Milamar 14.01.2008 14:11:37 | |
---|
Ajattelin lähinnä sitä mikseriä käyttöön duojen nauhoittamiseen. |
kondensaattori 14.01.2008 14:26:04 | |
---|
Tietokone antaa linjatasoista äänisignaalia. Tämä on liian heikkoa kaiuttimien ajamiseen, joten väliin tarvitaan vahvistin nostamaan signaalin tasoa ja laskemaan impedanssia. Aktiivikaiuttimessa on vahvistin rakennettu kaiuttimen sisään. Monesti tietokoneeseen tarkoitetuissa stereoaktiivikaiuttimissa on molempien kaiuttimien vahvistimet laitettu ensimmäiseen kaiuttimeen. Sieltä sitten viedään kaiutinpiuhalla ääni toiseen kaiuttimeen. Sähkö ja linjasignaalit tuodaan tällöin ensimmäiseen kaiuttimeen. Stereo tarkoittaa järjestelmää, jossa on kaksi äänikanavaa: vasen ja oikea. Monossa on yksi kanava. Kanavia voi olla myös eri määriä, esim. 5.1. Tässä merkinnässä luku ennen pistettä tarkoittaa yläpään (korkeiden ja keskiäänien) toistoon tarkoitettavien kaiuttimien määrää ja pisteen jälkeinen luku subwoofereiden (bassokaiuttimien) määrää. Yli 2-kanavaiset ysteemit ovat lähinnä elokuva- ja pelimaailman juttuja. |
Milamar 20.01.2008 21:33:36 | |
---|
Voisiko joku ystävällisesti laittaa vaikka thomannille linkkejä esimerkeiksi siitä vahvistimesta mikä passivimonitoreihin tarvitaan.Jos jollakin on jotain alle satasen ehdotuksia kajareiksi, antaa tulla vaan. Kiitos, Milamar |
Miikathebest 22.01.2008 00:07:28 (muokattu 22.01.2008 00:09:14) | |
---|
Liikaa säröä! |
Seba 22.01.2008 00:33:18 | |
---|
|
kondensaattori 22.01.2008 16:43:35 | |
---|
Jos haluaa laiskasti väännellä volumea niin otin myös passiivisen volumen säätimen http://www.thomann.de/fi/sm_pro_audio_nano_patch.htm Melko tyyris noinkin simppeliksi lootaksi, mutta en jaksa kikkailla säätelyiden kanssa yhtään enempää kun on pakko. On kyllä mahtavaa. Yks potikka 50 euroa. |
Milamar 23.01.2008 14:40:40 | |
---|
Miltä ääni kuulostaa passiivisilla ilman vahvistinta vai tuleeko sitä yhtään? Aktiiviset on vaan niin hinta-laatusuhteelta aika huonot... |
Karlsson 23.01.2008 14:45:40 | |
---|
Miltä ääni kuulostaa passiivisilla ilman vahvistinta vai tuleeko sitä yhtään? Hiljaiselta. Tuo linajtason lähtö kun ei kauheasti jaksa kartioita liikutella. Aktiiviset on vaan niin hinta-laatusuhteelta aika huonot... Kuinni? Itse olen tässä elätellyt ajatusta, jos väsäisin itse jotkut pienet laajakaistapurkit transmissiolinjalla ja kaverin suunnittelema halpa ja simppeli putkipääte niitä ajamaan. Omalaatuinen ratkaisu, mutta yrittänyttä ei laiteta. Tällä hetkellä mulla on aktiivit. 70-luvulta. http://www.audiocostruzioni.com/r_s … fusori/audio-pro-a-14/audio-pro.htm Nyt ei muuta pöydälle mahdukkaan näytön lisäksi sitten. "Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner |
Miikathebest 24.01.2008 00:00:04 | |
---|
Hiljaiselta. Tuo linajtason lähtö kun ei kauheasti jaksa kartioita liikutella. BOSS GT-6:lla sain kitarakaiutinelementistä kuiskausvoimakkuudella ääntä. Kuinni? Nokun joutuu maksaamaan myös vahvistimestakin :D Tulee edullisemmaksi ostaa passiivit ja varastaa vahvistin. Liikaa säröä! |
Seba 24.01.2008 01:30:06 | |
---|
Eli tuo hinta/laatusuhde olikin sitten vaan hinta/hinta suhde aktiiveilla :) Melkein uskallan väittää että tollasen vajaa parin satkun aktiivit on h/l suhteessa vähintään yhtä hyvät kun erillinen satkun vahvistin ja satkun passiivit.. Ainakin pirusti näppärämpi ellei sitten tykkää siitä että on pöydillä mahdollisimman paljon tavaraa. Eipä nauhoitustarkoituksessa kannata ostaa mitään 10e settiä ellei halua 10e laatua sitten. |
Entäs kuullokevahvari, miten toimis? Ne on ainakin paljon halvempia. |
Karlsson 24.01.2008 09:33:18 | |
---|
Turha patentoida kuulokevahvarien kanssa, abauttia samalla hintaa saa jo edukkaan digivahvarin. http://www.wd-speaker.com/tuottet_TA_10.html Ellei kuulokevahvarilla tarkoitettu jotain Bilteman parinkympin viritelmää tässä. "Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner |