Aihe: Lava-show
1 2
MiniDee
30.01.2004 01:22:02
Jos ei laulaja soita mitään soitintakaan, tulee usein instrumentaalikohtia, joissa ei ole mitään tekemistä. Mitä teette näissä kohdissa? Pompitte ankarasti vai seisotte tyhjän panttina?

Entä miten elävöitätte niitä kohtia, joissa laulatte? Olisi kiva kuulla tällaisia vinkkejä, kun koko hommasta tulee muuten sellaista tylsää paikallaanseisomista.
Vilhelmus
30.01.2004 08:42:45

Se on ainakin pahinta, jos tosiaan möllöttää tyyliin "mitäs nyt". Kannattaa siinä tapauksessa vaikka hipsiä lavan sivussa olevalle vesipulolle tms. Tietty hevihommissa heitetään jalka monitorille ja soitetaan mikkiständillä ilmakitaraa soolon ajan :)
Tanistaa, saatana
Burning Winter The Coveralls
___Ozzy
30.01.2004 08:45:21

Yleensä tapaan heilua mielipuolisena, taikka sitten hieman rauhallisemmin. Mun mielestä noi jutut tulee luonnollisesti, pakottamalla se näyttääkin väkinäiseltä, eli keskinkertaiselta. Yleensä heiluminen jatkuu koko ajan, lainkaan laulamista häirtsemäti. Kitarasoolot ja muut breikit biiseissä käytän sitten hengittämiseen tai juomiseen jos show antaa myöden. Mutta perusperiaatteena luontaisuus; ei pidä tehdä lavalla mitään, mikä ei tunnu omalta jutulta.
Sanguis bibimus
Corpus edimus
Tolle corpus satani
Locrian
30.01.2004 09:39:06
Hehe.Mä mietin samaa uuden projektin lomassa, kun siinä mun homma oli alkuun pelkkä laulaminen.Jo treeneissä oli niin perkeleen alaston olo kun ei ollu luuttua roikkumassa kaulassa.Ratkasu:mulla on se kitara kaulassa ja biisit on saatanan monimutkasesti sovitettu.... ;-) sopii hyvin IMHO...
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Keppis
31.01.2004 11:04:11
Letti heeiluun:)
Ei tarvi olla hyvä, riittää että kuulostaa hyvältä.
Dr.Rubber
31.01.2004 11:15:11
Sekavan näköinen, horjuva pyöriminen ympäri lavaa on aina ratkaisu. Aina voi käydä myös potkaisemassa paikallaan seisovia soittajia.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!
Eddy
01.02.2004 03:42:54
Ota jotain luettavaa messiin.Tai pelaa matopeliä.:)
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
kingdom
02.02.2004 10:02:55
Ratko ristikoita.

Tai aina voi turvautua vaikka tamburiiniin.
MattiAuer
07.02.2004 22:04:02

Mun mielestä noi jutut tulee luonnollisesti, pakottamalla se näyttääkin väkinäiseltä, eli keskinkertaiselta. ... perusperiaatteena luontaisuus; ei pidä tehdä lavalla mitään, mikä ei tunnu omalta jutulta.

Näin. Jos sussa on karismaa, niin se tullee luonnostaan ja näkynee myös ulospäin ilman suurempia pohdintoja. Jos ei karismaa ole siunaantunut, pitää ehkä osata vähän laulaakin. Jos ei osaa, niin joutuu vaan kärvistelemään.

Mutta peilin eessä kannattaa kuitenkin treenata aina puolitoista tuntia suihkun jälkeen. Siitä se rock lähtee loppupeleissä.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"
Numbie
07.02.2004 22:44:46

Soita tamburiinia tai vaikka djembeä, jos se sopii biisiin.
Miekkonen
21.02.2004 13:59:09
Kato Iron Maidenin videoita ja ota mallia. :)
superfly
21.02.2004 16:37:34
Kato Iron Maidenin videoita ja ota mallia. :)

Suomessa suljetaan pehmeään huoneeseen, jos moista käytöstä lavalla pitää.
Harppu on alaston piano
bebbe
21.02.2004 22:14:29
suomen AINOA lava-show:n toteuttaja on one anad only: www.juissi.eu.tt Siitä vois myös ulkomaan "pellet" ottaa oppia.
iso j
23.02.2004 11:39:53

Entä miten elävöitätte niitä kohtia, joissa laulatte? Olisi kiva kuulla tällaisia vinkkejä, kun koko hommasta tulee muuten sellaista tylsää paikallaanseisomista.

Tupakki huuleen, ja mystinen tuijotus naisyleisöön, toimii aina.
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
superfly
23.02.2004 17:40:33
Tupakki huuleen, ja mystinen tuijotus naisyleisöön, toimii aina.

Ja pullo punaviiniä käteen.
Harppu on alaston piano
NORTON
26.03.2004 04:26:03

Mä juon aina kaljaa minkä kerkiän tai elehdin irstaasti.
Anteeksi!
Antti90
08.04.2004 21:29:14

Tietty hevihommissa heitetään jalka monitorille ja soitetaan mikkiständillä ilmakitaraa soolon ajan :)

tuo on varmasti paras tapa kuluttaa aikaa instrumentaali kohdassa
Näis tabulatuureissa on liikaa numeroita,ei saa mitään selvää.. yksi ystäväni tabeista
PJS
10.04.2004 09:34:55

stage diving!!!
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
jwa
12.04.2004 10:37:09
tarpeeksi olutta pohjille ennen keikkaa ja sitten vaan antaa palaa... esimerkkiä oluen vaikutuksesta löytyy www.hevimachinery.com ja sieltä livevideo...
-J
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)