Aihe: Angels burning in hell
1 2 3 4 5
jannu
21.01.2008 15:47:27
Nyt se on vaan sellaista "kato, enkeleitä, tapetaan ne".

Toihan on ihan normaali teini-ikäisen motiivi tappaa pikkulintuja, miksei siis enkeleitä?
jotain muuta persoonallista
leka
21.01.2008 15:49:04
Toihan on ihan normaali teini-ikäisen motiivi tappaa pikkulintuja, miksei siis enkeleitä?

Niijjust, aina käyvät vierellä ja kotihin vievät.
lxi
21.01.2008 16:18:16
Nahkis voisitko sanoa mielipiteesi tekstistä, etkä vain valittaa kuinka paljon siinä on kielioppi virheitä.

Minä en valita, minä vain kommentoin kuten pyysit. Varsinainen teksti jää täysin piiloon huonon kieliasun alle, joten on vaikea olla kritisoimatta sen muotoa.

Sillä virheitä tulee kaikille.

Toisille vähemmän. Yleensä käytetään sitä kieltä mitä osataan -- koska osaat suomea paljon paremmin kuin englantia, lopputuloksesi ovat varmasti suomeksi paremmat. Jos kirjoitat joka tapauksessa tekstisi ensin suomeksi ja käännät sen sitten arpakuution ja sanakirjan kanssa mukaenglanniksi, voisit hyvin jättää kääntämisvaiheen väliin. Tätä olen aina suositellut vastaavissa tapauksissa.

Eli onko se hyvä vai ihan surkea.

Se näyttää kömpelöltä ensiyritykseltä kirjoittaa kantaaottavaa ja uskontokriittistä tekstiä. Tarinaa tai sisältöähän siinä ei ole, tiivistetysti koko teksti kuuluu "enkelit kuolee koska ne on berseestä ja me tapetaan ne". Kuka tappaa, miksi, miten? Onko se noin helppoa? Entä sitten?
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
trashead
21.01.2008 17:35:28
Tässä on sama kappale suomeksi ja vähän muunneltuna. Nahkis syy miksi yritän kirjoittaa englanniksi on se ,että omasta mielestäni black metallia,death metallia tai thrash metalia ei voi tehdä suomeksi. Poikkeuksena tietenkin Sotajumala, Mokoma,Horna ja muutamat Impaled Nazarenen biisit.

He tulivat ja veivät rakkaamme .
He meidät palasiksi murskasivat.
He elämämme tuhosivat ja nyt on meidän aika kostaa.

Kerto
Enkelit palavat helvetin liekeissä.
Ne liekit tuhoavat heidät.
Ne liekit kiduttavat heitä ja aiheuttavat heille tuskaa.

Me aseemme lataamme passiin lähdemme .
Me emme lopeta ennekuin kaikki ovat kuolleet.
Tämä on pyhä tehtävämme.

Kerto

Enkelit lentävät taivaalla ,sieltä me ne alas ammume.
Me tuohoamme heidät kaikki ,jotka tulevat tiellemme.
Emme tunne armoa heitä kohtaan ,koska he ovat vihollisiamme

Kerto

Enkelit kuolevat kun he meidät kohtaavat.
He tuohoutuvat ei heistä kukaan selviä.
He ovat avuttomia edessämme .

Kerto

Enkelit yrittävät paeta ,mutta eivät onnistu.
He yrittävät piiloutua, mutta eivät pääse mihinkään.
He ovat loukussa ,loukussa kuoleman .

Kerto

Enkeli ovat kuoleet .
He ovat tuhoutuneet ja kituneet.
Heidän elämänsä ovat päättyneet.
Ei heitä enää ole .

Kerto

Tehtävämme on päättynyt.
Sotamme olemme voittaneet.
Nyt voimme lopettaa.
Milkop
21.01.2008 17:39:24 (muokattu 21.01.2008 17:39:42)

Voi jestanpoo mikä ketju :D Tämmöisten takia Mnetissä jaksaa käydä vuodesta toiseen.

Ja ketjunavaajalle semmoisia terkkuja, että stay metal, worshit satan and drinks bear!!
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
hullu_ukko
21.01.2008 17:44:31
Tuosta saa nyt sentään jo selkoa. Rehellisesti sanottuna en silti saa tuosta kuitenkaan juuri mitään irti. Tapetaan enkeleitä koska ne on pahoi ja iha homoi!

Ehkä vähän koomista puhua ''pyhästä tehtävästä'' tuossa asiayhteydessä, mutta mikäs siinä jos itse tykkäät.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
Maraaa
21.01.2008 21:12:58
No olihan tuo suomeksi kyllä parempi, tuo alkuhan puuttui englanninkielisestä kokonaan joka ehkä yrittää antaa edes vähän motiivinsiementä.
Hauiksethan on vaan tiellä
Jaristoteles
22.01.2008 10:41:33
Tehtävämme on päättynyt.
Sotamme olemme voittaneet.
Nyt voimme lopettaa.

Niin just.

Minä olen ainoa ihminen, joka on oikeassa tässä threadissa.
kingdom
23.01.2008 13:51:14
Mun mielestä ihan turha syyttää enkeleitä. Ne tekee vaan niinku pomo käskee.
TÄMÄ EI OLE MAINOS | I'm no fucking buddhist, but this is enlightenment.
Tuomas
23.01.2008 13:55:12

Mun mielestä ihan turha syyttää enkeleitä. Ne tekee vaan niinku pomo käskee.

Nii, vähän niinku osoittais mieltään mäkkärille hakkaamalla kesätyöteinejä.
"No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice
Jaristoteles
23.01.2008 13:59:29

Mut ne hyvin harvoin kuitenkaan lepattaa öisin.
kingdom
23.01.2008 14:09:45 (muokattu 23.01.2008 14:09:54)

Mäkkärin autokaista on muuten usein ollut pelastavana enkelinä kun öisin ei muualta saa ruokaa.
TÄMÄ EI OLE MAINOS | I'm no fucking buddhist, but this is enlightenment.
Lennu
24.01.2008 00:07:51

Mäkkärin autokaista on muuten usein ollut pelastavana enkelinä kun öisin ei muualta saa ruokaa.

Miltä se maistuu?
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
Kulkunen
24.01.2008 00:26:32
Tässä on sama kappale suomeksi ja vähän muunneltuna. Nahkis syy miksi yritän kirjoittaa englanniksi on se ,että omasta mielestäni black metallia,death metallia tai thrash metalia ei voi tehdä suomeksi. Poikkeuksena tietenkin Sotajumala, Mokoma,Horna ja muutamat Impaled Nazarenen biisit.

"Ei voi tehdä" ja sitten listaat heti perään bändejä jotka tekee just niin. Ota sieltä vähän mallia ja mieti miksi just noiden sanoitukset toimii suomeksi ja lähde siltä pohjalta kehittämään omia sanoituksia. Vaikka.
Withdraw Thy Phallys Baboui
Tjero
26.01.2008 21:00:13
tää ketju meni näköjään enemmän kinaamiseks ku arvostelemiseks..
mun mielestä ei kannata kirjottaa biisii ens suomeks ja sitte kääntää englanniks. vastaan tulee kummiskin sellaisia suomenkielen sanoja mitä on vaikea kääntää englanniksi. lisäksi samaa asiaa on vaikea kertoa eri kielellä ja riimit ei täsmää.
Kukkis 77
26.01.2008 21:20:22

mun mielestä ei kannata kirjottaa biisii ens suomeks ja sitte kääntää englanniks. vastaan tulee kummiskin sellaisia suomenkielen sanoja mitä on vaikea kääntää englanniksi. lisäksi samaa asiaa on vaikea kertoa eri kielellä ja riimit ei täsmää.

Ei paskaa?
Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll!
trashead
27.01.2008 13:33:08 (muokattu 27.01.2008 13:33:43)

Olen tuon nyt huomannut itsekkin ja tajunnut ,että sanoitukseni ovat sittenkin parempia suomeksi.
luopio
01.02.2008 15:22:47 (muokattu 01.02.2008 15:23:16)
Täytyy sanoa, että yllättävänkin moni oli jaksanut antaa asiallistakin palautetta. Edes siitä kielestä. Siitä innoittuneena päätän itsekin yrittää antaa jokseenkin rakentavaa palautetta tavanomaisen vittuilun sijaan.

Olen tuon nyt huomannut itsekkin ja tajunnut ,että sanoitukseni ovat sittenkin parempia suomeksi.

Kun vaihdoit kielen suomeksi virheet ainakin vähenivät ja tekstistä tuli jokseenkin luettavaa. Asiaa tuossa ei juurikaan ole(niin kuin joku sanoikin: tässä vaan toistetaan sitä, miten perseestä enkelit on ja ett ne pistetään lihoiksi). Kuvaile meininkiä vähän enemmän. Mikä niissä enkeleissä on vikana? Kuinka ne pistetään lihoiksi? Käytä adjektiiveja niin tekstistä tulee värikkäämpi ja brutaalimpi. Voit jopa yrittää keksiä jonkinlaisen punaisen langan lyriikoille esim. aluksi kertomalla mikä niin harmittaa ja sitten kertosäkeessä valottaa, mitä asialle tehdä (np. Children of Boredom - Kaverit vittuilee:)). Lue niitten bändien lyriikoita, joista diggailet ja kato miten niissä on sitten kirjoitettu. Älä kuitenkaan sorru liikaan matkimiseen tai kopiointiin.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
BassLass
01.02.2008 18:00:42 (muokattu 01.02.2008 18:01:33)
Pitäiskö meillä perustaa sanottajatuuo:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=139090&o=0&#p6597662

Säälittävää, siis ainakin tuo minun teksti...sinun taas, noh parempi :D

Ainakin kieliopillisesti saatais täydet pojot!

Haluaisin vain ilmoittaa että olen unohtanut englanniksi kertomisen...arvaatte varmaan syyn. STANA TEITÄ, PILAATTE NUORTEN MAAILMAN
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)