CanAmpin luurejani jeesaamaan. Noilla laadukkaammilla laitteilla, joissa siis osat on samaa tasoa kuin näissä pro-tason luureissa, päästään jo täysin eri tasolle äänenlaadussa kuin vaikkapa Behringerin kuulokevahvarien kanssa... Puhumattakaan siitä että näitä vähänkään enemmän virtaa vaativia luureja juntataan suoraan siihen mikserin, iPodin tai tietokoneen äänilähtöön.
 
Ekat testit on nyt DT770 80ohmeilla tehty. Kuten tuossa aiemmin epäilin, niin myös näiden kuulokkeiden soundi paranee kummasti kunnolliseen vahvariin kytkettynä. Kuulokkeille ominainen muhkea alapää ei Heedin kanssa mihinkään kadonnut, mutta erottelu sen suhteen parani kummasti. Soundista tuli, paremman termin puutteessa, jättimäinen - ennen hiukan häirinneet kihisevät diskantit katosivat myös sen siliän tien. Erittäin suurella mielenkiinnolla odotan mihin postissa tulevat avoimet AKG K701:t pystyvät CanAmpin kanssa.
 
En tiedä meneekö tämä liikaa tuonne "hifistely"-osastolle, mutta olisi mukava kuulla minkä läpi soundinne kuulokkeisiin ajatte.

 
No mun tarve on lähinnä monitorointi sekä vaihevirheiden ja stereokuvan tsekkaaminen. Otokset kuunnellaan ja miksataan Bi-ampien kanssa. Suoraan tulee valitettavasti Focusrite Pro 10:n kuulokeulostuloista (2 kpl), jotka ei käsittääkseni ihan kaikkein onnettomimmat ole. Tuosta äänenlaadun paranemisesta käytettäessä kunnon kuulokevahvaria olen kuullut niin paljon että olisi hauskaa itse todeta. Legendaarinen esimerkki taitaa olla Stax, joita ei missään nimessä suositeltu kuunneltavaksi muilla kuin omilla, usean tasoisilla, vahvistimilla.
Ihan vähän offtopicina tapaus jossa huuto.netistä voitin DT770:set. Kuuntelin duunissa innosta puhkuen muistellen törmäämisiäni näihin eri studiosessioissa. Soundi oli ööööh....kuollut. Mietin omaa mielenterveyttäni ja suuntasin Kruunuradioon. Kerroin rehellisesti tilanteen, ja myyjä otti 10 sekunnin tyypit. Tuomio; molemmat kapselit paskana. Sitten se iski mulle nevekset luurit päähän ja hyvä ettei housut kastuneet, se oli juuri se soundi. Soitin kaverille joka kiven kovaa väitti että ne olisivat olleet luovutushetkellä kunnossa. Sain rahat (muistaakseni 75 euroa) takaisin, mutta vitutus oli kova. En ole saanut vieläkään hankituksi, duunista saan Sennheiserin HD 600:set lainaan ja monitorointi soittotilanteessa AKG plugit+kuulosuojaimet. Joo tiedetään, ei ole kovin pro. AKG:ssä kylläkin aika hyvä soundi.
EDIT. Onhan mulla sitten toki Grado SR 80:setkin, joilla on suht kiva työskennellä myös.
 
Ziggy Bubba
24.01.2008 23:36:33 (muokattu 24.01.2008 23:44:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärtääkseni nuo HD600:t on jo aikas laadukkaat luurit, saattavat toki parantua reilusti hyvällä vaffarilla nuokin (kun eivät kai ihan herkintä osastoa edusta).SR80:t oli itellä juuri vähän aikaa sitten hetken Ameriikan reissun tuliaisina, mutta en oikein keksinyt niille fiksua käyttöä vaikka oikein messevät luurit olivatkin - avoin rakenne ei sovi mulle iPodin perään liikenteeseen (suljettu HD-25 on mun valinta), eivätkä nuo oikein pärjänneet noille mun täysikokoisille kuulokkeille puhtaassa äänenlaadussa...
 
Monet noista pienempi ohmisista vehkeistä toimii kyllä oikein passelisti ilman vahvariakin, kuten nämä mun DT770:t. Toisaalta jos tosissaan hyvää soundia haluaa, niin usein ei ole paljoa muita vaihtoehtoja kun hommata asiansa ajava vahvari.
 
Kerronpa nyt tuoreita tuntemuksia näistä DT770 80ohmeista:
-alapää on todella jykevä, ei varmasti paras luuri miksaukseen/masterointiin
-tilantuntu (soundstage, tai mikä ikinä) on suljetuksi kuulokkeeksi huomattava
-hiukan edelliseen viitaten, nämä eivät ole kovin "nopeat" soundiltaan, isot enemmänkin (melkeinpä vastakohta Gradoille)
-keskialue on kevyesti paitsiossa, mutta ei pahasti
 
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Chade Fallstar
25.01.2008 15:18:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on myös HD600set. Selkeän eron olen huomannut Presonus HP4 kuulokevahvistimen ja Jammun pikkumikserin kuulokeliitännän välillä.
Mielestäni HP4sessa on tukevampi ja dynaamisempi soundi, näin hifisanastoa käyttäen. Veikkaisin että johtuu ihan siitä että mikserissä loppuu teho kesken ja säröä ja kompressoitumista jne. alkaa ilmetä.
 
God is one of the leading causes of death
tommiot
25.01.2008 18:55:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Postataan nyt tännekin. Taistelin itse tänään saman kysymyksen kanssa, kävin kuuntelemassa Beyerdynamiceja kun ne sai aika paljon suosituksia. DT770 oli kyllä vähän turhan härskisti scoopattu keskialueelta ja yläpää oli jotenkin tosi häiritsevä. DT250 on mun mielestä tasapainoisempi ja miellyttävämpi saundilta.
 
Alahuuli
25.01.2008 21:08:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, näitä on kyllä kiva lukea, vaikka mulle myytiin AKG240:t täydellisinä miksauskuulokkeina...
Ei siis ole vertailukuulokkeita...
 
Eroja??? Esim. AKG271:n?
 
Alahuuli
25.01.2008 21:09:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja mulla EI ole miksauskajareita...
 
Kitarasankari
26.01.2008 09:45:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itsellekin pitäis uudet luurit kyllä saada, hinta max 300e. akg 271 on kyllä kehuttu kovasti mut löytyiskö mitään muuta tuohon hintaan. Siis sellaista neutraalia kuuloketta joka ei korosta, ihan studiokäyttöön..
 
Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn...
Ziggy Bubba
27.01.2008 11:16:39 (muokattu 27.01.2008 11:22:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itsellekin pitäis uudet luurit kyllä saada, hinta max 300e. akg 271 on kyllä kehuttu kovasti mut löytyiskö mitään muuta tuohon hintaan. Siis sellaista neutraalia kuuloketta joka ei korosta, ihan studiokäyttöön..
 
Aika iso budjetti kyllä sulla... Jos haluat tosissaan satsata soundiin, niin tuosta:
http://www.thomann.de/fi/akg_k701.htm
Noi vaatii kyllä jo asiallisen kuulokevahvarin toimiakseen parhaalla mahdollisella tavalla. Avoin rakenne ei taida myöskään olla tarkoitukseen sopiva.
 
Noi AKG K271:t on tosiaan oikein passelit studiokäyttöön, neutraali soundi on ehkä juuri noiden paras puoli. Puhtaasti studiohommiin nuo on oikein passeli valinta, nuo ehkä itse ottaisin noihin sun tarpeisiin. Muita vaihtoehtoja on sitten mm. Sennheiser HD-25 (ei ihan yhtä mukavat kuin täysikokoiset luurit), Beyerdynamic DT100 (todella iso-ohmiset, vaativat varmaan reilusti vahvistusta) ja DT250 (kertokaas näistä lisää te jotka niitä olette testanneet).
 
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «