Mitäs noita on tarjolla sen vakio Gibsonin Super Vintagen lisäksi? Pitäis löytää Dogear-mallinen mahdollisimman "vintage-soundinen", eli sellanen räkäinen ja rouhea soundi ihan blues-fiilistelyyn. Hinnalla ei tässä niin hillitöntä merkitystä ole kun kitaraan tulossa ainoastaan kaulamikki. You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
Kuha 24.01.2008 14:10:08 | |
---|
|
PLO 24.01.2008 16:06:45 | |
---|
Sen verran on kommentoitava tuohon vintagesoundi puoleen, ettei se ihan välttämättä menekään noin. Riippuu paljon siitä soittimestakin, mihin kyseinen mikrofoni on asennettu. Noin minäkin sen itse asiassa ajattelin ennen omakohtaisia kokemuksia. Tässä lähikuukausina mulla on ollut soitettavana pari 50-luvun puolesta välistä olevaa kitaraa. ES-175 ja ES-140 3/4 paksukoppaisena ja molemmissa Dogear P-90:set. Sointi kumpaisessakin hyvinkin lämmin ja täyteläisen pyöreä. Toki vahvistimen säädöillä vaikutusta, mutta kovin räkäistä bluesia ei näissä yhteyksissä irtoa. Kaikkea muuta kyllä yllin kyllin. |
maksu 24.01.2008 17:45:16 | |
---|
Sen verran on kommentoitava tuohon vintagesoundi puoleen, ettei se ihan välttämättä menekään noin. Riippuu paljon siitä soittimestakin, mihin kyseinen mikrofoni on asennettu. ...blaablaa... ..Toki vahvistimen säädöillä vaikutusta, mutta kovin räkäistä bluesia ei näissä yhteyksissä irtoa. Kaikkea muuta kyllä yllin kyllin. P-90 tyylinen mikki kaulaan tosiaan henkii tollasta jatsahtavampaa menoa, mutta onhan noita toisaalta aika usein näkynyt punkkareiden LP Junioreissa, tallamikin paikalla tosin. Teit varmaankin saman oletuksen kuin minä, eli että mikki tulisi puoliakustiseen ainoaksi mikiksi kaulaan, jolloin edellämainittu räkäisyys tosiaan saattaisi osittain jäädä puuttumaan. http://www.lost.eu/6f703 |
Joees 24.01.2008 17:56:20 | |
---|
Kyllä se P90 rohisee kaulassakin. Räästä en tiedä, mutta rohinaa sillä kyllä saa. Juurikin sopivaa luussirouhetta. Oli se sitten kiinni puoliakustisessa tai lankussa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
PLO 24.01.2008 21:02:25 (muokattu 24.01.2008 21:03:39) | |
---|
Joo, tai taisin itse asiassa olettaa, kun kysyjä muistaakseni tuolla aiemmin kyseli Gibson ES-125 tyyppisistä kitaroista, joka ei ole semiakustinen, vaan täysakustinen. Sitä on myös thinline versiona ja mulle on jossain vaiheessa tulossa sellainenkin tässä testattavaksi. Josko sillä irtois sitä räyhääkin. Jostain pitäis löytää vielä vastaava vehje sellaisella DeArmondin peltikuorisella yksikelaisella testiin. Ainakin Jack Whiten Kay soi moisella todella makoisasti. |
Joees 24.01.2008 23:24:52 | |
---|
Joo, tai taisin itse asiassa olettaa, kun kysyjä muistaakseni tuolla aiemmin kyseli Gibson ES-125 tyyppisistä kitaroista, joka ei ole semiakustinen, vaan täysakustinen. Sitä on myös thinline versiona ja mulle on jossain vaiheessa tulossa sellainenkin tässä testattavaksi. Josko sillä irtois sitä räyhääkin. Jostain pitäis löytää vielä vastaava vehje sellaisella DeArmondin peltikuorisella yksikelaisella testiin. Ainakin Jack Whiten Kay soi moisella todella makoisasti. Kitarapajallahan on semmonen ES-125TCD myynnissä. Kelpaisi kyllä mulle. Tosin mieluummin melkeimpä ottasin ihan perus ES-125:n. Joku vanha G:n puoliakustinen olisi kyllä oikein jees. Nimenomaan täysin ontto. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |