Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Schecter Hellraiser-5
1 2
Sir Härö
12.05.2007 16:06:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kesällä olisi tiedossa hieman "ylimääräistä" ja uutta bassoa olen harkinnut. Niinpä iskin silmäni tuohon Hellraiser-5:een.
 
Onkos joku täällä päässyt käpistelemään sellaista vai peräti omistanut sellaisen?
 
Schecterin sivuilla sanotaan että tallatyyppinä olisi "Schecter Custom String Thru Body (or Top Load)"
Tarkoittaako tuo että "Kielet läpi bodyn..tai saattaa tässä olla joku muukin.."
 
Mielipiteitä olisi mukava kuulla.
Tai ehkä muita saman hintaluokan 5 kielisiä voipi ehdottaa. Specsit saisivat kuitenkin olla kutakuinkin samat.
Eli viisi kieltä, neck-thru rakenne ja aktiivi equ.
 
Turpa kiinni ja kuuntele!
Sensi
12.05.2007 16:22:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Schecterin sivuilla sanotaan että tallatyyppinä olisi "Schecter Custom String Thru Body (or Top Load)"
Tarkoittaako tuo että "Kielet läpi bodyn..tai saattaa tässä olla joku muukin.."

 
Siinä saa kielet joko bodyn läpi tai vaihtoehtoisesti normityyliin, eli tallan kautta. Kuvasta näkee vähän paremmin. http://www.pulseonline.com/Schecter/bigHellraiser5BCH.jpg
 
Sir Härö
13.05.2007 11:14:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä saa kielet joko bodyn läpi tai vaihtoehtoisesti normityyliin, eli tallan kautta. Kuvasta näkee vähän paremmin. http://www.pulseonline.com/Schecter/bigHellraiser5BCH.jpg
 
Aivan. Mielenkiintoinen systeemi.
 
Turpa kiinni ja kuuntele!
Tatuo
14.05.2007 16:51:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan. Mielenkiintoinen systeemi.
 
eiks toi oo noissa 200 ja 400 sarjalaisissa espeissä kans
 
www.yad.fi | et sillee
Johannes_t
15.05.2007 10:56:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jumalaare kun on komeen näkönen peli. Hevihommiin vois hommata, pitäis ainakin.
 
sonicmind Liverpool CL-finaaliin! AlcoholicA
Sir Härö
15.05.2007 11:04:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jumalaare kun on komeen näkönen peli. Hevihommiin vois hommata, pitäis ainakin.
 
Ainoa mikä ei istu silmään on tuo helmiäis reunalistat. Mutta muutekseen aivan uskomattoman hieno.
 
Turpa kiinni ja kuuntele!
Progbass
15.05.2007 16:28:36 (muokattu 15.05.2007 16:30:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En vaan ymmärrä että kuitenkin suht kallis hintaseen soittimeen pistetään EMG-HZ mikit eikä niitä actiiveja, no kai noikin mikit on ihan hyvät.
 
Johannes_t
15.05.2007 16:58:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En vaan ymmärrä että kuitenkin suht kallis hintaseen soittimeen pistetään EMG-HZ mikit eikä niitä actiiveja, no kai noikin mikit on ihan hyvät.
 
Mikä siinä menee ymmärryksen yli?
 
sonicmind Liverpool CL-finaaliin! AlcoholicA
jahuh0
15.01.2008 21:34:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, mites kävi? Tuliko hankittua Hellraiser? Itse tuota testasin ohimennen ja tykästyin kyllä tuntumaan.. Ainut että ulkonäkö on vähän liian heavy mun makuun, mut ehkä se ei kuitenkaan ole pääasia. Olishan tässä hintaluokassa vaihtoehtoja, mutta eipä viitti alkaa testaamatta tilaamaan ja tämä ainakin tuntui hyvältä.
 
Kokemuksia? Toinen mitä mietin, olis Stiletto Extreme 5, se ois puolet halvempi mutta sitä en ole päässyt testaamaan.. Ohan tämä Hellraiser hieman eritasoinen peli varmasti.
 
Sir Härö
15.01.2008 22:12:26 (muokattu 15.01.2008 22:12:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, mites kävi? Tuliko hankittua Hellraiser? Itse tuota testasin ohimennen ja tykästyin kyllä tuntumaan.. Ainut että ulkonäkö on vähän liian heavy mun makuun, mut ehkä se ei kuitenkaan ole pääasia.
 
Ääh... Kiinnostus lopahti. Hellraiserin ja usean muun hifibasson kokeiltuani huomasin ettei ole loppupeleissä mun juttu. Mainio soitin kuitenkin.
 
tua
Pelsi
15.01.2008 22:34:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemuksia? Toinen mitä mietin, olis Stiletto Extreme 5, se ois puolet halvempi mutta sitä en ole päässyt testaamaan.. Ohan tämä Hellraiser hieman eritasoinen peli varmasti.
 
Nelikielistä versiota Extremestä olen tässä nyt puolisen vuotta soitellut ja mainio peli on edelleen. Mikseipä viisikielinenkin olisi yhtä laadukas.
 
On tuo topicinkin peli hieno, voi jumaleissön.
 
| >-)))>
TheVille
24.01.2008 19:01:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut Hellraiser IV nyt noin pari kuukautta ja se on ollut joka centin väärti mitä olen siihen sijoittanut. Se oli itse asiassa ensimmäinen basso jota soittaessani ääni päässäni sanoi "osta minut, osta minut". Jotain taikaa siinä oli. Ja olen testaillut aika paljon hinnakkaampiakin vermeitä.
 
Ensimmäinen tunnelma oli että tämä on erittäin kevyt soittaa, soi melkein itsestään. Toinen havainto oli napakka soundi joka sopii monenlaiseen musiikkiin, ja varsinkin metalliin. EQ:t on huippuluokkaa ja hi EQ:n taajuutta voi vielä takapaneelin avaamalla ja kytkimiä räpläämällä muuttaa neljään eri asentoon. Joskin mielestäni tehdasasetus oli paras.
 
Joku tuolla aiemmin ilmoitti että olisi passiivimikit, mutta näin ei ole. Kyseessä on EMG HZ 18 voltin aktiivisysteemi, eli siis 2 patteria sisuksiin (toimii kuulemma yhdelläkin mutta en ole testannut).
 
Tätä soittaa todella mielikseen. Olen hankkimisen jälkeen soitellut varmasti enemmän kuin koko viime vuonna yhteensä, ja entisiin nelikielisiin ei tee mieli koskea pitkällä tikullakaan...
 
Tässä vielä kuva: http://www.villevaisanen.com/images/stories/hellraiser/hellraiser1.jpg
 
Minun bändit:The Evolution, Chevi Eye, Deadlane Minun kamat: Schecter Hellraiser IV, Behringer BX4410A, Ashdown Minirig
pardy
24.01.2008 19:53:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku tuolla aiemmin ilmoitti että olisi passiivimikit, mutta näin ei ole. Kyseessä on EMG HZ 18 voltin aktiivisysteemi, eli siis 2 patteria sisuksiin (toimii kuulemma yhdelläkin mutta en ole testannut).
 
Ihan vaan tiedoksesi, että EMG:n Hz-sarjan mikit todellakin ovat passiiviset. Taitaa olla se etuaste joka tuota virtaa halajaa.
 
TheVille
24.01.2008 20:55:55 (muokattu 24.01.2008 20:58:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan vaan tiedoksesi, että EMG:n Hz-sarjan mikit todellakin ovat passiiviset. Taitaa olla se etuaste joka tuota virtaa halajaa.
 
No jopas...
 
Mikäs ero sitten käytännössä on aktiivimikeillä / passiivimikeillä + etuasteella? Esim soundin kannalta?
 
Minun bändit:The Evolution, Chevi Eye, Deadlane Minun kamat: Schecter Hellraiser IV, Behringer BX4410A, Ashdown Minirig
pehko
24.01.2008 21:09:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs ero sitten käytännössä on aktiivimikeillä / passiivimikeillä + etuasteella? Esim soundin kannalta?
 
sen tiedän että etuaste on saatanasta. itsehän revin sen bassostani helvettiin.
 
"From this far away, it kind of looks like rain."
Johannes_t
24.01.2008 22:14:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sen tiedän että etuaste on saatanasta. itsehän revin sen bassostani helvettiin.
 
Tämäkin on kuulijan korvasta riippuvainen asia.
 
Etuaste vahvistaa signaalia ja antaa mahdollisuuden muokata soundia jo ennen vahvistinta. Toisaalta etuaste saataa vähentää dynamiikkaa.
 
Meegs86
29.01.2008 15:32:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikon basson nelikielinen pikkuveli tuli tänään ostettua, eli Hellraiser-4. Muuta eroahan noissa ei ole kuin yksi kieli ja yhden tuuman ero skaalassa..
 
Hyvin kyllä kolisee, jo akustinen saundi on aikamoista mannaa puhumattakaan sähköistetystä saundista. Juuri kaipaamani perkussiivinen ja selkeä saundi, mutta alakertakin jytisee riittävän tanakasti. Kielinä tuossa on tehtaan setuppina kiinni D'Addarion Elixir-"kopiot", eli samankaltainen päällystesysteemi noissakin. Ihan kivan kuuloiset ja mukava tatsi noissa kielissä. Kaikinpuolin hyvä basso!
 
"One step forward, two steps back..."
Hirsimäki
26.02.2008 11:34:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan toi Hellraiserikii ihan hieno mut ootteko nähny tällasta pelii.
http://www.wwbw.com/ESP-F-405-Bass-Guitar-i758211.music
 
jahuh0
26.02.2008 12:32:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäinen tunnelma oli että tämä on erittäin kevyt soittaa, soi melkein itsestään.
...
Tässä vielä kuva: http://www.villevaisanen.com/images/stories/hellraiser/hellraiser1.jpg

 
Sama fiilis tuli mullakin, oli erittäin kevyt soittaa. Lisäksi tuo oli ihmeen hyvissä säädöissä valmiiksi kaupassa kun kokeilin, 5-kielinen siis oli kyseessä. Kielet oli tosi lähellä nauhoja mutta silti ei räminän räminää. Jokatapauksessa mulla nyt jäi toistaiseksi schecterit hankkimatta, kun ei niin akuuttia tarvetta ole 5-kieliselle että raskis noin paljoa sijoittaa. Sen sijaan tilaan Koreasta 6-kielisen Wolffin.. Täytyy pitää mielessä jos joskus vaikka käytettynä tulee hellraiser 5 vastaan. Hyvännäkönen tuossa kuvassa, kissa myös.
 
basisssiiisisti
26.02.2008 14:14:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itekki pääsin tämmöstä testaileen ja oli kyllä hyvä peli :p ostaisin kyllä itellenikin tällasen jos olis rahaa:D
 
-Ibanez Sound Gear-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «