Aihe: AVBasses
1 2 3 4 532 33 34 35 36 37 38 39 40 41
Teme007
13.12.2007 14:32:35
Kyllä se on kaunis tuo sinun basso, selvästi kaunein noista kolmesta. Ja muutenkin hienoimpia AV:ita ikinä, tosin ei ihan minun nauhattomalle pärjää, mutta lähelle päästään:) Erittäin paljon onnea ja pitkää ikää uuden kauottaren kanssa!

Kiitsa xD

Yeah, ei sullakaan tosiaan pöllömpi beissi oo. Tää mun on sit pikkusisko sun beissilles =0)
?
Ze Kink
07.01.2008 20:39:58
Vihdoin edistystä, tuli pientä säätöä kun tulikin muuta ostettavaa ennen kuin pääsin maksamaan. Nyt on kuitenkin kansi valittuna, ja kitaran rakennus vissiin alkaa ihan pian. Yksi kiva juttu tässä viivyttelyssä kuitenkin on, nimittäin tuo kitara valmistuu nyt kenties juuri sopivasti samoihin aikoihin kun on synttärit :D
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Jona
09.01.2008 12:25:34
Prkle, mun 6-kielinen on kadonnut Alesin sivuilta. Pitää napsia ite kuvia, piti kaverille näyttää.
Karlsson
09.01.2008 13:17:25
Prkle, mun 6-kielinen on kadonnut Alesin sivuilta. Pitää napsia ite kuvia, piti kaverille näyttää.

Katoin, että oma olis kans hävinny, mutta siellähän se oli sitten loogisesti 7-kielisten seassa.
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
balzary
09.01.2008 14:20:49

Pistä Alesille postia, eiköhän sillä ole kuvat tallessa.

Kävin paikan päällä jouluna testailemassa bassoja. Skettusen hevikirveen runki tuli samalla bongattua. Melkoinen laitos tulossa :)
blessed
09.01.2008 17:01:47

Pitäs varmaan suoraan Alesilta kysyä, mutta kysytään nyt ensin täältä, eli miten saisin tosta nauhallisesta actionia alemmas. Se piezotallan korkeus kai siinä tärkein tekijä on, mutta mitenkäs sitä lasketaan? Tossa nauhattomassa on kielet melkein otelaudassa kiinni, ja ai että on mukava soitella, ei oo tuota nauhallista juuri tullu soiteltua. Tulipa siis mieleen, että saisikohan tuo nauhallinenkin lisää soittoaikaa, jos kielet sais säädettyä mahd. alas (ei tämä tietenkään ainut ero soitettavuudessa noiden kahden välillä ole, ymmärrän sen, mutta kun yleensä oon enemmän tykänny soitella matalalla actionilla:))
balzary
09.01.2008 17:09:08 (muokattu 09.01.2008 17:14:45)

Pitäs varmaan suoraan Alesilta kysyä, mutta kysytään nyt ensin täältä, eli miten saisin tosta nauhallisesta actionia alemmas. Se piezotallan korkeus kai siinä tärkein tekijä on, mutta mitenkäs sitä lasketaan? Tossa nauhattomassa on kielet melkein otelaudassa kiinni, ja ai että on mukava soitella, ei oo tuota nauhallista juuri tullu soiteltua.

Mä itseasiassa juttelin tosta tallatyypistä Alesin kanssa. Ehdotin korkeusäätöä siihen, ja kuulemma sellaisen tekeminen on ihan mahdollista. Korkeuden säätö tapahtuisi siis ruuvilla tallan päistä, ei kielikohtaisesti. En tiedä onko sitten järkevintä tohon sun bassoon modata olemassaolevaa tallaa, vai tehdä kokonaan uusi tilalle.

Hätävarana sitä kielten alla olevaa mustaa palikkaa tietty voi hioa matalammaksi. Mulla olevassa bassossa sitä ei ainakaan ole mitenkään liimattu, eli irtoaa kun ottaa kielet pois.

E: Kielikohtaisenkin korkeussäädön tekeminenkin oli mahdollista (vrt. 7-kielinen Av), mutta mulle ainakin riittäisi tuollainen yläpuolella esitetty ratkaisu.
Basismi
09.01.2008 18:42:06
Kaularautaa kiristämällä pitäisi ainakin jonkin verran saada äksöniä alemmaksi riippuen millaisella mutkalla se kaula on tällä hetkellä.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
blessed
09.01.2008 19:40:21

Kaularautaa kiristämällä pitäisi ainakin jonkin verran saada äksöniä alemmaksi riippuen millaisella mutkalla se kaula on tällä hetkellä.

Hieman koverahan se on, mutta se kai kuulunee asiaan. Ja joskus kysyin Alesilta tosta kaularautahommasta, niin sanoi muistaaksen sen olevan liimattu tjsp, mutta sitä sai kyllä käännellä jos haluaa. Raskas se kyllä on saada kääntymään...Niin ja tosiaan tuo kielten etäisyys otelaudasta kasvaa suht tasaisesti runkoa lähestyttäessä, joten ajattelin tuon tallan suurimmaksi tekijäksi.

Jotenkin epäilyttää tuon muovipalikan hiominen, halkeaa vielä koko palikka:)Tai sitten en saa sitä hiottua tasaisesti, ei tuo työkalupakki nimittäin hirveän laaja ole. No täytyy mietiskellä asiaa, ei tällä kiirettä ole, kun tuon nauhattoman kanssa vielä kuitenkin vietän kuherrus-vuotta...
skettunen
09.01.2008 20:56:17
Kävin paikan päällä jouluna testailemassa bassoja. Skettusen hevikirveen runki tuli samalla bongattua. Melkoinen laitos tulossa :)

Juu, sain ennen joulua kuvia rungosta ja kyllähän tuo omaan silmään näytti juuri sellaiselta kuin oli piirretty ja sovittu, eli todella hienolta :) Vielä kun väritys osuu kohdalleen niin kyllä ulkonäön puolesta kelpaa soitella.

Laitoin tuossa joku aika sitten mailia, kun pohdiskelin tilannetta ja tulin tulokseen, että voisin käyttää 5 kielisen 4 matalinta kieltä, eli 0.065-0.135 tuossa ja kyselin, että onko mahdollista laittaa jo suoraan. Ei ole Ales vielä ehtinyt vastaamaan, mutta en keksi mitään syytä miksi ei. Ainut että saisi jo Intonaatiot yms. satulan hionnat valmiiksi kohdilleen. Onko kukaan muu täällä tehnyt vastaavaa ja onko mahdollisesti jotain ongelmia tiedossa.

Jo sopparia tehdessä sovittiin, että basso tulee matalille vireille, mutta tuo 5 kielisen setti BEAD vireessä tuli mieleen vasta tässä vähän aikaa sitten.
balzary
09.01.2008 20:58:15 (muokattu 09.01.2008 23:03:04)

Jotenkin epäilyttää tuon muovipalikan hiominen, halkeaa vielä koko palikka:)Tai sitten en saa sitä hiottua tasaisesti, ei tuo työkalupakki nimittäin hirveän laaja ole. No täytyy mietiskellä asiaa, ei tällä kiirettä ole, kun tuon nauhattoman kanssa vielä kuitenkin vietän kuherrus-vuotta...

http://www.avbasses.cz/images/archiv/5AVBO/AV5BO_28.jpg

Näyttäs olevan ihan hyvin korkeutta tossa. Ota irti, pistä pala hiekkapaperia tasaselle pinnalle ja hinkkaa palikan alapuolta sitä vasten. Eiköhän siitä ihan hyvän tuloksen saa kotikonsteinkin aikaiseksi.
blessed
21.01.2008 17:13:51

Pannaampa mainos oikean kohdeyleisön keskuuteen:)Eli tuolla ei oo tullu soiteltua, enkä sitä oo raaskinu alkaa modaamaankaan, joten katellaan löytyiskö sille uusi enemmän soittoa sisältävä koti. Pikaviestiä vaan tulemaan jos kysymyksiä tulee mieleen.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=211846

Ei tuosta tosin mitään kiirettä eroon oo päästä, kaunishan se on kuin karkki:)
Johannes_t
24.01.2008 13:55:10

Mitäs muuten suosittelette laukuksi? Ei olla vielä siinä vaiheessa (valitsin kannen pari viikkoa takaperin), mutta mietin jo nyt. Ja minkä hintaisia nuo eri vaihtoehdot ovat?

Perusvaihtoehdothan on gigbag (selässä kannettava laukku, suosittelen Ritterin puolikovaa versiota), salkku ja case.

Kahden ensimmäisen kohdalla tarvitsee etsiä bassolle sopiva malli, casen saat tilattua oman bassosi mittojen mukaan, suositten www.smartcase.fi.
balzary
24.01.2008 13:58:34 (muokattu 24.01.2008 14:03:49)

Mitäs muuten suosittelette laukuksi? Ei olla vielä siinä vaiheessa (valitsin kannen pari viikkoa takaperin), mutta mietin jo nyt. Ja minkä hintaisia nuo eri vaihtoehdot ovat?

Alesilla tarjolla olevat Siban laukut on tosi hyviä, muotoon tehtyjä tietty. Käyttötarkoituksen mukaan valitsisin. Flight case on pommin varma, mutta todella painava. Kevyempi laukku on kestävä myös.

En tiedä onko tarjolla vielä Warwickin Rockcasea, niitä välttäisin.
blessed
24.01.2008 15:47:33

Se flight case on kyllä todella tukeva, ja sen hinta lienee Alesilla jotain 180e tjsp. Rock caseja taitanee myös olla tarjolla jotain 100e halvemmalla, ja hyvin sellasessakin tuo nauhaton tuli perille. Tuo flight case on varmasti turvallisin ja paras ratkaisu basson kuljetteluun pidemmillä etäisyyksillä, mutta se tosiaan painaa tuhottamasti. Käytännollisin arkikuljetuksissa itsellä ainakin on ollut tuollainen kunnon gig bag.
balzary
24.01.2008 15:53:40

Rockcasesta kestävyyden lisäksi alleviivaisin sitä, että sisusta ei ole muotojen mukaiseksi tehty. Nuo Av:t ei perusfenderistä eroavalla muodollaan välttämättä hirveän hyvin pysy liikkumatta siellä sisällä. Hintaero normaaliin Siban kevyeen laukkuun ei muistaakseni ole mitenkään iso. Jotain tyyliin rockcase 40e, muotoon tehty kova laukku 80e. (Luvut vähän hatusta vedettyjä)
Karlsson
24.01.2008 15:59:16
Rockcase on kertakäyttötavaraa. Oma AV:ni tuli ehjänä perille, mutta laukku on reissun jäljiltä entinen.
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
blessed
24.01.2008 16:23:20

Ei kai tuossa mun rockcasessa ollu mitään rähjääntymisen merkkejä, kun se tuli. Sisältä se on kyllä tosiaan melkosen kolkko, enkä siihen oikein luota, mutta eipä sille mitään muuta käyttöä ole ollut kuin tuo kuljetus Tsekeistä tänne.

Asiasta toiseen, on ollu hieman huvittavaa, kun on nyt ollu tuo padauk-basso myynnissä, niin ainoat yhteydenotot on ollu tyyliin älä ihmeessä myy, se on maailman hienoin basso:) Ei tullu tuommosia kommentteja, kun iban joskus torin kautta myin:)
balzary
29.01.2008 15:20:11

Tällainen on Alesilla myynnissä, juuri valmistunut:
http://muusikoiden.net/dyn/users/35762.jpg

Hinta 750e + case + rahti, eli nopeat syö hitaat. Kaula läpi rungon ja 7 palan laminaatti. Vol + vol + tone. Parempia kuvia ja tarkempia speksejä tulee varmaan jossain vaiheessa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)